Παραστάσεις με στοιχεία group therapy

Γκρουπ Θέραπυ

Το θέατρο δεν είναι όργανο της ψυχανάλυσης, όμως οι  ψυχαναλυτικές ιδέες αποτέλεσαν πηγές έμπνευσης για την τέχνη, το θέατρο. Ο καθρέφτης του θεάτρου, μας αντανακλά μερικές φορές τον ψυχικό μας κόσμο, υπάρχουν έργα στα οποία μπορεί να βρει κανείς ψυχαναλυτικές προεκτάσεις ή παραστάσεις οι οποίες βασίζονται σε κόνσεπτ της ψυχανάλυση. Ο τίτλος της παράστασης "Γκρουπ Θέραπι" της Μαρίας Μάργαρη μας προδιεθέτει για ένα ψυχαναλυτικό session. Στον μονόλογο με στοιχεία stand up, στην πρώτη συνεδρία μιας ομαδικής ψυχοθεραπείας η Βασιλική Παπακώστα–η ηρωίδα, άνεργη ηθοποιός -άγαμη όπως αναγράφεται στο τάξισνετ, σινγκλ όμως στο τίντερ- καταφτάνει αργοπορημένη. Προσπαθώντας να δικαιολογηθεί στα υπόλοιπα μέλη της ομάδας καταλήγει να μονοπωλεί το ενδιαφέρον και με ένα τρόπο μπαίνει σε μια αυτοψυχαναλυτική διαδικασία μιλώντας για ό,τι την απασχολεί. Μιλά για ανώδυνα αλλά και επώδυνα θέματα, όπως η έμφυλη βία και η σεξουαλική κακοποίηση. Η Μαρία Μάργαρη γράφει, σκηνοθετεί και παίζει στην παράσταση αυτή, που συμμετείχε στο 4ο φεστιβάλ θεατρικού μονολόγου στο Θέατρο Παραμυθίας, κερδίζοντας το α΄ βραβείο στην κατηγορία της συγγραφής. Θα παιχτεί για τρεις ημέρες 5, 6 & 12 Φεβρουαρίου στο Red Jasper Cabaret Theatre.

Να σου πω μια ιστορία

Να σας θυμίσουμε πως υπάρχει μια ακόμα παράσταση που αγγίζει την ψυχαναλυτική πρακτική και που έχει αγαπηθεί πολύ από το κοινό. Είναι το "Να σου πω μια ιστορία" του Χόρχε Μπουκάι, μια παράσταση της ομάδας Τόπι. Η παράσταση έχει ως βάση το περίφημο βιβλίο του γιατρού, ψυχοθεραπευτής της σχολής Γκεστάλτ και συγγραφέα και αναφέρεται σε έναν άνθρωπο που για πρώτη φορά πάει ψυχοθεραπεία και τη συνάντησή του με έναν πολύ ιδιαίτερο θεραπευτή, τον Χόρχε, ο οποίος, αντί για ψυχαναλυτικές αναλύσεις τού διηγείται παραμύθια, μύθους, ανέκδοτα. Μέσα από αυτές τις αφηγήσεις εκείνος βρίσκει τις λύσεις και τον δρόμο προς την αυτογνωσία. Ο Δημήτρης Πλειώνης που έκανε τη διασκευή, τη σκηνοθεσία και παίζει μαζί με τους  Μαλαματένια Γκότση, Στέλιο Ξανθουδάκη, Δώρα Χουρσανίδου προσέγγισε το έργο σαν μια παράσταση-συνεδρία, όπου ο θεατής είναι μέρος της. Το βιβλίο του Χόρχε Μπουκάι, λοιπόν, αποκτά πλοκή και οι σελίδες του ζωντανεύουν μπροστά στα μάτια μας σε ένα γοητευτικό θεατρικό εγχείρημα φτιαγμένο με συναίσθημα. Παίζεται στο Bios.

Περισσότερες πληροφορίες

Να σου πω μια ιστορία

  • Δραματοποιημένο Διήγημα
  • Διάρκεια: 75 '

Ο Ντέμιαν επιθυμεί να ανακαλύψει τον εαυτό του. Η προσωπική του αναζήτηση τον οδηγεί στον Χόρχε –έναν εκκεντρικό θεραπευτή– ο οποίος τον ωθεί να αντιμετωπίσει τη ζωή του, δίνοντας του απαντήσεις στα ερωτήματά του με έναν ιδιαίτερο τρόπο. Σε κάθε συνάντησή τους, του αφηγείται μια ιστορία, την οποία είτε αντλεί από την λαϊκή προφορική παράδοση και μυθολογία, είτε την επινοεί με τη φαντασία του. Δραματοποιημένο το εμβληματικό κείμενο του Χόρχε Μπουκάι, με φρέσκια και κωμική ματιά, σε μια παράσταση που αποσκοπεί να κάνει το κοινό συνένοχο. Οι θεατές εμπλέκονται ενεργά στο έργο. Το δίπολο θεραπευτή–θεραπευόμενου αντιστρέφεται και οι ρόλοι ανατρέπονται.

