Τρία ιντριγκαδόρικα χορευτικά ραντεβού του Φεστιβάλ Αθηνών

Είτε με τη μορφή περφόρμανς είτε σε κλασική φόρμα, τρεις παραστάσεις αλλάζουν την οπτική μας για το χορό και τους ερμηνευτές.

Τρία ιντριγκαδόρικα χορευτικά ραντεβού του Φεστιβάλ Αθηνών

Κλόουν για μεγάλους!

Στις μεγάλες μετακλήσεις του Φεστιβάλ συγκαταλέγεται ο Ελβετός σκηνοθέτης και χορογράφος Μάρτιν Τσίμερμαν με το «Ένα Δύο Τρία». Ένα ολικό έργο τέχνης που λειτουργεί ως μικρογραφία της κοινωνίας με πρωταγωνιστές τρεις κλόουν (Τάρεκ Χάλαμπι, Ντιμιτρί Ζουρντ, Ρομέου Ρούνα). Υπό τους ήχους του πιανίστα Κολέν Βαλόν, ένας μουσειακός χώρος που αποπνέει σοβαροφάνεια και λειτουργεί με τους δικούς του κανόνες «διαφθείρεται» από την παρουσία των βιρτουόζων ερμηνευτών, που την ίδια στιγμή λειτουργούν ως καθρέφτης της ύπαρξής μας. «Μπορείς να περάσεις τη ζωή σου είτε λέγοντας μόνο ναι και όχι, είτε διερευνώντας τα πράγματα και κάνοντας ερωτήσεις. Οι κλόουν κάνουν και τα δύο!», σημειώνει ο δημιουργός, ο οποίος αναζητά τη θέση της περσόνας του κλόουν στο σύγχρονο θέατρο. Άραγε είναι αυτό αρκετό για να επιβιώσουν τρεις φιγούρες από τον αναρχικό κόσμο του τσίρκου μέσα στο αυστηρά τακτοποιημένο περιβάλλον του μουσείου; (Χώρος Η΄)

Πολυφωνικό αρχαίο δράμα

Τρία ιντριγκαδόρικα χορευτικά ραντεβού του Φεστιβάλ Αθηνών - εικόνα 1
© Pinelopi Gerasimou

Η Μαριάννα Καβαλλιεράτου είναι ένα από τα δυνατά χορογραφικά ονόματα που διαπρέπουν εντός και εκτός χώρας. Στην Πειραιώς 260 θα παρουσιάσει το «Ancient Future Solo», το σκηνικό αποτέλεσμα του εκπαιδευτικού εργαστηρίου για εφήβους που διοργάνωσε το Φεστιβάλ κατά τη χειμερινή περίοδο, στο πλαίσιο δράσεων του Open Plan. Με αφετηρία τα έργα αρχαίου δράματος που διδάσκονται στο σχολείο, την «Ελένη» του Ευριπίδη και την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή, οκτώ μαθητές και μαθήτριες (Νίκος Βλαχογιάννης, Ιωάννα Εμμανουήλ, Αριάδνη Κοροπούλη, Υβόννη Μέλισσα, Αγγελική Μπεβεράτου, Μελίνα-Ελένη Σάκκουλα, Ελένη Σαρασίτη, Πάμπλο Σότο) ερμηνεύουν σόλο και συνδημιουργούν ένα πολυφωνικό έργο, αναζητώντας τι είναι αυτό που χαρακτηρίζει έναν (υπερ)ήρωα στη μυθολογία αλλά και στο σήμερα, θέτοντας παράλληλα ερωτήματα για τη λειτουργία και τη δύναμη της ομάδας και της συλλογικότητας, ειδικά σε μια εποχή που εκείνη καταστρατηγείται από την απομόνωση και την εσωστρέφεια. (Χώρος Ε΄)

«TANZ» θα πει χορός!

