H νεαρή σκηνοθέτις Ανθή Φουντά μας συστήνεται

Ανθή Φουντά

Πού σε ξέρω; 
Χµµµ πού µε ξέρεις…; Παραστάσεις που έχω συµµετάσχει είναι το "Δέντρο του Οιδίποδα" και "Ιστορία Χωρίς Όνοµα" σε σκηνοθεσία Κώστα Γάκη, "Στη χώρα µου λένε πώς το Τσερνόµπιλ είναι ένα δέντρο που µεγαλώνει" σε σκηνοθεσία της Φωτεινής Μπάνου), "Πεθαίνω σα Χώρα" σε σκηνοθεσία της Ρούλας Πατεράκη), "Μαουτχάουζεν" σε σκηνοθεσία του Θέμη Μουµουλίδης, "Ωραία Κοιµωµένη 2" της ομάδας Hippo The\tre Group, µεταξύ άλλων. Το 2018 στην Gw\ngju στη Νότιο Κορέα παρουσίασα την πρώτη µου σκηνοθετική απόπειρά µου "Odysse'ʼs Memory: ' sole journey b'ck to the body". To 2019 ανέλαβα και τη διασκευή του µυθιστορήµατος "Ιστορία Χωρίς Όνοµα" για την ομώνυμη παράσταση που ανέβηκε στο Ίδρυµα Μιχάλης Κακογιάννης.

Πού αλλού σε βρίσκω;
 Αυτές τις µέρες µε βρίσκεις σε πρόβες για την παράσταση που σκηνοθετώ, το "Μήνυµα" του Αργύρη Χιόνη. Έχουμε πρεμιέρα στις 26 Μαΐου στο θέατρο Χώρος" και βρισκόμαστε στον πυρετό της προετοιμασίας! Παράλληλα τα πρωινά θα µε βρεις σε κάποια µμέρος µε δέντρα και φυτά να υλοποιώ εργαστήρια περιβαλλοντικής εκπαίδευσης µε την οµάδα µου The Bee C\mp.

Πες µου κάτι για το θέατρο.
Υπάρχει µια στιγµή στο έργο ανάµεσα στον Α και τον Β
Β: Πες µου κάτι.
Α: Τί;
Β: Πες µου κάτι για τον εαυτό σου.
Α: Δεν ξέρω τίποτα.
Β: Πες µου κάτι για κάποιον που γνώρισες.
Α: Δεν θυµάµαι να γνώρισα κανέναν.
Β: Πες µου κάτι για εμένα.
Α: Εσένα δεν σε ξέρω, τώρα σε γνωρίζω
Αυτοσχεδιαστικά φαντάζομαι µια επόμενη ερώτηση του Β
Β: Πες µου κάτι για το θέατρο.
(Άραγε τί θα απαντούσε ο Α;)

Η παράσταση που σε έχει συγκινήσει περισσότερο είναι....
Ο "Σωσίας" σε σκηνοθεσία Έφης Μπίρμπα με τον Άρη Σερβετάλη.

Γιατί αποφάσισε να σκηνοθετήσεις το "Μήμυμα" του Αργύρη Χιόνη;
Γιατί  ήρθαν ο Αντώνης Κυριακάκης και ο Γιώργος Πατεράκης και μου το πρότειναν. Λίγες μέρες μετά άρχισε η 2η καραντίνα, η οποία μας "προσέφερε” αρκετό χρόνο και υπαρξιακή αγωνία, ώστε να βουτήξουμε βαθιά μέσα σε αυτό το έργο.

Γιατί σου αρέσει ο Αργύρης Χιόνης;
Μου αρέσει γιατί έγραψε αυτό το ποίημα:
Οι άνθρωποι το πιο συχνά
δεν ξέρουν τι να κάνουνε τα χέρια τους
Τα δίνουν – τάχα χαιρετώντας – σʼ άλλους
Τʼ αφήνουνε να κρέμονται σαν αποφύσεις άνευρες
Ή – το χειρότερο – τα ρίχνουνε στις τσέπες τους
και τα ξεχνούνε
Στο μεταξύ ένα σωρό κορμιά μένουν αχάιδευτα
Ένα σωρό ποιήματα άγραφα.
(Από τη συλλογή Λεκτικά τοπία, 1983)
Η μεγαλύτερη αγωνία σου για το έργο είναι
Να φτιαχτούν καλά τα αόρατα σκαλοπάτια που μας μεταφέρουν από τη μια
στιγμή στην άλλη.

