Τραπεζώματα και μαχαιρώματα... Οικογενειακές συνευρέσεις που μετατράπηκαν σε δράματα στη σκηνή

Ας θυμηθούμε ορισμένα τραπεζώματα που καταλήγουν σε οικογενειακά δράματα σε διάφορα αγαπημένα θεατρικά έργα.

Τραπεζώματα και μαχαιρώματα... Οικογενειακές συνευρέσεις που μετατράπηκαν σε δράματα στη σκηνή

Γιορτινές μέρες και όλοι μας έχουμε βρεθεί ή θα βρεθούμε σε κάποιο οικογενειακό τραπέζι, όπου η «αγία» ελληνική οικογένεια θα συνφάγει και θα μοιραστεί σκέψεις και ιδέες. Σε κάποιες περιπτώσεις όμως –μακριά από εμάς, λέμε τώρα– μερικά δείπνα δεν έχουν και την πιο ευχάριστη έκβαση για τους συνδαιτυμόνες τους, κάτι που πραγματεύονται και πολλές θεατρικές παραστάσεις… Ας θυμηθούμε ορισμένα τραπεζώματα που καταλήγουν σε οικογενειακά δράματα σε διαφορετικά θεατρικά έργα… Από Χένρικ Ίψεν μέχρι τον δικό μας Γιάννη Τσίρο.

«Αύγουστος»: Τραπέζι κηδείας με μαλλιοτράβηγμα

Τραπεζώματα και μαχαιρώματα... Οικογενειακές συνευρέσεις που μετατράπηκαν σε δράματα στη σκηνή - εικόνα 1

Στο έργο του Τρέισι Λετς που σκηνοθετεί εμπνευσμένα ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης τα μέλη της αγίας οικογένειας μαζεύονται για να φάνε μαζί μετά την κηδεία του πατέρα και τελικά τρώει ο ένας τον άλλο! Για να είμαστε ακριβείς η Βάιολετ (Θέμιδα Μπαζάκα) ως βιτριολική καρκινοπαθής μητέρα τσακίζει κυριολεκτικά τις τρεις κόρες της (Μαρία Πρωτόπαππα, Βίκυ Βολιώτη, Κίττυ Παϊταζόγλου). Η σκηνή καταλήγει κυριολεκτικά σε μαλλιοτράβηγμα μεταξύ της πρωτότοκης κόρης Μπάρμπαρας (Μαρίας Πρωτόπαπα) και της αλλόφρονος μητέρας, με τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας να προσπαθούν πανικόβλητα να τις χωρίσουν.

«Αγριόπαπια»: Οι καλεσμένοι που δεν δείπνησαν ποτέ

Τραπεζώματα και μαχαιρώματα... Οικογενειακές συνευρέσεις που μετατράπηκαν σε δράματα στη σκηνή - εικόνα 2
Γιάννης Κότσιφας,Αντίνοος Αλμπάνης και Γιάννος Περλέγκας

Τραπέζι στήνεται και στην «Αγριόπαπια» του Ίψεν που σκηνοθετεί αριστοτεχνικά ο Δημήτρης Τάρλοου στο Θέατρο Πορεία. Εκεί η οικοδέσποινα Γκίνα Έντγκαλ (Λένα Δροσάκη) υποδέχεται στο χώρο του στούντιο, όπου η οικογένεια τραβά και εμφανίζει τις φωτογραφίες, τον γιατρό Ρέλινγκ (Αντίνοος Αλμπάνης), τον Μόλβικ (Ιωάννης Καπελάρης) και τον Γκράιγκερ Βέρλε (Γιάννος Περλέγκας).
Και σε αυτή τη σκηνή οι ήρωες προσπαθούν να ζήσουν μέσα σε μια επίφαση ευτυχισμένης ζωής που την καλύπτει η στίλβη των ψευδαισθήσεων και της αυταπάτης. Τρανταχτή απόδειξη ότι και αυτό το δείπνο βουλιάζει. Σκοπός του δείπνου, που προτείνει ο Γιάλμαρ Έκνταλ, είναι το καλωσόρισμα για την εγκατάσταση του νέου νοικάρη της γκαρσονιέρας, του παλιού γνώριμου Γκρέγκερ Βέρλε. Τα πράγματα όμως δεν θα εκτυλιχθούν ομαλά, καθώς ο γιατρός δείχνει από τα πρώτα λεπτά της επικοινωνίας τους ιδιαίτερα εριστικός απέναντί του και αυτό γιατί, όπως ο ίδιος ομολογεί, τον γνωρίζει από παλιά… Έτσι οι συνδαιτυμόνες δεν θα δειπνήσουν ποτέ, θα καβγαδίσουν και θα αποχωρήσουν…

