Σιδέρη, Επιθυμιάδη, Βογιατζή: Τρία νέα συγγραφικά θεατρικά ταλέντα

mythos

Η άνθιση του σύγχρονου ελληνικού θεατρικού έργου είναι η ισχυρότερη ίσως, τάση στη θεατρική δραστηριότητα τα τελευταία χρόνια. Παράλληλα με τους διαγωνισμούς του ΥΠΠΟΑ για νέους θεατρικούς συγγραφείς, καθώς και για τη συγγραφή θεατρικού έργου υπάρχουν κι άλλοι διαγωνισμοί που δίνουν κίνητρο για δημιουργία και αναδεικνύουν τα νέα ταλέντα. Με την σκέψη ότι οι νέες φωνές των σύγχρονων Ελλήνων θεατρικών συγγραφέων δεν εκπροσωπούνται επαρκώς στη Γερμανία, το θέατρο του Regensburg διοργάνωσε με τη συνεργασία του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος το διεθνή διαγωνισμό θεατρικής γραφής "MYTHOS ?!" για να εντοπίσει τους συγγραφείς που θα φέρουν νέες αφηγήσεις και νέες δραματουργίες στο σύγχρονο ελληνικό θεατρικό τοπίο. Στο διαγωνισμό κατατέθηκαν συνολικά 126 θεατρικά έργα και η επιτροπή επέλεξε τρεις γυναίκες συγγραφείς. Το έργο που έλαβε το πρώτο βραβείο, θα παρουσιαστεί σε παγκόσμια πρεμιέρα, τον Ιούνιο του 2022, στο θέατρο του Regensburg και θα πλαισιωθεί από ένα διεθνές φεστιβάλ που θα πραγματοποιηθεί στις 24 και 25 Ιουνίου στο Theater am Haidplatz. Σε συνεργασία με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και με την υποστήριξη του ARTBOX.GR, θα πραγματοποιηθεί ένα διήμερο καλοκαιρινό πρόγραμμα στο  Regensburg, στη Θεσσαλονίκη και σε έναν κοινό διαδικτυακό τόπο, που θα περιλαμβάνει θέατρο, μουσική και λόγο, μαζί με την τελετή απονομής των βραβείων από την επιτροπή. 

Αυτές είναι οι νικήτριες του "MYTHOS ?!"

Νατάσσα Σίδερη

1ο βραβείο: Νατάσσα Σίδερη
Το πρώτο βραβείο λαμβάνει 3.500 ευρώ και απονέμεται στη Νατάσσα Σίδερη για το έργο της "Δεσμώτης". 

Η επιτροπή επέλεξε το κείμενο αυτό "ως ένα έντονο και σε στιγμές σουρεαλιστικό έργο δωματίου. Ο Νήφος βρίσκεται εγκλωβισμένος σ’ ένα διαρκώς αυξανόμενο χρέος, που τον κρατάει όμηρο των δύο πλούσιων φίλων του, οι οποίοι προθυμοποιήθηκαν να τον "βοηθήσουν”. Η συγγραφέας αναπτύσσει με μαεστρία το θέμα της, με  τρόπο περιεκτικό και με εξαιρετική ροή στους διαλόγους, ενώ με μια ιδιαίτερα έξυπνα χτισμένη δραματουργία καταφέρνει, χωρίς κόπο, να αποδώσει την ιστορία της σαν μια παραβολική φάρσα. Ταυτόχρονα, το έργο της συνομιλεί δεξιοτεχνικά με ευρύτερες θεματικές, όπως είναι η οικονομική διαφορά μεταξύ των χωρών της Ευρώπης, η οικονομική κρίση και, τελικά, όλα αυτά τα πλαισιώνει με τον αρχαιοελληνικό μύθο του Προμηθέα."  

Δανάη Επιθυμιάδη

2ο βραβείο: Δανάη Επιθυμιάδη
Το δεύτερο βραβείο λαμβάνει το ποσό των 2.500 ευρώ και απονέμεται στη Δανάη Επιθυμιάδη για το θεατρικό έργο "ΜπλΟομ".

Η επιτροπή τόνισε ότι "η συγγραφέας μεταφέρει τη διατάραξη της σταθερότητας στη ζωή μιας γυναίκας, εξαιτίας της απώλειας της μητέρας της, χρησιμοποιώντας σύντομες εικόνες που συνθέτουν μια επιδέξια δομή διαφορετικών επιπέδων δράσης. Περιπλανώμενη μέσα στις αναμνήσεις της, η κόρη βρίσκεται αντιμέτωπη με την απώλεια μνήμης και προσπαθεί να ανακατασκευάσει το παρελθόν της. Σε μια αλληλεπίδραση φανταστικών επεισοδίων, παιδικών αναμνήσεων και γεγονότων που φέρουν τον θάνατο και την αρρώστια, κενοί χώροι αναδύονται, μέσα στους οποίους το άυλο και το υπαρξιακό κατακλύζουν τη σκηνή, σε αυτή τη χαρισματική σύνθεση". 

