Η γυναικεία ματιά στις κακοποιητικές συνθήκες στο διαδίκτυο

Ρωτήσαμε τις ηθοποιούς της ομάδας Ανδρομέδα τι τους αποκάλυψε το έργο «Δεν είναι Παιχνίδι», που βασίζεται σε αληθινά γεγονότα και μαρτυρίες γυναικών και κοριτσιών που έχουν εκτεθεί σε κακοποιητικές συνθήκες στο διαδίκτυο, κι εκείνες μας απάντησαν.

Δεν είναι Παιχνίδι

Τρεις γυναίκες κι ένα ανήλικο κορίτσι, αδελφή της μίας,  αποφασίζουν να περάσουν ένα βράδυ πίνοντας και συζητώντας στο σπίτι. Και οι τέσσερις διαφορετικές μεταξύ τους, διαφορετικές ηλικίες, διαφορετικές καταβολές. Εξομολογούνται ιστορίες στις οποίες έχουν υπάρξει θύματα ή θύτες μέσω του διαδικτύου. Διαδικτυακοί εκβιασμοί, sextortion, revenge porn, bullying, challenges, απάτες και ο εθισμός στο διαδίκτυο... Όλα αυτά αποκαλύπτονται στο έργο "Δεν είναι Παιχνίδι" που παρουσιάζεται στο ολοκαίνουργιο θέατρο Θέατρο Noūs -Creative space από την ομάδα Ανδρομέδα.

Δεν είναι Παιχνίδι
Αθηνά Κόρμαλη

Τι σου αποκάλυψε ο ρόλος σου σ’ αυτό το τόσο τραγικά επίκαιρο έργο για τον κόσμο του διαδικτύου και την κακοποίηση ρωτήσαμε τις τέσσερις πρωταγωνίστριες Φανή Γρύλλη, Ντίνα Κούκου, Σοφία Ρούβα, Αναστασία Τσούτση κι εκείνες μας απάντησαν.

Φανή Γρύλλη
Είναι τρομακτικό, αλλά μεταξύ μας, η μεγάλη αποκάλυψη είναι ότι δεν γνωρίζω τελικά κάποια κοπέλα που να μην έχει βιώσει -το λιγότερο- μια παραβατική συμπεριφορά μέσω των social.

Σοφία Ρούβα
Πολλές φορές τα πράγματα μπορεί να φαίνονται αθώα και να ξεκινάνε ως ένα παιχνίδι. Αυτό το "παιχνίδι", όμως, μπορεί να αποβεί μοιραίο. Άρα, "Δεν είναι Παιχνίδι"- έτσι προέκυψε και ο τίτλος της παράστασης. Στο διαδίκτυο δεν πρέπει να εμπιστευόμαστε τυφλά κανέναν. Διάφορες απρόσωπες συνομιλίες και παιχνίδια, όπως τα challenges, που ποτέ δεν ξέρεις ποιος κρύβεται από πίσω και με τι σκοπούς, έχουν οδηγήσει πολλούς ανθρώπους, και κυρίως νέους, μέχρι και στην αυτοκτονία.

Ντίνα Κούκου
Όπως λέω ως "Αυγούστα" στην παράσταση: "Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι
οι διαδικτυακές σχέσεις δεν πρέπει να αντικαθιστούν τις πραγματικές, τις διαπροσωπικές σχέσεις." Επιπλέον, από την έρευνά μας για να βρούμε τις μαρτυρίες και να γράψουμε το έργο "Δεν είναι Παιχνίδι" συνειδητοποίησα ότι είναι δύσκολο, αλλά πάρα πολύ σημαντικό να δημιουργήσουμε ένα ασφαλές κοινωνικό περιβάλλον για την προστασία των θυμάτων κακοποίησης μέσω του διαδικτύου-και όχι μόνο-, αλλά το μεγάλο στοίχημα είναι να εκπαιδεύσουμε την κοινωνίας μας να μην δημιουργεί θύτες.

Αναστασία Τσούτση
Μερικές φορές μας καθορίζουν αυτό που θα λέγαμε "μεγάλα, δραματικά γεγονότα" και άλλες φορές χρόνια πολλών "μικρών" συμβάντων" που συσσωρεύονται. Έχει ή και δεν έχει σημασία: το αποτέλεσμα παραμένει ίδιο, είναι ευθύνη μας να δούμε τι θα κάνουμε με όλες αυτές τις μαθημένες συμπεριφορές και τα συμβάντα, με όλα αυτά τα "βάρη". Έχουμε την ευθύνη ακόμα, να δημιουργήσουμε "χώρο" για να ανοίξουν άβολες και δύσκολες συζητήσεις. Το διαδίκτυο μπορεί να λειτουργήσει ως ένα μέσο σωτηρίας, παρέχοντας μας αδιανόητες δυνατότητες είτε ως ένα μέσο καταστροφής, όπως και τα περισσότερα πράγματα στη ζωή, και εφόσον όλοι είμαστε εξίσου εκτεθειμένοι σε αυτό, ήρθε η ώρα να το συζητήσουμε ανοιχτά.
 

