Βάλαμε δέκα σκληρά διλήμματα στον έναν και μοναδικό Αλέξανδρο Τσουβέλα

Φύσει αστείος και άνετος, με πολύ γρήγορα αντανακλαστικά και άπιαστος στις μιμήσεις, λίγο προτού ανεβεί στην «Ιερά Οδό», ο πολυσυζητημένος κωμικός απαντά σε δέκα ερωτήσεις υψίστης σημασίας – ή και όχι.

Βάλαμε δέκα σκληρά διλήμματα στον έναν και μοναδικό Αλέξανδρο Τσουβέλα

Η παράστασή του έγινε sold out μέσα σε λίγες ημέρες προπώλησης (μετρώντας τεσσερισήμισι χιλιάδες εισιτήρια). Αμέσως ανακοινώθηκε δεύτερη, η οποία επίσης ξεπούλησε. Παρότι μετράει δεκαπέντε χρόνια στα αθλητικά ραδιόφωνα και μια πενταετία στο stand up, ο Αλέξανδρος Τσουβέλας έκανε εκκωφαντικό «μπαμ» τους τελευταίους μήνες, ειδικά μετά τα βιντεάκια του στο Netwix. Φύσει αστείος και άνετος, με πολύ γρήγορα αντανακλαστικά και άπιαστος στις μιμήσεις, λίγο προτού ανεβεί στην «Ιερά Οδό» με τον Θανάση Παπαγεωργίου για τον «Οδηγό επιβίωσης» (14-15/9), ο πολυσυζητημένος κωμικός απαντά σε δέκα διλήμματα υψίστης σημασίας – ή και όχι.

Για να ξεκινήσουμε από τα βασικά, Ίλιον ή Λιόσια;
Ίλιον για τις γυναίκες, Λιόσια για τους φίλους. Αν πεις «Λιόσια» σε κοπέλα που θες να προσεγγίσεις, το ’χεις χάσει. Εγώ μεγάλωσα Περιστέρι, πήγα εκεί σχολείο και μετά μετακόμισα στο Ίλιον. Τα δυτικά προάστια γενικά τα αγαπάω: Μπουρνάζι, χαμηλωμένα αμάξια, τσακωμοί, «Κοτοπουλάδες» για τους μερακλήδες, ξώπλατα Δεκέμβρη μήνα, λαϊκά παιδιά που έχουν πάρει τη ζωή στα χέρια τους από δεκαεννιά χρονών και λίγο μετά μοιάζουν για σαράντα τέσσερα. Είμαι κομμάτι αυτού του πολιτισμού κι εγώ, πάντα θα είμαι.

Συναυλία στο Ηρώδειο ή τελειωμένο πανηγύρι;
Ηρώδειο, γιατί το άλλο το έχω φάει με το κουτάλι. Από μικρός στην Άρτα, απ’ όπου κατάγομαι, θυμάμαι σε πανηγυριώτικα γλέντια να κοιμόμαστε πάνω σε αυτοσχέδια κρεβάτια που φτιάχναμε από πολλές καρέκλες –εμείς κάναμε το πρώτο ΙΚΕΑ, τι νόμιζες;– και στο τέλος να μας παίρνουν οι δικοί μας στην πλάτη για να φύγουμε, σαν αρνιά στη Βαρβάκειο. Αλλά κι εδώ, στην Αθήνα, παίζουν πολλά τέτοια. Το πανηγύρι στο Τρίτση, για παράδειγμα, είναι το Γούντστοκ των δυτικών. Κι εκεί δεν κοιμούνταν στα γρασίδια;

Βάλαμε δέκα σκληρά διλήμματα στον έναν και μοναδικό Αλέξανδρο Τσουβέλα - εικόνα 1
Βάλαμε δέκα σκληρά διλήμματα στον έναν και μοναδικό Αλέξανδρο Τσουβέλα - εικόνα 2

Έχεις περάσει και από τα δύο: εργάτης σε οικοδομή ή τραγουδιστής σε παρακμιακό κλαμπ;
Εργάτης σε οικοδομή θα διάλεγα τώρα, διότι δεν μπορώ πια το ξενύχτι. Είναι αυτό που παλιά πηγαίναμε κρυφά στα πάρτι και τώρα φεύγουμε κρυφά από τα πάρτι. Αλλά ως εμπειρία το δεύτερο ήταν ασυναγώνιστο. Ήμουν για λίγα βράδια στο «Τράπεζα Club» στο Μπουρνάζι και, επειδή έκανα και μιμήσεις εκεί, μια φορά είχα ντυθεί Σφακιανάκης. Το θέμα είναι ότι ήταν τόσο φτηνό αυτό που είχα βάλει για μεταμφίεση, που όταν ίδρωσα έφυγε και ήταν λες και έπαιζα Μουντζούρη. Γελούσε ο κόσμος από κάτω κι εγώ νόμιζα ότι τα έλεγα ωραία. Αμ δε.

