Τρία ιντριγκαδόρικα χορευτικά ραντεβού του Φεστιβάλ Αθηνών

Είτε με τη μορφή περφόρμανς είτε σε κλασική φόρμα, τρεις παραστάσεις αλλάζουν την οπτική μας για το χορό και τους ερμηνευτές.

Τρία ιντριγκαδόρικα χορευτικά ραντεβού του Φεστιβάλ Αθηνών

Κλόουν για μεγάλους!

Στις μεγάλες μετακλήσεις του Φεστιβάλ συγκαταλέγεται ο Ελβετός σκηνοθέτης και χορογράφος Μάρτιν Τσίμερμαν με το «Ένα Δύο Τρία». Ένα ολικό έργο τέχνης που λειτουργεί ως μικρογραφία της κοινωνίας με πρωταγωνιστές τρεις κλόουν (Τάρεκ Χάλαμπι, Ντιμιτρί Ζουρντ, Ρομέου Ρούνα). Υπό τους ήχους του πιανίστα Κολέν Βαλόν, ένας μουσειακός χώρος που αποπνέει σοβαροφάνεια και λειτουργεί με τους δικούς του κανόνες «διαφθείρεται» από την παρουσία των βιρτουόζων ερμηνευτών, που την ίδια στιγμή λειτουργούν ως καθρέφτης της ύπαρξής μας. «Μπορείς να περάσεις τη ζωή σου είτε λέγοντας μόνο ναι και όχι, είτε διερευνώντας τα πράγματα και κάνοντας ερωτήσεις. Οι κλόουν κάνουν και τα δύο!», σημειώνει ο δημιουργός, ο οποίος αναζητά τη θέση της περσόνας του κλόουν στο σύγχρονο θέατρο. Άραγε είναι αυτό αρκετό για να επιβιώσουν τρεις φιγούρες από τον αναρχικό κόσμο του τσίρκου μέσα στο αυστηρά τακτοποιημένο περιβάλλον του μουσείου; (Χώρος Η΄)

Πολυφωνικό αρχαίο δράμα

Τρία ιντριγκαδόρικα χορευτικά ραντεβού του Φεστιβάλ Αθηνών - εικόνα 1
© Pinelopi Gerasimou

Η Μαριάννα Καβαλλιεράτου είναι ένα από τα δυνατά χορογραφικά ονόματα που διαπρέπουν εντός και εκτός χώρας. Στην Πειραιώς 260 θα παρουσιάσει το «Ancient Future Solo», το σκηνικό αποτέλεσμα του εκπαιδευτικού εργαστηρίου για εφήβους που διοργάνωσε το Φεστιβάλ κατά τη χειμερινή περίοδο, στο πλαίσιο δράσεων του Open Plan. Με αφετηρία τα έργα αρχαίου δράματος που διδάσκονται στο σχολείο, την «Ελένη» του Ευριπίδη και την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή, οκτώ μαθητές και μαθήτριες (Νίκος Βλαχογιάννης, Ιωάννα Εμμανουήλ, Αριάδνη Κοροπούλη, Υβόννη Μέλισσα, Αγγελική Μπεβεράτου, Μελίνα-Ελένη Σάκκουλα, Ελένη Σαρασίτη, Πάμπλο Σότο) ερμηνεύουν σόλο και συνδημιουργούν ένα πολυφωνικό έργο, αναζητώντας τι είναι αυτό που χαρακτηρίζει έναν (υπερ)ήρωα στη μυθολογία αλλά και στο σήμερα, θέτοντας παράλληλα ερωτήματα για τη λειτουργία και τη δύναμη της ομάδας και της συλλογικότητας, ειδικά σε μια εποχή που εκείνη καταστρατηγείται από την απομόνωση και την εσωστρέφεια. (Χώρος Ε΄)

«TANZ» θα πει χορός!

