Σιδέρη, Επιθυμιάδη, Βογιατζή: Τρία νέα συγγραφικά θεατρικά ταλέντα

mythos

Η άνθιση του σύγχρονου ελληνικού θεατρικού έργου είναι η ισχυρότερη ίσως, τάση στη θεατρική δραστηριότητα τα τελευταία χρόνια. Παράλληλα με τους διαγωνισμούς του ΥΠΠΟΑ για νέους θεατρικούς συγγραφείς, καθώς και για τη συγγραφή θεατρικού έργου υπάρχουν κι άλλοι διαγωνισμοί που δίνουν κίνητρο για δημιουργία και αναδεικνύουν τα νέα ταλέντα. Με την σκέψη ότι οι νέες φωνές των σύγχρονων Ελλήνων θεατρικών συγγραφέων δεν εκπροσωπούνται επαρκώς στη Γερμανία, το θέατρο του Regensburg διοργάνωσε με τη συνεργασία του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος το διεθνή διαγωνισμό θεατρικής γραφής "MYTHOS ?!" για να εντοπίσει τους συγγραφείς που θα φέρουν νέες αφηγήσεις και νέες δραματουργίες στο σύγχρονο ελληνικό θεατρικό τοπίο. Στο διαγωνισμό κατατέθηκαν συνολικά 126 θεατρικά έργα και η επιτροπή επέλεξε τρεις γυναίκες συγγραφείς. Το έργο που έλαβε το πρώτο βραβείο, θα παρουσιαστεί σε παγκόσμια πρεμιέρα, τον Ιούνιο του 2022, στο θέατρο του Regensburg και θα πλαισιωθεί από ένα διεθνές φεστιβάλ που θα πραγματοποιηθεί στις 24 και 25 Ιουνίου στο Theater am Haidplatz. Σε συνεργασία με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και με την υποστήριξη του ARTBOX.GR, θα πραγματοποιηθεί ένα διήμερο καλοκαιρινό πρόγραμμα στο  Regensburg, στη Θεσσαλονίκη και σε έναν κοινό διαδικτυακό τόπο, που θα περιλαμβάνει θέατρο, μουσική και λόγο, μαζί με την τελετή απονομής των βραβείων από την επιτροπή. 

Αυτές είναι οι νικήτριες του "MYTHOS ?!"

Νατάσσα Σίδερη

1ο βραβείο: Νατάσσα Σίδερη
Το πρώτο βραβείο λαμβάνει 3.500 ευρώ και απονέμεται στη Νατάσσα Σίδερη για το έργο της "Δεσμώτης". 

Η επιτροπή επέλεξε το κείμενο αυτό "ως ένα έντονο και σε στιγμές σουρεαλιστικό έργο δωματίου. Ο Νήφος βρίσκεται εγκλωβισμένος σ’ ένα διαρκώς αυξανόμενο χρέος, που τον κρατάει όμηρο των δύο πλούσιων φίλων του, οι οποίοι προθυμοποιήθηκαν να τον "βοηθήσουν”. Η συγγραφέας αναπτύσσει με μαεστρία το θέμα της, με  τρόπο περιεκτικό και με εξαιρετική ροή στους διαλόγους, ενώ με μια ιδιαίτερα έξυπνα χτισμένη δραματουργία καταφέρνει, χωρίς κόπο, να αποδώσει την ιστορία της σαν μια παραβολική φάρσα. Ταυτόχρονα, το έργο της συνομιλεί δεξιοτεχνικά με ευρύτερες θεματικές, όπως είναι η οικονομική διαφορά μεταξύ των χωρών της Ευρώπης, η οικονομική κρίση και, τελικά, όλα αυτά τα πλαισιώνει με τον αρχαιοελληνικό μύθο του Προμηθέα."  

Δανάη Επιθυμιάδη

2ο βραβείο: Δανάη Επιθυμιάδη
Το δεύτερο βραβείο λαμβάνει το ποσό των 2.500 ευρώ και απονέμεται στη Δανάη Επιθυμιάδη για το θεατρικό έργο "ΜπλΟομ".

Η επιτροπή τόνισε ότι "η συγγραφέας μεταφέρει τη διατάραξη της σταθερότητας στη ζωή μιας γυναίκας, εξαιτίας της απώλειας της μητέρας της, χρησιμοποιώντας σύντομες εικόνες που συνθέτουν μια επιδέξια δομή διαφορετικών επιπέδων δράσης. Περιπλανώμενη μέσα στις αναμνήσεις της, η κόρη βρίσκεται αντιμέτωπη με την απώλεια μνήμης και προσπαθεί να ανακατασκευάσει το παρελθόν της. Σε μια αλληλεπίδραση φανταστικών επεισοδίων, παιδικών αναμνήσεων και γεγονότων που φέρουν τον θάνατο και την αρρώστια, κενοί χώροι αναδύονται, μέσα στους οποίους το άυλο και το υπαρξιακό κατακλύζουν τη σκηνή, σε αυτή τη χαρισματική σύνθεση". 

