Η Μαρία Ξανθοπουλίδου μας συστήνει την Κυρία Ντάλογουεϊ

Η καλλιτεχνική διευθύντρια και σκηνοθέτις του θεάτρου Οδού Κεφαλληνίας-Β΄ Σκηνή, Μαρία Ξανθοπουλίδου γράφει για την παράστασή της.

Η Μαρία Ξανθοπουλίδου μας συστήνει την Κυρία Ντάλογουεϊ

Η καλλιτεχνική διευθύντρια και σκηνοθέτις του θεάτρου Οδού Κεφαλληνίας-Β΄ Σκηνή, Μαρία Ξανθοπουλίδου τολμά πολλά τα τελευταία χρόνια, εντός και εκτόςτης μικρής σκηνής στην Κυψέλη. Αυτή την περίοδο είναι χαμένη στον μαγικό κόσμοτης Βιρτζίνιας Γουλφ. Η ίδια σκιαγραφεί σκηνοθετικά τα ανθρώπινα πορτρέτα του έργου τα οποία ερμηνεύουν οι Φαίη Ξυλά, Στέλλα Αντύπα και Κατερίνα Φωτιάδη, ενώ στη σκηνή παρεμβαίνει και ο τραγουδοποιός και συνθέτης της παράστασης Λόλεκ.
Η παράσταση κάνει πρεμιέραστις 22 Δεκεμβρίου.

Η Μαρία Ξανθοπουλίδου μας γράφει για την «Kυρία Ντάλογουεϊ»

Η Μαρία Ξανθοπουλίδου μας συστήνει την Κυρία Ντάλογουεϊ - εικόνα 1
Μαρία Ξανθοπουλίδου

Η Βιρτζίνια Γούλφ υπήρξε μια από τις σημαντικότερες γυναίκες της ευρωπαϊκής λογοτεχνίας. Ο τρόπος που περνάει από το ρεαλιστικό πεδίο στο φαντασιακό και το βάθος με το οποίο γνωρίζει τη ζωή, τη φύση, τους ανθρώπους και τον έρωτα- τον έρωτα που δεν τον βίωσε όπως θα ήθελε- ελεύθερη και αποδεσμευμένη από τους κοινωνικούς ρόλους της εποχής της, αποτυπώνεται με μια γραφή ξεχωριστή και βαθιά προσωπική. Γι αυτό και η κα Ντάλογουεϊ είναι πάρα πολύ ταυτισμένη στο μυαλό και την ψυχή της Βιρτζίνια Γουλφ, μ’ εκείνη την ίδια.. Γράφοντάς το βιβλίο της, είχε στο μυαλό της ένα αληθινό πρόσωπο. Μια μεγαλύτερή της γυναίκα που στην εφηβεία της είχε αναλάβει να μάθει σ’ εκείνη και την αδελφή της τους τρόπους συμπεριφοράς στα σαλόνια της «καλής» αγγλικής κοινωνίας, κατάλοιπα της βικτωριανής περιόδου που η Βιρτζίνια Γούλφ σιχαινόταν. Η Κυρία Ντάλογουεϊ λοιπόν γεννήθηκε κάπως έτσι. Το 1923. Δεν είναι πια νέα, είναι παντρεμένη και μητέρα ενός κοριτσιού που έχει περάσει την εφηβεία, προσπαθεί να πιαστεί από τις κούφιες φλυαρίες των κοσμικών δεξιώσεων για να μην προλάβει να σκεφτεί πόσο πολύ της λείπουν οι αληθινές, καθαρές σχέσεις και ο έρωτας. Θυμάται το νεανικό της έρωτα με τον Πήτερ Γουώλς, τη Σάλυ Σέτον και προσπαθεί να δικαιολογήσει τον άντρα της που μετά από τόσα χρόνια έγγαμου βίου, δεν μπορεί να της πεi «σ’ αγαπώ». Αυτό που ακόμα θέλει είναι να χαρεί τη ζωή. Τα απλά πράγματα που κυλάνε καθημερινά γύρω μας.
Η Βιρτζίνια Γουλφ σκεφτόταν ο χαρακτήρας της Κυρίας Ντάλογουεϊ να δώσει τέλος στη ζωή της. Δεν μπόρεσε να το κάνει όμως. Αποφάσισε να δημιουργήσει έναν νέο άντρα, που πρόσφατα έχει γυρίσει από τον πόλεμο μην μπορώντας να νιώσει τίποτα πια, και μεταφέρει σε εκείνον την απόφαση αυτή. Μπορεί κάποιος να συνεχίζει να ζει χωρίς να νιώθει τίποτα; Στην παράστασή μας η Κυρία Ντάλογουεϊ εμφανίζεται να κατοικεί στην πραγματικότητα σε τρία πρόσωπα. Στο κομμάτι που η συγγραφέας καθρεφτίζεται πάνω της, στο κομμάτι που αφήνει εκτεθειμένο να δουν οι άλλοι και σ’ εκείνο το αόρατο που υπάρχει μέσα σε όλους μας και που αγωνιά να ζήσει, να χαρεί, να υπάρξει ολόκληρο και ξεκάθαρο σαν βέλος. «Αυτή τη φορά έχω την υπέροχη εντύπωση ότι θα γράψω ακριβώς αυτό που θέλω να γράψω» έγραψε η Βιρτζίνια Γουλφ στο περιθώριο του κειμένου της.

