Η Κομεντί Φρανσέζ έρχεται στην Επίδαυρο

Η Κομεντί Φρανσέζ, το πρώτο εθνικό θέατρο της Γαλλίας σπανίως δίνει παραστάσεις εκτός έδρας κι όμως το ερχόμενο καλοκαίρι θα έρθει στην Επίδαυρο με τον Ίβο βαν Χόβε στο σκηνοθετικό τιμόνι.

Η Κομεντί Φρανσέζ έρχεται στην Επίδαυρο

Η Κομεντί Φρανσέζ, το πρώτο εθνικό θέατρο της Γαλλίας σπανίως δίνει παραστάσεις εκτός έδρας κι όμως το ερχόμενο καλοκαίρι θα έρθει στην Επίδαυρο με τον Ίβο βαν Χόβε στο σκηνοθετικό τιμόνι.

Η Κομεντί Φρανσέζ έρχεται στην Επίδαυρο - εικόνα 1
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Κομεντί Φρανσέζ, Έρικ Ραφ και ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου, Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος θέτουν κοινούς στόχους

«Είναι 59 χρονών και με ένα πάρα πολύ ήσυχο τρόπο έχει κάνει μία τόσο μεγάλη καριέρα διευθύνοντας το θέατρο στο Άμστερνταμ και σκηνοθετώντας τέσσερα με πέντε έργα το χρόνο. Την ματιά του εμπιστεύτηκαν σπουδαίοι καλλιτέχνες από την Κέιτ Μπλάνσετ μέχρι τον Ντέιβιντ Μπάουι…». Με τα λόγια αυτά ο καλλιτεχνικός διευθυντής των Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, δείχνει το θαυμασμό και την εμπιστοσύνη που τρέφει στον σκηνοθέτη Ίβο βαν Χόβε, ο οποίος μόλις πριν από λίγες ημέρες παρουσίασε στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών μια από τις καλύτερες παραστάσεις της πολυετούς καριέρας του: το δίπτυχο «Μετά την πρόβα - Περσόνα», θεατρική διασκευή δύο εμβληματικών ταινιών του Μπέργκμαν.

Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος πιστεύει και ποντάρει στις συμπαραγωγές και στις συνεργασίες όχι μόνο για οικονομικούς λόγους αλλά και καλλιτεχνικούς, έχοντας ως στόχο το χτίσιμο σχέσεων με καλλιτέχνες και σημαντικούς διεθνείς οργανισμούς. Αυτό το απέδειξε εμπράκτως στο φετινό φεστιβάλ που βρίσκεται σε εξέλιξη και μέσα σε αυτό το πνεύμα το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου θα συνεργαστεί για πρώτη φορά με την Κομεντί Φραμνσέζ, για την παράσταση «Ηλέκτρα/Ορέστης» του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Ίβο βαν Χόβε. Ο Γαλλικός θεατρικός οργανισμός με έδρα το Παρίσι δημιουργήθηκε το 1680, μετά τον θάνατο του Μολιέρου, ύστερα από τη συγχώνευση του θιάσου του με τον θίασο του Théâtre du Marais. Το 2014, πενήντα δύο χρόνια από την τελευταία εμφάνισή της στην Ελλάδα, η Κομεντί Φρανσέζ παρουσίασε στο Μέγαρο Μουσικής την «Αντιγόνη» του Ζαν Ανούιγ, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων Ελλάς-Γαλλία-Συμμαχία. Η άφιξη τους στην Ελλάδα, το ερχόμενο καλοκαίρι, αποκτά άλλη βαρύτητα καθώς είναι η πρώτη φορά που κατεβαίνουν στο Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου τόσο η ιστορική θεατρική ομάδα όσο και ο Φλαμανδός σκηνοθέτης.

