Φεστιβάλ Αθηνών, αλλά και... παγκόσμιο

Ελλάδα, Καναδάς, Χιλή και Μπουρκίνα Φάσο δημιουργούν το πολυπολιτισμικό σύμπλεγμα μιας τετράδας παραστάσεων που παρουσιάζονται στις αίθουσες της Πειραιώς 260.

Φεστιβάλ Αθηνών, αλλά και... παγκόσμιο

Η νέα γενιά της Χιλής υψώνει τη φωνή της

Η έμφυλη βία γίνεται παράσταση στα «Τοπία χωρίς χρώμα» του Χιλιανού Μάρκο Λαγέρα και της ομάδας του. Εννέα έφηβες πρωταγωνίστριες ενώνουν τις φωνές τους με αυτές εκατοντάδων γυναικών από τη Χιλή που τροφοδότησαν με τις μαρτυρίες τους, ως θύματα κακοποίησης, μια οργισμένη όσο και ευαίσθητη παράσταση θεάτρου ντοκουμέντο. Με έντονη σκηνική γλώσσα που ανεβάζει τη θερμοκρασία στα ύψη, οι νεαρές πρωταγωνίστριες αναπαριστούν και σχολιάζουν τις άκρως τραυματικές ιστορίες, προ(σ)καλώντας μας να τις ακούσουμε (27-28/9).

Με την πανανθρώπινη γλώσσα του χορού

Φεστιβάλ Αθηνών, αλλά και... παγκόσμιο - εικόνα 1
© Sophie Garcia

Αγαπημένος του κοινού, ο χορογράφος από την Μπουρκίνα Φάσο, Σερζ Eμέ Κουλιμπαλί, έρχεται με το νέο έργο του «Wakatt/Η εποχή μας». Εμπνεόμενος από την αφρικανική ήπειρο, εστιάζει στην προσπάθεια δημιουργίας ενός βιώσιμου μέλλοντος με μια εκρηκτική παράσταση, συνοδεία αφρο-τζαζ ορχήστρας (29-30/9).

Ένα πολυμεσικό παραμύθι για τη βία

Φεστιβάλ Αθηνών, αλλά και... παγκόσμιο - εικόνα 2
© Marlene Gelineau Payette

Από τον Καναδά έρχεται η Μαρί Μπρασάρ, επί χρόνια στενή συνεργάτις του σπουδαίου σκηνοθέτη Ρομπέρ Λεπάζ. Δραματουργός, σκηνοθέτις, χορογράφος και περφόρμερ, η Μπρασάρ δημιουργεί εδώ και μία εικοσαετία τα δικά της θεάματα, που εξελίσσονται μέσα από ευρηματικές εγκαταστάσεις βίντεο, ήχου και φωτός. Το ίδιο κάνει και στην πρόσφατη δουλειά της «Violence/Βία»: Δοκιμάζοντας και μιξάροντας κάθε τεχνολογικό μέσο, δημιουργεί μια υβριδική παράσταση υψηλής αισθητικής, εικαστικής ομορφιάς και σκηνικής ποίησης, για να αναστοχαστεί πάνω στην έννοια του χρόνου, την παιδική ηλικία και την εξοικείωσή μας με τη βία (24-25/9).

Στοίχημα κινηματογραφικών προδιαγραφών

Φεστιβάλ Αθηνών, αλλά και... παγκόσμιο - εικόνα 3
© Ελίνα Γιουνανλή

Η Κατερίνα Γιαννοπούλου αναμετράται με το σπουδαίο έργο του Φασμπίντερ, τη «Χρονιά με τα 13 φεγγάρια». Η πιο σκληρή ταινία του κινηματογραφιστή, όπου μετουσίωσε τους προσωπικούς του δαίμονες στην ιστορία της διεμφυλικής Ελβίρας, γίνεται παράσταση που ανοίγει το διάλογο για τα ζητήματα φύλου (24-26/9).

Περισσότερες πληροφορίες

Η χρονιά με τα 13 φεγγάρια

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Το πλέον προσωπικό κινηματογραφικό έργο του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ, που μεταφέρεται για πρώτη φορά στη σκηνή, μιλά για τα επίκαιρα ζητήματα φύλου κι ανθρωπίνων δικαιωμάτων με κεντρική ηρωίδα μια τρανς.

