Η Μαρία Πρωτόπαππα μιλά για την «Έμμα»

Η ιδιοσυγκρασιακή ηθοποιός διασκεύασε και πρωταγωνιστεί στη Β΄ Σκηνή του Θεάτρου Οδού Κεφαλληνίας στο αυτοβιογραφικό έργο της Κολομβιανής ζωγράφου Έμα Ρέγιες «Αναμνήσεις δι’ αλληλογραφίας».

Η Μαρία Πρωτόπαππα μιλά για την «Έμμα»

Η ιδιοσυγκρασιακή ηθοποιός διασκεύασε και πρωταγωνιστεί στη Β΄ Σκηνή του Θεάτρου Οδού Κεφαλληνίας στο αυτοβιογραφικό έργο της Κολομβιανής ζωγράφου Έμα Ρέγιες «Αναμνήσεις δι’ αλληλογραφίας».

Η Μαρία Πρωτόπαππα μιλά για την «Έμμα» - εικόνα 1

«Στην ιστορία αυτή με παρέσυρε η μικρή Έμα. Με παρηγόρησε η ύπαρξη αυτού του μικρού παιδιού που κουβαλάμε μέσα μας μέχρι το θάνατο και όπως κι αν του φερθούμε αυτό είναι εκεί – κάποια στιγμή, δεν μπορεί, θα τ’ ακούσεις να γελάει ή να κλαίει».

«Διαβάζοντας την αλληλογραφία της αγάπησα το κλείσιμο κάποιων επιστολών της με τη φράση: “Κύρη μου, είμαι θλιμμένη γιατί αυτή η επιστολή δεν μου βγήκε όπως είχα θελήσει, αλλά δεν νιώθω ικανή να την ξαναγράψω. Φιλιά σε όλη την οικογένεια και μη με ξεχνάτε. Παρίσι, Οκτώβριος 1969”».

«Μέσα από εκείνη ανακάλυψα την πολύχρωμη Κολομβία, την πολύπαθη Κολομβία, το συνονθύλευμα τόσων πολιτισμών, τα τραγουδιστά της ισπανικά, την πανέμορφη φύση, την αδικία... μια χώρα συναρπαστική».

«Συνειδητοποίησα ένα μεγάλο παράδοξο, ότι όσο πλησιάζεις και γνωρίζεις ένα ανθρώπινο πλάσμα τόσο αυτό απομακρύνεται. Όσο μελετάς τα στοιχεία του, “μπαίνεις στα παπούτσια του”, βρίσκεις κοινά σημεία, το παρατηρείς, γυρνάς τη “φόδρα” του τα μέσα-έξω, τόσο γίνεται Εσύ κι απομακρύνεται απ’ το Εγώ του, οπότε απομένεις με την ψευδαίσθηση πως το πλησίασες».

«Μια ελπίδα επιβίωσης είναι η δύναμη της φαντασίας του ανθρώπινου τέρατος, που όταν έχει ισχυρό παλμό ζωής στο σώμα του και την ψυχή του, τρέφει και τρέφεται με ό,τι βρει, κρατάει ζωντανή την πίστη και την περιέργειά του».

Περισσότερες πληροφορίες

Έμμα

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 60 '

Η γνωστή πρωταγωνίστρια συναντά την Κολομβιανή ζωγράφο Έμα Ρέγες, σε μια διασκευή του βιβλίου της «Αναμνήσεις δι’ αλληλογραφίας».

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ποιος είναι ο "Ευγένιος" που μας συστήνει ο Γιώργος Καραμίχος;

Πόσο βαθιά βιώνουμε την απώλεια και τον πόνο; Ο Γιώργος Καραμίχος, επιστρέφοντας στο θέατρο ως σκηνοθέτης, διερευνά αυτά τα αινιγματικά ερωτήματα μέσα από το οικογενειακό δράμα "Ευγένιος" του Φράνκ ΜακΓκίνες.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
18/09/2025

"Ανδρομάχη" και "Ηλέκτρα": δύο τραγικές φωνές αντηχούν στο Ηρώδειο

Δύο γυναικείες μορφές του αρχαίου δράματος, η "Ανδρομάχη" του Ευριπίδη και η "Ηλέκτρα" του Σοφοκλή, ζωντανεύουν στο Ηρώδειο, σε παραστάσεις που γεφυρώνουν το παρελθόν με το παρόν της θεατρικής μας παράδοσης.

Ποιο δικαστικό δράμα σε καλεί να αποφασίσεις για την ετυμηγορία;

Οι θεατές αποφασίζουν ποια θα είναι η ετυμηγορία στην "Ομολογία της 4ης Ιανουαρίου" των Αγνής και Χάρη Χιώτη που κάνει πρεμιέρα τον Οκτώβριο.

Εκείνος και εκείνος

Το σπονδυλωτό έργο του Κώστα Μουρσελά παραμένει διαχρονικό πενήντα χρόνια μετά τη συγγραφή του. Εδώ παρουσιάζεται σε μία ατμοσφαιρική -αλλά και κάπως ράθυμη ως προς τους ρυθμούς και τις κλιμακώσεις- παράσταση, με δύο απολαυστικές ερμηνείες από τον Γιώργο Κωνσταντίνου και τον Λεωνίδα Κακούρη.

Στο Ηρώδειο 18 αγαπημένοι ηθοποιοί "…για τον Αριστοφάνη"

Μια παράσταση από το Σπίτι του Ηθοποιού που συνδέει όλες τις κωμωδίες του Αριστοφάνη σε μια ευφάνταστη ιστορία για καλό σκοπό.

"Κατερίνα Γώγου: Το Γαμώτο που Δεν Έζησα" για 5η συνεχή χρονιά

Μετά από τέσσερις σεζόν sold-out παραστάσεων, η θεατρική αναμέτρηση με τη ζωή και το έργο της Κατερίνας Γώγου επιστρέφει στη Σκηνή "Brecht"-2510 με αλλαγές στο καστ.

Μπαλέτα Μπεζάρ και Κιέβου: Δύο μαγικά ταξίδια στον κόσμο του χορού

Δύο κορυφαία μπαλετικά σχήματα, δύο διαφορετικές προσεγγίσεις του χορού, που όμως συναντιούνται στη μαγεία της κίνησης και στην παγκόσμια γλώσσα του σώματος.