Φεστιβάλ Αθηνών, αλλά και... παγκόσμιο

Ελλάδα, Καναδάς, Χιλή και Μπουρκίνα Φάσο δημιουργούν το πολυπολιτισμικό σύμπλεγμα μιας τετράδας παραστάσεων που παρουσιάζονται στις αίθουσες της Πειραιώς 260.

Φεστιβάλ Αθηνών, αλλά και... παγκόσμιο

Η νέα γενιά της Χιλής υψώνει τη φωνή της

Η έμφυλη βία γίνεται παράσταση στα «Τοπία χωρίς χρώμα» του Χιλιανού Μάρκο Λαγέρα και της ομάδας του. Εννέα έφηβες πρωταγωνίστριες ενώνουν τις φωνές τους με αυτές εκατοντάδων γυναικών από τη Χιλή που τροφοδότησαν με τις μαρτυρίες τους, ως θύματα κακοποίησης, μια οργισμένη όσο και ευαίσθητη παράσταση θεάτρου ντοκουμέντο. Με έντονη σκηνική γλώσσα που ανεβάζει τη θερμοκρασία στα ύψη, οι νεαρές πρωταγωνίστριες αναπαριστούν και σχολιάζουν τις άκρως τραυματικές ιστορίες, προ(σ)καλώντας μας να τις ακούσουμε (27-28/9).

Με την πανανθρώπινη γλώσσα του χορού

Φεστιβάλ Αθηνών, αλλά και... παγκόσμιο - εικόνα 1
© Sophie Garcia

Αγαπημένος του κοινού, ο χορογράφος από την Μπουρκίνα Φάσο, Σερζ Eμέ Κουλιμπαλί, έρχεται με το νέο έργο του «Wakatt/Η εποχή μας». Εμπνεόμενος από την αφρικανική ήπειρο, εστιάζει στην προσπάθεια δημιουργίας ενός βιώσιμου μέλλοντος με μια εκρηκτική παράσταση, συνοδεία αφρο-τζαζ ορχήστρας (29-30/9).

Ένα πολυμεσικό παραμύθι για τη βία

Φεστιβάλ Αθηνών, αλλά και... παγκόσμιο - εικόνα 2
© Marlene Gelineau Payette

Από τον Καναδά έρχεται η Μαρί Μπρασάρ, επί χρόνια στενή συνεργάτις του σπουδαίου σκηνοθέτη Ρομπέρ Λεπάζ. Δραματουργός, σκηνοθέτις, χορογράφος και περφόρμερ, η Μπρασάρ δημιουργεί εδώ και μία εικοσαετία τα δικά της θεάματα, που εξελίσσονται μέσα από ευρηματικές εγκαταστάσεις βίντεο, ήχου και φωτός. Το ίδιο κάνει και στην πρόσφατη δουλειά της «Violence/Βία»: Δοκιμάζοντας και μιξάροντας κάθε τεχνολογικό μέσο, δημιουργεί μια υβριδική παράσταση υψηλής αισθητικής, εικαστικής ομορφιάς και σκηνικής ποίησης, για να αναστοχαστεί πάνω στην έννοια του χρόνου, την παιδική ηλικία και την εξοικείωσή μας με τη βία (24-25/9).

Στοίχημα κινηματογραφικών προδιαγραφών

Φεστιβάλ Αθηνών, αλλά και... παγκόσμιο - εικόνα 3
© Ελίνα Γιουνανλή

Η Κατερίνα Γιαννοπούλου αναμετράται με το σπουδαίο έργο του Φασμπίντερ, τη «Χρονιά με τα 13 φεγγάρια». Η πιο σκληρή ταινία του κινηματογραφιστή, όπου μετουσίωσε τους προσωπικούς του δαίμονες στην ιστορία της διεμφυλικής Ελβίρας, γίνεται παράσταση που ανοίγει το διάλογο για τα ζητήματα φύλου (24-26/9).

Περισσότερες πληροφορίες

Η χρονιά με τα 13 φεγγάρια

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Το πλέον προσωπικό κινηματογραφικό έργο του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ, που μεταφέρεται για πρώτη φορά στη σκηνή, μιλά για τα επίκαιρα ζητήματα φύλου κι ανθρωπίνων δικαιωμάτων με κεντρική ηρωίδα μια τρανς.