Γκρουπ θέραπυ

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 60 '

Μια παράσταση που συνδυάζει μονόλογο, stand up, χορό και drag. Στην πρώτη συνεδρία μιας ομαδικής ψυχοθεραπείας η Βασιλική Παπακώστα –η ηρωίδα, άνεργη ηθοποιός -άγαμη όπως αναγράφεται στο τάξισνετ, σινγκλ όμως στο τίντερ- καταφτάνει αργοπορημένη. Προσπαθώντας να δικαιολογηθεί στα υπόλοιπα μέλη της ομάδας καταλήγει να μονοπωλεί το ενδιαφέρον και να μοιράζεται μαζί τους ό,τι την απασχολεί. Αστυνομοκρατία, πατριαρχία, τίντερ παρελαύνουν από μπροστά μας, συμπαρασύροντάς μας σε ένα... γκρουπ θέραπυ και καλώντας μας να απαντήσουμε στο μεγάλο ερώτημα: ήταν, τελικά, η καραντίνα ό,τι χειρότερο μας έχει συμβεί; Trigger Warning: Η παράσταση πραγματεύεται θέματα έμφυλης βίας και σεξουαλικής κακοποίησης.

Bios

Πειραιώς 84

Red Jasper Cabaret Theatre

Κεφαλληνίας 18, Κέντρο

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

6 κωμωδίες που δεν πρέπει να χάσετε

Από τον κλασικό Μολιέρο ως το ελληνικό θέατρο του 21ου αι., αυτές οι κωμωδίες δεν προσφέρουν μόνο ανάλαφρες στιγμές αλλά και την απόδειξη πως το χιούμορ είναι ο καλύτερος τρόπος για να ειπωθούν τα πιο σοβαρά πράγματα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
12/12/2025

Χριστουγεννιάτικη προσφορά για τις έξι τελευταίες παραστάσεις του "Match"

Η Χριστουγεννιάτικη προσφορά για τις έξι τελευταίες παραστάσεις του "Match" είναι μια ιδανική ευκαιρία να ζήσουμε μια σύγχρονη, ανατρεπτική κωμωδία που μιλά για τον έρωτα, την τεχνολογία και τη δύναμη της ανθρώπινης σύνδεσης.

"Μαρτυρία μιας κλεμμένης εφηβείας": Η ιστορία μιας νεαρής που αγωνίζεται να αμφισβητήσει το άδικο

Η ελληνική θεατρική σκηνή υποδέχεται για πρώτη φορά το "Le Consentement" της Vanessa Springora. Με τίτλο "Μαρτυρία μιας κλεμμένης εφηβείας" και σκηνοθεσία Ειρήνης Λαμπρινοπούλου, η παράσταση φωτίζει εξουσία, ευαλωτότητα και τα όρια της συναίνεσης μέσα από ζωντανή αφήγηση και μουσική.

Ποια είναι τα κορίτσια που έρχονται "Με δύναμη από την Κηφισιά" στον Σταθμό;

Ποιοι είναι οι τέσσερις γυναίκες πίσω από τις ιστορίες, τα πάθη και τα μυστικά της Κηφισιάς; Στο "Με δύναμη από την Κηφισιά" του Δημήτρη Κεχαΐδη, οι ηθοποιοί μοιράζονται πώς οι ρόλοι τους έγιναν προσωπική υπόθεση, ανακαλύπτοντας μέσα από τις ηρωίδες τις δικές τους αλήθειες και αδυναμίες.

Ακύλλας Καραζήσης: "Τα ‘Χρόνια’ της Ανί Ερνό λένε αυτά που δεν αρθρώνονται"

Με αφορμή το πρώτο ανέβασμα του εμβληματικού μυθιστορήματος "Τα χρόνια" της νομπελίστριας Ανί Ερνό, μιλήσαμε με τον Ακύλλα Καραζήση για τη θεατρική παράσταση στο θέατρο Θησείον, το "Όταν έκλαψε ο Νίτσε" και την Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου.

"Αι γυμνισταί": Η κωμωδία του Γιώργου Σίμωνα κυκλοφορεί σε βιβλίο

Το θεατρικό έργο "Αι γυμνισταί" του Γιώργου Σίμωνα συνεχίζει να παίζεται με επιτυχία στο θέατρο Rabbithole, ενώ παρουσιάζεται για πρώτη φορά και σε βιβλίο από τις εκδόσεις Βακχικόν.

Τελευταίες παραστάσεις για το "Πριν ο άνεμος ξεχάσει το όνομά μου"

Έργο που συνδυάζει την τραγωδία με το χιούμορ το "Πριν ο άνεμος ξεχάσει το όνομά μου", μιλά για την αγωνία της μνήμης και στην ακατανίκητη δύναμη της ύπαρξης. Θα παίζεται για λίγο ακόμα στον Πίσω Χώρο του Θεάτρου "Κάτω απ’ τη Γέφυρα".