Μα, ποιος είναι αυτός ο Ρομπ/Rob;

Ο βραβευμένος σεναριογράφος Ευθύμης Φιλίππου γράφει­ μια παραβολή για έναν νεκρό κατά συρροήν δολοφόνο και ο σκηνοθέτης Δημήτρης Καραντζάς ανεβάζει στη σκηνή όσους τον γνώρισαν...

Μα, ποιος είναι αυτός ο Ρομπ/Rob;

Ο βραβευμένος σεναριογράφος Ευθύμης Φιλίππου γράφει­ μια παραβολή για έναν νεκρό κατά συρροήν δολοφόνο και ο σκηνοθέτης Δημήτρης Καραντζάς ανεβάζει στη σκηνή όσους τον γνώρισαν για να «μαρτυρήσουν» αυτά που έζησαν μαζί του. Η Γιώτα Δημητριάδη βολιδοσκοπεί τον «Ρομπ/Rob» λίγο πριν από την πρεμιέρα (19/1) στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών.

Μα, ποιος είναι αυτός ο Ρομπ/Rob; - εικόνα 1

Όλα ξεκίνησαν από μια κουβέντα μεταξύ του πάντα ανατρεπτικού σεναριογράφου Ευθύμη Φιλίππου και του ταλαντούχου σκηνοθέτη Δημήτρη Καραντζά γύρω από το έργο-σοκ του Μπερνάρ-Μαρί Κολτές «Ρομπέρτο Τσούκο» (1990). Τελικά ο ήρωας του Κολτές στάθηκε μόνο η αφορμή κι έγινε πεδίο έμπνευσης, συνάντησης και δημιουργίας.

Στη σκηνή της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών θα δούμε κάποιους απλούς ανθρώπους, το κορίτσι που αγαπάει τον Ρομπ (Αγγελική­ Παπούλια), τον άντρα που θέλει να του μοιάσει (Μιχάλης Σαράντης), τον φίλο του (Βασίλης Μαγουλιώτης), τη διευθύντρια του σχολείου που πήγαινε ο Ρομπ (Σταυρούλα Σιάμου), τη μητέρα του και πρώτο του θύμα (Μαρία Σκουλά), τον πατέρα του και δεύτερο θύμα του (Γιάννης Κλίνης), την εκνευριστική πωλήτρια και τρίτο θύμα του (Εύη Σαουλίδου), τον αστυνομικό επιθεωρητή (Χρήστος Λούλης) και τη μικρή του αδερφή (Ελίνα Ρίζου), να διηγούνται όλα όσα τους άφησε η συναναστροφή με αυτήν την ιδιόμορφη προσωπικότητα.

Οι θεατές καλούνται να γίνουν μάρτυρες και συνένοχοι μιας μυστήριας τελετής γύρω από έναν νεκρό πια δολοφόνο, ο οποίος «ζωντανεύει» μέσα από τις περιγραφές της οικογένειάς, των θυμάτων αλλά και των οπαδών του. Η τελετή αυτή ακολουθεί ένα σύνολο άτυπων κανόνων με αναγνωρίσιμο το ύφος του Φιλίππου: «Όταν μιλάτε, να μη μιλάτε αργά. Οι άνθρωποι που μιλάνε αργά είναι άνθρωποι γελοίοι. Να μη μιλάτε ποτέ αργά στη ζωή σας» ή «Οι ζωντανοί κάθονται στις καρέκλες όπως κάθονται οι ζωντανοί συνήθως και οι νεκροί πρέπει να κάθονται όπως κάθονται οι νεκροί συνήθως».

Ο Ρομπ μέσα από 9 ατάκες της παράστασης

1 «Ο Ρομπ ήταν επιπόλαιος».
2 «Ο Ρομπ επικεντρώθηκε στην Ιταλία, στη Γαλλία και στην Ελβετία, όχι για κάποιον ιδιαίτερο λόγο. Απλώς από κάπου έπρεπε να ξεκινήσει κανείς. Εγώ ήμουν ο φύλακας έξω από το κελί του. Τον θυμάμαι έτσι ωραίο με το βρακί του να περπατάει στο διάδρομο και στο κελί. Είχαν περάσει πολλοί από τη φυλακή που εργαζόμουν ως φύλακας. Κανενός δεν θυμάμαι το πρόσωπο, μόνο του Ρομπ».
3 «Εμένα που τόσο με αγαπούσε παλιότερα ο Ρομπ δεν μπορούσα να καταλάβω τι τον έκανε να με σκοτώσει».
4 «Εγώ άλλον από τον Ρομπ δεν έχω σκοτώσει στη ζωή μου, ενώ είχα πολλές ευκαιρίες. Κι αυτό το έκανα γιατί του άξιζε, ήταν ο μόνος άνθρωπος που γνώριζα και του άξιζε ο θάνατος. Σε κανένα δεν αξίζει ο θάνατος, μόνο στον Ρομπ, γι’ αυτό και τον σκότωσα».