Βία

  • Performance
  • Διάρκεια: 80 '

Κινηματογραφικός ρεαλισμός, εξπρεσιονιστικό θέατρο, ήχος και εικαστικά συνθέτουν ένα υβριδικό έργο τέχνης για το πώς εκπαιδευόμαστε στη βία ξεκινώντας από την παιδική αθωότητα.

Η εποχή μας

  • Σύγχρονος Χορός
  • Διάρκεια: 75 '

Η παράσταση αντλεί έμπνευση από την αφρικανική ήπειρο και εστιάζει στις προσπάθειες των ανθρώπων να δημιουργήσουν ένα βιώσιμο αύριο.

Τοπία χωρίς χρώμα

  • Θέατρο-Ντοκιμαντέρ
  • Διάρκεια: 90 '

Εννέα έφηβες από τη Χιλή ενώνουν τις φωνές τους σε μια ευαίσθητη και συνάμα οργισμένη καταγγελία για τη βία κατά των γυναικών.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Taniko"- κρασί στο χέρι, αγγλικοί υπέρτιτλοι στη σκηνή

Το "Taniko" δίνει τις τελευταίες παραστάσεις του με εκλεκτό κρασί και αγγλικούς υπέρτιτλους, προσκαλώντας το κοινό σε μια ιδιαίτερη πρόταση στο Studio Μαυρομιχάλη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
20/11/2025

Σε αυτό το τεύχος έχεις όλη τη θεατρική σεζόν στα χέρια σου

Πιστή στο ραντεβού της με το θεατρόφιλο κοινό, η αγαπημένη σας ετήσια έκδοση "Θέατρο" κυκλοφορεί σήμερα, Πέμπτη 20/11, δωρεάν μαζί με το "αθηνόραμα"!

"Φαέθων" του Δημητριάδη: Η οικογένεια ως πεδίο μάχης

Εμπνευσμένος από τον αρχαίο μύθο του Φαέθοντα, ο τίτλος του έργου του Δημήτρη Δημητριάδη παραπέμπει στην επικίνδυνη πορεία από το σκοτάδι προς την αναλαμπή. Το έργο που μετατρέπει την οικογενειακή βία σε κοσμική σύγκρουση ανάμεσα στο Φως και στο Σκοτάδι ανεβαίνει από τη Χρύσα Καψούλη.

Στην πρόβα του "Οιδίποδα" του Ρόμπερτ Άικ: Όταν η αλήθεια αρχίζει να γεμίζει το χώρο

Η πρόβα του "Οιδίποδα" του Ρόμπερτ Άικ στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση μάς έδειξε πώς μια ευφυής μεταγραφή μπορεί να ανανεώσει το αρχαίο δράμα και να το μεταφέρει στο σήμερα με οξυδέρκεια. Το έργο χτίζεται αθόρυβα, η αλήθεια κατακλύζει τη σκηνή σαν αναπόφευκτη αποκάλυψη, κι εσύ δεν μπορείς να μη σκέφτεσαι τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων.

"Interview": Η ομάδα Εμείς μοιράζεται αναμνήσεις από την πολυταξιδεμένη παράσταση

Οι ερμηνευτές και συντελεστές της μαύρης κωμωδίας "Interview" που καυτηριάζει την εργασιακή πραγματικότητα, αφηγούνται ιστορίες της πολυταξιδεμένης παράστασης, με αφορμή την επιστροφή της στο θέατρο Olvio.

Εχθρός του λαού

Η παράσταση του Γερμανού σκηνοθέτη ενεργοποιεί τον Ίψεν ως φορέα ζωντανού δημόσιου διαλόγου, με μια παράσταση-φόρουμ που εξετάζει τη σύγκρουση ηθικής και κέρδους στη σύγχρονη πραγματικότητα. | Powered by Uber

Στην εξοχή

Με μια φαινομενικά απλή υπόθεση, το έργο του Βρετανού συγγραφέα διατυπώνει υπαινικτικές αλήθειες για τη μοναξιά, τη βία και την εξουσία των σχέσεων, και η Αικατερίνη Παπαγεωργίου φέρνει στην επιφάνεια τη δυναμική του, παρά την αμφιλεγόμενη κινησιολογική επιλογή της σκηνοθεσίας. | Powered by Uber