Μα, ποιος είναι αυτός ο Ρομπ/Rob;

Ο βραβευμένος σεναριογράφος Ευθύμης Φιλίππου γράφει­ μια παραβολή για έναν νεκρό κατά συρροήν δολοφόνο και ο σκηνοθέτης Δημήτρης Καραντζάς ανεβάζει στη σκηνή όσους τον γνώρισαν...

Μα, ποιος είναι αυτός ο Ρομπ/Rob;

Ο βραβευμένος σεναριογράφος Ευθύμης Φιλίππου γράφει­ μια παραβολή για έναν νεκρό κατά συρροήν δολοφόνο και ο σκηνοθέτης Δημήτρης Καραντζάς ανεβάζει στη σκηνή όσους τον γνώρισαν για να «μαρτυρήσουν» αυτά που έζησαν μαζί του. Η Γιώτα Δημητριάδη βολιδοσκοπεί τον «Ρομπ/Rob» λίγο πριν από την πρεμιέρα (19/1) στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών.

Μα, ποιος είναι αυτός ο Ρομπ/Rob; - εικόνα 1

Όλα ξεκίνησαν από μια κουβέντα μεταξύ του πάντα ανατρεπτικού σεναριογράφου Ευθύμη Φιλίππου και του ταλαντούχου σκηνοθέτη Δημήτρη Καραντζά γύρω από το έργο-σοκ του Μπερνάρ-Μαρί Κολτές «Ρομπέρτο Τσούκο» (1990). Τελικά ο ήρωας του Κολτές στάθηκε μόνο η αφορμή κι έγινε πεδίο έμπνευσης, συνάντησης και δημιουργίας.

Στη σκηνή της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών θα δούμε κάποιους απλούς ανθρώπους, το κορίτσι που αγαπάει τον Ρομπ (Αγγελική­ Παπούλια), τον άντρα που θέλει να του μοιάσει (Μιχάλης Σαράντης), τον φίλο του (Βασίλης Μαγουλιώτης), τη διευθύντρια του σχολείου που πήγαινε ο Ρομπ (Σταυρούλα Σιάμου), τη μητέρα του και πρώτο του θύμα (Μαρία Σκουλά), τον πατέρα του και δεύτερο θύμα του (Γιάννης Κλίνης), την εκνευριστική πωλήτρια και τρίτο θύμα του (Εύη Σαουλίδου), τον αστυνομικό επιθεωρητή (Χρήστος Λούλης) και τη μικρή του αδερφή (Ελίνα Ρίζου), να διηγούνται όλα όσα τους άφησε η συναναστροφή με αυτήν την ιδιόμορφη προσωπικότητα.

Οι θεατές καλούνται να γίνουν μάρτυρες και συνένοχοι μιας μυστήριας τελετής γύρω από έναν νεκρό πια δολοφόνο, ο οποίος «ζωντανεύει» μέσα από τις περιγραφές της οικογένειάς, των θυμάτων αλλά και των οπαδών του. Η τελετή αυτή ακολουθεί ένα σύνολο άτυπων κανόνων με αναγνωρίσιμο το ύφος του Φιλίππου: «Όταν μιλάτε, να μη μιλάτε αργά. Οι άνθρωποι που μιλάνε αργά είναι άνθρωποι γελοίοι. Να μη μιλάτε ποτέ αργά στη ζωή σας» ή «Οι ζωντανοί κάθονται στις καρέκλες όπως κάθονται οι ζωντανοί συνήθως και οι νεκροί πρέπει να κάθονται όπως κάθονται οι νεκροί συνήθως».

Ο Ρομπ μέσα από 9 ατάκες της παράστασης

1 «Ο Ρομπ ήταν επιπόλαιος».
2 «Ο Ρομπ επικεντρώθηκε στην Ιταλία, στη Γαλλία και στην Ελβετία, όχι για κάποιον ιδιαίτερο λόγο. Απλώς από κάπου έπρεπε να ξεκινήσει κανείς. Εγώ ήμουν ο φύλακας έξω από το κελί του. Τον θυμάμαι έτσι ωραίο με το βρακί του να περπατάει στο διάδρομο και στο κελί. Είχαν περάσει πολλοί από τη φυλακή που εργαζόμουν ως φύλακας. Κανενός δεν θυμάμαι το πρόσωπο, μόνο του Ρομπ».
3 «Εμένα που τόσο με αγαπούσε παλιότερα ο Ρομπ δεν μπορούσα να καταλάβω τι τον έκανε να με σκοτώσει».
4 «Εγώ άλλον από τον Ρομπ δεν έχω σκοτώσει στη ζωή μου, ενώ είχα πολλές ευκαιρίες. Κι αυτό το έκανα γιατί του άξιζε, ήταν ο μόνος άνθρωπος που γνώριζα και του άξιζε ο θάνατος. Σε κανένα δεν αξίζει ο θάνατος, μόνο στον Ρομπ, γι’ αυτό και τον σκότωσα».