«Μικρό Πόνι»: Το πικ νικ που καταλήγει σε… μάχη

Τραπεζώματα και μαχαιρώματα... Οικογενειακές συνευρέσεις που μετατράπηκαν σε δράματα στη σκηνή - εικόνα 3
Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος και Ρηνιώ Κυριαζή

Το πολύ ενδιαφέρον και αφοπλιστικά σύγχρονο έργο του Πάκο Μπεθέρα παρουσιάζεται στο Θέατρο του Νέου Κόσμου σε σκηνοθεσία της Σοφίας Καραγιάννη, με τους Κωνσταντίνο Γιαννακόπουλο και Ρηνιώ Κυριαζή να υποδύονται τους γονείς ενός δεκάχρονου αγοριού που πέφτει θύμα bullying εξαιτίας της επιλογής του να πηγαίνει στο σχολείο με μια σάκα που απεικονίζει τα μικρά πόνι. Σε μια σκηνή το ζευγάρι ξεκινά ένα τρυφερό πιν νικ, μάλιστα εκείνος της προσφέρει ένα κόκκινο τριαντάφυλλο. Το δείπνο είναι λιτό, το μενού εμπεριέχει κονσέρβα, όλα κυλούν ομαλά, μέχρι τη στιγμή που εκείνη του ομολογεί πως πέρασε από το σχολείο και ενημερώθηκε για την κατάσταση του μικρού Λουίζμι, κάτι που ο σύζυγός της είχε παραλείψει να κάνει, αν και το προηγούμενο βράδυ είχε υποσχεθεί ότι θα το έκανε… Η σύζυγος κρατά μαχαίρι, του μιλά εκνευρισμένη… Και η μάχη αρχίζει!

«Άγριος Σπόρος»: Πατέρας-κόρη-σουβλιές και μπίρες

Τραπεζώματα και μαχαιρώματα... Οικογενειακές συνευρέσεις που μετατράπηκαν σε δράματα στη σκηνή - εικόνα 4
Τάκης Σπυριδάκης και Χριστίνα Μαριάνου

Στον «Άγριο Σπόρο» του Γ. Τσίρου, που σκηνοθέτησε με ρεαλισμό που σπάει κόκαλα η Ελένη Σκότη και συνεχίζεται για τρίτη χρονιά στο Θέατρο Επί Κολωνώ, ο κεντρικός ήρωας, ο Σταύρος, τον οποίο υποδύεται εκπληκτικά ο Τάκης Σπυριδάκης, στήνει την αυτοσχέδια καντίνα μαζί με την κόρη του, τη Χαρούλα (φέτος την ερμηνεύει η Χριστίνα Μαριάνου), σε μια απόμερη παραλία. Προσπαθεί να αντεπεξέλθει στα χρέη του πουλώντας σουβλάκια τα καλοκαίρια στους λιγοστούς τουρίστες. Παρανομεί συνεχώς, δεν έχει άδεια από το δήμο, το υγειονομικό, δεν λειτουργεί η ταμειακή του κ.λπ. Τα παράπονα που εκφράζονται εις βάρος του φαίνεται να μην τον σταματούν, καθώς «έχει τον τρόπο του» με τους υπεύθυνους για να τα βρουν... Ένα βράδυ όμως η μυστηριώδης εξαφάνιση ενός νεαρού Γερμανού θα φέρει τα πάνω κάτω. Οι σε βάρος του υποψίες από τους Γερμανούς που κατέφτασαν στην περιοχή διχάζουν στην αρχή το χωριό, αλλά όλοι σιγά σιγά θα θυμηθούν ότι η καντίνα είναι αυθαίρετη, ότι το φυσικό τοπίο παραβιάζεται, ότι η γεννήτρια προκαλεί ηχορύπανση, ότι το χοιροστάσιό του, που βρομάει δεν έχει και άδεια και… πάει λέγοντας.
Στην παράσταση πατέρας και κόρη δεν τρώνε ποτέ σε ένα νορμάλ οικογενειακό τραπέζι, «τσιμπάνε» πρόχειρα έξω από την καντίνα, με τη σχέση τους να περνά από χίλια κύματα….

Περισσότερες πληροφορίες

Άγριος σπόρος

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 105 '

Ακροβατώντας μεταξύ κωμωδίας και δράματος, ο Τσίρος σκιαγραφεί μια αρχετυπική μορφή του σύγχρονου Έλληνα της επαρχίας για να σχολιάσει τον καθημερινό αγώνα για επιβίωση. Ο Στάθης Σταμουλακάτος αντικαθιστά τον Τάκη Σπυριδάκη στον πρώτο ρόλο.

