Επιστρέφει στον Σταθμό η "Ημέρα Κυρίου" του Γιάννη Τσίρου

Το γεμάτο χιούμορ, σασπένς και ποιητικές αιχμές ρεαλιστικό κοινωνικό δράμα που έκανε αίσθηση την προηγούμενη σεζόν σε σκηνοθεσία του Μάνου Καρατζογιάννη, επαναλαμβάνεται.

Ημέρα Κυρίου Ελίνα Γιουνανλή©

Ο Γιάννης Τσίρος παίρνει θέση σε ζητήματα της εποχής μας μέσα από την γεμάτη σασπένς και χιούμορ "Ημέρα Κυρίου” που παρουσιάζεται για δεύτερη συνεχή χρονιά στο Θέατρο Σταθμός στην σκηνοθεσία του Μάνου Καρατζογιάννη που ανέδειξε το έργο με ευαισθησία και μέτρο στην ανάδειξη των συμβολισμών του, καθοδηγώντας έναν ωραίο θίασο: Μάξιμος Μουμούρης, Φαίη Ξυλά, Αναστασία Παντούση, Βασίλης Αθανασόπουλος.

Ημέρα Κυρίου
Ελίνα Γιουνανλή©

Ο συγγραφέας είναι ένας εξαιρετικός ψυχογράφος, που σε όλα τα έργα του έχει έναν ιδιαίτερο τρόπο να αποτυπώνει τις αδύναμες στιγμές των ανθρώπων. Ο θεατής εύκολα αναγνωρίζει κάτι από τον εαυτό του στους ήρωες του Τσίρου: ειδικότερα στην "Ημέρα Κυρίου", μας τους παραδίδει στην καθημερινότητά τους, με τις ιδιομορφίες, το χιούμορ και κάτι μυστήριο να αιωρείται. Στο επίκεντρο του έργου βρίσκεται ένα εύπορο ζευγάρι μαζί με το υπηρετικό τους προσωπικό, τους οποίους παρακολουθούμε στη διάρκεια μιας Κυριακής, από το πρωί μέχρι το βράδυ. Καθισμένος δίπλα την πισίνα του σπιτιού τους χαλαρώνει ο σύζυγος, ο κύριος Ματθαίου (Μάξιμος Μουμούρης) χαζεύοντας στο κινητό του και η σύζυγος, η Ιουλία (Φαίη Ξυλά), κρυφακούει τους καβγάδες των νέων γειτόνων. Όλα μοιάζουν ιδανικά, αλλά η ευμάρεια δεν είναι αρκετή για να φέρει την ευτυχία. 

Ημέρα Κυρίου

Στην προσπάθειά τους να επικοινωνήσουν και μέσα από ψυχρές και ειρωνικές ατάκες αποκαλύπτεται το κενό της σχέσης τους, οι φόβοι, η μελαγχολία, το αδιέξοδο. Στο σπίτι βρίσκονται η Λένα, η οικιακή βοηθός (Αναστασία Παντούση), μια τραυματισμένη γυναίκα, γεμάτη ευαισθησίες, και ο υπεύθυνος ασφαλείας, ο Άρης (Βασίλης Αθανασόπουλος), ένας άνδρας που δεν διστάζει να στοχοποιήσει όσους δεν έχουν την ελληνική ιθαγένεια.

Ημέρα Κυρίου

Ο Μάνος Καρατζογιάννης που σκηνοθέτησε το έργο στο Θέατρο Σταθμός ανήκει σ' αυτούς που κατανοούν εις βάθος το έργο του Τσίρου, που γεύονται τη δύναμη των στιγμών και τη διάνοια του λόγου του. Που διακρίνουν την πολυσημία του, αλλά και την ψυχαναλυτική του χροιά. Η σκηνοθεσία του, με ειλικρίνεια, με ρεαλιστική λιτότητα και λεπτομερειακή επεξεργασία των νοημάτων και των  συναισθημάτων βοήθησε τους ηθοποιούς να αισθανθούν άνετα μέσα στους ρόλους που ερμηνεύουν, σ’ αυτό το έργο που μεταφέρει στη σκηνή την κοινωνική και κυρίως την ανθρώπινη αλήθεια.