Βία

  • Performance
  • Διάρκεια: 80 '

Κινηματογραφικός ρεαλισμός, εξπρεσιονιστικό θέατρο, ήχος και εικαστικά συνθέτουν ένα υβριδικό έργο τέχνης για το πώς εκπαιδευόμαστε στη βία ξεκινώντας από την παιδική αθωότητα.

Η εποχή μας

  • Σύγχρονος Χορός
  • Διάρκεια: 75 '

Η παράσταση αντλεί έμπνευση από την αφρικανική ήπειρο και εστιάζει στις προσπάθειες των ανθρώπων να δημιουργήσουν ένα βιώσιμο αύριο.

Τοπία χωρίς χρώμα

  • Θέατρο-Ντοκιμαντέρ
  • Διάρκεια: 90 '

Εννέα έφηβες από τη Χιλή ενώνουν τις φωνές τους σε μια ευαίσθητη και συνάμα οργισμένη καταγγελία για τη βία κατά των γυναικών.

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Για τον Βαγγέλη Χαρισόπουλο το stand up comedy είναι έρωτας

Ο κωμικός Βαγγέλης Χαρισόπουλος, γνωστός και ως η φωνή του τηλεοπτικού "Shopping Star", συνεχίζει ακάθεκτος με την stand up comedy παράσταση "Πόσο χρόνο έχω;" και μας μιλάει σε μια άκρως χιουμοριστική συνέντευξη.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
27/11/2025

"Το αποτύπωμα": Ας μιλήσουμε για τη διαστρέβλωση της γυναικείας ταυτότητας

Η Φένια Αποστόλου δημιουργεί ένα πολυμεσικό σκηνικό σύμπαν, στο οποίο κίνηση, φως, μουσική, video art και σιωπή λειτουργούν ως εργαλεία σχολιασμού της πατριαρχικής διαστρέβλωσης της γυναικείας ταυτότητας μέσα στον χρόνο.

Η σοφόκλεια "Ηλέκτρα" του Δημήτρη Τάρλοου επαναπροσεγγίζεται για το κλειστό θέατρο

Μετά την καλοκαιρινή επιτυχία της, η "Ηλέκτρα" του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου επιστρέφει σε κλειστό θέατρο, με τον τίτλο "Ηλέκτρα εντός", φέρνοντας το τραγικό δράμα πιο κοντά στον θεατή, με ένταση, μουσική και νέα, δυναμική σύνθεση χαρακτήρων.

Το Εργαστήρι Δραματοθεραπείας & Θεατρικής Έκφρασης αναδεικνύει τη "Σημασία του να (μην) είναι κανείς σοβαρός"

Το Εργαστήρι μετακομίζει φέτος στο Θέατρο 104 και ετοιμάζει ένα ταξίδι στην κωμωδία.

Ο "Ματωμένος γάμος" για 2η χρονιά στους Μοντέρνους Καιρούς

Σε μια παράσταση που σέβεται απόλυτα το ποιητικό σύμπαν του Λόρκα παρουσιάζεται ο "Ματωμένος γάμος" του Λόρκα σε σκηνοθεσία Κώστα Νταλιάνη.

"Ο Καραγκιόζης Ριγολέττος" έρχεται στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Ο κόσμος του Καραγκιόζη ενσαρκώνεται με ζωντάνια και πρωτοτυπία από τον καραγκιοζοπαίχτη Αλέξανδρο Μελισσηνό, σε μια παράσταση που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Δημόπουλος και φιλοξενείται στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

"Απόψε κανείς δεν πεθαίνει": Νέες φωτογραφίες από την παράσταση

Μικρές και μεγάλες συμπτώσεις υφαίνουν το νήμα που συνδέει τις επιμέρους θεματικές δημιουργώντας μια πολύπτυχη παράσταση στο "Απόψε κανείς δεν πεθαίνει", η οποία συνεχίζει δυναμικά στο "Μπέλλος".