Η Χρυσάνθη Μπαδέκα αντιλαμβάνεται την τεχνολογία ως προέκταση του ανθρώπινου σώματος

Χρυσάνθη Μπαδέκα

Πού σε ξέρω;
 Η καλλιτεχνική μου δράση ακουμπάει σε πολλά πεδία (χορός, κινηματογράφος, videodance, εγκατάσταση, VR) στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ για 10 συνεχόμενα χρόνια συν-διοργάνωνα το ATHENS VIDEO DANCE PROJECT - Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Χορού (2010-2020).

Πού αλλού σε βρίσκω;
 Αν δεν είμαι στην βάση μου στα Εξάρχεια, θα με βρει κανείς στην οδό Παιανιέων, ανάμεσα στα φανοποιεία και στα συνεργεία αυτοκινήτων του Μεταξουργείου, σε ένα συνεργατικό στούντιο, που υποστηρίζει εδώ και 13 χρόνια όλα τα project και την προετοιμασία των έργων μου.

Πες μου κάτι για το χορό και τα ψηφιακά μέσα.
 Αντιλαμβάνομαι την τεχνολογία ως προέκταση του ανθρώπινου σώματος. Η χρήση των νέων μέσων μπορεί να κινητοποιήσει τον όρο της χορογραφίας στις μέρες μας. Εστιάζω σε αφηγήσεις με πολλαπλά μέσα, που αντανακλούν ανθρώπινα διλήμματα και μπορούν να
δημιουργήσουν νέες αντιληπτικές δυνατότητες.

Τι είναι η multimedia dance performance " re-FLOW PORTRAITS".
Είναι ένα ταξίδι πολλαπλών αισθητηριακών ερεθισμάτων που επανακκινεί την έμπνευσή μας για ζωή. Μία συλλογική εμπειρία με 14 χορευτές σε 7 οθόνες, μία χορεύτρια ζωντανά στον χώρο και ένα διαδραστικό σύστημα φωτός και ήχου.

re-FLOW PORTRAITS

Πότε αισθάνθηκες αγωνία;
 Όταν ξεκίνησε ο πόλεμος στην Ουκρανία. Όχι γιατί είναι πιο κοντά μας. Αλλά γιατί φαίνεται να μην υπάρχει έξοδος από τον κοινωνικό κανιβαλισμό και την αυτοκαταστροφική ανθρώπινη δίνη.

Ποια είναι η  φιλοσοφία σου;
Να ζω εν κινήσει, με περιέργεια και επιμονή μικρού παιδιού και ανθεκτικότητα ενήλικα.

Ποιο είναι το μεγαλύτερο παράδοξο…;
Από το γεγονός ότι ενώ ζούμε στην επανάσταση των data και κάθε επιστήμη κατέχει ένα μεγάλο κομμάτι ‘’αλήθειας’’ για την λειτουργία του κόσμου, το ανθρώπινο πνεύμα παραμένει ατροφικό.

Η Ελλάδα σε απογοητεύει;
Ναι, γιατί είναι σαν το γεφύρι της Άρτας. Πραγματικά τρώει τα παιδιά της. Ό,τι κάνουμε γίνεται με μεγάλο κόπο και ασυνέχεια — χωρίς κρατικές δομές και όραμα.

Ποια είναι η μοναδική ελπίδα επιβίωσης;
Κάθε σπόρος ξέρει πως θα καταφέρει να γίνει δέντρο, γιατί συνδέεται με μια εσωτερική Σοφία. Δεν έχουμε τίποτα να φοβηθούμε. Αν συνειδητοποιήσουμε ότι εμείς οι άνθρωποι
είμαστε ένα σύνθετο σύστημα, μία συνέργεια φυσικών, γνωστικών , συναισθηματικών και κοινωνικών ενοτήτων, που συν-υπάρχουν και αλληλοσυνδέονται μέσα στο περιβάλλον που συν-δημιουργούμε, θα βρούμε την γνώση και δύναμη που ψάχνουμε.

Πες μου κάτι οff the record… 
Μέσα στον ωκεανό της αβεβαιότητας, με ενδιαφέρει να αναπτύξω έργα που θρέφουν τις ανθρώπινες σχέσεις και συνδυάζουν τις τέχνες με την τεχνολογία και τις επιστήμες. Τα επόμενα project μου εμπεριέχουν πολύ νερό.