Ημέρα Κυρίου

Διαβάζουμε στην κριτική του "α”: Η "Ημέρα Κυρίου" διατηρεί το ενδιαφέρον, χωρίς να στοχεύει απλώς να δείξει στο θεατή "τι θα γίνει παρακάτω". Εξάλλου, ο Τσίρος δεν λύνει την υπόθεση, δεν αποκαλύπτει τον ένοχο. Πρόθεσή του δεν είναι να δημιουργήσει ένα έργο αστυνομικού ενδιαφέροντος, αλλά να θέσει υπ’ όψιν μας μια σειρά από μοτίβα συμπεριφορών και αντιλήψεων και να μας προβληματίσει πάνω σε αυτά. Η παράσταση του Μάνου Καρατζογιάννη που μας συστήνει το έργο είναι καλοδουλεμένη και έχει ωραία διανομή, κυρίως στον τρόπο με τον οποίο οι ηθοποιοί συλλαμβάνουν τέσσερα πρόσωπα που το καθένα για δικούς του λόγους διατηρούν μια ψύχραιμη, κάποτε ψυχρή, επιφάνεια, κάτω από την οποία σιγοβράζουν πολλά.

Η μουσική της παράστασης είναι του Γιώργου Πούλιου, το σκηνικό της Τέτας Τσαβδαρίδου, τα κοστούμια της Βασιλικής Σύρμα και οι φωτισμοί του Άγγελου Παπαδόπουλου.

Προπώληση μέσω viva.gr

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ημέρα Κυρίου

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Στο γεμάτο χιούμορ, σασπένς και ποιητικές αιχμές έργο του συγγραφέα, ένα εύπορο ζευγάρι και το υπηρετικό του προσωπικό αναζητούν το δίκαιο σε μια αποπροσανατολισμένη κοινωνία.

Σταθμός Θέατρο

Βίκτωρος Ουγκώ 55

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

42 θεατρικές παραστάσεις που συνεχίζονται μετά το Πάσχα

Σημαντικά έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, η ελληνική δραματουργία σε πολλές διαφορετικές εκφάνσεις, ερευνητικό θέατρο, δικαστικό δράμα και μυστήριο, θέατρο έξω από το θέατρο και ιστορίες αληθινών προσώπων που ενέπνευσαν θεατρικά έργα. Όλα αυτά συμπεριλαμβάνονται στο σύνολο των θεατρικών παραστάσεων που συνεχίζονται μετά το Πάσχα, δίνοντάς μας μια ακόμα ευκαιρία για ανοιξιάτικες εξορμήσεις στη θεατρική Αθήνα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
10/05/2024

"If I can not dance, I will not be a part of your revolution" δηλώνει η Μαρία Κολιοπούλου στο νέο της έργο

Στο νέο της χορογραφικό έργο μεγάλης κλίμακας, το ιδρυτικό μέλος της ομάδας Πρόσχημα συμπράττει με ερμηνεύτριες διαφορετικών ηλικιών και ικανοτήτων αναζητώντας την βαθιά απόλαυση της στιγμής.

"The last lunch" σερβίρει το πρώτο αγγλόφωνο θέατρο στην Ελλάδα

Το Theatre of the No, μετά την επιτυχία της παράστασης "Περιμένοντας τον Γκοντό", παρουσιάζει τη μουσική κωμωδία του Γιόελ Γούλφχαρτ σε σκηνοθεσία του Μάνου Τσότρα.

"Ηλικία και διακρίσεις" είναι το νέο θέμα του κύκλου συζητήσεων του Εθνικού

Σε συνέχεια της πρωτοβουλίας που πυροδοτεί τον διάλογο για φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα, έρχεται μία νέα συζήτηση με ελεύθερη είσοδο, όπου θα μιλήσουν μεταξύ άλλων η Μαριάννα Κάλμπαρη, η Αλίκη Αλεξανδράκη και ο Θέμης Πάνου.

To 3ο Φεστιβάλ σύγχρονου καλλιτεχνικού καμπαρέ έρχεται στο Red Jasper Cabaret Thatre

Το φεστιβάλ της καμπαρέ θεατρικής σκηνής της Κυψέλης είναι και πάλι εδώ για να προσφέρει στο κοινό δέκα ημέρες με παραστάσεις θεάτρου, χορού, cabaret acts, music performances, aerial acrobatics, drag performances και πολλά ακόμη.

Θέλω να σου κρατάω το χέρι

Οι σύγχρονες σχέσεις και οι ρόλοι των δύο φύλων μέσα σε αυτές απασχολούν το πρώτο θεατρικό έργο του Ιορδανίδη, που κινείται με άνεση στο είδος της δραμεντί και παρουσιάζεται σε ένα φυσικό όσο και προσωπικό ανέβασμα. | Powered by Uber

Η κασέτα

Ένα από τα σημαντικότερα έργα της Λούλας Αναγνωστάκη, και συνολικά της νεοελληνικής δραματουργίας, αποτυπώνει σχεδόν προφητικά, μέσα από μια οικογενειακή ιστορία, την Ελλάδα στο μεταίχμιο δύο εποχών. Ανεβαίνει από τον Μάνο Καρατζογιάννη σε μία προσεγμένη παράσταση με μερικές πολύ ωραίες ερμηνείες. | Powered by Uber