Ποια είναι η  πιο αγαπημένη σου σκηνή στην παράσταση;
Όταν ο Α και ο Β προσπαθούν να εφεύρουν μια ιστορία για να ξεφύγουν από την αγωνία της αναμονής. Μια φορά κι έναν καιρό ήταν .... Μια φορά κι έναν καιρό ήταν.... Αλλά δεν μπορούν να θυμηθούν τίποτα και κανέναν που να ήταν. Οι τραγελαφικοί μας ήρωες αγγίζουν τα όρια της κατάρρευσης μην μπορώντας να συνεχίσουν αυτήν την τόσο απλή φράση και στη συνέχεια, όταν από κάπου μέσα τους αναδύεται "ένας βασιλιάς” ζητοκραυγάζουν σα να έχουν πετύχει κάτι αδιανόητο.

Off the record...
Θέλω να διασχίσω με τρένο την Ιταλία. Και να φτιάξω μια παράσταση για το περιβάλλον. Φοβάμαι το ενδεχόμενο γενίκευσης του πολέμου.

Περισσότερες πληροφορίες

Το μήνυμα

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 75 '

Δύο ανθρωπάκια προσπαθούν να παραδώσουν ένα ξεχασμένο μήνυμα, αποκαλύπτοντας την τραγελαφική φύση της ύπαρξής μας.

Χώρος Θέατρο

Πραβίου 6

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

4 λόγοι για να δεις το "Όνειρο ενός Γελοίου" των Έφης Μπίρμπα & Άρη Σερβετάλη

Το "Όνειρο ενός Γελοίου", που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2022 γνωρίζοντας sold-out παραστάσεις και έντονη ανταπόκριση κοινού και κριτικών, επιστρέφει στο Κιβωτός (από 18/11) ως μια ανανεωμένη, μυσταγωγική σκηνική πρόταση, όπου η Έφη Μπίρμπα και ο Άρης Σερβετάλης μετατρέπουν τον ντοστογιεφσκικό στοχασμό σε τελετουργία· μια πράξη όπου το όνειρο γίνεται σώμα και η γελοιότητα υπαρξιακή αποκάλυψη, φωτίζοντας τα βαθύτερα όρια της ανθρώπινης ψυχής.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
17/11/2025

Αυτές οι παραστάσεις κάνουν πρεμιέρα Δευτέρα και Τρίτη, 17 & 18/11

Οι νέες πρεμιέρες καλύπτουν όλο το φάσμα της σκηνικής δημιουργίας. Από το κλασικό θέατρο μέχρι το μουσικό πείραμα και τη φιλοσοφική κατάδυση, αυτές οι επτά παραστάσεις μας προσκαλούν να απολαύσουμε διαφορετικές μορφές αφήγησης,

Χορεύοντας την Ανησυχία του Πεσσόα

Μια παράσταση, εμπνευσμένη από το "Βιβλίο της Ανησυχίας" και τη "Θαλασσινή Ωδή" του Φερνάντο Πεσσόα, μετατρέπει την ποιητική του αγωνία σε χοροθεατρική πρόταση όπου το σώμα γίνεται ζωντανός φορέας στοχασμού και εσωτερικής περιπλάνησης.

6 παραστάσεις stand up comedy για να διαλέξεις

Φρέσκο υλικό από αγαπημένους κωμικούς μέσα από έξι stand up comedy παραστάσεις.

Για τον Γιώργο Νανούρη, η Μαρία Κίτσου είναι μια σπουδαία ηθοποιός με απίστευτο βάθος

Παρουσιάζει την παράσταση "Η Δούκισσα της Πλακεντίας" (Θέατρο Βεάκη, από 19/11) και μιλήσαμε μαζί του για την προσωπικότητα της δούκισσας και τη συνεργασία του με τη Μαρία Κίτσου.

"Killing Godot": Ο Νίκος Καμτσής παίζει, σκηνοθετεί και γράφει για την παγκόσμια πρεμιέρα

Στην παγκόσμια πρεμιέρα του "Killing Godot" του Νίκολας Καζάν, ο Νίκος Καμτσής σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί μαζί με τον Δημήτρη Φραγκιόγλου στο Τόπος Αλλού (από 21/11). Η Ναταλί Φλουρή προσθέτει μια μυστηριώδη, αλλόκοτη παρουσία, γεμάτη ένταση και συγκίνηση. Διαβάστε όσα μας είπε για την παράσταση.

"Tick, Tick… Boom!: Γιορτή της νεότητας στην Εναλλακτική Λυρική

Το "Tick, Tick… Boom!" φέρνει στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ ένα εκρηκτικό ροκ μιούζικαλ για τη νεότητα, τα όνειρα και τον χρόνο που περνά, μέσα από μουσική, συγκίνηση και απρόσμενες στιγμές μαγείας.