Αύγουστος

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 150 '

Οι τρεις κόρες της οικογένειας Γουέστον συγκεντρώνονται στο σπίτι των γονιών τους στο Όσατζ της Οκλαχόμα, αναζητώντας μαζί με τους κοντινούς συγγενείς τον πατέρα τους, ο οποίος έχει να δώσει σημάδια ζωής για μέρες.

Η αγριόπαπια

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 180 '

Η ψυχική καταρράκωση μιας οικογένειας που συντηρείται με αυταπάτες, τις οποίες συμβολίζει μια σακατεμένη αγριόπαπια.

Το μικρό πόνι

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 80 '

Μια παράσταση-εξερεύνηση πάνω στις ευθύνες και στα αίτια του εκφοβισμού, εμπνευσμένη από αληθινά περιστατικά. Κατάλληλη για εφήβους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

6 κωμωδίες που δεν πρέπει να χάσετε

Από τον κλασικό Μολιέρο ως το ελληνικό θέατρο του 21ου αι., αυτές οι κωμωδίες δεν προσφέρουν μόνο ανάλαφρες στιγμές αλλά και την απόδειξη πως το χιούμορ είναι ο καλύτερος τρόπος για να ειπωθούν τα πιο σοβαρά πράγματα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
12/12/2025

Χριστουγεννιάτικη προσφορά για τις έξι τελευταίες παραστάσεις του "Match"

Η Χριστουγεννιάτικη προσφορά για τις έξι τελευταίες παραστάσεις του "Match" είναι μια ιδανική ευκαιρία να ζήσουμε μια σύγχρονη, ανατρεπτική κωμωδία που μιλά για τον έρωτα, την τεχνολογία και τη δύναμη της ανθρώπινης σύνδεσης.

"Μαρτυρία μιας κλεμμένης εφηβείας": Η ιστορία μιας νεαρής που αγωνίζεται να αμφισβητήσει το άδικο

Η ελληνική θεατρική σκηνή υποδέχεται για πρώτη φορά το "Le Consentement" της Vanessa Springora. Με τίτλο "Μαρτυρία μιας κλεμμένης εφηβείας" και σκηνοθεσία Ειρήνης Λαμπρινοπούλου, η παράσταση φωτίζει εξουσία, ευαλωτότητα και τα όρια της συναίνεσης μέσα από ζωντανή αφήγηση και μουσική.

Ποια είναι τα κορίτσια που έρχονται "Με δύναμη από την Κηφισιά" στον Σταθμό;

Ποιοι είναι οι τέσσερις γυναίκες πίσω από τις ιστορίες, τα πάθη και τα μυστικά της Κηφισιάς; Στο "Με δύναμη από την Κηφισιά" του Δημήτρη Κεχαΐδη, οι ηθοποιοί μοιράζονται πώς οι ρόλοι τους έγιναν προσωπική υπόθεση, ανακαλύπτοντας μέσα από τις ηρωίδες τις δικές τους αλήθειες και αδυναμίες.

Ακύλλας Καραζήσης: "Τα ‘Χρόνια’ της Ανί Ερνό λένε αυτά που δεν αρθρώνονται"

Με αφορμή το πρώτο ανέβασμα του εμβληματικού μυθιστορήματος "Τα χρόνια" της νομπελίστριας Ανί Ερνό, μιλήσαμε με τον Ακύλλα Καραζήση για τη θεατρική παράσταση στο θέατρο Θησείον, το "Όταν έκλαψε ο Νίτσε" και την Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου.

"Αι γυμνισταί": Η κωμωδία του Γιώργου Σίμωνα κυκλοφορεί σε βιβλίο

Το θεατρικό έργο "Αι γυμνισταί" του Γιώργου Σίμωνα συνεχίζει να παίζεται με επιτυχία στο θέατρο Rabbithole, ενώ παρουσιάζεται για πρώτη φορά και σε βιβλίο από τις εκδόσεις Βακχικόν.

Τελευταίες παραστάσεις για το "Πριν ο άνεμος ξεχάσει το όνομά μου"

Έργο που συνδυάζει την τραγωδία με το χιούμορ το "Πριν ο άνεμος ξεχάσει το όνομά μου", μιλά για την αγωνία της μνήμης και στην ακατανίκητη δύναμη της ύπαρξης. Θα παίζεται για λίγο ακόμα στον Πίσω Χώρο του Θεάτρου "Κάτω απ’ τη Γέφυρα".