5
«Καλός ήταν ο Ρομπ κατά τη γνώμη μου».
6 «Καμιά φορά αναρωτιέμαι αν εμείς οι γονείς του δεν κάναμε κάτι καλά. Τώρα που είμαι νεκρή νιώθω θλίψη και χαρά ταυτόχρονα. Θλίψη γιατί πέθανε το μοναδικό παιδί μου και χαρά γιατί ο γιος μου ήταν αυτός που με σκότωσε και μάλιστα με βάναυσο τρόπο. Σκότωσε πρώτα τον πατέρα του και μετά από δεκαπέντε περίπου λεπτά εμένα».
7 «Αγάπησα τον Ρομπ μόλις τον είδα να περπατάει. Περπατούσε με αυτόν τον ωραίο τρόπο, έτσι όπως περπατούσε ο Ρομπ. “Να τον αγαπάς τον Ρομπ” μου έλεγε κάθε τόσο όση ώρα περπατούσαμε. “Και όχι μόνο να τον αγαπάς, αλλά και να του το δείχνεις”».
8 «Ο Ρομπ δεν ήταν έτσι, ήταν ένα ευγενικό και φιλήσυχο παιδί».
9 «Ήταν καλός ο Ρομπ. Δεν θα ξεχάσω ποτέ ούτε το πρόσωπό του ούτε και το χέρι του».

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Μαρτυρία μιας κλεμμένης εφηβείας": Η ιστορία μιας νεαρής που αγωνίζεται να αμφισβητήσει το άδικο

Η ελληνική θεατρική σκηνή υποδέχεται για πρώτη φορά το "Le Consentement" της Vanessa Springora. Με τίτλο "Μαρτυρία μιας κλεμμένης εφηβείας" και σκηνοθεσία Ειρήνης Λαμπρινοπούλου, η παράσταση φωτίζει εξουσία, ευαλωτότητα και τα όρια της συναίνεσης μέσα από ζωντανή αφήγηση και μουσική.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
12/12/2025

Ποια είναι τα κορίτσια που έρχονται "Με δύναμη από την Κηφισιά" στον Σταθμό;

Ποιοι είναι οι τέσσερις γυναίκες πίσω από τις ιστορίες, τα πάθη και τα μυστικά της Κηφισιάς; Στο "Με δύναμη από την Κηφισιά" του Δημήτρη Κεχαΐδη, οι ηθοποιοί μοιράζονται πώς οι ρόλοι τους έγιναν προσωπική υπόθεση, ανακαλύπτοντας μέσα από τις ηρωίδες τις δικές τους αλήθειες και αδυναμίες.

Ακύλλας Καραζήσης: "Τα ‘Χρόνια’ της Ανί Ερνό λένε αυτά που δεν αρθρώνονται"

Με αφορμή το πρώτο ανέβασμα του εμβληματικού μυθιστορήματος "Τα χρόνια" της νομπελίστριας Ανί Ερνό, μιλήσαμε με τον Ακύλλα Καραζήση για τη θεατρική παράσταση στο θέατρο Θησείον, το "Όταν έκλαψε ο Νίτσε" και την Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου.

"Αι γυμνισταί": Η κωμωδία του Γιώργου Σίμωνα κυκλοφορεί σε βιβλίο

Το θεατρικό έργο "Αι γυμνισταί" του Γιώργου Σίμωνα συνεχίζει να παίζεται με επιτυχία στο θέατρο Rabbithole, ενώ παρουσιάζεται για πρώτη φορά και σε βιβλίο από τις εκδόσεις Βακχικόν.

Τελευταίες παραστάσεις για το "Πριν ο άνεμος ξεχάσει το όνομά μου"

Έργο που συνδυάζει την τραγωδία με το χιούμορ το "Πριν ο άνεμος ξεχάσει το όνομά μου", μιλά για την αγωνία της μνήμης και στην ακατανίκητη δύναμη της ύπαρξης. Θα παίζεται για λίγο ακόμα στον Πίσω Χώρο του Θεάτρου "Κάτω απ’ τη Γέφυρα".

"Ψ." – Το έργο που ανοίγει τις εσωτερικές ντουλάπες μας

Πλήρως ανανεωμένο, με νέα διανομή και σκηνοθετική ματιά, το "Ψ" της Άλκηστης Ηλιάδη πλάθει ανάγλυφα μια ιστορία για τα στόματα που (μας) κλείνουν και (μας) κλείνουμε και αναρωτιέται "Ως πότε;".

D-Athens Διονύσια: Ο νέος θεσμός που φιλοξενεί το Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν

Από τις 12 έως τις 14 Δεκεμβρίου 2025, το Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης φιλοξενεί το D-Athens Διονύσια 2025, μια τριήμερη γιορτή νέας δραματουργίας, ιδεών και θεατρικής δημιουργίας στο πλαίσιο της Αθήνας Παγκόσμιας Πρωτεύουσας Θεάτρου.