"Απουσία το σώμα" : Η παράσταση που ενώνει το σωματικό θέατρο με το κουκλοθέατρο

Απουσία το σώμα

Στην "προχωρημένη" εποχή μας, της hi-tech εμπειρίας, των ψηφιακών θεαμάτων και του καλογυαλισμένου lifestyle, υπάρχουν καλλιτέχνες που έρχονται να μας υπενθυμίσουν τι σημαίνει άνθρωπος-σώμα-ψυχή. Ο περφόρμερ του σωματικού θεάτρου (ηθοποιός, χορευτής, μουσικός, εικαστικός) κάνει το σώμα να μιλάει, εικονοποιεί χωρίς λόγο ιδέες, αισθήματα ή καταστάσεις, με όχημα την εκφραστική δύναμη της κίνησης. Ο κουκλοπαίχτης, από την άλλη, ποντάρει κι εκείνος στην κίνηση του σώματος και στη βιωματική σχέση με την κούκλα, δανείζεται στοιχεία από τη θεατρική έκφραση για την τέχνη του κουκλοθεάτρου, μια αυτόνομη θεατρική μορφή δρώμενου, η οποία χρησιμοποιεί όλα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν μια περφόρμανς. Στην παράσταση "Απουσία το σώμα", οι δύο αυτές τέχνες συναντιούνται σε μια μαγική τελετουργία εμψύχωσης! Η ομάδα Πλεύσις, το κουκλοθέατρο Αγιούσαγια και το θέατρο μαριονέτας Ανταμαπανταχού ένωσαν τις δυνάμεις τους για τη δημιουργία της παράστασης, η οποία διατρέχει μια "χειροποίητη αφήγηση" με επίκεντρο τη σωματικότητα των ερμηνευτών και τις θεατρικές κούκλες. Σε μια ατμόσφαιρα ονείρου οι περφόρμερ, οι μαριονέτες διαφόρων μεγεθών με σύνθετες τεχνικές χειρισμού και τα φυσικά υλικά συναντιούνται, μιλούν για τη μοναξιά, για την εγγύτητα των σωμάτων, την απουσία της σωματικής επαφής, για τη δυστοπία που βιώνει η ανθρωπότητα σήμερα. Οι τρεις ομάδες αποτελούν ένα πρότυπο συνύπαρξης στον δύσκολο στίβο του θεάματος και αδημονούμε να δούμε την εικαστική τους περφόρμανς, που έρχεται από τις 2 Απριλίου στο Θέατρο Ροές.

Απουσία το σώμα

Τρεις πολύ δημιουργικές ομάδες
 

Η Πλεύσις, η πιο δραστήρια ομάδα σωματικού θεάτρου στην Ελλάδα, συνεχίζει να δημιουργεί αδιαλείπτως από τις αρχές της δεκαετίας του ’90. Όταν ακόμη οι λέξεις "σωματικό θέατρο" και "περφόρμανς" βρίσκονταν σε εμβρυακή φάση στη χώρα μας, ο εμπνευστής-σκηνοθέτης της ομάδας Αντώνης Κουτρουμπής, η σταθερή συνοδοιπόρος του Όλγα Γερογιαννάκη και οι συνεργάτες τους, μας έδειξαν πώς συνδυάζονται με μαεστρία η μιμική και η παντομίμα, με το χορό και το οπτικό θέατρο. 
Η ομάδα Αγιούσαγια, που δανείζεται το όνομά της από μια παλιά καρναβαλική κραυγή από την περιοχή της Άρτας, που σε ελεύθερη απόδοση σημαίνει κάτι σαν "γιούρια", δηλαδή "εμπρός", παρουσιάζει στην Ελλάδα και στο εξωτερικό από το 1992 δικές της παραγωγές, καθώς και έργα σε συνεργασία με άλλους θιάσους. Μάλιστα, το 2019, η ομάδα του Στάθη Μαρκόπουλου και ο Αντώνης Κουτρουμπής μάς έδωσαν ένα δείγμα της γόνιμης καλλιτεχνικής τους συνύπαρξης με την παράσταση "Μικρός Οδηγός για υποψήφιους σχοινοβάτες", εμπνευσμένη από το έργο "Ο Σχοινοβάτης – Ο Θανατοποινίτης" του Ζαν Ζενέ, που παρουσιάστηκε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση. 
Η ομάδα Ανταμαπανταχού δημιουργήθηκε τo 1996 από τον Νίκο Τόμπρο και την Ελένη Παναγιώτου, κουκλοποιούς και κουκλοπαίκτες με έδρα τα Βασιλικά της Β. Εύβοιας. Οργανώνει σε σταθερή βάση εργαστήρια κατασκευής κούκλας και παρουσιάζει παραστάσεις κουκλοθεάτρου για όλες τις ηλικίες, σε δήμους, σχολεία και διεθνή φεστιβάλ.

