Τα «Μελίσσια» είναι μια άκρως οικογενειακή ιστορία

Η Μπέττυ Αρβανίτη αφήνει για λίγο το θεατρικό της σπίτι στην Κυψέλη για χάρη του Εθνικού Θεάτρου και μιας διαφορετικής κυψέλης: πρωταγωνιστεί στα «Μελίσσια», το θεατρικό έργο του γιου της Αλέξη Σταμάτη.

Τα «Μελίσσια» είναι μια άκρως οικογενειακή ιστορία

Η Μπέττυ Αρβανίτη αφήνει για λίγο το θεατρικό της σπίτι στην Κυψέλη για χάρη του Εθνικού Θεάτρου και μιας διαφορετικής κυψέλης: πρωταγωνιστεί στα «Μελίσσια», το θεατρικό έργο του γιου της Αλέξη Σταμάτη, που ανεβαίνει στη Νέα Σκηνή από τις 10/5.

Πολλά είναι τα σημεία ενδιαφέροντος που μπορούμε να επισημάνουμε για τα «Μελίσσια», το πρώτο θεατρικό έργο του Αλέξη Σταμάτη που ανεβαίνει από το Εθνικό Θέατρο. Με το επικείμενο ανέβασμά του ξεκινάει το σκηνικό του ταξίδι, αλλά κλείνει ταυτόχρονα έναν κύκλο, καθώς επιστρέφει στο χώρο όπου μας είχε πρωτοσυστηθεί το 2012, όταν η Ελένη Μποζά είχε παρουσιάσει μερικές σκηνές του σε μορφή αναλογίου για τον κύκλο «Αναγνώσεις». Από εκεί ο συγγραφέας κατέληξε πρώτα στο ομώνυμο μυθιστόρημα (2014) κι έπειτα στην τελική εκδοχή του θεατρικού έργου, που κάνει τώρα πανελλήνια πρεμιέρα.

Ο τίτλος του, εύστοχα δηλωτικός και περιπαικτικός, παραπέμπει τόσο στην αστική αθηναϊκή συνοικία όπου διαδραματίζεται η ιστορία –επιβεβαιώνοντας την πρωταγωνιστική θέση που έχει η Αθήνα στη γραφή του Σταμάτη– όσο και σε μια κυψέλη όπου κυριαρχεί η δεσποτική παρουσία της «βασίλισσας μέλισσας». Αυτήν τη μητριαρχική φιγούρα υποδύεται η Μπέττυ Αρβανίτη, σε μία από τις σπανιότατες «μετεγγραφές» της, που την οδήγησαν εκτός του Θεάτρου της Οδού Κεφαλληνίας.

Τα «Μελίσσια» είναι μια άκρως οικογενειακή ιστορία - εικόνα 1

Η ηρωίδα της, η Αγάπη, είναι μια μεγάλη κυρία της λογοτεχνίας, που αν και σχεδόν ετοιμοθάνατη φαίνεται ότι συνεχίζει να κινεί τα νήματα που συνδέουν με νοσηρούς δεσμούς τα μέλη της οικογένειάς της. Η αυτοαναφορικότητα που χαρακτηρίζει τα έργα του Σταμάτη, καθώς οι ήρωές του είναι συχνά καλλιτέχνες, ακόμη και συγγραφείς, τους προσδίδει μια αυτοβιογραφική διάσταση, και στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι σίγουρα ερεθιστικό το ότι το θεατρικό «προσωπείο» του συγγρα­φέα καλείται να υποδυθεί η μητέρα του.

