Η Χρυσάνθη Μπαδέκα αντιλαμβάνεται την τεχνολογία ως προέκταση του ανθρώπινου σώματος

Χρυσάνθη Μπαδέκα

Πού σε ξέρω;
 Η καλλιτεχνική μου δράση ακουμπάει σε πολλά πεδία (χορός, κινηματογράφος, videodance, εγκατάσταση, VR) στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ για 10 συνεχόμενα χρόνια συν-διοργάνωνα το ATHENS VIDEO DANCE PROJECT - Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Χορού (2010-2020).

Πού αλλού σε βρίσκω;
 Αν δεν είμαι στην βάση μου στα Εξάρχεια, θα με βρει κανείς στην οδό Παιανιέων, ανάμεσα στα φανοποιεία και στα συνεργεία αυτοκινήτων του Μεταξουργείου, σε ένα συνεργατικό στούντιο, που υποστηρίζει εδώ και 13 χρόνια όλα τα project και την προετοιμασία των έργων μου.

Πες μου κάτι για το χορό και τα ψηφιακά μέσα.
 Αντιλαμβάνομαι την τεχνολογία ως προέκταση του ανθρώπινου σώματος. Η χρήση των νέων μέσων μπορεί να κινητοποιήσει τον όρο της χορογραφίας στις μέρες μας. Εστιάζω σε αφηγήσεις με πολλαπλά μέσα, που αντανακλούν ανθρώπινα διλήμματα και μπορούν να
δημιουργήσουν νέες αντιληπτικές δυνατότητες.

Τι είναι η multimedia dance performance " re-FLOW PORTRAITS".
Είναι ένα ταξίδι πολλαπλών αισθητηριακών ερεθισμάτων που επανακκινεί την έμπνευσή μας για ζωή. Μία συλλογική εμπειρία με 14 χορευτές σε 7 οθόνες, μία χορεύτρια ζωντανά στον χώρο και ένα διαδραστικό σύστημα φωτός και ήχου.

re-FLOW PORTRAITS

Πότε αισθάνθηκες αγωνία;
 Όταν ξεκίνησε ο πόλεμος στην Ουκρανία. Όχι γιατί είναι πιο κοντά μας. Αλλά γιατί φαίνεται να μην υπάρχει έξοδος από τον κοινωνικό κανιβαλισμό και την αυτοκαταστροφική ανθρώπινη δίνη.

Ποια είναι η  φιλοσοφία σου;
Να ζω εν κινήσει, με περιέργεια και επιμονή μικρού παιδιού και ανθεκτικότητα ενήλικα.

Ποιο είναι το μεγαλύτερο παράδοξο…;
Από το γεγονός ότι ενώ ζούμε στην επανάσταση των data και κάθε επιστήμη κατέχει ένα μεγάλο κομμάτι ‘’αλήθειας’’ για την λειτουργία του κόσμου, το ανθρώπινο πνεύμα παραμένει ατροφικό.

Η Ελλάδα σε απογοητεύει;
Ναι, γιατί είναι σαν το γεφύρι της Άρτας. Πραγματικά τρώει τα παιδιά της. Ό,τι κάνουμε γίνεται με μεγάλο κόπο και ασυνέχεια — χωρίς κρατικές δομές και όραμα.

Ποια είναι η μοναδική ελπίδα επιβίωσης;
Κάθε σπόρος ξέρει πως θα καταφέρει να γίνει δέντρο, γιατί συνδέεται με μια εσωτερική Σοφία. Δεν έχουμε τίποτα να φοβηθούμε. Αν συνειδητοποιήσουμε ότι εμείς οι άνθρωποι
είμαστε ένα σύνθετο σύστημα, μία συνέργεια φυσικών, γνωστικών , συναισθηματικών και κοινωνικών ενοτήτων, που συν-υπάρχουν και αλληλοσυνδέονται μέσα στο περιβάλλον που συν-δημιουργούμε, θα βρούμε την γνώση και δύναμη που ψάχνουμε.

Πες μου κάτι οff the record… 
Μέσα στον ωκεανό της αβεβαιότητας, με ενδιαφέρει να αναπτύξω έργα που θρέφουν τις ανθρώπινες σχέσεις και συνδυάζουν τις τέχνες με την τεχνολογία και τις επιστήμες. Τα επόμενα project μου εμπεριέχουν πολύ νερό.