«Πλέον είμαι καλύτερος στις μιμήσεις επειδή κατάλαβα τι πρέπει να κάνω. Η φωνή είναι το λιγότερο. Το ζήτημα είναι να παρατηρείς τον άλλον πώς κάθεται, πώς αναπνέει, πώς στέκεται στο χώρο».

Τώρα πια ραδιόφωνο ή stand up;
Δύσκολο να διαλέξω ανάμεσα σε αυτά τα δυο. Σίγουρα μεγαλύτερη ένταση δίνει η σκηνή: έχει περισσότερες απαιτήσεις, βλέπεις τα βλέμματα και τις αντιδράσεις του κόσμου. Δεν υπάρχει κάτι πιο ωραίο από το έντονο χειροκρότημα ή τα ασταμάτητα γέλια, που σου δίνουν αυτοπεποίθηση για να χτίσεις το επόμενο αστείο. Αλλά το ραδιόφωνο είναι η βάση μου, από εκεί ξεκίνησα.

Τι τύπος είσαι: προετοιμασία και κείμενο ή αυτοσχεδιασμός;
Πάντα χρειάζεσαι το κείμενο, διότι δεν μπορείς να επαφίεσαι στο τι θα σου έρθει εκείνη τη στιγμή. Αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν γράφω αστεία από την αρχή μέχρι το τέλος. Σημειώνω αποσπασματικά λέξεις ή φράσεις και τη στιγμή της παράστασης δημιουργώ όλο το υπόλοιπο. Επειδή είμαι πολύ του act out, δεν περιγράφω τόσο αυτό που θέλω να πω, αλλά γίνομαι ο χαρακτήρας, μπαίνω στον ρόλο.

Μιμείσαι καλύτερα Γιώργο Γεωργίου ή Νίκο Αλέφαντο;
Η πρώτη μίμηση που έκανα ήταν ο Γεωργίου. Μάλιστα, όταν ήμουν στο Champions 89,2 FM, κάναμε μαζί κάποια αυτοσχεδιαστικά τεταρτάκια για χαβαλέ, του στιλ «ποιος είναι ποιος». Πλέον είμαι καλύτερος στις μιμήσεις επειδή κατάλαβα τι πρέπει να κάνω. Η φωνή είναι το λιγότερο. Το ζήτημα είναι να παρατηρείς τον άλλον πώς κάθεται, πώς αναπνέει, πώς στέκεται στο χώρο. Κι αυτό δεν είναι σταθερό, αλλάζει με την ηλικία.

Βάλαμε δέκα σκληρά διλήμματα στον έναν και μοναδικό Αλέξανδρο Τσουβέλα - εικόνα 3

Κυρ Αλέκος ο έφορος ή Ζαχαρίας το φάντασμα του σπιτιού;
Ε, κυρ Αλέκος, που έγινε τρομερό βάιραλ. Είναι δικό μου παιδί αυτός ο χαρακτήρας· ένα κράμα από τα μπασκετικά μου χρόνια. Όταν ήμουν στον Ηρακλή Περιστερίου, υπήρχε ένας έφορος που έλεγε συνέχεια πως ετοιμάζει μεγάλα τουρνουά σε ανοιχτά γήπεδα και τελικά καταλήγαμε στο κλειστό του Άγιου Ιερόθεου με εξήντα βαθμούς θερμοκρασία. Φορούσε πάντα, εν τω μεταξύ, αυτές τις λίκρα φόρμες που βγάζεις θειάφι ανάμεσα στα μπούτια. Ανεκτίμητος.

Για να πιάσουμε κάτι από τον «Οδηγό επιβίωσης»: χειρότερος στο χωρισμό είναι ο άντρας ή η γυναίκα;
Πάντα είναι χειρότερος ο άντρας στο χωρισμό. Ύστερα από τρεις-τέσσερις ημέρες μόνος στο σπίτι δεν ξέρει ούτε πού είναι το αλάτι. Ενώ στην αρχή πανηγυρίζει με τους φίλους του και μπορεί να αυνανίζεται πάνω στις κουρτίνες για εκδίκηση, ύστερα τον τρώνε τα μυρμήγκια κανονικά, αρχίζει παίρνει τηλέφωνα, κλαίει και ξεψυχάει: «Έχω πάρει χάπια, είμαι κάτω από το σπίτι σου, θα πεθάνω, σήκωσέ το σε παρακαλώ πάρα πολύυυ».

