Σιδέρη, Επιθυμιάδη, Βογιατζή: Τρία νέα συγγραφικά θεατρικά ταλέντα

mythos

Η άνθιση του σύγχρονου ελληνικού θεατρικού έργου είναι η ισχυρότερη ίσως, τάση στη θεατρική δραστηριότητα τα τελευταία χρόνια. Παράλληλα με τους διαγωνισμούς του ΥΠΠΟΑ για νέους θεατρικούς συγγραφείς, καθώς και για τη συγγραφή θεατρικού έργου υπάρχουν κι άλλοι διαγωνισμοί που δίνουν κίνητρο για δημιουργία και αναδεικνύουν τα νέα ταλέντα. Με την σκέψη ότι οι νέες φωνές των σύγχρονων Ελλήνων θεατρικών συγγραφέων δεν εκπροσωπούνται επαρκώς στη Γερμανία, το θέατρο του Regensburg διοργάνωσε με τη συνεργασία του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος το διεθνή διαγωνισμό θεατρικής γραφής "MYTHOS ?!" για να εντοπίσει τους συγγραφείς που θα φέρουν νέες αφηγήσεις και νέες δραματουργίες στο σύγχρονο ελληνικό θεατρικό τοπίο. Στο διαγωνισμό κατατέθηκαν συνολικά 126 θεατρικά έργα και η επιτροπή επέλεξε τρεις γυναίκες συγγραφείς. Το έργο που έλαβε το πρώτο βραβείο, θα παρουσιαστεί σε παγκόσμια πρεμιέρα, τον Ιούνιο του 2022, στο θέατρο του Regensburg και θα πλαισιωθεί από ένα διεθνές φεστιβάλ που θα πραγματοποιηθεί στις 24 και 25 Ιουνίου στο Theater am Haidplatz. Σε συνεργασία με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και με την υποστήριξη του ARTBOX.GR, θα πραγματοποιηθεί ένα διήμερο καλοκαιρινό πρόγραμμα στο  Regensburg, στη Θεσσαλονίκη και σε έναν κοινό διαδικτυακό τόπο, που θα περιλαμβάνει θέατρο, μουσική και λόγο, μαζί με την τελετή απονομής των βραβείων από την επιτροπή. 

Αυτές είναι οι νικήτριες του "MYTHOS ?!"

Νατάσσα Σίδερη

1ο βραβείο: Νατάσσα Σίδερη
Το πρώτο βραβείο λαμβάνει 3.500 ευρώ και απονέμεται στη Νατάσσα Σίδερη για το έργο της "Δεσμώτης". 

Η επιτροπή επέλεξε το κείμενο αυτό "ως ένα έντονο και σε στιγμές σουρεαλιστικό έργο δωματίου. Ο Νήφος βρίσκεται εγκλωβισμένος σ’ ένα διαρκώς αυξανόμενο χρέος, που τον κρατάει όμηρο των δύο πλούσιων φίλων του, οι οποίοι προθυμοποιήθηκαν να τον "βοηθήσουν”. Η συγγραφέας αναπτύσσει με μαεστρία το θέμα της, με  τρόπο περιεκτικό και με εξαιρετική ροή στους διαλόγους, ενώ με μια ιδιαίτερα έξυπνα χτισμένη δραματουργία καταφέρνει, χωρίς κόπο, να αποδώσει την ιστορία της σαν μια παραβολική φάρσα. Ταυτόχρονα, το έργο της συνομιλεί δεξιοτεχνικά με ευρύτερες θεματικές, όπως είναι η οικονομική διαφορά μεταξύ των χωρών της Ευρώπης, η οικονομική κρίση και, τελικά, όλα αυτά τα πλαισιώνει με τον αρχαιοελληνικό μύθο του Προμηθέα."  

Δανάη Επιθυμιάδη

2ο βραβείο: Δανάη Επιθυμιάδη
Το δεύτερο βραβείο λαμβάνει το ποσό των 2.500 ευρώ και απονέμεται στη Δανάη Επιθυμιάδη για το θεατρικό έργο "ΜπλΟομ".

Η επιτροπή τόνισε ότι "η συγγραφέας μεταφέρει τη διατάραξη της σταθερότητας στη ζωή μιας γυναίκας, εξαιτίας της απώλειας της μητέρας της, χρησιμοποιώντας σύντομες εικόνες που συνθέτουν μια επιδέξια δομή διαφορετικών επιπέδων δράσης. Περιπλανώμενη μέσα στις αναμνήσεις της, η κόρη βρίσκεται αντιμέτωπη με την απώλεια μνήμης και προσπαθεί να ανακατασκευάσει το παρελθόν της. Σε μια αλληλεπίδραση φανταστικών επεισοδίων, παιδικών αναμνήσεων και γεγονότων που φέρουν τον θάνατο και την αρρώστια, κενοί χώροι αναδύονται, μέσα στους οποίους το άυλο και το υπαρξιακό κατακλύζουν τη σκηνή, σε αυτή τη χαρισματική σύνθεση". 

