Hi-tech αυτοβιογραφικό κολάζ από τον Ρομπέρ Λεπάζ στη Στέγη

Είναι γνωστό το χάρισμά του να λέει ιστορίες. Ο ανανεωτής του θεάτρου της εικόνας Ρομπέρ Λεπάζ έρχεται στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση με το αυτοβιογραφικό «887». Ανακαλύψτε τον!

Hi-tech αυτοβιογραφικό κολάζ από τον Ρομπέρ Λεπάζ στη Στέγη

Είναι γνωστό το χάρισμά του να λέει ιστορίες. Ο ανανεωτής του θεάτρου της εικόνας Ρομπέρ Λεπάζ έρχεται στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση (24-27/10) με το αυτοβιογραφικό «887». Ανακαλύψτε τον!

Hi-tech αυτοβιογραφικό κολάζ από τον Ρομπέρ Λεπάζ στη Στέγη - εικόνα 1

«Η τεχνολογία βρίσκεται στο ξεκίνημα του θεάτρου και δεν πρέπει να θεωρείται απειλή, αλλά στοιχείο συνοχής. Η επιβίωση της τέχνης του θεάτρου εξαρτάται από την ικανότητά του να επανεφευρίσκει τον εαυτό του αγκαλιάζοντας νέα εργαλεία και νέες γλώσσες», έγραφε ο γνωστός συγγραφέας­ και σκηνοθέτης από το Κεµπέκ ­Ρομπέρ Λεπάζ στο κείμενο του για την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου το 2008. Αυτό είναι το πρίσμα υπό το οποίο βλέπει την τέχνη του ο πολυσχιδής και ιδιοφυής καλλιτέχνης και, υιοθετώντας τις τεχνολογικές δυνατότητες της εποχής μας, αφηγείται τις ιστορίες του πιο δυνατά από ποτέ. Οι εικόνες –δομικό στοιχείο στο έργο του– στηρίζουν το κείμενο μερικές φορές καλύτερα και από τις λέξεις και οι παραστάσεις του δίνουν την αίσθηση ενός οπτικοακουστικού παιχνιδιού στο οποίο αντικατοπτρίζονται όλες οι αντιφάσεις της παγκοσμιοποίησης και της ανθρώπινης φύσης.

Το «887» είναι το δεύτερο έργο με το οποίο έρχεται στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση και είναι το πιο αυτοβιογραφικό της καριέρας του. Μέσα σε ένα πολυμορφικό κουκλόσπιτο, ομοίωμα της πολυκατοικίας στην οποία μεγάλωσε, στον αριθμό 887 της λεωφόρου Murray του Κεμπέκ, ο Λεπάζ κινείται και μιλάει με τόνο αναστοχαστικό για τη ζωή και την ύπαρξη. Τον ενδιαφέρει να κατανοήσει ποια θέση παίρνουν μέσα στην απλή, καθημερινή ζωή του καθενός μας μεγάλα ερωτήματα: πώς λειτουργεί η μνήμη – ατομική και συλλογική; Πώς συγκροτείται και πώς αποδομείται η ταυτότητα – προσωπική κι εθνική; Μέσα από καθημερινές ιστορίες –η παράσταση μνημονεύει από την πάσχουσα από Αλτσχάιμερ γιαγιά του μέχρι και την αποκαλούμενη Ήσυχη Επανάσταση του Καναδά­ (1960-70)–, ο Λεπάζ επιχειρεί να ενώσει τα νήματα της δικής του ζωής με εκείνα της χώρας του.

Εμβληματικές παραστάσεις του Ρομπέρ Λεπάζ

«Τριλογία του δράκου»

Hi-tech αυτοβιογραφικό κολάζ από τον Ρομπέρ Λεπάζ στη Στέγη - εικόνα 2

Με το εξάωρο κινέζικο έπος του 1985 κατέκτησε την παγκόσμια αναγνώριση και θεωρήθηκε «ο νέος Πίτερ Μπρουκ». Δημιούργησε το έργο χωρίς να έχει επισκεφθεί την Κίνα, αλλά αντλώντας έμπνευση από την Chinatown του Κεμπέκ και την ιστορία ενός τζογαδόρου θείου του.