Η Μαρία Ξανθοπουλίδου μας συστήνει την Κυρία Ντάλογουεϊ - εικόνα 2

Περισσότερες πληροφορίες

Η κυρία Ντάλογουεϊ

  • Δραματοποιημένο Μυθιστόρημα
  • Διάρκεια: 100 '

Η Β. Γουλφ σκιαγραφεί αριστοτεχνικά ανθρώπινα πορτρέτα και σχέσεις, αποτυπώνοντας τη δυσμενή κοινωνική θέση της γυναίκας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

6 κωμωδίες που δεν πρέπει να χάσετε

Από τον κλασικό Μολιέρο ως το ελληνικό θέατρο του 21ου αι., αυτές οι κωμωδίες δεν προσφέρουν μόνο ανάλαφρες στιγμές αλλά και την απόδειξη πως το χιούμορ είναι ο καλύτερος τρόπος για να ειπωθούν τα πιο σοβαρά πράγματα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
12/12/2025

Χριστουγεννιάτικη προσφορά για τις έξι τελευταίες παραστάσεις του "Match"

Η Χριστουγεννιάτικη προσφορά για τις έξι τελευταίες παραστάσεις του "Match" είναι μια ιδανική ευκαιρία να ζήσουμε μια σύγχρονη, ανατρεπτική κωμωδία που μιλά για τον έρωτα, την τεχνολογία και τη δύναμη της ανθρώπινης σύνδεσης.

"Μαρτυρία μιας κλεμμένης εφηβείας": Η ιστορία μιας νεαρής που αγωνίζεται να αμφισβητήσει το άδικο

Η ελληνική θεατρική σκηνή υποδέχεται για πρώτη φορά το "Le Consentement" της Vanessa Springora. Με τίτλο "Μαρτυρία μιας κλεμμένης εφηβείας" και σκηνοθεσία Ειρήνης Λαμπρινοπούλου, η παράσταση φωτίζει εξουσία, ευαλωτότητα και τα όρια της συναίνεσης μέσα από ζωντανή αφήγηση και μουσική.

Ποια είναι τα κορίτσια που έρχονται "Με δύναμη από την Κηφισιά" στον Σταθμό;

Ποιοι είναι οι τέσσερις γυναίκες πίσω από τις ιστορίες, τα πάθη και τα μυστικά της Κηφισιάς; Στο "Με δύναμη από την Κηφισιά" του Δημήτρη Κεχαΐδη, οι ηθοποιοί μοιράζονται πώς οι ρόλοι τους έγιναν προσωπική υπόθεση, ανακαλύπτοντας μέσα από τις ηρωίδες τις δικές τους αλήθειες και αδυναμίες.

Ακύλλας Καραζήσης: "Τα ‘Χρόνια’ της Ανί Ερνό λένε αυτά που δεν αρθρώνονται"

Με αφορμή το πρώτο ανέβασμα του εμβληματικού μυθιστορήματος "Τα χρόνια" της νομπελίστριας Ανί Ερνό, μιλήσαμε με τον Ακύλλα Καραζήση για τη θεατρική παράσταση στο θέατρο Θησείον, το "Όταν έκλαψε ο Νίτσε" και την Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου.

"Αι γυμνισταί": Η κωμωδία του Γιώργου Σίμωνα κυκλοφορεί σε βιβλίο

Το θεατρικό έργο "Αι γυμνισταί" του Γιώργου Σίμωνα συνεχίζει να παίζεται με επιτυχία στο θέατρο Rabbithole, ενώ παρουσιάζεται για πρώτη φορά και σε βιβλίο από τις εκδόσεις Βακχικόν.

Τελευταίες παραστάσεις για το "Πριν ο άνεμος ξεχάσει το όνομά μου"

Έργο που συνδυάζει την τραγωδία με το χιούμορ το "Πριν ο άνεμος ξεχάσει το όνομά μου", μιλά για την αγωνία της μνήμης και στην ακατανίκητη δύναμη της ύπαρξης. Θα παίζεται για λίγο ακόμα στον Πίσω Χώρο του Θεάτρου "Κάτω απ’ τη Γέφυρα".