Η Κομεντί Φρανσέζ έρχεται στην Επίδαυρο - εικόνα 2

Πώς βλέπει όμως ο ίδιος ο Ίβο βαν Χόβε τις τραγωδίες αυτές; Όπως δηλώνει, γι’ αυτόν η Ηλέκτρα και ο Ορέστης είναι δύο παιδιά που δεν γνώρισαν τον πατέρα τους, αφού αυτός έλειπε στον πόλεμο της Τροίας, και γι αυτό έχει γίνει ήρωας στα μάτια τους. Με την παράσταση επανέρχεται στο θέμα των οικογενειακών σχέσεων, που τον απασχολεί στο έργο του, παρουσιάζοντας έναν κόσμο φοβερά σκληρό επί σκηνής. «Η οικογένεια είναι ο “δεσμός” της κοινωνίας και υπό αυτή την έννοια γίνεται πηγή πολλών προβλημάτων. Η οικογένεια των Ατρειδών έχει επηρεαστεί από τον πόλεμο της Τροίας που διήρκησε πάνω από 10 χρόνια. Παρατηρούμε έναν αντεστραμμένο καθρέφτη, που μας επιστρέφει το αρνητικό είδωλο των πραγματικών μας παρορμήσεων».

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Στην πρόβα του "Οιδίποδα" του Ρόμπερτ Άικ: Όταν η αλήθεια αρχίζει να γεμίζει το χώρο

Η πρόβα του "Οιδίποδα" του Ρόμπερτ Άικ στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση μάς έδειξε πώς μια ευφυής μεταγραφή μπορεί να ανανεώσει το αρχαίο δράμα και να το μεταφέρει στο σήμερα με οξυδέρκεια. Το έργο χτίζεται αθόρυβα, η αλήθεια κατακλύζει τη σκηνή σαν αναπόφευκτη αποκάλυψη, κι εσύ δεν μπορείς να μη σκέφτεσαι τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
20/11/2025

"Interview": Η ομάδα Εμείς μοιράζεται αναμνήσεις από την πολυταξιδεμένη παράσταση

Οι ερμηνευτές και συντελεστές της μαύρης κωμωδίας "Interview" που καυτηριάζει την εργασιακή πραγματικότητα, αφηγούνται ιστορίες της πολυταξιδεμένης παράστασης, με αφορμή την επιστροφή της στο θέατρο Olvio.

Εχθρός του λαού

Η παράσταση του Γερμανού σκηνοθέτη ενεργοποιεί τον Ίψεν ως φορέα ζωντανού δημόσιου διαλόγου, με μια παράσταση-φόρουμ που εξετάζει τη σύγκρουση ηθικής και κέρδους στη σύγχρονη πραγματικότητα. | Powered by Uber

Στην εξοχή

Με μια φαινομενικά απλή υπόθεση, το έργο του Βρετανού συγγραφέα διατυπώνει υπαινικτικές αλήθειες για τη μοναξιά, τη βία και την εξουσία των σχέσεων, και η Αικατερίνη Παπαγεωργίου φέρνει στην επιφάνεια τη δυναμική του, παρά την αμφιλεγόμενη κινησιολογική επιλογή της σκηνοθεσίας. | Powered by Uber

"Ο φίλος μου ο Λευτεράκης" από τον Αντώνη Καλομοιράκη

Η ευρέως γνωστή από τον κινηματογράφο κωμωδία του Αλέκου Σακελλάριου "Ο φίλος μου ο Λευτεράκης" κάνει πρεμιέρα στην Αθηναϊκή Σκηνή Κάλβου - Καλαμπόκη.

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου ξανασυναντά το "Ρέκβιεμ για το τέλος του έρωτα" – και γίνεται sold out πριν καν αρχίσει

Ξεκίνησε η προπώληση για το "Ρέκβιεμ για το τέλος του έρωτα" στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής – ΚΠΙΣΝ, και τα εισιτήρια εξαφανίστηκαν σε χρόνο ρεκόρ. Απολύτως αναμενόμενο καθώς αυτή η παράσταση που έχει την υπογραφή του Δημήτρη Παπαϊωάννου είναι μια συνάντηση τιτάνων της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας.

Ο Μάνος Βουλαρινός φέρνει τη "Μεγάλη αρπαχτή" στο Παλλάς

Η "Μεγάλη αρπαχτή" ξαναχτυπά! Ο Μάνος Βουλαρίνος επιστρέφει με κέφι για μια βραδιά ανελέητης σάτιρας, γέλιου και αλήθειας χωρίς να χαρίζεται σε κανέναν...ούτε στα πιο αθώα λάθη.