Δείτε σε ποια έργα απονέμονται τα Κρατικά Βραβεία Συγγραφής Θεατρικού για το έτος 2020

Το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού ανακοίνωσε τις βραβεύσεις του θεσμού μετά την ολοκλήρωση των εργασιών των τριών αρμόδιων Επιτροπών.

Κρατικά Βραβεία Θεατρικού Έργου

Το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού ανακοίνωσε τα Κρατικά Βραβεία Συγγραφής Θεατρικού Έργου 2020 μετά την ολοκλήρωση των εργασιών των τριών αρμόδιων Επιτροπών (Επιτροπή Κρατικού Βραβείου Συγγραφής Θεατρικού Έργου, Επιτροπή Κρατικού Βραβείου Συγγραφής Θεατρικού Έργου για Παιδιά και Επιτροπή Κρατικού Βραβείου για Νέους Θεατρικούς Συγγραφείς "Χρύσα Σπηλιώτη"). Όλα τα έργα υποβλήθηκαν στο διαγωνισμό με ψευδώνυμα.

Σημειωτέον  ότι λόγω των δυσμενών συνθηκών με τις οποίες δοκιμάζεται η καλλιτεχνική δημιουργία, αυξήθηκε κατά πολύ το χρηματικό έπαθλο που συνόδευε τα βραβεία. Επίσης, η  αρμόδια Επιτροπή μπορεί να απονέμει και έπαινο σε έργο διακρίθηκε για την καινοτομία του. Οι θίασοι του ελεύθερου θεάτρου που θα εντάξουν στο ρεπερτόριό τους έργα που έχουν τιμηθεί με Κρατικό Βραβείο Συγγραφής Θεατρικού έργου, επιχορηγούνται από το ΥΠΠΟΑ για το ανέβασμα τους, με τους όρους που εκάστοτε ισχύουν.

Η Επιτροπή Κρατικού Βραβείου Συγγραφής Θεατρικού Έργου, η οποία αποτελείται από τους Νίκο Διαμαντή, Αμαλία Κοντογιάννη, Ρένη Πιττακή, Ανδρέα Φλουράκη και Δημήτρη Τάρλοου αξιολόγησε τα 125 έργα που υποβλήθηκαν στο διαγωνισμό, και απένειμε ομόφωνα το Κρατικό Βραβείο Θεατρικού Έργου έτους 2020, το οποίο συνοδεύεται από  χρηματικό έπαθλο επτά χιλιάδων ευρώ σε τρία έργα. 

Σύμφωνα με το σκεπτικό της Επιτροπής, "Οι Βελόνες της Νεραντζιάς" του Παναγιώτη Καλυβίτη πρόκειται για ένα θεατρικό με άμεση γλώσσα που υπογραμμίζει τους φόβους, την θλίψη και την βία, τόσο σε κοινωνικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο, στα χρόνια της πανδημίας, καθώς και την εξέλιξη της ιστορίας του έργου, δεκαεννέα χρόνια μετά. Το "HAPPY PLACE" της Ελένης Κωστοπούλου απαρτίζεται από μικρούς μονολόγους για τα εγκλήματα του παρελθόντος των χαρακτήρων του έργου, οι οποίοι νομίζουν πως είναι θαμμένα καλά, αλλά με την πρώτη αφορμή βγαίνουν στην επιφάνεια πιο ζωντανά από ποτέ, γκρεμίζοντας το προσωπείο της ευυπόληπτης ζωής τους. Τέλος, βραβεύτηκαν οι "Δεκατρείς ιστορίες που πήρε το νερό" της Ελευθερίας Μιχαηλίδη, ένα σπονδυλωτό θεατρικό έργο με σκηνικό μία οργανωμένη παραλία. Κατά τη διάρκεια μίας καλοκαιρινής ημέρας εξελίσσονται δεκατρείς γλυκόπικρες "στιγμές", οι οποίες αναδεικνύουν στοιχεία της σύγχρονης αστικής ζωής με ειλικρίνεια, ενσυναίσθηση και χιούμορ.

Η Επιτροπή που απαρτίζουν οι Τάκης Τζαμαργιάς, Μαρία Καρανάνου, Μαρία Δημάκη – Ζώρα, Δήμητρα - Βικτωρία Πανάγου και Εδουάρδος - Δημήτριος Γεωργίου, αξιολόγησε τα 40 έργα που υποβλήθηκαν στο διαγωνισμό, και απονέμει ομόφωνα το Κρατικό Βραβείο Θεατρικού Έργου για Παιδιά έτους 2020, το οποίο συνοδεύεται από το χρηματικό έπαθλο των πέντε χιλιάδων ευρώ, στο θεατρικό έργο "Καλά Χριστούγεννα αγαπητέ μου Τσάρλι" της Σοφίας-Άννας Θεοφάνους – ένα έργο γραμμένο με αμεσότητα και ζωντάνια, που μπορεί να συγκινήσει, να τέρψει αλλά και να αφυπνίσει κριτικά το παιδικό και εφηβικό κοινό.