Δεν είναι παιχνίδι
Τhe Krank©


Η φιλοσοφία της παράστασης

Τέσσερα χρόνια μετά τις "Γυναίκες από Χώμα" με τις μαρτυρίες των οροθετικών γυναικών, το "Κατανόησέ με ή σε Καταβροχθίζω" που πραγματεύτηκε την κακοποίηση παιδιών απ’ όλο τον κόσμο και το "ΕΜΠΟΡΙΟ" που αφορούσε την Εμπορία Ανθρώπων, η Θεατρική
Ομάδα Ανδρομέδα καταπιάνεται με τα Ηλεκτρονικά Εγκλήματα, ένα τεράστιο κοινωνικό φαινόμενο που συνταράσσει τον σύγχρονο κόσμο. Στο "Δεν είναι Παιχνίδι" ιστορίες θυμάτων κακοποίησης μέσω του διαδικτύου, γίνονται αφορμή για τη δημιουργία ενός πρωτότυπου έργου, που σκοπεύει στην ενημέρωση, τον προβληματισμό και τελικά, στη δράση απέναντι σε αυτό το παγκόσμιο φαινόμενο. Όπως και οι προηγούμενες θεατρικές παραγωγές της "Ανδρομέδας" το έργο βασίζεται σε αληθινές μαρτυρίες, αυτή τη φορά σε μαρτυρίες γυναικών και ανήλικων κοριτσιών, που έχουν εκτεθεί σε διάφορες μορφές κακοποίησης μέσω του διαδικτύου. 

Περισσότερες πληροφορίες

Δεν είναι παιχνίδι

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 75 '

Τρεις ηθοποιοί μιλούν για την έκθεση σε κακοποιητικές συμπεριφορές στο διαδίκτυο, εμπνευσμένες από αληθινά γεγονότα και μαρτυρίες γυναικών και ανήλικων κοριτσιών.

Θέατρο Nous - Creative space

Τροίας 34, Κυψέλη

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

5 λόγοι της Ειρήνης Δερμιτζάκη για να δεις τη "Ruby Moon"

Αν αναζητάς μια παράσταση που συνδυάζει μυστήριο, φαντασία και βαθιά ανθρώπινα συναισθήματα, η "Ruby Moon" είναι ό,τι πρέπει. Η σκηνοθέτιδα Ειρήνη Δερμιτζάκη μάς δίνει πέντε λόγους να τη δούμε φέτος στο Αγγέλων Βήμα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
23/10/2025

Θέλεις να δεις από κοντά τα Θεατρικά Βραβεία Κοινού 2025;

Κερδίστε 100 διπλές προσκλήσεις για να παρακολουθήσετε ζωντανά τη βραδιά απονομής των 27ων Θεατρικών Βραβείων Κοινού, την Τρίτη 4 Νοεμβρίου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Η καρδιά του θεάτρου χτυπάει στη Δημοτική Αγορά Κυψέλης

Η Δημοτική Αγορά Κυψέλης μεταμορφώνεται σε έναν ανοιχτό χώρο πολιτισμού, συνύπαρξης και δημιουργίας για μικρούς και μεγάλους, με επίκεντρο την τέχνη του θεάτρου.

#Cancel

Η πολιτική ορθότητα και η κουλτούρα της ακύρωσης απασχολεί τον Βορειοϊρλανδό συγγραφέα Ντέιβιντ Άιρλαντ, ο οποίος μεταχειρίζεται τη φόρμα μιας "ενδοθεατρικής" κωμωδίας. Ανεβαίνει σε μια παράσταση δυναμικής ενέργειας και πολύ καλών ερμηνειών.

Butoh με τις Αλίκη Γερμανού και Νικολέτα Ξεναρίου

Δύο εμβληματικές γυναικείες μορφές του Παρισιού των "Τρελών Χρόνων" ζωντανεύουν μέσα από τη σωματικότητα του Butoh, σε μια χοροθεατρική τριλογία της Αλίκης Γερμανού και της Νικολέτας Ξεναρίου, όπου ο χρόνος γίνεται σώμα, μνήμη και ποίηση στο Θέατρο Ροές.

Θέατρο Εκστάν: Συνεπές στην τέχνη και την ανθρώπινη ευαισθησία

Το Θέατρο Εκστάν ανεβάζει για δεύτερη χρονιά δύο συγκινητικά γαλλικά έργα, τις "Μέρες ολόκληρες στα δένδρα" της Μαργκερίτ Ντυράς και "Η ιστορία της Μαρί" του Ζωρζ Μπρασσάι, παραμένοντας συνεπές, ποιητικό και βαθιά ανθρώπινο.

O 'Ερρίκος Ε’' και οι πρώτες φωτογραφίες από τις πρόβες του

Οι πρώτες φωτογραφίες και το trailer από τις πρόβες του "Ερρίκου Ε’" μας φέρνουν κοντά στην πολυαναμενόμενη παράσταση του Σαίξπηρ, σε νέα μετάφραση και σκηνοθεσία Αλέξανδρου Διαμαντή, που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα μετά από 85 χρόνια.