Ο Πέτερ Στάιν, ο Φάουστ και εμείς

Σε παγκόσμια πρεμιέρα θα δούμε τον Γερμανό σκηνοθέτη Πέτερ Στάιν να ανεβαίνει -για πρώτη φορά ως ηθοποιός- επί σκηνής για να ερμηνεύσει, μόνος με συνοδεία πιάνου, εμβληματικά αποσπάσματα από τον «Φάουστ» του Γκαίτε.

Ο Πέτερ Στάιν, ο Φάουστ και εμείς

Σε παγκόσμια πρεμιέρα θα δούμε τον Γερμανό σκηνοθέτη Πέτερ Στάιν να ανεβαίνει -για πρώτη φορά ως ηθοποιός- επί σκηνής για να ερμηνεύσει, μόνος με συνοδεία πιάνου, εμβληματικά αποσπάσματα από τον «Φάουστ» του Γκαίτε.

Ο Πέτερ Στάιν, ο Φάουστ και εμείς - εικόνα 1

«Δύο ψυχές συζούν στο στήθος μου και η μία θέλει να αποσπαστεί από την άλλη», λέει ο Φάουστ και ο Πέτερ Στάιν θαρρείς και ταυτίζεται με τον ήρωα του Γκαίτε και διχάζεται ανάμεσα στο ρόλο του σκηνοθέτη και του ηθοποιού. Για πρώτη φορά, λοιπόν, στην καριέρα του ο σπουδαίος Γερμανός σκηνοθέτης σκηνοθετεί τον εαυτό του σε ένα σόλο εμπνευσμένο από τον «Φάουστ» του Γερμανού ποιητή. Διόλου τυχαία επιλογή, καθώς πριν ασχοληθεί με το θέατρο ο Στάιν είχε σπουδάσει γερμανική λογοτεχνία και ο Γκαίτε αποτέλεσε ένα από τα βασικά αναγνώσματά του. Εξάλλου, μία από τις πρώτες μεγάλες σκηνοθετικές επιτυχίες του τη δεκαετία του '70 ήταν ο «Τορκουάτο Τάσο», επίσης του Γκαίτε. Με τον «Φάουστ» καταπιάστηκε το 2000, όταν σκηνοθέτησε τα δύο μέρη του μεγαλειώδους έργου, χωρίς περικοπές, σε μια 20ωρη παράσταση-μαμούθ, με τον Μπρούνο Γκαντζ στον επώνυμο ρόλο στην Έκθεση του Ανόβερο. Στην Ελλάδα διάλεξε να κάνει το υποκριτικό ντεμπούτο του, για το οποίο μας λέει: «Σαν σε όνειρο τα στοιχεία του κείμενου του Γκαίτε συναντούνται για να πουν την ιστορία μιας απελπισμένης αγάπης που κατακλύζει το γέρο πια Φάουστ και τη νεαρή Μαργαρίτα: αντίλαλοι, αναμνήσεις, ''φαντασμαγορία''». Τα υπόλοιπα επί σκηνής, με τον Πέτερ Στάιν και τον Τζιοβάνι Βιταλέτι να τον συνοδεύει στο πιάνο. Επιλογή κειμένων: Λουτσιάνο Κολαβέρο. Σχεδιασμός φωτισμών: Μαρία Δερμιτζάκη. Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Αρτούρο Ανεκίνο. Ιλειάνα Δημάδη
idimadi@athinorama.gr
INFO

Ιλίσια - Ντενίση, Παπαδιαμαντοπούλου 4, Ιλίσια, 2107216317. Εισιτήρια-κρατήσεις: 2107234567, 2107210045, www.ticketservices.gr Τιμές εισιτηρίων: € 50, 40, 35, 25. Η παράσταση δίνεται υπό την αιγίδα της γερμανικής πρεσβείας και με τη συνεργασία του Ινστιτούτου Γκαίτε. Προγραμματισμένες παραστάσεις: 22-26/5, 9.00 μ.μ. Θα υπάρχουν ελληνικοί υπέρτιτλοι.

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Για τον Βαγγέλη Χαρισόπουλο το stand up comedy είναι έρωτας

Ο κωμικός Βαγγέλης Χαρισόπουλος, γνωστός και ως η φωνή του τηλεοπτικού "Shopping Star", συνεχίζει ακάθεκτος με την stand up comedy παράσταση "Πόσο χρόνο έχω;" και μας μιλάει σε μια άκρως χιουμοριστική συνέντευξη.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
27/11/2025

"Το αποτύπωμα": Ας μιλήσουμε για τη διαστρέβλωση της γυναικείας ταυτότητας

Η Φένια Αποστόλου δημιουργεί ένα πολυμεσικό σκηνικό σύμπαν, στο οποίο κίνηση, φως, μουσική, video art και σιωπή λειτουργούν ως εργαλεία σχολιασμού της πατριαρχικής διαστρέβλωσης της γυναικείας ταυτότητας μέσα στον χρόνο.

Η σοφόκλεια "Ηλέκτρα" του Δημήτρη Τάρλοου επαναπροσεγγίζεται για το κλειστό θέατρο

Μετά την καλοκαιρινή επιτυχία της, η "Ηλέκτρα" του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου επιστρέφει σε κλειστό θέατρο, με τον τίτλο "Ηλέκτρα εντός", φέρνοντας το τραγικό δράμα πιο κοντά στον θεατή, με ένταση, μουσική και νέα, δυναμική σύνθεση χαρακτήρων.

Το Εργαστήρι Δραματοθεραπείας & Θεατρικής Έκφρασης αναδεικνύει τη "Σημασία του να (μην) είναι κανείς σοβαρός"

Το Εργαστήρι μετακομίζει φέτος στο Θέατρο 104 και ετοιμάζει ένα ταξίδι στην κωμωδία.

Ο "Ματωμένος γάμος" για 2η χρονιά στους Μοντέρνους Καιρούς

Σε μια παράσταση που σέβεται απόλυτα το ποιητικό σύμπαν του Λόρκα παρουσιάζεται ο "Ματωμένος γάμος" του Λόρκα σε σκηνοθεσία Κώστα Νταλιάνη.

"Ο Καραγκιόζης Ριγολέττος" έρχεται στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Ο κόσμος του Καραγκιόζη ενσαρκώνεται με ζωντάνια και πρωτοτυπία από τον καραγκιοζοπαίχτη Αλέξανδρο Μελισσηνό, σε μια παράσταση που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Δημόπουλος και φιλοξενείται στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

"Απόψε κανείς δεν πεθαίνει": Νέες φωτογραφίες από την παράσταση

Μικρές και μεγάλες συμπτώσεις υφαίνουν το νήμα που συνδέει τις επιμέρους θεματικές δημιουργώντας μια πολύπτυχη παράσταση στο "Απόψε κανείς δεν πεθαίνει", η οποία συνεχίζει δυναμικά στο "Μπέλλος".