Το "re-FLOW PORTRAITS" είναι μία εγκατάσταση-παράσταση χορού σε σκηνική σύλληψη και χορογραφία της Χρυσάνθης Μπαδέκα, με 14 χορευτές σε 7 οθόνες, μία χορεύτρια ζωντανά στον χώρο και ένα διαδραστικό σύστημα φωτός και ήχου. Θα παρουσιαστεί στο Βιομηχανικό Πάρκο ΠΛ.ΥΦ.Α από τις 9 έως τις 12 Ιουνίου 2022. Το κοινό έχει τη δυνατότητα να παρακολουθήσει είτε την παράσταση είτε να επισκεφτεί την εγκατάσταση πριν την έναρξη της παράστασης.

Περισσότερες πληροφορίες

re-FLOW PORTRAITS

  • Χορός/Εγκατάσταση
  • Διάρκεια: 40 '

Το σώμα σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης εμπνέει τη multimedia παραστασιακή εμπειρία χορού με 14 χορευτές σε οθόνες και μία χορεύτρια στη σκηνή, που ενώνουν τον φυσικό με τον ψηφιακό χώρο.

ΠΛΥΦΑ

Κορυτσάς 39

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Για τον Βαγγέλη Χαρισόπουλο το stand up comedy είναι έρωτας

Ο κωμικός Βαγγέλης Χαρισόπουλος, γνωστός και ως η φωνή του τηλεοπτικού "Shopping Star", συνεχίζει ακάθεκτος με την stand up comedy παράσταση "Πόσο χρόνο έχω;" και μας μιλάει σε μια άκρως χιουμοριστική συνέντευξη.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
27/11/2025

"Το αποτύπωμα": Ας μιλήσουμε για τη διαστρέβλωση της γυναικείας ταυτότητας

Η Φένια Αποστόλου δημιουργεί ένα πολυμεσικό σκηνικό σύμπαν, στο οποίο κίνηση, φως, μουσική, video art και σιωπή λειτουργούν ως εργαλεία σχολιασμού της πατριαρχικής διαστρέβλωσης της γυναικείας ταυτότητας μέσα στον χρόνο.

Η σοφόκλεια "Ηλέκτρα" του Δημήτρη Τάρλοου επαναπροσεγγίζεται για το κλειστό θέατρο

Μετά την καλοκαιρινή επιτυχία της, η "Ηλέκτρα" του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου επιστρέφει σε κλειστό θέατρο, με τον τίτλο "Ηλέκτρα εντός", φέρνοντας το τραγικό δράμα πιο κοντά στον θεατή, με ένταση, μουσική και νέα, δυναμική σύνθεση χαρακτήρων.

Το Εργαστήρι Δραματοθεραπείας & Θεατρικής Έκφρασης αναδεικνύει τη "Σημασία του να (μην) είναι κανείς σοβαρός"

Το Εργαστήρι μετακομίζει φέτος στο Θέατρο 104 και ετοιμάζει ένα ταξίδι στην κωμωδία.

Ο "Ματωμένος γάμος" για 2η χρονιά στους Μοντέρνους Καιρούς

Σε μια παράσταση που σέβεται απόλυτα το ποιητικό σύμπαν του Λόρκα παρουσιάζεται ο "Ματωμένος γάμος" του Λόρκα σε σκηνοθεσία Κώστα Νταλιάνη.

"Ο Καραγκιόζης Ριγολέττος" έρχεται στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Ο κόσμος του Καραγκιόζη ενσαρκώνεται με ζωντάνια και πρωτοτυπία από τον καραγκιοζοπαίχτη Αλέξανδρο Μελισσηνό, σε μια παράσταση που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Δημόπουλος και φιλοξενείται στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

"Απόψε κανείς δεν πεθαίνει": Νέες φωτογραφίες από την παράσταση

Μικρές και μεγάλες συμπτώσεις υφαίνουν το νήμα που συνδέει τις επιμέρους θεματικές δημιουργώντας μια πολύπτυχη παράσταση στο "Απόψε κανείς δεν πεθαίνει", η οποία συνεχίζει δυναμικά στο "Μπέλλος".