Βάλαμε δέκα σκληρά διλήμματα στον έναν και μοναδικό Αλέξανδρο Τσουβέλα - εικόνα 4

Πρωταγωνιστής σε σαπουνόπερα που αγγίζει τα επεισόδια της «Λάμψης» ή κομπάρσος σε ταινία του Λάνθιμου;
Πρώτη μούρη σε σαπουνόπερα. Πραγματικά είναι το όνειρό μου να λέω την ίδια φράση δώδεκα φορές. «Πες μου τι εννοείς πρωταγωνιστικό ρόλο; Μίλα καθαρά!». Εντάξει, πέρα από την πλάκα, ο κινηματογράφος είναι το απωθημένο μου. Όλα όσα έχω κάνει ξεκινούν από τις ταινίες που έβλεπα: Τζιμ Κάρεϊ, Ρόμπιν Ουίλιαμς, Έντι Μέρφι...

Θα ρίσκαρες αστείο για την κυβέρνηση ή το χριστιανισμό;
Για την κυβέρνηση. Στο κομμάτι της θρησκείας ίσως μιλούσα για την εκκλησία, μια και ο πατέρας μου είναι ιερέας. Άλλωστε, η θρησκεία ή συγκεκριμένα ο χριστιανισμός δεν καθορίζουν τη ζωή σου. Μπορεί να σε μπολιάζουν με κάποιες πεποιθήσεις, αλλά είσαι ελεύθερος να διαλέξεις. Οπότε έχει περισσότερο νόημα να ρισκάρεις ένα αστείο για την κυβέρνηση.

Περισσότερες πληροφορίες

Οδηγός Επιβίωσης

  • Stand up Comedy

Ένα stand up comedy show που δεν αφήνει τίποτα ασχολίαστο ετοιμάζουν ο Αλέξανδρος Τσουβέλας με τον σταθερό συνοδοιπόρο του Θανάση Παπαγεωργίου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Επανεκκίνηση για τον "Ακίνητο δρομέα"

Η πολυεπίπεδη εικαστική performance της ομάδας Πλεύσις, με στοιχεία σωματικού θεάτρου, σύγχρονου χορού και θεάτρου αντικειμένων παρουσιάζεται για 2η χρονιά σε σύλληψη, ερμηνεία, σκηνικά αντικείμενα και φωτισμούς του Αντώνη Κουτρουμπή.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
27/10/2025

Στην παράσταση που μπορείς να μείνεις 4 λεπτά αλλά και 4 ώρες - και μάλλον θα συμβεί το δεύτερο

Είδαμε τη "Διαρκή Πρόβα" της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου "ΚΑΠΟΥΤ / Πόλεμος, ένα Vaudeville" και δεν θέλαμε να φύγουμε.

"Σε βλέπω": Οι πρώτες φωτογραφίες της παράστασης αποτυπώνουν μια συνεργασία γεμάτη χημεία

Θοδωρής Αθερίδης, Πέγκυ Τρικαλιώτη και Βίκυ Βολιώτη συναντιούνται για πρώτη φορά επί σκηνής, σε μια ζεστή, ανθρώπινη ιστορία για σχέσεις και αλήθειες.

Αυτές οι έξι παραστάσεις κάνουν πρεμιέρα σήμερα

Τέσσερις ολοκαίνουργιες θεατρικές παραστάσεις και δύο αγαπημένες που επιστρέφουν στη σκηνή κάνουν πρεμιέρα σήμερα Δευτέρα 27 Οκτωβρίου.

Οι ηθοποιοί της παράστασης "Τα σκυλιά" του Ανέστη Αζά μιλούν για την εμπειρία τους στη σκοτεινή φάρσα

Μια ομάδα ηθοποιών κατεβαίνει στα τέσσερα για να σταθεί όρθια απέναντι στην αδικία. "Τα σκυλιά" είναι μια παράσταση-κραυγή, με χιούμορ, ιδρώτα και ελπίδα για μια γενιά που δεν σωπαίνει.

Γιατί έχουμε πλέον τόσες πολλές sold out παραστάσεις στην Αθήνα;

Ανιχνεύουμε τους λόγους πίσω από το φαινόμενο και τι αποκαλύπτουν για την ταυτότητα της θεατρικής Αθήνας και τις ανάγκες του κοινού της.

Οι έξι ήρωες του διαδραστικού "Σποτ" του Ζήση Ρούμπου μάς συστήνονται

Όλα όσα χρειάζεται να ξέρεις για το "Σποτ" του Ζήση Ρούμπου, τη διαδραστική κωμωδία που κάνει πρεμιέρα στο θέατρο Γκλόρια (από 27/10), σε σκηνοθεσία της Σοφίας Πάσχου.