Στελλίνα Βογιατζή

3ο βραβείο: Στελλίνα Βογιατζή 
Το τρίτο βραβείο λαμβάνει το ποσό των 1.500 ευρώ και απονέμεται στη Στελλίνα Βογιατζή για το έργο της "Τα Ψεύτικα Κέρατα".

Η επιτροπή επέλεξε το κείμενο αυτό, γιατί η Στελλίνα Βογιατζή "περιγράφει το ψυχογράφημα μιας νέας γυναίκας που μετασχηματίζει τις τραυματικές εμπειρίες κακοποίησης και τοξικής αρρενωπότητας σε αρχαϊκές εικόνες δάσους, ελαφιών και κυνηγών. Η ποιητική γραφή της και η τρυφερότητα της γλώσσας χαρακτηρίζονται από ύφος λακωνικό σε συνδυασμό με έντονο λυρισμό. Ο τίτλος, Τα "Ψεύτικα Κέρατα”, αναφέρεται στην ικανότητα του ευάλωτου να κινητοποιήσει δυνάμεις αντίστασης, παρά τις αντιξοότητες, αλλά και στην εσωτερική θέληση που χρειάζεται για να καταφέρει κάποιος να ξεφύγει από επαναλαμβανόμενα ψυχολογικά μοτίβα". 

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Tick, Tick… Boom!: Γιορτή της νεότητας στην Εναλλακτική Λυρική

Το "Tick, Tick… Boom!" φέρνει στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ ένα εκρηκτικό ροκ μιούζικαλ για τη νεότητα, τα όνειρα και τον χρόνο που περνά, μέσα από μουσική, συγκίνηση και απρόσμενες στιγμές μαγείας.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
14/11/2025

Οι αθόρυβοι αγώνες μιας γυναίκας που αρνείται να σιωπήσει, με πρωταγωνίστρια την Ελένη Κοκκίδου

Το έργο του Εντουάρ Λουί "Αγώνες και μεταμορφώσεις μιας γυναίκας" ζωντανεύει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, φωτίζοντας τη σιωπηλή μάχη μιας γυναίκας για αξιοπρέπεια, ελευθερία και φωνή. Μια παράσταση ευαισθησίας και προβληματισμού σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Σωτηρίου.

"Ο χορός των εραστών" επιστρέφει και πρέπει να τον δείτε: H αγάπη και η τρυφερότητα στη Στέγη

Ο Νίκος Καραθάνος και η Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου συναντιούνται και πάλι στη σκηνή της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση και οι φωνές τους ηχούν σαν μία. "Ο χορός των εραστών" του Τιάγκο Ροντρίγκες μάς οδηγεί στην καρδιά της αγάπης, της έντασης και της τρυφερότητας. Μια παράσταση που πρέπει να δείτε.

6 επιστροφές που αξίζει να δεις από αυτήν την εβδομάδα

Έξι ξεχωριστές παραστάσεις επιστρέφουν στη σκηνή από αυτήν την εβδομάδα, φέρνοντας μαζί τους σπουδαίες ερμηνείες, δυνατές ιστορίες και σκηνοθετικές υπογραφές. Από Σοφοκλή έως Ντοστογιέφσκι, το αθηναϊκό θέατρο γεμίζει ξανά με ένταση, ποίηση και ουσιαστικό λόγο.

"Evelyn Evelyn": Το "Dark Cabaret" ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μια σκοτεινή, παιχνιδιάρικη και συγκινητική παράσταση φέρνει το διάσημο "Dark Cabaret" των Palmer & Webley για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο θέατρο 104. Μουσική, χιούμορ και μυστήριο συναντιούνται στην παράσταση "Evelyn Evelyn", σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνας Νικολαΐδη.

Nα ξέρετε πως αυτό που ακούτε είναι σφύριγμα τρένου

Αξιοσημείωτο δείγμα γραφής από μια νέα καλλιτεχνική ομάδα, στο δυστοπικό έργο του Θανάση Τριαρίδη, που μιλάει για το κόστος ενός κόσμου χωρίς μνήμη και ηθική.

"Άγριοι": Συνεχίζεται το έργο του Γιώργου Παλούμπη που κάνει ένα σπίτι πεδίο μάχης

Το θέατρο "Τζένη Καρέζη", λόγω μεγάλης επιτυχίας, φιλοξενεί και φέτος το δυνατό θεατρικό, όπου ένας καθηγητής με μια φερέλπιδα θεωρία κατηγορείται για σεξουαλικό σκάνδαλο. Είναι όμως αλήθεια;