Επίσης, η Επιτροπή απονέμει τρεις Επαίνους, στην "Κανελόριζα" της Βασιλικής Κωνσταντοπούλου, στο "ΑΝΗΣΥΧΟ ΠΝΕΥΜΑ", της Σοφίας Μαργαρίτη και στο έργο "Μια Παραμυθοκόρη, Ένας Ραφτάκος και το Δέντρο που μιλούσε Παραμύθια", της Μαρίας Γαρυφαλλιάς Δενδρινού

Το Κρατικό Βραβείο Συγγραφής για Νέους Θεατρικούς Συγγραφείς "Χρύσα Σπηλιώτη" απένειμε η Επιτροπή που αποτελούν οι Αντώνης Αντωνίου, Λεία Βιτάλη, Έλενα Πέγκα, Λίλλυ Μελεμέ και Γεώργιος Πεφάνης. Συνολικά, αξιολογήθηκαν 113 έργα που υποβλήθηκαν στο διαγωνισμό, και το Κρατικό Βραβείο για Νέους Θεατρικούς Συγγραφείς με το χρηματικό έπαθλο των πέντε χιλιάδων ευρώ απονεμήθηκε στο θεατρικό έργο, "Τέσσερις Γυναίκες Αποχωρούν" του Χρήστου Άνθη. Είναι έργο που έχει αρκετή θεατρικότητα και ικανοποιητικούς διαλόγους και μπορεί να γίνει κάτι δημιουργικό στα "χέρια" ενός καλού θιάσου και καλού σκηνοθέτη. Η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε επίσης να απονείμει Έπαινο στο έργο "ΦΟΥΙΤ" του Αλέξανδρου Χαντζή.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Γέλιο για μικρούς και μεγάλους: Το Christmas Comedy Club του Γιώργου Χατζηπαύλου

Το "Comedy Club Xmas Special" του Γιώργου Χατζηπαύλου είναι η παράσταση που διασκεδάζει όλη την οικογένεια και έρχεται στην Αίθουσα Γιάννης Μαρίνος του Μεγάρου Μουσικής.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
13/12/2025

Χριστούγεννα με Παπαδιαμάντη: Ο Θανάσης Σαράντος επιστρέφει με τον "Αμερικάνο"

Τέσσερις παραστάσεις στο Θέατρο Ροές σας περιμένουν για να ταξιδέψετε με το αριστουργηματικό έργο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, "Ο Αμερικάνος", σε ερμηνεία Θανάση Σαράντου. Αξιοποιήστε την ειδική τιμή προπώλησης €10 για όλες τις παραστάσεις έως τις 28 Δεκεμβρίου.

"Καραμέλες Ούζου": "Δοκιμάστε" την σπαρταριστή κωμωδία μυστηρίου με το ανατρεπτικό φινάλε!

Το έργο του Γιάννη Γαλανόπουλου, με τον Σταύρο Νικολαΐδη και τον Βασίλη Κούκουρα, γεμίζει γέλιο τα Δευτερότριτά μας στο Από Μηχανής Θέατρο.

6 κωμωδίες που δεν πρέπει να χάσετε

Από τον κλασικό Μολιέρο ως το ελληνικό θέατρο του 21ου αι., αυτές οι κωμωδίες δεν προσφέρουν μόνο ανάλαφρες στιγμές αλλά και την απόδειξη πως το χιούμορ είναι ο καλύτερος τρόπος για να ειπωθούν τα πιο σοβαρά πράγματα.

Χριστουγεννιάτικη προσφορά για τις έξι τελευταίες παραστάσεις του "Match"

Η Χριστουγεννιάτικη προσφορά για τις έξι τελευταίες παραστάσεις του "Match" είναι μια ιδανική ευκαιρία να ζήσουμε μια σύγχρονη, ανατρεπτική κωμωδία που μιλά για τον έρωτα, την τεχνολογία και τη δύναμη της ανθρώπινης σύνδεσης.

"Μαρτυρία μιας κλεμμένης εφηβείας": Η ιστορία μιας νεαρής που αγωνίζεται να αμφισβητήσει το άδικο

Η ελληνική θεατρική σκηνή υποδέχεται για πρώτη φορά το "Le Consentement" της Vanessa Springora. Με τίτλο "Μαρτυρία μιας κλεμμένης εφηβείας" και σκηνοθεσία Ειρήνης Λαμπρινοπούλου, η παράσταση φωτίζει εξουσία, ευαλωτότητα και τα όρια της συναίνεσης μέσα από ζωντανή αφήγηση και μουσική.

Ποια είναι τα κορίτσια που έρχονται "Με δύναμη από την Κηφισιά" στον Σταθμό;

Ποιοι είναι οι τέσσερις γυναίκες πίσω από τις ιστορίες, τα πάθη και τα μυστικά της Κηφισιάς; Στο "Με δύναμη από την Κηφισιά" του Δημήτρη Κεχαΐδη, οι ηθοποιοί μοιράζονται πώς οι ρόλοι τους έγιναν προσωπική υπόθεση, ανακαλύπτοντας μέσα από τις ηρωίδες τις δικές τους αλήθειες και αδυναμίες.