Φεστιβάλ Αθηνών, αλλά και... παγκόσμιο

Ελλάδα, Καναδάς, Χιλή και Μπουρκίνα Φάσο δημιουργούν το πολυπολιτισμικό σύμπλεγμα μιας τετράδας παραστάσεων που παρουσιάζονται στις αίθουσες της Πειραιώς 260.

Φεστιβάλ Αθηνών, αλλά και... παγκόσμιο

Η νέα γενιά της Χιλής υψώνει τη φωνή της

Η έμφυλη βία γίνεται παράσταση στα «Τοπία χωρίς χρώμα» του Χιλιανού Μάρκο Λαγέρα και της ομάδας του. Εννέα έφηβες πρωταγωνίστριες ενώνουν τις φωνές τους με αυτές εκατοντάδων γυναικών από τη Χιλή που τροφοδότησαν με τις μαρτυρίες τους, ως θύματα κακοποίησης, μια οργισμένη όσο και ευαίσθητη παράσταση θεάτρου ντοκουμέντο. Με έντονη σκηνική γλώσσα που ανεβάζει τη θερμοκρασία στα ύψη, οι νεαρές πρωταγωνίστριες αναπαριστούν και σχολιάζουν τις άκρως τραυματικές ιστορίες, προ(σ)καλώντας μας να τις ακούσουμε (27-28/9).

Με την πανανθρώπινη γλώσσα του χορού

Φεστιβάλ Αθηνών, αλλά και... παγκόσμιο - εικόνα 1
© Sophie Garcia

Αγαπημένος του κοινού, ο χορογράφος από την Μπουρκίνα Φάσο, Σερζ Eμέ Κουλιμπαλί, έρχεται με το νέο έργο του «Wakatt/Η εποχή μας». Εμπνεόμενος από την αφρικανική ήπειρο, εστιάζει στην προσπάθεια δημιουργίας ενός βιώσιμου μέλλοντος με μια εκρηκτική παράσταση, συνοδεία αφρο-τζαζ ορχήστρας (29-30/9).

Ένα πολυμεσικό παραμύθι για τη βία

Φεστιβάλ Αθηνών, αλλά και... παγκόσμιο - εικόνα 2
© Marlene Gelineau Payette

Από τον Καναδά έρχεται η Μαρί Μπρασάρ, επί χρόνια στενή συνεργάτις του σπουδαίου σκηνοθέτη Ρομπέρ Λεπάζ. Δραματουργός, σκηνοθέτις, χορογράφος και περφόρμερ, η Μπρασάρ δημιουργεί εδώ και μία εικοσαετία τα δικά της θεάματα, που εξελίσσονται μέσα από ευρηματικές εγκαταστάσεις βίντεο, ήχου και φωτός. Το ίδιο κάνει και στην πρόσφατη δουλειά της «Violence/Βία»: Δοκιμάζοντας και μιξάροντας κάθε τεχνολογικό μέσο, δημιουργεί μια υβριδική παράσταση υψηλής αισθητικής, εικαστικής ομορφιάς και σκηνικής ποίησης, για να αναστοχαστεί πάνω στην έννοια του χρόνου, την παιδική ηλικία και την εξοικείωσή μας με τη βία (24-25/9).

Στοίχημα κινηματογραφικών προδιαγραφών

Φεστιβάλ Αθηνών, αλλά και... παγκόσμιο - εικόνα 3
© Ελίνα Γιουνανλή

Η Κατερίνα Γιαννοπούλου αναμετράται με το σπουδαίο έργο του Φασμπίντερ, τη «Χρονιά με τα 13 φεγγάρια». Η πιο σκληρή ταινία του κινηματογραφιστή, όπου μετουσίωσε τους προσωπικούς του δαίμονες στην ιστορία της διεμφυλικής Ελβίρας, γίνεται παράσταση που ανοίγει το διάλογο για τα ζητήματα φύλου (24-26/9).

Περισσότερες πληροφορίες

Η χρονιά με τα 13 φεγγάρια

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Το πλέον προσωπικό κινηματογραφικό έργο του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ, που μεταφέρεται για πρώτη φορά στη σκηνή, μιλά για τα επίκαιρα ζητήματα φύλου κι ανθρωπίνων δικαιωμάτων με κεντρική ηρωίδα μια τρανς.

