Θανάσης Τσαλταμπάσης: "Η αλαζονεία είναι το πιο ύπουλο σαράκι που μπορεί να καταστρέψει την ψυχή"

Φιλιά, Όσκαρ Tony Kris©

Τι είναι για εσάς ο Όσκαρ;
 Ο Όσκαρ για μένα είναι ένα σύμβολο  αγνότητας και αγάπης. Είναι μια ευκαιρία να αναθεωρήσουμε την αντίληψή μας για τη ζωή και τον θάνατο. Είναι η κρυφές μας σκοτεινές σκέψεις αλλά και η λύση μαζί! Έτσι τον έχω αντιμετωπίσει, απλώς αυτά τα έχω "βάλει" μέσα στο σώμα ενός 10χρονου παιδιού που ταυτόχρονα όμως παραμένει κι ένας ενήλικας... Η συνέχεια στη σκηνή!

Ποια συναισθήματα σας ενεργοποίησε το έργο "Φιλιά, Όσκαρ" του Έρίκ- Εμμάνουελ Σμιτ που σκηνοθετεί ο Τσέζαρις Γκρουζίνις;
Ευκολότερα θα απαντούσα στο τι δεν μου ενεργοποίησε, γιατί αυτά που μου ξύπνησε είναι αμέτρητα. Κάθε σκηνή, κάθε φράση, κάθε λέξη,  έχει "βασανιστεί" πολύ για να "σερβιριστεί" στον θεατή. Τίποτα δεν ειπώνεται, έτσι απλά.  Φανταστείτε λοιπόν, σε μία ολόκληρη παράσταση, κατά τη διάρκεια της οποίας ο Όσκαρ ζει μία ολόκληρη ζωή χάρη στο παιχνίδι που του βάζει η κυρία Ροζ,  με πόσα συναισθήματα έχω να αναμετρηθώ..

Ποια είναι η αγαπημένη σας φράση που ακούγεται στο έργου;
Κάποια στιγμή η κυρία Ροζ την οποία υποδύεται η Αγοραστή Αρβανίτη, κάνοντας έναν τρελό αυτοσχεδιασμό, λέει ότι κάποτε νίκησε μία τρομερή παλαίστρια επειδή της έριξε ένα σακί με αλεύρι. Και μετά έρχεται μία στιγμή που του λέει:  "Για όλα υπάρχει λύση Όσκαρ. Πάντα υπάρχει κάπου ένα σακί με αλεύρι..." . Μέσα από την απλότητα και το χιούμορ, μπορεί να υπάρξουν οι πιο σπουδαίες λύσεις για όλα. 

Ποια θεωρείτε τη μεγαλύτερή ευτυχία;
Το να έχω στη ζωή μου τους ανθρώπους που αγαπώ. 

Τι θεωρείτε ως έσχατο βαθμό δυστυχίας;
Την αλαζονεία. Νομίζω ότι είναι το πιο ύπουλο σαράκι που μπορεί να καταστρέψει την ψυχή. 

Ποιος είναι ο μεγαλύτερος φόβος σας;
Να μη ξαναδώ τους ανθρώπους που αγαπώ. 

Σε ποιο πράγμα προδώσατε τον εαυτό σας και μετανιώνετε περισσότερο γι’ αυτό;
Δεν έχω προδώσει ποτέ τον εαυτό μου και εύχομαι να μην συμβεί στο μέλλον. 

Φιλιά, Όσκαρ
Tony Kris©

Ο Θανάσης Τσαλταμπάσης με τους συμπρωταγωνιστές του: Αγοραστή Αρβανίτη, Ισαβέλλα Κασιμάτη, Τάσος Θεοφιλάτος, Ελένη Νάτση, Edgen Lame

Ποιο εν ζωή πρόσωπο εκτιμάτε περισσότερο;
Είναι αρκετά τα άτομα που εκτιμώ και ευχαριστώ για την ερώτηση γιατί μόλις με κάνατε να το συνειδητοποιήσω. 

Ποιο είναι το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό σας;
Η ηρεμία μου. 

Ποιο χαρακτηριστικό προτιμάτε περισσότερο σε κάποιον;
Την πραγματική ευγένεια. Δεν είναι εύκολα διακριτή βέβαια γιατί πάντα υπάρχει η περίπτωση ενός ύπουλου δόλου. 

Ποιο είναι το πιο εξωφρενικό πράγμα που έχετε δει να συμβαίνει στην κοινωνία;
Ο πόλεμος και ο ρατσισμός. 

Κατά πόσο αναπτύσσουμε ουσιαστικές σχέσεις με τους άλλους, ακόμα και τους πιο οικείους, ή τους χρησιμοποιούμε;
Οι ουσιαστικές σχέσεις είναι σίγουρα πολύ δύσκολες γιατί τις περισσότερες φορές δίνουμε με σκοπό, ακόμα και υποσυνείδητα,  να πάρουμε. Όταν συνειδητοποιήσουμε ότι δίνουμε χωρίς να μας νοιάζει το λαβείν,  τότε σίγουρα τα πράγματα είναι σε καλό δρόμο.