Τρία ιντριγκαδόρικα χορευτικά ραντεβού του Φεστιβάλ Αθηνών - εικόνα 2
©Eva Würdinger

Μια παράσταση κατάλληλη μόνο για ενήλικους ετοίμασε η Αυστριακή χορογράφος Φλορεντίνα Χόλτσινγκερ, με τίτλο «TANZ», μαζί με την ομάδα της Tanzquartier Wien. Πρόκειται για το τρίτο μέρος της τριλογίας «Recovery», «Apollon», «TANZ» που εστιάζει στην κληρονομιά του κλασικού χορού και τη σκληρότητα της εκπαίδευσης που απαιτείται, προκειμένου το σώμα «να δουλευτεί, να διαμορφωθεί και να μεταμορφωθεί», με στόχο τη μετάδοση αυτής της εμπειρίας. Ως αποτέλεσμα τα γυμνά σώματα των ερμηνευτριών, ηλικίας 20 έως 80 ετών, υποβάλλονται στη διαδικασία ενός ριψοκίνδυνου μπαλέτου δράσης υπό τις οδηγίες της Μπεατρίς Σαίνχερ –της πρώτης μπαλαρίνας που χόρεψε γυμνή την «Ιεροτελεστία της άνοιξης» του Στραβίνσκι το 1972– μέσα σε ένα οπερατικό παρωδιακό σκηνικό που συνυφαίνει το χορό με την παράδοση και την ομορφιά. (Χώρος Δ΄)

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Για τον Βαγγέλη Χαρισόπουλο το stand up comedy είναι έρωτας

Ο κωμικός Βαγγέλης Χαρισόπουλος, γνωστός και ως η φωνή του τηλεοπτικού "Shopping Star", συνεχίζει ακάθεκτος με την stand up comedy παράσταση "Πόσο χρόνο έχω;" και μας μιλάει σε μια άκρως χιουμοριστική συνέντευξη.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
27/11/2025

"Το αποτύπωμα": Ας μιλήσουμε για τη διαστρέβλωση της γυναικείας ταυτότητας

Η Φένια Αποστόλου δημιουργεί ένα πολυμεσικό σκηνικό σύμπαν, στο οποίο κίνηση, φως, μουσική, video art και σιωπή λειτουργούν ως εργαλεία σχολιασμού της πατριαρχικής διαστρέβλωσης της γυναικείας ταυτότητας μέσα στον χρόνο.

Η σοφόκλεια "Ηλέκτρα" του Δημήτρη Τάρλοου επαναπροσεγγίζεται για το κλειστό θέατρο

Μετά την καλοκαιρινή επιτυχία της, η "Ηλέκτρα" του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου επιστρέφει σε κλειστό θέατρο, με τον τίτλο "Ηλέκτρα εντός", φέρνοντας το τραγικό δράμα πιο κοντά στον θεατή, με ένταση, μουσική και νέα, δυναμική σύνθεση χαρακτήρων.

Το Εργαστήρι Δραματοθεραπείας & Θεατρικής Έκφρασης αναδεικνύει τη "Σημασία του να (μην) είναι κανείς σοβαρός"

Το Εργαστήρι μετακομίζει φέτος στο Θέατρο 104 και ετοιμάζει ένα ταξίδι στην κωμωδία.

Ο "Ματωμένος γάμος" για 2η χρονιά στους Μοντέρνους Καιρούς

Σε μια παράσταση που σέβεται απόλυτα το ποιητικό σύμπαν του Λόρκα παρουσιάζεται ο "Ματωμένος γάμος" του Λόρκα σε σκηνοθεσία Κώστα Νταλιάνη.

"Ο Καραγκιόζης Ριγολέττος" έρχεται στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Ο κόσμος του Καραγκιόζη ενσαρκώνεται με ζωντάνια και πρωτοτυπία από τον καραγκιοζοπαίχτη Αλέξανδρο Μελισσηνό, σε μια παράσταση που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Δημόπουλος και φιλοξενείται στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

"Απόψε κανείς δεν πεθαίνει": Νέες φωτογραφίες από την παράσταση

Μικρές και μεγάλες συμπτώσεις υφαίνουν το νήμα που συνδέει τις επιμέρους θεματικές δημιουργώντας μια πολύπτυχη παράσταση στο "Απόψε κανείς δεν πεθαίνει", η οποία συνεχίζει δυναμικά στο "Μπέλλος".