Για ένα καθολικά προσβάσιμο θέατρο

Η δράση Art for Αll της Κίνησης Αναπήρων Καλλιτεχνών πραγματοποιείται για τρίτη χρονιά με τη συνεργασία της Περιφέρειας Αττικής, της Ταινιοθήκης της Ελλάδος και του Σύγχρονου Θεάτρου.

Για ένα καθολικά προσβάσιμο θέατρο

Με σύνθημα «προσβάσιμη και συμπεριληπτική τέχνη για όλες και όλους» και με αφορμή την παγκόσμια ημέρα αναπηρίας, η Κίνηση Αναπήρων Καλλιτεχνών διοργανώνει στις 7, 8 & 9 Δεκεμβρίου τη δράση Art for All. Σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής εφαρμόζει στην πράξη, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, τη θεωρητική διεκδίκηση του δικαιώματος ισότιμης συμμετοχής και παρακολούθησης από όλους θεατρικών παραστάσεων και κινηματογραφικών προβολών. 607 λεπτά καθολικά προσβάσιμης κινηματογραφικής και θεατρικής εμπειρίας στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος και στο Σύγχρονο Θέατρο, συνθέτουν το Art for All, πετυχαίνοντας την ίδια στιγμή την ευαισθητοποίηση γύρω από την αναπηρία αλλά και τη συνειδητοποίηση της τεράστιας σημασίας της τέχνης στη ζωή μας.

Την Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου από τις 17:00 το απόγευμα στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος, η Κίνηση Αναπήρων Καλλιτεχνών θα προβάλλει καθολικά προσβάσιμες ελληνικές ταινίες, που φέρουν την πιστοποίησή της. Ενώ το Σαββατοκύριακο 8 και 9 Δεκεμβρίου, το προσβάσιμο και φιλικό «Σύγχρονο Θέατρο» θα συμμετέχει στη δράση με την καθολικά προσβάσιμη παράσταση «Πιο δυνατός κι από τον Σούπερμαν» στις 11.30 το πρωί και στις 14:30 το μεσημέρι, σε διασκευή και σκηνοθεσία του Βασίλη Κουκαλάνι και του Αντώνη Ρέλλα.

Η ομάδα «Συντεχνία του γέλιου» σε σύμπραξη με την «Κίνηση Ανάπηρων Καλλιτεχνών» ανοίγει σε όλους την αγκαλιά της, μικρούς και μεγάλους, με την ξεκαρδιστική κωμωδία του Άγγλου συγγραφέα Ρόι Κιφτ με κεντρικό ήρωα τον Άρη, έναν πιτσιρικά που κινείται με αμαξίδιο. Έχει μόλις μετακομίσει με την μητέρα του και την αδελφή του Ζήλη σε μια νέα περιοχή. Όμως, η εξερεύνηση της φέρνει τα δυο αδέλφια αντιμέτωπα με τα καθημερινά προβλήματα που συναντά κάθε άτομο με αναπηρία. Σύμμαχος τους, ο συνομήλικος Φάνης, με τον οποίο γνωρίζονται μέσα από μια άκρως ρεαλιστική και κωμική παρεξήγηση. Πρέπει να είσαι πιο δυνατός κι από τον σούπερμαν για να αντιμετωπίσεις τα εμπόδια και τις προκαταλήψεις ή υπάρχει και άλλος τρόπος; Την ανθρώπινη και χιουμοριστική ιστορία του Άρη ντύνουν μουσικά ο Φοίβος Δεληβοριάς και οι Χατζηφραγκέτα.

Για ένα καθολικά προσβάσιμο θέατρο - εικόνα 1

Η καθολική προσβασιμότητα περιλαμβάνει:

Ταυτόχρονη Διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, ενδογλωσσικούς υπέρτιτλους στα Ελληνικά με στοιχεία που συμβάλλουν παράλληλα στην κατανόηση των ηχητικών σημάτων από Κ/κωφούς/ές και βαρήκοους/ες καθώς και ακουστική περιγραφή στα ελληνικά για τυφλούς/ές και ανθρώπους με προβλήματα όρασης.

Το πρόγραμμα διατίθεται δωρεάν σε μεγαλογράμματη σειρά, γραφή Braille και σε κώδικα QR για τυφλούς/ές και ανθρώπους με προβλήματα όρασης, ενώ φυσικά, οι σκύλοι οδηγοί τυφλών είναι ευπρόσδεκτοι με τους χειριστές/τριες τους.