Πότε κλάψατε για τελευταία φορά;
Σήμερα στην πρόβα του Όσκαρ. Αλλά και πρόσφατα, όταν σκεφτόμουν τους γονείς μου που δεν τους βλέπω συχνά λόγω απόστασης. 

Τι θεωρείτε πιο σημαντικό στους φίλους σας;
Το ό,τι και μόνο που τους φέρνω στο μυαλό μου γεμίζω θετικά συναισθήματα. 

Ποιοι είναι οι πραγματικοί ήρωες σας;
Αυτοί που μάχονται χωρίς τη σιγουριά της νίκης. 

Αν μπορούσατε να αλλάξετε κάτι στον εαυτό σας και στον κόσμο τι θα ήταν αυτό;
Δε ξέρω ακόμα τι θα άλλαζα σε μένα, αλλά όταν το βρω, είμαι σίγουρος ότι θα αλλάξει κι ο κόσμος. Θέλω να πω, ότι η μεγάλη αλλαγή θα έρθει όταν αλλάξει ο καθένας ξεχωριστά. Και αυτό φυσικά δεν είναι εύκολο, γιατί όλοι δυσκολευόμαστε να εντοπίσουμε και να αλλάξουμε τα κακά μας. Ας προσπαθήσουμε όμως! Και τα πιο μεγάλα ταξίδια, όπως είναι γνωστό, ξεκίνησαν από ένα απλό βήμα. 

Περισσότερες πληροφορίες

Φιλιά, Όσκαρ...

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Λίγες ημέρες προτού χάσει τη μάχη με τη λευχαιμία, ένα δεκάχρονο αγόρι παίρνει ένα πολύτιμο μάθημα για τη ζωή.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Έξι παραστάσεις σηκώνουν ξανά αυλαία (4-10/12)

Επιστρέφουν στις σκηνές από 4 έως 10 Δεκεμβρίου κι αξίζουν οι έξι θεατρικές επαναλήψεις που ακολουθούν.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
04/12/2025

"Αγωνία Ιερή": Σπουδή πάνω στο έργο και τη ζωή της Εύας Palmer Σικελιανού

Μια τελετουργική παράσταση για τη ζωή και το όραμα της Εύας Palmer Σικελιανού. Η γυναίκα που ύφανε τον μύθο με το παρόν, αντιστάθηκε σε καθεστώτα και ανέστησε το αρχαίο δράμα επιστρέφει στη σκηνή μέσα από μια πολιτική, ποιητική σπουδή με πρωταγωνίστρια την Ελένη Νιωτάκη.

"Last Dance of Ivan Vasiliev"- Μια ιστορική βραδιά στο Christmas Theater

Ο Ιβάν Βασίλιεφ, ένας από τους σπουδαιότερους χορευτές της εποχής μας, επιστρέφει στις 8 Δεκεμβρίου στο Christmas Theater για μια στιγμή που ήδη γράφει ιστορία: το "Last Dance of Ivan Vasiliev". Μια παράσταση–εξομολόγηση, ένας τελευταίος χορός γεμάτος πάθος, αλήθεια και βαθιά ευγνωμοσύνη.

Δρώμενο πάνω σε κείμενο του Δημητριάδη με τη μορφή της Κερασίας Σαμαρά

Ένα πρωτότυπο ψηφιακό-εικαστικό δρώμενο του Δημήτρη Κωτσή, βασισμένο στο κείμενο του Δημήτρη Δημητριάδη, ζωντανεύει με τη μορφή της Κερασίας Σαμαρά στο Ίδρυμα "Μιχάλης Κακογιάννης", εξερευνώντας τη διαρκή ανθρώπινη πορεία προς αυτογνωσία και μεταμόρφωση.

"Μακριά νύχτα στη γη του Νοντ": Θεατρικό ταξίδι στην Αυστραλιανή Ενδοχώρα

Συνεχίζεται το αφιέρωμα στους σύγχρονους Αυστραλούς συγγραφείς στο Αγγέλων Βήμα και μόλις έκανε πρεμιέρα το έργο του Duncan Graham "Μακριά νύχτα στη γη του Νοντ", που αναφέρεται στη δυνατή ιστορία δύο αδελφών.

Χρήστος Λούλης: "Για να ενωθείς πραγματικά, πρέπει να περάσεις από μια κόλαση"

Ο Χρήστος Λούλης, πρωταγωνιστής στο "Cleansed" της Σάρα Κέιν σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά, που ανεβαίνει στο Ίδρυμα "Μιχάλης Κακογιάννης" από 4/12, μιλά ανοιχτά για τη σχέση του με το θέατρο και τη ζωή, την πατρότητα, αλλά και για την ουσία των ανθρώπινων σχέσεων και μας αποκαλύπτει πώς το έργο αντικατοπτρίζει καθημερινές μάχες ψυχής.

Ρολά κατεβάζουν τα θέατρα: Η απεργία των ηθοποιών φέρνει ξανά στο προσκήνιο τα άλυτα αιτήματα

Την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου οι ηθοποιοί απεργούν, διεκδικώντας υπογραφή συλλογικής σύμβασης και πληρωμές για πρόβες. Τα βασικά τους αιτήματα παραμένουν άλυτα, ενώ τα θέατρα προχωρούν σε αναβολές παραστάσεων.