Την παράσταση σκηνοθετεί ο μετρ –όπως τείνει να αποδειχτεί– του ρεαλιστικού θεάτρου Γιώργος Παλούμπης. Καθώς έχει εντρυφήσει σε έργα με θέμα την ελληνική οικογένεια, αναμένεται με ζωηρό ενδιαφέρον η οπτική του σε ακόμη ένα σύγχρονο έργο που βάζει στο επίκεντρο τους οικογενειακούς δεσμούς και φλερτάρει έντονα με την υπέρβαση του ρεαλισμού, καθώς στο σύμπαν των «Μελισσίων» τα όρια μεταξύ πραγματικότητας και φανταστικής ζωής είναι απολύτως ρευστά. Μαζί με την Μπέττυ Αρβανίτη πρωταγωνιστεί μια ομάδα εκλεκτών ηθοποιών: Νίκος Αρβανίτης, Κώστας Βασαρδάνης, Μαρία Κεχαγιόγλου, Νεφέλη Κουρή και Νίκος Χατζόπουλος.

Περισσότερες πληροφορίες

Μελίσσια

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Οι λεπτές ισορροπίες μιας μητριαρχικής αστικής κυψέλης των βορείων προαστίων διαταράσσονται από την έλευση μιας νεαρής κοπέλας.

Εθνικό Θέατρο

Αγ. Κωνσταντίνου 22-24

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Νέα ημερομηνία πρεμιέρας για το "Cleansed" του Δημήτρη Καραντζά

Το τολμηρό έργο του 20ού αιώνα παρουσιάζει ο Δημήτρης Καραντζάς από 4/12 με ιδανικό θίασο: Χρήστος Λούλης, Μαίρη Μηνά, Δημήτρης Καπουράνης, Νατάσα Εξηνταβελώνη, Γιώργος Ζυγούρης, Νικολάκης Ζεγκίνογλου, Θανάσης Ραφτόπουλος.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/11/2025

Σύγχρονη ανάγνωση της "Ημερης του Ντοστογιέφσκι" από τον Γιάννη Νταλιάνη

Η "Ήμερη – Η Ανατομία μιας Πτώσης" του Γιάννη Νταλιάνη αναδεικνύει, με σεβασμό στο σκοτεινό σύμπαν του Ντοστογιέφσκι, την κωμικοτραγική μοναξιά των ηρώων και τη διαχρονική ανθρώπινη ανάγκη για ουσιαστική συνύπαρξη.

Οι "Δανειστές" του Στρίντμπεργκ στο Θέατρο 2510

Ένα έργο-σπουδή στον έγγαμο βίο, στη φθορά και στα αδιέξοδα της συμβίωσης που οδηγούν τους ήρωες προς την αναπόφευκτη εξόντωσή τους.

"Ο Πουπουλένιος" σε 20 τελευταίες παραστάσεις

Last call για την παράσταση "Ο πουπουλένιος" με τους Νίκο Πουρσανίδη, Αργύρη Αγγέλου, Γεράσιμο Σκαφίδα, Δημήτρη Πιατά στο Σύγχρονο Θέατρο.

"Πόσο χρόνο έχω;" ρωτάει ο Βαγγέλης Χαρισόπουλος

Γνωστός και ως η φωνή του τηλεοπτικού Shopping Star, ο Βαγγέλης Χαρισόπουλος συνεχίζει ακάθεκτος με νέες παραστάσεις του stand up comedy σόλο "Πόσο χρόνο έχω;".

Το "Kontakthof" της Πίνα Μπάους ξαναζωντανεύει στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Η αγάπη της Ελλάδας για την Πίνα Μπάους συναντά μια ιστορική στιγμή: το Εθνικό Θέατρο συνεργάζεται με το Pina Bausch Foundation για την αναβίωση του εμβληματικού "Kontakthof" και εγκαινιάζει έναν νέο δίαυλο διεθνούς καλλιτεχνικής ανταλλαγής.

18 ρόλοι. 1 ηθοποιός: Η Σοφία Καζαντζιάν για την ερμηνευτική πρόκληση της "Κατσαρίδας Κ."

Ως guest editor, η Σοφία Καζαντζιάν μάς εισάγει στον ανατρεπτικό κόσμο της "Κατσαρίδας Κ.", φωτίζοντας ένα ταξίδι ατέλειας, μεταμόρφωσης και ανθρώπινης αλήθειας εμπνευσμένη από το έργο του Κάφκα.