"I Am (VR)": Ταξίδι στο κέντρο του εαυτού

Μια μοναδική εμπειρία εικονικής πραγματικότητας μας υπόσχεται η ιδιότυπη περφόρμανς-εγκατάσταση της ρηξικέλευθης Γερμανίδας σκηνοθέτριας Σουζάνε Κένεντι, που έρχεται στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.

I AM (VR)

Αλήθεια, τι να περιμένουμε από τη Σουζάνε Κένεντι; Από τις πλέον συζητημένες φωνές του σύγχρονου ευρωπαϊκού θεάτρου, μόνο προβλεπόμενη δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Τη γνωρίσαμε πριν από λίγα χρόνια χάρη στο Φεστιβάλ Αθηνών, που φιλοξένησε την ψυχεδέλικη εκδοχή της πάνω στις "Αυτόχειρες παρθένους" του Τζέφρι Ευγενίδη, ενώ κατά τη διάρκεια της πανδημίας είδαμε στο ψηφιακό κανάλι της Στέγης την πολυαναγνωρισμένη παράστασή της, "Τρεις αδερφές", στην οποία τοποθέτησε το αριστούργημα του Τσέχοφ σε μια χωροχρονική κάψουλα. Τεχνολογία, νέα μέσα, διαδίκτυο, κυβερνοχώρος, τεχνητή νοημοσύνη, όλα συναγωνίζονται στο "θέατρο" που δημιουργεί η σαρανταπεντάχρονη δημιουργός, που μετράει μεγάλες συνεργασίες με ιστορικούς θεατρικούς οργανισμούς.

I AM (VR)

Ειδικά όσο εξελίσσεται η δουλειά της, οτιδήποτε εκτείνει τα πράγματα έξω από τα απτά ανθρώπινα όρια δείχνει να την ενδιαφέρει ιδιαίτερα. Η "απορρόφηση" της οντότητας των ηθοποιών από τη σκηνική χρήση μαριονετών, γιγάντιων κουκλών ή/και μασκών, η προσχηματική δράση, οι μαγνητοφωνημένοι διάλογοι, στοιχεία που συναντάμε στις δουλειές της, μετουσιώνονται στις τελευταίες από αυτές σε ένα μετα-ανθρώπινο θέατρο που θέλει να αγγίξει τα όρια της εικονικής πραγματικότητας. Η λογοτεχνία, το θέατρο, ο Νίτσε, η αρχαία τραγωδία, οι παγανιστικές τελετουργίες και οι αποκρυφιστικές θεωρίες ενδιαφέρουν την Κένεντι, τα εντάσσει όμως στη δική της οπτική για ένα μη ρεαλιστικό, μη ψυχολογικό, μη αναπαραστατικό θέατρο, που βασίζεται όλο και περισσότερο στη χρήση της τεχνολογίας, η οποία ούτως ή άλλως ορίζει τη ζωή μας. Η ίδια έχει δηλώσει πως η τεχνολογία είναι απλώς το μέσο για να εστιάσει και να αναρωτηθεί πάνω στον άνθρωπο και την αντιμετωπίζει περίπου ως μια μεταφυσική λειτουργία, που μπορεί να ευνοήσει την πνευματική συνάντηση που συντελείται μέσα σε μια θεατρική αίθουσα.

I AM (VR)

Η περφόρμανς που έρχεται στη Στέγη (9-30/12), "I Am (VR)", σε συνεργασία της Κένεντι με τους multimedia καλλιτέχνες Μάρκους Σελγκ και Ρόντρικ Μπίρστεκερ, εμπνέεται από το αρχαίο μαντείο των Δελφών και το επίγραμμα "γνώθι σαυτόν" που καλωσόριζε τους επισκέπτες του. Πρόκειται για μια μετεξέλιξη της εγκατάστασης "Oracle", που παρουσιάστηκε το 2020 και αποτελεί μια πρωτόγνωρη περφόρμανς, η οποία απευθύνεται σε ένα θεατή κάθε φορά (ανταποκρινόμενη ευστοχότατα στην πρωτόγνωρη εμπειρία της απομόνωσης και της ενδοσκόπησης που έφερε η πανδημία). Με τη βοήθεια του ειδικού virtual reality εξοπλισμού, κάθε συμμετέχων θα βρεθεί σε έναν από τους λιγότερο γνωστούς χώρους της Στέγης, βιώνοντας ένα ψυχεδελικό ταξίδι, μια μεταθεατρική συνθήκη ψηφιακής αντίληψης, ένα παιχνίδι αυτογνωσίας σε περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας. Η εγκατάσταση "μιλά" αγγλικά και είναι κατάλληλη για άτομα άνω των 13 ετών, με απαραίτητη τη συνοδεία από έναν ενήλικο.