Το "re-FLOW PORTRAITS" είναι μία εγκατάσταση-παράσταση χορού σε σκηνική σύλληψη και χορογραφία της Χρυσάνθης Μπαδέκα, με 14 χορευτές σε 7 οθόνες, μία χορεύτρια ζωντανά στον χώρο και ένα διαδραστικό σύστημα φωτός και ήχου. Θα παρουσιαστεί στο Βιομηχανικό Πάρκο ΠΛ.ΥΦ.Α από τις 9 έως τις 12 Ιουνίου 2022. Το κοινό έχει τη δυνατότητα να παρακολουθήσει είτε την παράσταση είτε να επισκεφτεί την εγκατάσταση πριν την έναρξη της παράστασης.

Περισσότερες πληροφορίες

re-FLOW PORTRAITS

  • Χορός/Εγκατάσταση
  • Διάρκεια: 40 '

Το σώμα σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης εμπνέει τη multimedia παραστασιακή εμπειρία χορού με 14 χορευτές σε οθόνες και μία χορεύτρια στη σκηνή, που ενώνουν τον φυσικό με τον ψηφιακό χώρο.

ΠΛΥΦΑ

Κορυτσάς 39
  • Συναυλίες

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το μεγαλύτερο θεματικό πάρκο της Αρχαίας Ελλάδας ανοίγει στη ΔΕΘ – με Αρχαίο Θέατρο και διαδράσεις

Με την υπογραφή του Σωτήρη Τσαφούλια, το θεματικό πάρκο στη ΔΕΘ – HELEXPO περιλαμβάνει και τομέα Αρχαίο Θέατρο, με πλήρες σκηνικό της παράστασης "Όρνιθες", κουστούμια, μάσκες και υλικά που έσπασαν ρεκόρ στην Επίδαυρο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
18/09/2025

Ποιος είναι ο "Ευγένιος" που μας συστήνει ο Γιώργος Καραμίχος;

Πόσο βαθιά βιώνουμε την απώλεια και τον πόνο; Ο Γιώργος Καραμίχος, επιστρέφοντας στο θέατρο ως σκηνοθέτης, διερευνά αυτά τα αινιγματικά ερωτήματα μέσα από το οικογενειακό δράμα "Ευγένιος" του Φράνκ ΜακΓκίνες.

"Ανδρομάχη" και "Ηλέκτρα": δύο τραγικές φωνές αντηχούν στο Ηρώδειο

Δύο γυναικείες μορφές του αρχαίου δράματος, η "Ανδρομάχη" του Ευριπίδη και η "Ηλέκτρα" του Σοφοκλή, ζωντανεύουν στο Ηρώδειο, σε παραστάσεις που γεφυρώνουν το παρελθόν με το παρόν της θεατρικής μας παράδοσης.

Ποιο δικαστικό δράμα σε καλεί να αποφασίσεις για την ετυμηγορία;

Οι θεατές αποφασίζουν ποια θα είναι η ετυμηγορία στην "Ομολογία της 4ης Ιανουαρίου" των Αγνής και Χάρη Χιώτη που κάνει πρεμιέρα τον Οκτώβριο.

Εκείνος και εκείνος

Το σπονδυλωτό έργο του Κώστα Μουρσελά παραμένει διαχρονικό πενήντα χρόνια μετά τη συγγραφή του. Εδώ παρουσιάζεται σε μία ατμοσφαιρική -αλλά και κάπως ράθυμη ως προς τους ρυθμούς και τις κλιμακώσεις- παράσταση, με δύο απολαυστικές ερμηνείες από τον Γιώργο Κωνσταντίνου και τον Λεωνίδα Κακούρη.

Στο Ηρώδειο 18 αγαπημένοι ηθοποιοί "…για τον Αριστοφάνη"

Μια παράσταση από το Σπίτι του Ηθοποιού που συνδέει όλες τις κωμωδίες του Αριστοφάνη σε μια ευφάνταστη ιστορία για καλό σκοπό.

"Κατερίνα Γώγου: Το Γαμώτο που Δεν Έζησα" για 5η συνεχή χρονιά

Μετά από τέσσερις σεζόν sold-out παραστάσεων, η θεατρική αναμέτρηση με τη ζωή και το έργο της Κατερίνας Γώγου επιστρέφει στη Σκηνή "Brecht"-2510 με αλλαγές στο καστ.