Αντίο Γιώργο Μιχαηλίδη

Ο Γιώργος Μιχαηλίδης, ένας από τους πιο επιδραστικούς σκηνοθέτες του ελληνικού θεάτρου, έφυγε από την ζωή.

Αντίο Γιώργο Μιχαηλίδη

Ο Γιώργος Μιχαηλίδης μπορεί να απουσίαζε χρόνια από την θεατρική πράξη, όμως είχε αφήσει ανεξίτηλο αποτύπωμα. Ο ιδρυτής του θρυλικού Ανοιχτού Θεάτρου ήταν από εκείνους που οδήγησαν από το κλασικό στο μοντέρνο, μας έκανε να λατρέψουμε τον Καμπανέλλη, τον Ζιώγα, τον Μπρέχτ, το Στρίντμεργκ, μας χάρισε μια συγκλονιστική «Ορέστεια» κλειστού χώρου το 1992 και όχι μόνο. Η σκηνοθεσία του διέπρεψε χάρη στην προσεγμένη, ψυχαναλυτική ματιά του σε έργα του παγκόσμιου ρεπερτορίου και στην ανοιχτή ματιά του στον κόσμο της τέχνης.

Την εποχή που ελάχιστοι ασχολιόντουσαν με το σύγχρονο χορό, το θέατρο του έγινε μια ανοιχτή πύλη για τους ανήσυχους Έλληνες χορογράφους. Από το κατώφλι της θεατρικής του σκηνής στην περιοχή του Γκύζη πέρασαν κάνοντας τα πρώτα τους βήματα στο θέατρο σπουδαίοι ερμηνευτές, όπως ο Μηνάς Χατζησσάβας, η Καρυοφυλιά Καραμπέτη, η Ντίνα Μιχαηλίδη, η πρόωρα χαμένη Χρύσα Σπηλιώτη και πολλοί ακόμα. Η κηδεία θα γίνει την Τετάρτη στη 4μμ στο νεκροταφείο Μεταμόρφωσης.

Η Υπουργός Πολιτισμού γράφει στο συλλυπητήριο μήνυμα για τον θάνατο του Γιώργου Μιχαηλίδη: «Ο Γιώργος Μιχαηλίδης υπήρξε ένας σκηνοθέτης με πλούσια παρουσία και προσφορά στο ελληνικό θέατρο. Το ιδιαίτερο στίγμα του είναι εμφανές ήδη από το ξεκίνημά του, το 1965, και τη δημιουργία του Θεάτρου της Νέας Ιωνίας. Το θέατρο αυτό, το πρώτο λαϊκό περιφερειακό θέατρο στην Ελλάδα, λειτούργησε μόνο για δύο χρόνια, αλλά κατάφερε να δώσει ένα εμφανές στίγμα με τις ιδιαίτερες παραστάσεις του, που αγαπήθηκαν από μια ολόκληρη γενιά. Το θέατρο της Νέας Ιωνίας έγινε κτήμα της ζωής στη γειτονιά, σπάζοντας στεγανά και φέρνοντας με ουσιαστικό τρόπο τον κόσμο σε άμεση επαφή με τη θεατρική τέχνη. Το 1972, μέσα στη δικτατορία, ο Μιχαηλίδης θα δημιουργήσει το Ανοιχτό Θέατρο και παράλληλα εκδίδει το περιοδικό «Ανοιχτό Θέατρο», μηνιαία επιθεώρηση πολιτικού θεάτρου. Ο μεγάλος αριθμός παραστάσεων που θα ακολoυθήσουν, η ιδιαίτερη σκηνοθετική του προσέγγιση σε κλασικά και σύγχρονα έργα, μαζί με την προσφορά του στη θεατρική διδασκαλία και τη συγγραφή, περιγράφουν την πολύπλευρη προσφορά του στον σύγχρονο νεοελληνικό θέατρο. Το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού εκφράζει θερμά συλλυπητήρια στην οικογένεια και τους οικείους του.»

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το "Hotel Amour" παίρνει παράταση για 2026 στο Ακροπόλ

Συνεχίζεται σε νέα μέρα και ώρα το 2026 το 'Hotel Amour' των Γεράσιμου Ευαγγελάτου και Θέμη Καραμουρατίδη, για ακόμα περισσότερες νύχτες όπου όλα επιτρέπονται.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
17/12/2025

Βόλτα στον Πειραιά με θέατρο: γιορτές, ελληνικό έργο και ζωντανές παραστάσεις

Με αφιέρωση στους Έλληνες συγγραφείς και με νέες πρεμιέρες, επιτυχημένες επαναλήψεις και άνοιγμα στην κοινωνία, το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά υποδέχεται τον εορταστικό Δεκέμβριο, επιβεβαιώνοντας τον ρόλο του ως ζωντανό πυρήνα ελληνικής δραματουργίας.

"Κοιμώμενος Χαλεπάς" και "Family Secrets": Δύο έργα με κοινή καλλιτεχνική ματιά σας περιμένουν στις γιορτές

Η χημεία του Αλέξανδρου Λιακόπουλου με τον Γιώργη Κοντοπόδη στις παραστάσεις "Κοιμώμενος Χαλεπάς" και "Family Secrets" έχει αγκαλιαστεί από το κοινό.

"Αόριστος": Μια παράσταση για την ψυχοθεραπεία

2,5 αυτοτελείς ιστορίες για τον θαυμαστό κόσμο της ψυχοθεραπείας σε ένα μιούζικαλ δωματίου περιμένουμε στο ΠΛΥΦΑ τον Φεβρουάριο από μια ομάδα νέων καλλιτεχνών.

Θέατρο Νέου Κόσμου: 6 τολμηρές παραστάσεις που αξίζει να δεις στις γιορτές

Από τον πολιτικό "Εχθρό του λαού" έως τις υπαρξιακές "Καρέκλες", το Θέατρο του Νέου Κόσμου προτείνει για τις γιορτές έξι παραστάσεις που συνδυάζουν την απόλαυση της εξόδου με το θέατρο που έχει κάτι να πει.

4 γιορτινά ραντεβού στο Christmas Theater

Το Christmas Theater, το εορταστικό τοπόσημο της πόλης, γεμίζει τη σκηνή με θέαμα και μαγεία έως τις 18 Ιανουαρίου, προσκαλώντας μικρούς και μεγάλους σε έναν κόσμο γιορτής και ονείρου.

Η υπαρξιακή "Φαίδρα" του Ρίτσου στο Αλκμήνη

Η Βανέσσα Βαΐτση έρχεται να αποδώσει σκηνικά τη συντριβή της "Φαίδρας", με την παρουσία του Κωνσταντίνου Ντάτη να λειτουργεί καταλυτικά, σε μια υπαρξιακή σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Κωνσταντόπουλου στο Θέατρο Αλκμήνη.