Στελλίνα Βογιατζή

3ο βραβείο: Στελλίνα Βογιατζή 
Το τρίτο βραβείο λαμβάνει το ποσό των 1.500 ευρώ και απονέμεται στη Στελλίνα Βογιατζή για το έργο της "Τα Ψεύτικα Κέρατα".

Η επιτροπή επέλεξε το κείμενο αυτό, γιατί η Στελλίνα Βογιατζή "περιγράφει το ψυχογράφημα μιας νέας γυναίκας που μετασχηματίζει τις τραυματικές εμπειρίες κακοποίησης και τοξικής αρρενωπότητας σε αρχαϊκές εικόνες δάσους, ελαφιών και κυνηγών. Η ποιητική γραφή της και η τρυφερότητα της γλώσσας χαρακτηρίζονται από ύφος λακωνικό σε συνδυασμό με έντονο λυρισμό. Ο τίτλος, Τα "Ψεύτικα Κέρατα”, αναφέρεται στην ικανότητα του ευάλωτου να κινητοποιήσει δυνάμεις αντίστασης, παρά τις αντιξοότητες, αλλά και στην εσωτερική θέληση που χρειάζεται για να καταφέρει κάποιος να ξεφύγει από επαναλαμβανόμενα ψυχολογικά μοτίβα". 

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Γέλιο για μικρούς και μεγάλους: Το Christmas Comedy Club του Γιώργου Χατζηπαύλου

Το "Comedy Club Xmas Special" του Γιώργου Χατζηπαύλου είναι η παράσταση που διασκεδάζει όλη την οικογένεια και έρχεται στην Αίθουσα Γιάννης Μαρίνος του Μεγάρου Μουσικής.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
13/12/2025

Χριστούγεννα με Παπαδιαμάντη: Ο Θανάσης Σαράντος επιστρέφει με τον "Αμερικάνο"

Τέσσερις παραστάσεις στο Θέατρο Ροές σας περιμένουν για να ταξιδέψετε με το αριστουργηματικό έργο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, "Ο Αμερικάνος", σε ερμηνεία Θανάση Σαράντου. Αξιοποιήστε την ειδική τιμή προπώλησης €10 για όλες τις παραστάσεις έως τις 28 Δεκεμβρίου.

"Καραμέλες Ούζου": "Δοκιμάστε" την σπαρταριστή κωμωδία μυστηρίου με το ανατρεπτικό φινάλε!

Το έργο του Γιάννη Γαλανόπουλου, με τον Σταύρο Νικολαΐδη και τον Βασίλη Κούκουρα, γεμίζει γέλιο τα Δευτερότριτά μας στο Από Μηχανής Θέατρο.

6 κωμωδίες που δεν πρέπει να χάσετε

Από τον κλασικό Μολιέρο ως το ελληνικό θέατρο του 21ου αι., αυτές οι κωμωδίες δεν προσφέρουν μόνο ανάλαφρες στιγμές αλλά και την απόδειξη πως το χιούμορ είναι ο καλύτερος τρόπος για να ειπωθούν τα πιο σοβαρά πράγματα.

Χριστουγεννιάτικη προσφορά για τις έξι τελευταίες παραστάσεις του "Match"

Η Χριστουγεννιάτικη προσφορά για τις έξι τελευταίες παραστάσεις του "Match" είναι μια ιδανική ευκαιρία να ζήσουμε μια σύγχρονη, ανατρεπτική κωμωδία που μιλά για τον έρωτα, την τεχνολογία και τη δύναμη της ανθρώπινης σύνδεσης.

"Μαρτυρία μιας κλεμμένης εφηβείας": Η ιστορία μιας νεαρής που αγωνίζεται να αμφισβητήσει το άδικο

Η ελληνική θεατρική σκηνή υποδέχεται για πρώτη φορά το "Le Consentement" της Vanessa Springora. Με τίτλο "Μαρτυρία μιας κλεμμένης εφηβείας" και σκηνοθεσία Ειρήνης Λαμπρινοπούλου, η παράσταση φωτίζει εξουσία, ευαλωτότητα και τα όρια της συναίνεσης μέσα από ζωντανή αφήγηση και μουσική.

Ποια είναι τα κορίτσια που έρχονται "Με δύναμη από την Κηφισιά" στον Σταθμό;

Ποιοι είναι οι τέσσερις γυναίκες πίσω από τις ιστορίες, τα πάθη και τα μυστικά της Κηφισιάς; Στο "Με δύναμη από την Κηφισιά" του Δημήτρη Κεχαΐδη, οι ηθοποιοί μοιράζονται πώς οι ρόλοι τους έγιναν προσωπική υπόθεση, ανακαλύπτοντας μέσα από τις ηρωίδες τις δικές τους αλήθειες και αδυναμίες.