Παρακολουθήσαμε το Onassis Youth Festival

Ο δυναμικός ενθουσιασμός και η συγκινητική ειλικρίνεια των εφήβων κατέκτησαν και πάλι τη σκηνή.

Παρακολουθήσαμε το Onassis Youth Festival

Έχει γίνει θεσμός κι έχει κάθε λόγο να συνεχίσει να είναι. Η άνοδος των μεγάλων παιδιών και ταυτόχρονα μικρών ενηλίκων στη σκηνή, είναι κάθε χρόνο ένα σημείο-σελιδοδείκτης στο ημερολόγιό μας.Οι ίδιοι οι έφηβοι έχουν θέσει τα στάνταρ και τις προσδοκίες πολύ ψηλά εδώ και 9 χρόνια. Με την υποστήριξη της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση το εφηβικό φεστιβάλ βγήκε από το αυγό του, άνοιξε τα φτερά του και αναπτύχθηκε, καταλαμβάνοντας τις σκηνές όλης της χώρας, αποδεικνύοντας έτσι πως ήρθε για να μείνει. Για μερικές μέρες, κάνουν τη δική τους γιορτή, ανάβουν τη δική τους φωτιά κι όλοι παρασύρονται στο χορό γύρω της-μαζί τους. Μπορεί να είναι ένα αργό βαλς, ένα παθιασμένο λάτιν, ένα φλογερό παραδοσιακό, ή κάτι εντελώς αυτοσχεδιαστικό, σε οποιοδήποτε τέμπο και είδος. Ο προβολέας και το μικρόφωνο είναι πάνω τους και καλά θα κάνει να παραμείνει, γιατί όπως τα προηγούμενα χρόνια, έτσι και φέτος, αποδεικνύουν ότι μπορούν να μας βάλουν τα γυαλιά, να μας συγκινήσουν, να μας ενθουσιάσουν, να μας ξεσηκώσουν.

Παρακολουθήσαμε το Onassis Youth Festival - εικόνα 1
1ο ΓΕΛ Μαραθώνα- «ΜΩΣΑΪΚΟ»

Φετινό θέμα του Onassis Youth Festival, το τρίπτυχο Αθήνα-Αλεξάνδρεια-Βηρυτός, τρεις ανήσυχες, πολυπολιτισμικές πόλεις, που άλλοτε βρίσκουν γέφυρες και συνδέονται μεταξύ τους, δείγμα των πάμπολλων γεννημένων στην Αλεξάνδρεια καλλιτεχνών όπως ο Κ. Π. Καβάφης, κι άλλοτε βρίσκονται πολύ μακριά και χωρίζονται λόγω γλωσσολογικών, εθνοτικών, θρησκευτικών κ.ά. διαφορών. Στη μέση οι έφηβοι, να βιώνουν στο πετσί και στην ψυχή τους όλες τις δυσκολίες, εξωτερικές -μετακομίσεις, μετανάστευση, εν γένει μια διαρκής ανάγκη προσαρμογής σε τεράστιες μεγαλουπόλεις που δεν τους ενσωματώνουν- και εσωτερικές- αλλαγές στο σώμα, πρώτοι έρωτες, αναμετρήσεις με τον εαυτό σε κάθε επίπεδο. Με λίγα λόγια, πόλεμος εντός, πόλεμος κι εκτός για την ιδιαίτερη αυτή ηλικία, που ελπίζει- όπως τόνισε ένας μικρός πρωταγωνιστής του «Summer Rain/Καλοκαιρινή Βροχή» από το 41ο Γυμνάσιο Αθηνών, να βρίσκει στην πόλη του καλοκαιρινή βροχή με σταγόνες αντί για σφαίρες.

© φωτογραφιών Pinelopi Gerasimou

Παρακολουθήσαμε το Onassis Youth Festival - εικόνα 2
41ο Γυμνάσιο Αθηνών- «Summer Rain/ Καλοκαιρινή Βροχή»

