Η βραβευμένη Μαρλένε Μοντέιρο Φρέιτας επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών

Με τον Αργυρό Λέοντα της Μπιενάλε Βενετίας ανά χείρας, η χορογράφος Μαρλένε Μοντέιρο Φρέιτας επιστρέφει στην Πειραιώς 260.

Η βραβευμένη Μαρλένε Μοντέιρο Φρέιτας επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών

Η παράσταση «Bάκχες: πρελούδιο κάθαρσης» της Μαρλένε Μοντέιρο ήταν μία από τις πιο ενδιαφέρουσες δουλειές που είδαμε στο Φεστιβάλ Αθηνών το περασμένο καλοκαίρι. Η χορογράφος από το Πράσινο Ακρωτήρι αντλώντας έμπνευση από τις «Βάκχες» του Ευριπίδη –ένα έργο που μπορεί να διαβαστεί και να παρασταθεί με τρόπο που να ανταποκρίνεται στα δεδομένα και τις ανάγκες της εποχής μας– έστησε μια χορευτική βακχεία μια ιδιαίτερη φαντασία και μπόλικη ενέργεια. Μόλις χθες τιμήθηκε με τον Αργυρό Λέοντα για τον Χορό στη Μπιενάλε της Βενετίας και το Φεστιβάλ Αθηνών δεν θα μπορούσε παρά να την προσκαλέσει και φέτος για να παρουσιάσει δουλειά της με την ομάδα P.O.R.K .
H Μπιενάλε της Βενετίας αναφέρει στην ανακοίνωσή της: «Με τη μαγνητική παρουσία της και τη διονυσιακή δύναμη των παραστάσεών της, η Μαρλένε Μοντέιρο Φρέιτας αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες καλλιτεχνικές εκπλήξεις των τελευταίων ετών και ένα από τα σπουδαιότερα ταλέντα της γενιάς της. Η μεταμόρφωση και η παραμόρφωση, σαν απόηχος του διάσημου καρναβαλιού της πατρίδας της, του Πράσινου Ακρωτηρίου, επανέρχονται συνεχώς στις παραστάσεις της: υβριδικές περφόρμανς, γεμάτες μουσική και κέφι, που θολώνουν τα όρια μεταξύ του επιτρεπτού και του ανεπίτρεπτου, του καλαίσθητου και του γκροτέσκου. Αντλώντας από τα συναισθήματα και όχι από τη λογική, οι χορογραφίες της ερεθίζουν τη φαντασία και ανοίγουν διάπλατα τις δυνατότητες ενός πολλαπλού εαυτού».

Η βραβευμένη Μαρλένε Μοντέιρο Φρέιτας επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών - εικόνα 1

Η παράσταση που θα παρουσιάσει το καλοκαίρι του 2018 την Πειραιώς 260 είναι το «Of ivory and flesh - statues also suffer». Πρόκειται για την πρώτη παραγωγή της ομάδας, το 2014, που καθιέρωσε την Φρέιτας στην κορυφή της σύγχρονης χορογραφίας. To έργο εμπεριέχει όλα τα στοιχεία που έκαναν τις Βάκχες τόσο ιδιαίτερες: σουρρεαλισμό, ένταση, υποδόριο χιούμορ, αλλόκοτη και ανοίκεια αίσθηση. Το of ivory and flesh – statues also suffer είναι έργο για μεγάλο σύνολο και μουσικούς (κρουστά) και περιγράφεται από την ίδια ως «ένας χορός από μαρμαρωμένες φιγούρες». Η παράσταση εντάσσεται στο δίκτυο [DNA] Departures and Arrivals που χρηματοδοτείται από το Creative Europe Programme/ European Commission.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Άνθρωπος χωρίς όνομα": 2η χρονιά στο θέατρο Αποθήκη με προσφορά εισιτηρίων

Μετά την περσινή επιτυχία, ο "Άνθρωπος χωρίς όνομα" επιστρέφει στο Θέατρο Αποθήκη με ανανεωμένο καστ. Απολαύστε την ιστορία του Σαμπέρ με έκπτωση στα εισιτήρια έως 22 Σεπτεμβρίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
11/09/2025

Η παράσταση που καθήλωσε το κοινό της Νέας Υόρκης επιστρέφει στην Αθήνα

Το "Κόκκαλο", η παράσταση που μας καθήλωσε από το 2022, επιστρέφει στην Αθήνα. Μια λυτρωτική ροκ τελετουργία για τον Αντονέν Αρτώ, γεμάτη ένταση, μουσική και ακραία δημιουργικότητα.

"Το ψέμα": Τελευταίες παραστάσεις στην ταράτσα του Θεάτρου Λαμπέτη

Μια ευφυής, ανάλαφρη κωμωδία γεμάτη ανατροπές, χιούμορ και σκέψεις για αλήθεια, "Το ψέμα" του Φλοριάν Ζελέρ παίζεται για λίγο ακόμα στην ταράτσα του Θεάτρου Λαμπέτη.

"Galtuk – Η Χώρα των Ονείρων": Ένα μαγικό ταξίδι για όλη την οικογένεια

Το "Galtuk – Η Χώρα των Ονείρων" ζωντανεύει στο Παλλάς. Είναι ένα μαγικό ταξίδι όπου κάθε όνειρο μπορεί να γίνει πραγματικότητα. Μικροί και μεγάλοι, ετοιμαστείτε να ζήσετε τη μαγεία και να ονειρευτείτε μαζί με τους ήρωες του Galtuk.

Στο Τρένο για τη Μέση Ανατολή: Η Τατιάνα Λύγαρη παρουσιάζει ένα συγκλονιστικό έργο

Έξι ήρωες από διαφορετικές περιοχές της Μέσης Ανατολής προσπαθούν να δημιουργήσουν ανθρώπινους δεσμούς εν μέσω συγκρούσεων και πολέμου στο δυνατό και επίκαιρο έργο "Πυρεξία – Τρία οράματα για την Μέση Ανατολή" της Ναόμι Γουάλας, που σκηνοθετεί η Τατιάνα Λύγαρη στο Τρένο στο Ρουφ.

Η Στέγη Ωνάση ανοίγει τη νέα σεζόν: Η οικογένεια στη σκηνή και στο επίκεντρο

Η νέα σεζόν της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση φέρνει παραστάσεις που ανατέμνουν τις οικογενειακές και ανθρώπινες σχέσεις, με δράματα των Γκοσλέν, Άικ, Ροντρίγκες, Αγγελάκα και χορογραφία της Φρέιτας.

Ανδρομάχη

Ο Ευριπίδης μεταφέρει τον κύκλο του αίματος από τα πεδία μάχης του Τρωικού Πολέμου σε αυτά της οικογένειας και η Μαρία Πρωτόπαππα προτείνει μία ενδιαφέρουσα ανάγνωση, αναθέτοντας -όχι χωρίς λόγο- τους βασικούς γυναικείους ρόλους σε άνδρες ηθοποιούς.