Τρία ιντριγκαδόρικα χορευτικά ραντεβού του Φεστιβάλ Αθηνών - εικόνα 2
©Eva Würdinger

Μια παράσταση κατάλληλη μόνο για ενήλικους ετοίμασε η Αυστριακή χορογράφος Φλορεντίνα Χόλτσινγκερ, με τίτλο «TANZ», μαζί με την ομάδα της Tanzquartier Wien. Πρόκειται για το τρίτο μέρος της τριλογίας «Recovery», «Apollon», «TANZ» που εστιάζει στην κληρονομιά του κλασικού χορού και τη σκληρότητα της εκπαίδευσης που απαιτείται, προκειμένου το σώμα «να δουλευτεί, να διαμορφωθεί και να μεταμορφωθεί», με στόχο τη μετάδοση αυτής της εμπειρίας. Ως αποτέλεσμα τα γυμνά σώματα των ερμηνευτριών, ηλικίας 20 έως 80 ετών, υποβάλλονται στη διαδικασία ενός ριψοκίνδυνου μπαλέτου δράσης υπό τις οδηγίες της Μπεατρίς Σαίνχερ –της πρώτης μπαλαρίνας που χόρεψε γυμνή την «Ιεροτελεστία της άνοιξης» του Στραβίνσκι το 1972– μέσα σε ένα οπερατικό παρωδιακό σκηνικό που συνυφαίνει το χορό με την παράδοση και την ομορφιά. (Χώρος Δ΄)

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Theatre pick: "Τελευταία έξοδος - Ρίτα Χέιγουορθ", το συναρπαστικό best seller σε μια παράσταση ξεχωριστής ατμόσφαιρας και δυνατών ερμηνειών

Η θρυλική ιστορία που ενέπνευσε μία από τις πιο αγαπημένες ταινίες όλων των εποχών ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στην επιτυχημένη παράσταση που σκηνοθετούν οι ταλαντούχοι εκπρόσωποι της νέας σκηνοθετικής γενιάς, Δημήτρης και Ορέστης Σταυρόπουλος.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/12/2025

16ο Athens Video Dance Project: Τέσσερις ημέρες αφιερωμένες στο σώμα και την κίνηση

Το 16ο Athens Video Dance Project φέρνει στην Αθήνα ένα δυναμικό σύμπαν χορού, video dance και επιτέλεσης. Με θεματική τις "Φυσικές Αποκρίσεις", το φεστιβάλ παρουσιάζει ένα πολυδιάστατο πρόγραμμα που αναδεικνύει τη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία.

"Πτέρυγα Α’ – Κελί 71": Ελευθερία και εγκλεισμός σε παράξενες συνθήκες

Η παράσταση "Πτέρυγα Α’ – Κελί 71" του Βασίλη Τσιράκη στο Αλκμήνη φέρνει δύο διαφορετικούς κόσμους αντιμέτωπους, διερευνώντας ελευθερία, ασφάλεια και ανθρώπινη συνύπαρξη μέσα σε σουρεάλ, αποστειρωμένες φυλακές.

"Οιδίποδας" στη Στέγη σε συνθήκες προσβασιμότητας

Η παράσταση "Οιδίποδας" του Ρόμπερτ Άικ, βασισμένη στον "Οιδίποδα Τύραννο" του Σοφοκλή, είναι από τις μεγάλες θεατρικές στιγμές της σεζόν, μια σύγχρονη, συναρπαστική ανάγνωση ενός κλασικού μύθου γεμάτη ένταση και πολιτικό σασπένς.

Αλέξανδρος Σωτηρίου: Στο θέατρο ‘Τζένη Καρέζη’, ένα προσωπικό ‘αντίο’ γίνεται επαναστατική πράξη

Στην πρώτη ελληνική παρουσίαση του έργου του Εντουάρ Λουί, "Αγώνες και μεταμορφώσεις μιας γυναίκας", ο σκηνοθέτης Αλέξανδρος Σωτηρίου καθοδηγεί τους Ελένη Κοκκίδου και Κωνσταντίνο Γεωργόπουλο σε μια ιστορία χειραφέτησης, επιβίωσης αλλά και κάτι ακόμη βαθύτερο.

Σε αυτά τα έργα τέχνης γινόμαστε άλλα ζώα

Οι καλλιτεχνικές αφορμές για να απο-ανθρωποκεντρώσουμε για λίγο το βλέμμα μας και να αντιληφθούμε τον κόσμο από την πλευρά των ζώων πληθαίνουν.

Για τον Χάρη Ρώμα, η ανάγκη να αισθανθούμε ορατοί είναι πιο βαθιά απ’ όσο νομίζουμε

Με αφορμή την πρεμιέρα της νέας του κωμωδίας "Η Πριγκίπισσα των Αγίων Σαράντα" στο Coronet (από 4/12), ο Χάρης Ρώμας μιλά για τη συγγραφή, την υποκριτική, αλλά και για την πολιτική, αποκαλύπτοντας πώς συνδέει το χιούμορ με την κοινωνική κριτική και την προσωπική αλήθεια.