Σε αυτό το σημείο έγκειται όμως, ένας προβληματισμός: ενδιαφέρον θέμα, αναμφίβολα, αλλά κάπως δεσμευτικό και περιοριστικό για τους καλλιτέχνες-δημιουργούς. Η πλειοψηφία τους φάνηκε να τείνει σε αφηγήσεις ιστορικού περιεχομένου σχετικά με τις ίδιες τις πόλεις, την επιβίωση σε αυτές και τη σύγχρονη πραγματικότητα, στοιχεία φυσικά κρίσιμα και σημαντικά να ειπωθούν, ειδικά λαμβάνοντας υπόψη την πολιτική κατάσταση στην Ευρώπη και τον κόσμο. Ωστόσο, δεν μπόρεσε να περάσει απαρατήρητη μια απουσία βαθιάς θεατρικής δημιουργίας, με την έννοια πλοκής και ροής των έργων που παρουσιάστηκαν, ισχυρών δομών σχέσεων μεταξύ των χαρακτήρων- ρόλων και εντέλει κείμενα που προέρχονται, αφορούν και καίνε τους ίδιους τους εφήβους. Πρέπει δηλαδή, να τονίζεται η εκπαιδευτική παράλληλα με τη δημιουργική δουλειά των καλλιτεχνών, ώστε να διαχειρίζονται με χειρουργική ακρίβεια, με απόλυτη προσοχή και άκρατο σεβασμό τους μικρούς ενήλικες.

Όλες οι αρετές που προσφέρει η θεατρική διαδικασία- ομαδικότητα, αλληλεγγύη, ανοιχτές αισθήσεις, ετοιμότητα, σκληραγώγηση, αναφέροντας μόνο μερικές από αυτές- είναι το έδαφος για να ανθίσουν και να οπλιστούν για να αντιμετωπίσουν τον κόσμο, φεύγοντας από τη σκηνή πιο πλούσιοι. Το χειροκρότημα φυσικά, είναι δικό τους, ολόδικό τους.

Περισσότερες πληροφορίες

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Λεωφ. Συγγρού 107, Νέος Κόσμος
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Cow Deer": Πώς μοιάζει μια παράσταση, με βασικές πρωταγωνίστριες μια Αγελάδα και μια Ελαφίνα;

Αξίζει την προσοχή μας η παράσταση "Cow Deer" των Κέιτι Μίτσελ, Νίνα Σίγκαλ και Μέλανι Ουίλσον,. Σε συνεργασία με την Ειρήνη Φαναριώτη για τις ελληνικές παραστάσεις και στο πλαίσιο της συνεργασίας Εθνικού Θεάτρου με το Royal Court Theatre του Λονδίνου, μας μιλά για τη σχέση ανθρώπου και φύσης μέσα από κίνηση και ήχο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
04/11/2025

Τι συμβαίνει στο θεατρικό wine bar "Taniko";

Ένα κοινωνικό δράμα του Κωνσταντίνου Αβράμη για το ολοένα αυξανόμενο κόστος της υγείας, το gentrification και την κοινωνική ασφυξία, στο Studio Μαυρομιχάλη.

"Ένας καταπληκτικός καταθλιπτικός": Η ευτυχία θέλει θάρρος

Ο "Καταπληκτικός καταθλιπτικός" του Αντώνη Καλομοιράκη επιστρέφει στο Θέατρο Καλλιρρόης, μπλέκοντας το χιούμορ με τη μελαγχολία σε μια τρυφερή ιστορία για την ευτυχία, τη μοναξιά και τη συμφιλίωση με τη ζωή όπως είναι.

Όταν ο Πόε συναντά τη μουσική: "Το Κοράκι" της ομάδας Νοσταλγία

Η ομάδα Νοσταλγία επιστρέφει με μια ιδιαίτερη θεατρική πρόταση που γεφυρώνει τη λογοτεχνία με τη μουσική πράξη: το "Κοράκι [Ένα Μουσικό Αναλόγιο]" του Έντγακρ Άλαν Πόε σε σκηνοθεσία και μουσική σύνθεση Τώνιας Ράλλη.

"Oops!- Το παράλογο γίνεται θέαμα από τη Nova Melancholia

Η ομάδα Nova Melancholia επιστρέφει με το "Oops!", μια παράσταση που ακροβατεί ανάμεσα στη φάρσα, το σκοτάδι και την υπαρξιακή ειρωνεία.

Η "Λόλα" της Τρούμπας στο Παλλάς με Τρίγγου, Στάνκογλου, Γάλλο

Για πρώτη φορά θα δούμε στο θέατρο Παλλάς το 2026 την κινηματογραφική "Λόλα" που καθόρισε μια ολόκληρη εποχή, σε σκηνοθεσία Χρήστου Σουγάρη.

Όλα όσα θα δούμε τον Νοέμβριο στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ο Νοέμβριος στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά μάς καλεί να ονειρευτούμε, να φροντίσουμε και να συνομιλήσουμε μέσα από νέες πρεμιέρες, δυνατές επιστροφές και παραστάσεις που φωτίζουν με ευαισθησία τον άνθρωπο, την πόλη και τον χρόνο.