Περισσότερες πληροφορίες

Απουσία το σώμα

  • Performance-Θέατρο Κούκλας
  • Διάρκεια: 105 '

Η ομάδα Πλεύσις, το κουκλοθέατρο Αγιούσαγια και το θέατρο μαριονέτας Ανταμαπανταχού συνδημιουργούν μια χειροποίητη εικαστική περφόρμανς για τη μοναξιά και την εγγύτητα, που πλέκει το σωματικό θέατρο με το θέατρο κούκλας.

Ροές

Ιάκχου 16

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

6 κωμωδίες που δεν πρέπει να χάσετε

Από τον κλασικό Μολιέρο ως το ελληνικό θέατρο του 21ου αι., αυτές οι κωμωδίες δεν προσφέρουν μόνο ανάλαφρες στιγμές αλλά και την απόδειξη πως το χιούμορ είναι ο καλύτερος τρόπος για να ειπωθούν τα πιο σοβαρά πράγματα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
12/12/2025

Χριστουγεννιάτικη προσφορά για τις έξι τελευταίες παραστάσεις του "Match"

Η Χριστουγεννιάτικη προσφορά για τις έξι τελευταίες παραστάσεις του "Match" είναι μια ιδανική ευκαιρία να ζήσουμε μια σύγχρονη, ανατρεπτική κωμωδία που μιλά για τον έρωτα, την τεχνολογία και τη δύναμη της ανθρώπινης σύνδεσης.

"Μαρτυρία μιας κλεμμένης εφηβείας": Η ιστορία μιας νεαρής που αγωνίζεται να αμφισβητήσει το άδικο

Η ελληνική θεατρική σκηνή υποδέχεται για πρώτη φορά το "Le Consentement" της Vanessa Springora. Με τίτλο "Μαρτυρία μιας κλεμμένης εφηβείας" και σκηνοθεσία Ειρήνης Λαμπρινοπούλου, η παράσταση φωτίζει εξουσία, ευαλωτότητα και τα όρια της συναίνεσης μέσα από ζωντανή αφήγηση και μουσική.

Ποια είναι τα κορίτσια που έρχονται "Με δύναμη από την Κηφισιά" στον Σταθμό;

Ποιοι είναι οι τέσσερις γυναίκες πίσω από τις ιστορίες, τα πάθη και τα μυστικά της Κηφισιάς; Στο "Με δύναμη από την Κηφισιά" του Δημήτρη Κεχαΐδη, οι ηθοποιοί μοιράζονται πώς οι ρόλοι τους έγιναν προσωπική υπόθεση, ανακαλύπτοντας μέσα από τις ηρωίδες τις δικές τους αλήθειες και αδυναμίες.

Ακύλλας Καραζήσης: "Τα ‘Χρόνια’ της Ανί Ερνό λένε αυτά που δεν αρθρώνονται"

Με αφορμή το πρώτο ανέβασμα του εμβληματικού μυθιστορήματος "Τα χρόνια" της νομπελίστριας Ανί Ερνό, μιλήσαμε με τον Ακύλλα Καραζήση για τη θεατρική παράσταση στο θέατρο Θησείον, το "Όταν έκλαψε ο Νίτσε" και την Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου.

"Αι γυμνισταί": Η κωμωδία του Γιώργου Σίμωνα κυκλοφορεί σε βιβλίο

Το θεατρικό έργο "Αι γυμνισταί" του Γιώργου Σίμωνα συνεχίζει να παίζεται με επιτυχία στο θέατρο Rabbithole, ενώ παρουσιάζεται για πρώτη φορά και σε βιβλίο από τις εκδόσεις Βακχικόν.

Τελευταίες παραστάσεις για το "Πριν ο άνεμος ξεχάσει το όνομά μου"

Έργο που συνδυάζει την τραγωδία με το χιούμορ το "Πριν ο άνεμος ξεχάσει το όνομά μου", μιλά για την αγωνία της μνήμης και στην ακατανίκητη δύναμη της ύπαρξης. Θα παίζεται για λίγο ακόμα στον Πίσω Χώρο του Θεάτρου "Κάτω απ’ τη Γέφυρα".