Περισσότερες πληροφορίες

I am (VR)

  • Performance/Εγκατάσταση
  • Διάρκεια: 35 '

Το πρώτο έργο εικονικής πραγματικότητας της διακεκριμένης Γερμανίδας σκηνοθέτιδας είναι μια πρωτόγνωρη, εμβυθιστική περφόρμανς-ψυχεδελικό ταξίδι και παράλληλα παιχνίδι αυτογνωσίας.

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Λεωφ. Συγγρού 107, Νέος Κόσμος
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

O Γιώργος Κουτλής σκηνοθετεί τον Γιάννη Τσορτέκη σε περφόρμανς στην Εθνική Πινακοθήκη

Το ρόλο του Κωνσταντίνου Παρθένη θα ερμηνεύσει ο Γιάννης Τσορτέκης στην περφόμανς που σκηνοθετεί ο Γιώργος Κουτλής στο πλαίσιο αναδρομικής έκθεσης για τον Κωνσταντίνο Παρθένη στην Εθνική Πινακοθήκη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
31/01/2023

"Πανεπιστήμιο - Ομόνοια": Ένα νέο ελληνικό έργο για τη βία που δεν είναι πάντα ορατή

Ο Γιάννης Οικονόμου σκηνοθετεί το θεατρικό του με φόντο ένα βαγόνι της κόκκινης γραμμής του μετρό στο θέατρο Άβατον.

Η "Βελανιδιά" είναι μια τολμηρή θεατρική πρόκληση με έναν διαφορετικό καλεσμένο κάθε βράδυ

Σε κάθε παράσταση ένας διαφορετικός guest star ανεβαίνει στη σκηνή του Bios χωρίς πρόβα και έρχεται αντιμέτωπος με την υπνωτίστρια Μαρίνα Αργυρίδου.

"Η ράβδος": Ο Δημήτρης Καταλειφός στο ιστορικό "Αμφιθέατρο" με έργο του Μαρκ Ρέιβενχιλ

Το θεατρικό του επιδραστικότερου εκπροσώπου του "in-yer-face theatre" για τη βία, την εξουσία, τον εκφοβισμό και πολλά ακόμη σημαντικά θέματα, επέλεξε να ανεβάσει ο Γιώργος Σκεύας με πρωταγωνιστή τον σπουδαίο ηθοποιό.

"Meursault": Ο "Ξένος" του Καμί μέσα από ένα μινιμαλιστικό σύμπαν στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

Η σκηνοθέτις Ελένη Παππά, απόφοιτη του πρώτου τμήματος σκηνοθεσίας του Εθνικού Θεάτρου ανεβάζει τη δική της εκδοχή πάνω στο λογοτεχνικό αριστούργημα του νομπελίστα συγγραφέα.

Η Λάρισα επιμένει πολιτιστικά

Βρεθήκαμε για μία ημέρα στη Λάρισα με αφορμή την παράσταση του Θεσσαλικού Θεάτρου "Ο επιθεωρητής" και αναμεταδίδουμε.

"Σουέλ": Σύγχρονη τραγικωμωδία για τα παιχνίδια της μοίρας

Μια μακρινή απόγονος παριανών πειρατών, βασανίζεται από τον φόβο μήπως η υιοθετημένη της κόρη ανακαλύψει την αλήθεια για τους βιολογικούς της γονείς...