Η Μαρία Πρωτόπαππα μιλά για την «Έμμα»

Η ιδιοσυγκρασιακή ηθοποιός διασκεύασε και πρωταγωνιστεί στη Β΄ Σκηνή του Θεάτρου Οδού Κεφαλληνίας στο αυτοβιογραφικό έργο της Κολομβιανής ζωγράφου Έμα Ρέγιες «Αναμνήσεις δι’ αλληλογραφίας».

Η Μαρία Πρωτόπαππα μιλά για την «Έμμα»

Η ιδιοσυγκρασιακή ηθοποιός διασκεύασε και πρωταγωνιστεί στη Β΄ Σκηνή του Θεάτρου Οδού Κεφαλληνίας στο αυτοβιογραφικό έργο της Κολομβιανής ζωγράφου Έμα Ρέγιες «Αναμνήσεις δι’ αλληλογραφίας».

Η Μαρία Πρωτόπαππα μιλά για την «Έμμα» - εικόνα 1

«Στην ιστορία αυτή με παρέσυρε η μικρή Έμα. Με παρηγόρησε η ύπαρξη αυτού του μικρού παιδιού που κουβαλάμε μέσα μας μέχρι το θάνατο και όπως κι αν του φερθούμε αυτό είναι εκεί – κάποια στιγμή, δεν μπορεί, θα τ’ ακούσεις να γελάει ή να κλαίει».

«Διαβάζοντας την αλληλογραφία της αγάπησα το κλείσιμο κάποιων επιστολών της με τη φράση: “Κύρη μου, είμαι θλιμμένη γιατί αυτή η επιστολή δεν μου βγήκε όπως είχα θελήσει, αλλά δεν νιώθω ικανή να την ξαναγράψω. Φιλιά σε όλη την οικογένεια και μη με ξεχνάτε. Παρίσι, Οκτώβριος 1969”».

«Μέσα από εκείνη ανακάλυψα την πολύχρωμη Κολομβία, την πολύπαθη Κολομβία, το συνονθύλευμα τόσων πολιτισμών, τα τραγουδιστά της ισπανικά, την πανέμορφη φύση, την αδικία... μια χώρα συναρπαστική».

«Συνειδητοποίησα ένα μεγάλο παράδοξο, ότι όσο πλησιάζεις και γνωρίζεις ένα ανθρώπινο πλάσμα τόσο αυτό απομακρύνεται. Όσο μελετάς τα στοιχεία του, “μπαίνεις στα παπούτσια του”, βρίσκεις κοινά σημεία, το παρατηρείς, γυρνάς τη “φόδρα” του τα μέσα-έξω, τόσο γίνεται Εσύ κι απομακρύνεται απ’ το Εγώ του, οπότε απομένεις με την ψευδαίσθηση πως το πλησίασες».

«Μια ελπίδα επιβίωσης είναι η δύναμη της φαντασίας του ανθρώπινου τέρατος, που όταν έχει ισχυρό παλμό ζωής στο σώμα του και την ψυχή του, τρέφει και τρέφεται με ό,τι βρει, κρατάει ζωντανή την πίστη και την περιέργειά του».

Περισσότερες πληροφορίες

Έμμα

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 60 '

Η γνωστή πρωταγωνίστρια συναντά την Κολομβιανή ζωγράφο Έμα Ρέγες, σε μια διασκευή του βιβλίου της «Αναμνήσεις δι’ αλληλογραφίας».

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το "Kontakthof" της Πίνα Μπάους ξαναζωντανεύει στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Η αγάπη της Ελλάδας για την Πίνα Μπάους συναντά μια ιστορική στιγμή: το Εθνικό Θέατρο συνεργάζεται με το Pina Bausch Foundation για την αναβίωση του εμβληματικού "Kontakthof" και εγκαινιάζει έναν νέο δίαυλο διεθνούς καλλιτεχνικής ανταλλαγής.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
24/11/2025

18 ρόλοι. 1 ηθοποιός: Η Σοφία Καζαντζιάν για την ερμηνευτική πρόκληση της "Κατσαρίδας Κ."

Ως guest editor, η Σοφία Καζαντζιάν μάς εισάγει στον ανατρεπτικό κόσμο της "Κατσαρίδας Κ.", φωτίζοντας ένα ταξίδι ατέλειας, μεταμόρφωσης και ανθρώπινης αλήθειας εμπνευσμένη από το έργο του Κάφκα.

"8": Μια παράσταση σύγχρονου χορού εμπνέεται από την πυξίδα του Kandinsky

Η ομάδα χορού ΑΝΕΜΑ και η χορογράφος Ζωή Ευσταθίου παρουσιάζουν ένα νέο έργο στην ΠΛΥΦΑ.

Η "Οικογένεια Τσέντσι" ταξιδεύει στη Ρώμη: η Βεατρίκη επιστρέφει στον τόπο της τραγωδίας

Η διεθνώς αναγνωρισμένη παράσταση "Οικογένεια Τσέντσι" των Ιόλης Ανδρεάδη, Άρη Ασπρούλη παρουσιάζεται στο ιστορικό OFF/OFF THEATRE της Ρώμης, στις 25 Νοεμβρίου, επαναφέροντας στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Βεατρίκης Τσέντσι, σύμβολο αντίστασης απέναντι στην εξουσιαστική βία.

Οι παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα Δευτέρα και Τρίτη, 24 & 25/11

Οδεύουμε προς το τέλος της χρονιάς και η θεατρική σεζόν ανεβάζει στροφές! Νέες πρεμιέρες και αγαπημένες επαναλήψεις διεκδικούν δυναμικά την προσοχή μας.

Η Χριστιάνα Γαλανοπούλου, το MIRfestival 2025 και όσα "μας καίνε"

Από 21 Νοεμβρίου το διεθνές φεστιβάλ παραστατικών τεχνών MIRfestival απογειώνεται διεκδικώντας χώρο στην πόλη, σε γειτονιές της Αθήνας που δεν είχαμε φανταστεί. Εμείς μιλήσαμε με τη Χριστιάνα Γαλανοπούλου και αναμεταδίδουμε.

Για τον Γιάννη Μπέζο, το θέατρο είναι ο τόπος όπου ξαναβρίσκεις τον άνθρωπο

Ο Γιάννης Μπέζος διανύει μια ιδιαίτερα δραστήρια θεατρική χρονιά. Μας μιλά με σεβασμό για το θέατρο ως χώρο παιδείας και ανθρωπιάς, επιμένει στη σημασία της εκπαίδευσης, της τιμιότητας και της καλοσύνης, και κρατά πάντα την πίστη του στη νεολαία και στην αλήθεια της σκηνής.