«The far side of the moon»

Hi-tech αυτοβιογραφικό κολάζ από τον Ρομπέρ Λεπάζ στη Στέγη - εικόνα 3

Με το «The far side of the moon» συστήθηκε στο ελληνικό κοινό το 2011. Μια ημιαυτοβιογραφική ελεγεία με φόντο τον ανταγωνισμό Αμερικανών και Σοβιετικών για την κατάκτηση του Διαστήματος και με άξονα το πένθος και την έριδα δύο αδερφών μετά το θάνατο της μητέρας τους.

«Χιροσίμα ή Οι επτά παραπόταμοι στο δέλτα του Ότα»

Hi-tech αυτοβιογραφικό κολάζ από τον Ρομπέρ Λεπάζ στη Στέγη - εικόνα 4

Το 1994 ανέτρεξε στην εβραϊκή γενοκτονία από τους ναζί και παράλληλα στη φρίκη της ατομικής βόμβας στη Χιροσίμα, παρακολουθώντας τους ­επιζώντες μέσα από προσωπικές εμπειρίες.

Περισσότερες πληροφορίες

887

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 120 '

Επιστρέφει με το πιο αυτοβιογραφικό one-man-show της ζωής του, ένα υπαρξιακό σκηνικό ταξίδι που μοιάζει να αποτίνει φόρο τιμής σε μια διάσημη ρήση του Γάλλου φιλοσόφου Ρολάν Μπαρτ: «Η μόνη μας πατρίδα είναι η παιδική μας ηλικία».

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η Πειραματική κερνά τα τελευταία "Μπατόν σαλέ"

Η δημοσιογράφος που συμμετείχε στην αποκάλυψη του σκανδάλου Predator είναι η τελευταία καλεσμένη των ζωντανών συνεντεύξεων σε ελαφριά ατμόσφαιρα τις οποίες συντονίζουν η Ευδοξία Ανδρουλιδάκη και η Μαρία Φιλίνη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
26/04/2024

"Σ’ εσάς που με ακούτε": Η επιτυχία του ΚΘΒΕ κατεβαίνει Αθήνα

Μετά την επιτυχία που γνώρισε στη Θεσσαλονίκη, το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη έρχεται για λίγες παραστάσεις στο Αμφι-Θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου.

Η "Μαύρη σαμπούκα" γίνεται Grande και επιστρέφει για καλοκαίρι

Μετά από αμέτρητες "τελευταίες παραστάσεις" και 2 sold out περιοδείες, η κωμωδία με τους Τόλη Παπαδημητρίου και Αντώνη Στάμο έρχεται στο Άλσος για μία και μοναδική φορά.

"Βάτραχοι": Γιάννος Περλέγκας και Κι όμως κινείται συνδυάζουν Αριστοφάνη με escape room

Η ομάδα Ελλήνων ακροβατών και χορευτών συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον ηθοποιό και ανεβάζει την αρχαία κωμωδία χρησιμοποιώντας τη σκηνική σύνθεση ενός ζωντανού δωματίου απόδρασης.

Ποια είναι η νέα παράσταση που έρχεται το Μάιο στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου;

Ο Γιώργος Παύλου, απόφοιτος του Τμήματος Σκηνοθεσίας της Δραματική Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, ανεβάζει το πιο βιωματικό και ίσως και το ωριμότερο έργο του Χρήστου Βακαλόπουλου για μια γενιά που συνθηκολόγησε και μια Αθήνα που χάθηκε ανάμεσα στους συρμούς.

Τελευταία ευκαιρία για να δεις τον "Τυχαίο θάνατο ενός αναρχικού" (και το καλοκαίρι!)

Η παράσταση "φαινόμενο" αποχαιρετά τη σεζόν και το θεατρόφιλο κοινό με λίγες καλοκαιρινές παραστάσεις και με την αρχική dream team διανομή της πρώτης χρονιάς πριν περάσει στο πάνθεον των παραστάσεων που έγραψαν ιστορία.

Λένα Κιτσοπούλου: Αντίστροφη μέτρηση για το "Και λέγε λέγε", τη νέα της παράσταση στο Θέατρο Τέχνης

Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνος Παπαδόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης και Γαλήνη Χατζηπασχάλη ανεβαίνουν στη σκηνή μαζί τη σκηνοθέτιδα και δημιουργό σε μια παράσταση που δημιουργήθηκε από τον συνδυασμό διαφορετικών τεχνών και μιλάει για τον έρωτα, την πατριαρχία και πολλά ακόμη.