5
«Καλός ήταν ο Ρομπ κατά τη γνώμη μου».
6 «Καμιά φορά αναρωτιέμαι αν εμείς οι γονείς του δεν κάναμε κάτι καλά. Τώρα που είμαι νεκρή νιώθω θλίψη και χαρά ταυτόχρονα. Θλίψη γιατί πέθανε το μοναδικό παιδί μου και χαρά γιατί ο γιος μου ήταν αυτός που με σκότωσε και μάλιστα με βάναυσο τρόπο. Σκότωσε πρώτα τον πατέρα του και μετά από δεκαπέντε περίπου λεπτά εμένα».
7 «Αγάπησα τον Ρομπ μόλις τον είδα να περπατάει. Περπατούσε με αυτόν τον ωραίο τρόπο, έτσι όπως περπατούσε ο Ρομπ. “Να τον αγαπάς τον Ρομπ” μου έλεγε κάθε τόσο όση ώρα περπατούσαμε. “Και όχι μόνο να τον αγαπάς, αλλά και να του το δείχνεις”».
8 «Ο Ρομπ δεν ήταν έτσι, ήταν ένα ευγενικό και φιλήσυχο παιδί».
9 «Ήταν καλός ο Ρομπ. Δεν θα ξεχάσω ποτέ ούτε το πρόσωπό του ούτε και το χέρι του».

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Είδαμε το "My fierce ignorant step": Ορμή, πάθος και αποθέωση του "μαζί" στη σκηνή της Στέγης

Μια σωματική φουρτούνα από τον Χρήστο Παπαδόπουλο μετατρέπει τη σκηνή της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση σε συλλογικό παλμό. Το "My fierce ignorant step" είναι ένας χορός που σε παρασύρει. Μια ωδή στην ωμή ορμή της νεότητας και τη δύναμη του "μαζί".

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
09/05/2025

Η Νία Βαρντάλος έρχεται στο Παλλάς με το "Tiny beautiful things" μία παράσταση-κατάθεση ψυχής

Η υποψήφια για Όσκαρ Νία Βαρντάλος φέρνει στην Ελλάδα και στη σκηνή του Παλλάς, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων (από 16/5), το "Tiny beautiful things", ένα συγκινητικό θεατρικό έργο βασισμένο σε αληθινές ιστορίες, ερμηνευμένο στην ελληνική γλώσσα.

"Girls & Boys": Η επίσημη πρεμιέρα της παράστασης με πρωταγωνίστρια την Νατάσα Εξηνταβελώνη

Δείτε φωτογραφίες από την επίσημη πρεμιέρα του επιτυχημένου θεατρικού μονολόγου που σκηνοθετεί η Λητώ Τριανταφυλλίδου, όπου έδωσαν το παρόν, μεταξύ άλλων, οι Σωτήρης Τσαφούλιας, Άννα Μενενάκου, Πάνος Βλάχος, Θέμης Καραμουρατίδης.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου περιοδεύει σε Αθήνα, Επίδαυρο, περιφέρεια και εξωτερικό

Η ιστορική παράσταση του κορυφαίου Έλληνα σκηνοθέτη και δασκάλου συνεχίζει τη θριαμβευτική πορεία της σε επιλεγμένους σταθμούς ανά την Ελλάδα, δίνοντας μας τη δυνατότητα να τη ζήσουμε για ακόμα μια φορά.

"Tiny Beautiful Things": Τι αποκάλυψε η Νία Βαρντάλος και ο θίασος πριν την πρεμιέρα στο Παλλάς

"Όταν αποφασίσεις να ανοίξεις την καρδιά σου, παίρνεις περισσότερη αγάπη". Αυτή η φράση συμπυκνώνει την ουσία της συγκινητικής παράστασης, όπως μάθαμε στη συνέντευξη τύπου με τους Νία Βαρντάλος, Δημήτρη Παπανικολάου, Δανάη Λουκάκη και Δημήτρη Κίτσο.

5 πράγματα που μας είπε ο Παντελής Δεντάκης για τη "Μικρή μέσα στο Σκοτεινό Δάσος"

Με αφορμή την παράσταση "Η μικρή μέσα στο σκοτεινό δάσος" στο Σύγχρονο Θέατρο, ο σκηνοθέτης Παντελής Δεντάκης μιλά για τον σύγχρονο μύθο της βίας, τη "βουβή" δύναμη της σιωπής, την τεχνική μαγεία των υλικών επί σκηνής, αλλά και τη συγκλονιστική ανταπόκριση του κοινού στην Ευρώπη. Μια παράσταση που μετατρέπει το τραύμα σε τελετουργία κάθαρσης και αναγέννησης, μέσα από την τέχνη και τη συλλογικότητα.

Ο "Βιτρούβιος" του Ντα Βίντσι γίνεται θεατρικός ήρωας στο Θέατρο της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών

Ο άνθρωπος πίσω από το ομώνυμο έργο του Λεονάρντο Ντα Βίντσι παίρνει σάρκα και οστά στον θεατρικό μονόλογο του Στέφανου Κακαβούλη.