"Απολογία της Μαρί Κιουρί": Νέες φωτογραφίες από την παράσταση που επιστρέφει ανανεωμένη

Η παράσταση ανεβαίνει ξανά στο θέατρο Αποθήκη σε σκηνοθεσία της Κίρκης Καραλή με την Πέγκυ Τρικαλιώτη στον ομώνυμο ρόλο.

Η Απολογία της Μαρί Κιουρί Νικόλας Κομίνης©

Η παράσταση "Η Απολογία της Μαρί Κιουρί", σε κείμενο της Ευσταθίας και σκηνοθεσία της Κίρκης Καραλή, παρουσιάζεται ήδη στο θέατρο Αποθήκη. Η Μαρί Κιουρί, την οποία στην παράσταση ενσαρκώνει η Πέγκυ Τρικαλιώτη, υπήρξε κορυφαία επιστήμων του 20ου αιώνα, κέρδισε παγκόσμια αναγνώριση, ήταν η πρώτη γυναίκα που βραβεύτηκε με το βραβείο Νόμπελ σε δύο διαφορετικές επιστήμες, τη Φυσική και τη Χημεία (1903 και 1911) και η πρώτη γυναίκα που δίδαξε στη Σορβόννη.
Η παράσταση έχει ως έμπνευση και αφορμή την βιογραφία που έχει γραφτεί από την κόρη της Εύα Κιουρί και φωτίζει αληθινές προσωπικές στιγμές της ζωής της μητέρας της. Μέσα από μία προσωπική διήγηση, η θεατρική Μαρί Κιουρί διηγείται τη θυελλώδη ζωή της με χιούμορ, με συγκίνηση και με  δύναμη που πηγάζει από την αντισυμβατική προσωπικότητά της. 
Η διήγηση αυτή είναι καταιγιστική. Κάποιες στιγμές μοιάζει με απολογία μπροστά σε ένα φανταστικό δικαστήριο -  που την κατηγορεί για τη σχέση της με έναν νεότερο από εκείνην άντρα που υπήρξε μαθητής  του συζύγου της Πιερ Κιουρί. Ένας επιστήμονας, σε μία "τελειωμένη" σχέση  γάμου, σε μία εποχή που κάτι τέτοιο δεν ήταν αποδεκτό. Όπως και η σχέση της Μαρί με αυτόν. Αυτό το γεγονός γίνεται η αφορμή, ώστε ο γαλλικός Τύπος της εποχής να αποσιωπήσει το δεύτερο Νόμπελ που της αποδόθηκε από την Ακαδημία και η γαλλική κοινωνία να την κατακρίνει, ξεχνώντας την μεγαλειώδη προσφορά της. 
Η πολωνέζα Μαρί – αυτή τη φορά σαν μία απλή, καθημερινή γυναίκα – καταθέτει την ιστορία της, από τα πρώτα χρόνια της ζωής της στην υπό τσαρική κατοχή Βαρσοβία και τις σπουδές στη Σορβόννη μέχρι τη ραδιενέργεια και το πρώτο Νόμπελ, μέσα σε μία συνθήκη κατάφωρης αδικίας. Με αυτό τον τρόπο καταφέρνει να αποδείξει πως ο δρόμος των ιδεολόγων του πλανήτη, ειδικά των γυναικών, δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα.

Δείτε τις νέες φωτογραφίες της παράστασης

Η Απολογία της Μαρί Κιουρί
Νικόλας Κομίνης©

Η Απολογία της Μαρί Κιουρί
Νικόλας Κομίνης©

Η Απολογία της Μαρί Κιουρί
Νικόλας Κομίνης©

Η Απολογία της Μαρί Κιουρί
Νικόλας Κομίνης©

Η Απολογία της Μαρί Κιουρί
Νικόλας Κομίνης©

Η Απολογία της Μαρί Κιουρί
Νικόλας Κομίνης©

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Η απολογία της Μαρί Κιουρί

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 80 '

Το κείμενο έχει ως αφετηρία τη βιογραφία της Μαρί Κιουρί, την οποία συνδυάζει με στοιχεία μυθοπλασίας.

Αποθήκη

Σαρρή 40

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Δύο φαντασμαγορικές παραστάσεις για όλη την οικογένεια στο Christmas Theater

Το Christmas Theater μας προσκαλεί σε δύο mega θεάματα για όλη την οικογένεια γεμάτα μαγεία και φαντασία.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
13/11/2025

"Cow | Deer": Πρώτες φωτογραφίες από την καινοτόμο παράσταση της Κέιτι Μίτσελ στο Εθνικό

Ξεκίνησε στο Εθνικό Θέατρο το "Cow | Deer", η παράσταση της Κέιτι Μίτσελ που μετατρέπει τη Νέα "Νίκος Κούρκουλος" σε έναν κόσμο όπου ζώα και άνθρωποι συνυπάρχουν ισότιμα.

Πολυτεχνείο: Εβδομάδα Δημοκρατίας στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν

Δύο σημαντικές στιγμές της σύγχρονης ελληνικής Ιστορίας μέσα από δύο θεατρικές παραστάσεις, με αφορμή την επέτειο εξέγερσης του Πολυτεχνείου και των 50 χρόνων της Μεταπολίτευσης.

Παράταση παραστάσεων για τον "Άνθρωπο του Θεού"

Το θεατρικό έργο "Άνθρωπος του Θεού" του Ανδρέα Κεντζού, συνεχίζει δυναμικά στο Θέατρο 104 σε σκηνοθεσία Δημήτρη Γεωργαλά, μια υπαρξιακή αναμέτρηση με τα θεμελιώδη ερωτήματα της πίστης, της ηθικής και της ανθρώπινης φύσης.

"Wonnangatta": Ο Κώστας Φαλελάκης και ένα θεατρικό γουέστερν για τη βία, τη φύση και την αυτογνωσία

Στο πλαίσιο του αφιερώματος στους Αυστραλούς συγγραφείς στο Αγγέλων Βήμα, ο Κώστας Φαλελάκης μας εισάγει στο πνεύμα του αυστραλιανού έργου "Wonnangatta" του Άνγκους Τσερίνι, στο οποίο πρωταγωνιστεί μαζί με τον Αλέξιο Κοτσώρη. Ένα θεατρικό γουέστερν στην Αυστραλία του 1918, όπου δύο άνδρες αναμετρώνται με το έγκλημα, την αδυσώπητη φύση και τα όρια του εαυτού τους.

Τέλος του παιχνιδιού

Έργο ανοιχτής φόρμας, όπως όλα του Μπέκετ, το "Τέλος του παιχνδιού" προσδιορίζεται σε μεγάλο βαθμό από το ύφος της σκηνοθετικής ερμηνείας. Εδώ ο Μάκης Παπαδημητρίου υπογράφει μία γλαφυρή μεταφορά του παράλογου και κωμικοτραγικού του χιούμορ. | Powered by Uber

Άρωμα γυναίκας

Μια γλυκόπικρη και συγκινητική ιστορία με ναπολιτάνικο ταμπεραμέντο, για την ανδρική φιλία, την ενηλικίωση και τις απρόσμενες συναντήσεις της ζωής, σε μια παράσταση με ταλέντο, ψυχή, ωραίες ερμηνείες και τον Άκη Σακελλαρίου στα καλύτερά του. | Powered by Uber