Στελλίνα Βογιατζή

3ο βραβείο: Στελλίνα Βογιατζή 
Το τρίτο βραβείο λαμβάνει το ποσό των 1.500 ευρώ και απονέμεται στη Στελλίνα Βογιατζή για το έργο της "Τα Ψεύτικα Κέρατα".

Η επιτροπή επέλεξε το κείμενο αυτό, γιατί η Στελλίνα Βογιατζή "περιγράφει το ψυχογράφημα μιας νέας γυναίκας που μετασχηματίζει τις τραυματικές εμπειρίες κακοποίησης και τοξικής αρρενωπότητας σε αρχαϊκές εικόνες δάσους, ελαφιών και κυνηγών. Η ποιητική γραφή της και η τρυφερότητα της γλώσσας χαρακτηρίζονται από ύφος λακωνικό σε συνδυασμό με έντονο λυρισμό. Ο τίτλος, Τα "Ψεύτικα Κέρατα”, αναφέρεται στην ικανότητα του ευάλωτου να κινητοποιήσει δυνάμεις αντίστασης, παρά τις αντιξοότητες, αλλά και στην εσωτερική θέληση που χρειάζεται για να καταφέρει κάποιος να ξεφύγει από επαναλαμβανόμενα ψυχολογικά μοτίβα". 

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το αιχμηρό έργο του Τριαρίδη επιστρέφει: Συζήτηση με τη Μάγδα Φύσσα στο Θέατρο Olvio

Το έργο του Θανάση Τριαρίδη "Να ξέρετε πως αυτό που ακούτε είναι σφύριγμα τρένου", που σημάδεψε τις δύο προηγούμενες σεζόν, επιστρέφει στο Θέατρο Olvio με νέες συζητήσεις, συμμετοχή της Μάγδας Φύσσα και μια υποψηφιότητα στα βραβεία της Ένωσης Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
18/11/2025

Τρίτο Στεφάνι: Η ατμόσφαιρα της παράστασης μέσα από νέες φωτογραφίες

Οι νέες φωτογραφίες από το "Τρίτο Στεφάνι" αποκαλύπτουν την ατμοσφαιρική, στοχαστική ματιά του Στάθη Λιβαθινού και της ομάδας του, που μεταμορφώνουν το κλασικό κείμενο του Ταχτσή σε μια ζωντανή, ποιητική παράσταση.

"Λεωφορείο ο πόθος"- Η επιστροφή Καραντζά και οι δύο πρωταγωνιστές

Η επανάληψη του "Λεωφορείου ο πόθος" στο Προσκήνιο σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά φωτίζεται από τη βραβευμένη ερμηνεία της Αλεξίας Καλτσίκη, ενώ ο Αινείας Τσαμάτης μιλά για τον Στάνλεϊ και τη σκηνική σύγκρουση που καθορίζει την παράσταση.

"Κέικ": ένα comfort food για την ανθρώπινη συμπεριφορά

Ως guest editor, ο συγγραφέας Βαγγέλης Χατζηγιαννίδης παρομοιάζει το έργο του "Κέικ", που παίζεται στο Εμπορικόν με το απόλυτο comfort food: οικείο, τρυφερό και αληθινό. Όπως ένα γλύκισμα που ξυπνά μνήμες, έτσι και το έργο του αποκαλύπτει ανθρώπινες αδυναμίες, συγκρούσεις και τη γλύκα της συμφιλίωσης.

Ο Louis C.K. επιστρέφει στην Αθήνα

Ένα από τα πιο πολυαναμενόμενα comedy events της χρονιάς και σίγουρα μια ευκαιρία να δεις έναν από τους μεγαλύτερους του είδους σε στιγμή απόλυτης δημιουργικής φόρμας.

Ο σπουδαίος Τιμ Κράουτς στην Αθήνα για την "Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία"

Ο Τιμ Κράουτς επιστρέφει στην Αθήνα για την παράσταση "Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επιγεια Σωτηρία", σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου. Μετά την παράσταση, οι θεατές θα συμμετάσχουν σε Q&A, συζητώντας με τον δημιουργό, τον σκηνοθέτη και τους ηθοποιούς.

"Η πρόοδος είναι η ελευθερία επιλογών" – Η Αικατερίνη Παπαγεωργίου μιλά για θέατρο και ζωή

Η Αικατερίνη Παπαγεωργίου, ιδρύτρια και ψυχή της ομάδας The Young Quill, μιλά για τη δημιουργία, τον πειραματισμό και τη συνεκτικότητα της ομάδας, αλλά και για την προσωπική της πορεία στο θέατρο και τις παραστάσεις που σκηνοθετεί φέτος.