Βία

  • Performance
  • Διάρκεια: 80 '

Κινηματογραφικός ρεαλισμός, εξπρεσιονιστικό θέατρο, ήχος και εικαστικά συνθέτουν ένα υβριδικό έργο τέχνης για το πώς εκπαιδευόμαστε στη βία ξεκινώντας από την παιδική αθωότητα.

Η εποχή μας

  • Σύγχρονος Χορός
  • Διάρκεια: 75 '

Η παράσταση αντλεί έμπνευση από την αφρικανική ήπειρο και εστιάζει στις προσπάθειες των ανθρώπων να δημιουργήσουν ένα βιώσιμο αύριο.

Τοπία χωρίς χρώμα

  • Θέατρο-Ντοκιμαντέρ
  • Διάρκεια: 90 '

Εννέα έφηβες από τη Χιλή ενώνουν τις φωνές τους σε μια ευαίσθητη και συνάμα οργισμένη καταγγελία για τη βία κατά των γυναικών.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"(Love me) Tinder": Δίγλωσση performance στο Theatre of the No

"Μπορεί ο έρωτας να επιβιώσει όταν το μόνο που κάνουμε είναι swipe;", διερωτάται η κωμωδία καταστάσεων του Νίκου Φυτά γύρω από τον έρωτα στο Theatre of the No.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
19/11/2025

Σε αυτό το τεύχος έχεις όλη τη θεατρική σεζόν στα χέρια σου

Πιστή στο ραντεβού της με το θεατρόφιλο κοινό, η αγαπημένη σας ετήσια έκδοση "Θέατρο" κυκλοφορεί την Πέμπτη 20/11, δωρεάν μαζί με το "αθηνόραμα"!

Σαλόνια Γλώσσας στο Εθνικό: Γνωριμία με τη σύγχρονη ελληνική γραφή και το "Μαύρο Κουτί"

Τα "Σαλόνια Γλώσσας" του Εθνικού Θεάτρου είναι μια δράση που μετατρέπει τον θεατρικό χώρο σε εργαστήριο ιδεών, φέρνοντας σε διάλογο τη γλώσσα, την τέχνη και τον κόσμο γύρω μας και το επόμενο ραντεβού θα πραγματοποιηθεί 30 Νοεμβρίου με τις Δανάη Λιοδάκη και Μυρτώ Αλικάκη.

Το αιχμηρό έργο του Τριαρίδη επιστρέφει: Συζήτηση με τη Μάγδα Φύσσα στο Θέατρο Olvio

Το έργο του Θανάση Τριαρίδη "Να ξέρετε πως αυτό που ακούτε είναι σφύριγμα τρένου", που σημάδεψε τις δύο προηγούμενες σεζόν, επιστρέφει στο Θέατρο Olvio με νέες συζητήσεις, συμμετοχή της Μάγδας Φύσσα και μια υποψηφιότητα στα βραβεία της Ένωσης Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών.

Τρίτο Στεφάνι: Η ατμόσφαιρα της παράστασης μέσα από νέες φωτογραφίες

Οι νέες φωτογραφίες από το "Τρίτο Στεφάνι" αποκαλύπτουν την ατμοσφαιρική, στοχαστική ματιά του Στάθη Λιβαθινού και της ομάδας του, που μεταμορφώνουν το κλασικό κείμενο του Ταχτσή σε μια ζωντανή, ποιητική παράσταση.

"Λεωφορείο ο πόθος"- Η επιστροφή Καραντζά και οι δύο πρωταγωνιστές

Η επανάληψη του "Λεωφορείου ο πόθος" στο Προσκήνιο σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά φωτίζεται από τη βραβευμένη ερμηνεία της Αλεξίας Καλτσίκη, ενώ ο Αινείας Τσαμάτης μιλά για τον Στάνλεϊ και τη σκηνική σύγκρουση που καθορίζει την παράσταση.

"Κέικ": ένα comfort food για την ανθρώπινη συμπεριφορά

Ως guest editor, ο συγγραφέας Βαγγέλης Χατζηγιαννίδης παρομοιάζει το έργο του "Κέικ", που παίζεται στο Εμπορικόν με το απόλυτο comfort food: οικείο, τρυφερό και αληθινό. Όπως ένα γλύκισμα που ξυπνά μνήμες, έτσι και το έργο του αποκαλύπτει ανθρώπινες αδυναμίες, συγκρούσεις και τη γλύκα της συμφιλίωσης.