Με την αμέριστη συμπαράσταση της «Συντεχνίας του γέλιου» και του «Σύγχρονου θεάτρου», εξασφαλίστηκε η ανεμπόδιστη πρόσβαση στο δομημένο περιβάλλον με την δημιουργία ράμπας εισόδου, WC για κινητικά ανάπηρους θεατές/τριες, εξασφάλιση μόνιμων θέσεων για χρήστες/τριες αμαξιδίου, θέσεις θεατών/τριών με κινητικές βλάβες που δεν χρησιμοποιούν αμαξίδιο, καθώς επίσης σχεδιάστηκε η ανεμπόδιστη οπτικοακουστική παρακολούθηση της παράστασης για όλες και όλους.

Θέσεις Κωφών/βαρήκοων που χειρίζονται την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, θέσεις κωφών/βαρήκοων που χρησιμοποιούν τους Ενδογλωσσικούς Υπέρτιτλους, θέσεις τυφλών και ανθρώπων με προβλήματα όρασης που θα χρησιμοποιήσουν την υπηρεσία ακουστικής περιγραφής AD (με ή χωρίς σκύλο οδηγών τυφλών).

Τις ημέρες των παραστάσεων έχει εξασφαλιστεί στάθμευση για αναπηρικά αυτοκίνητα με μειωμένο αντίτιμο στο Gazi Parking: Τριπτολέμου 17, 11854 Αθήνα - Τηλ: 210 3210026, 6972 117800.

i «Art for All» | fb: DisArtMove | Εδώ θα βρείτε το αναλυτικό πρόγραμμα.

Δείτε το τρέιλερ της δράσης «Art for All»

Περισσότερες πληροφορίες

Πιο δυνατός κι απ’ τον Σούπερμαν

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 90 '

Έργο-τομή των ’80s-’90s, το οποίο παρακολουθεί τον Άρη, έναν προ-έφηβο με αναπηρία.

Ταινιοθήκη της Ελλάδος

Ιερά Οδός 48 & Μεγ. Αλεξάνδρου 134-136, (ΜΕΤΡΟ Κεραμεικός)

Σύγχρονο Θέατρο

Ευμολπιδών 45

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ο Μάνος Βουλαρινός φέρνει τη "Μεγάλη αρπαχτή" στο Παλλάς

Η "Μεγάλη αρπαχτή" ξαναχτυπά! Ο Μάνος Βουλαρίνος επιστρέφει με κέφι για μια βραδιά ανελέητης σάτιρας, γέλιου και αλήθειας χωρίς να χαρίζεται σε κανέναν...ούτε στα πιο αθώα λάθη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
19/11/2025

Για τον Σάββα Στρούμπο, "το ελληνικό θέατρο γίνεται πιο εξωστρεφές"

Ο σκηνοθέτης Σάββας Στρούμπος αναλύει τις "Δούλες" του Ζενέ, εστιάζοντας στην αναζήτηση του τερατώδους και τη φόρμα του θεάτρου της εθελοδουλίας. Μιλά για τον σωματικό λόγο του Άττις και τη διαχρονική δύναμη της τέχνης ως πράξη αντίστασης στην εποχή μας.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 20 έως 26/11 και ξεχωρίζουν.

"(Love me) Tinder": Δίγλωσση performance στο Theatre of the No

"Μπορεί ο έρωτας να επιβιώσει όταν το μόνο που κάνουμε είναι swipe;", διερωτάται η κωμωδία καταστάσεων του Νίκου Φυτά γύρω από τον έρωτα στο Theatre of the No.

Σε αυτό το τεύχος έχεις όλη τη θεατρική σεζόν στα χέρια σου

Πιστή στο ραντεβού της με το θεατρόφιλο κοινό, η αγαπημένη σας ετήσια έκδοση "Θέατρο" κυκλοφορεί την Πέμπτη 20/11, δωρεάν μαζί με το "αθηνόραμα"!

Σαλόνια Γλώσσας στο Εθνικό: Γνωριμία με τη σύγχρονη ελληνική γραφή και το "Μαύρο Κουτί"

Τα "Σαλόνια Γλώσσας" του Εθνικού Θεάτρου είναι μια δράση που μετατρέπει τον θεατρικό χώρο σε εργαστήριο ιδεών, φέρνοντας σε διάλογο τη γλώσσα, την τέχνη και τον κόσμο γύρω μας και το επόμενο ραντεβού θα πραγματοποιηθεί 30 Νοεμβρίου με τις Δανάη Λιοδάκη και Μυρτώ Αλικάκη.

Το αιχμηρό έργο του Τριαρίδη επιστρέφει: Συζήτηση με τη Μάγδα Φύσσα στο Θέατρο Olvio

Το έργο του Θανάση Τριαρίδη "Να ξέρετε πως αυτό που ακούτε είναι σφύριγμα τρένου", που σημάδεψε τις δύο προηγούμενες σεζόν, επιστρέφει στο Θέατρο Olvio με νέες συζητήσεις, συμμετοχή της Μάγδας Φύσσα και μια υποψηφιότητα στα βραβεία της Ένωσης Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών.