Μια αλλόκοτη πομπή «τρέχει» στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου

Τί ακριβώς είναι η τρεισήμισι ωρών προβολή-εγκατάσταση των σαράντα μέτρων και των οχτώ οθονών που έχει στηθεί κάτω από την Ακρόπολη;

Μια αλλόκοτη πομπή «τρέχει» στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου

Πλάι στους τουρίστες, τους μικροπωλητές και τους διαβάτες της Διονυσίου Αρεοπαγίτου, στην αρχή του πεζοδρόμου και ως το Ηρώδειο, μια πομπή από σκιές που προχωρούν υπό τους ήχους μιας ορχήστρας με χάλκινα πνευστά κάνει κάθε βράδυ την εμφάνισή της. Όχι, η πομπή δεν είναι "ζωντανή" και, όχι, δεν είναι μέρος της documenta14. Πρόκειται για την κινηματογραφική προβολή-εγκατάσταση «Παίξτε τον χορό ακόμα πιο γλυκά» του κορυφαίου Νοτιοαφρικανού εικαστικού και σκηνοθέτη Ουίλιαμ Κέντριτζ, στήθηκε στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και θα συντροφεύει τις βόλτες μας κάτω από την Ακρόπολη μέχρι τις 10 Ιουλίου. Πάρτε μια ιδέα από το trailer


Όπως μας ενημερώνει το γραφείο Τύπου του φεστιβάλ «σε αυτήν της μεγάλης κλίμακας κινηματογραφική προβολή, ο Κέντριτζ παρουσιάζει μια πομπή από σκιώδεις φιγούρες που προχωρούν υπό τους ήχους μιας ορχήστρας με χάλκινα πνευστά. Ένα καραβάνι σκιών σαράντα μέτρων προβάλλεται σε οκτώ οθόνες, παραπέμποντας στο μεσαιωνικό danse macabre. Ωστόσο, η πομπή αυτή έχει να κάνει περισσότερο με τη ζωή παρά με τον θάνατο. Το θέαμα των ανθρώπων που συντρίβονται υπό το βάρος των πραγμάτων τους, ενώ οδεύουν προς ένα άγνωστο μέλλον, φέρνει αναπόφευκτα στον νου την προσφυγική κρίση. Το μοτίβο της πομπής μεταμορφώνεται έτσι σε διαχρονικό σύμβολο μετακίνησης, φυγής και πολιτικών αλλαγών. Ο Κέντριτζ θίγει το ζήτημα της υπαρξιακής μοναξιάς του περιπλανώμενου οδοιπόρου, απεικονίζοντας ανθρώπους να περπατούν ο ένας πίσω από τον άλλον, από τη μια χώρα στην άλλη, από τον γνώριμο τρόμο του πολέμου στον φόβο και την ελπίδα του άγνωστου προορισμού. Ο τίτλος της παράστασης εμπνέεται από τον στίχο ενός ποιήματος του Πάουλ Τσέλαν: «Παίξτε τον χορό ακόμα πιο γλυκά». Όμως ο Κέντριτζ δεν απεικονίζει έναν χορό νεκρών, αλλά μια λιτανεία από σκιές που παρελαύνουν μέσα στο σπήλαιο του Πλάτωνα". Κάπως έτσι, τόσο με τις εκθέσεις όσο και με τη γενικότερη θεματική του, το φεστιβάλ καταπιάνεται φέτος με το μεταναστευτικό πρόβλημα όχι μόνο ως γεωπολιτική πραγματικότητα αλλά και ως οντολογική περιπέτεια.

Δείτε την εγκατάσταση στον πεζόδρομο Διονυσίου Αρεοπαγίτου, 31 Μαΐου - 1 Αυγούστου 2017, 21:30 – 01:00

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το "Nomsferatu" γιορτάζει το Halloween

Ο Δράκουλας που… δεν φοβάται να γελάσει μας περιμένει στο Θέατρο 104, για να γιορτάσουμε Halloween με γέλιο, τρόμο και δαγκωματιές, σε μια μαύρη κωμωδία γεμάτη φαντάσματα και spooky διάθεση.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
31/10/2025

Ελληνικός θίασος σε βρετανικό "Οιδίποδα" στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση;

Πότε κάνει πρεμιέρα η πολυαναμενόμενη παράσταση "Οιδίποδας" στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση με Έλληνες ηθοποιούς;

Η Κατερίνα Σακελλαροπούλου Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Μετά τον Δημήτρη Πασσά, η πρώην Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, παρέλαβε τη σκυτάλη από τη Λίνα Μενδώνη.

Δύο παραστάσεις με αφετηρία τη Γλυκερία Μπασδέκη όπου η γυναικεία φωνή επιτέλους ακούγεται

Κάθε φορά που η Γλυκερία Μπασδέκη επιστρέφει στην Αθήνα, ξέρουμε ότι έχει κάτι ηχηρό να πει.

"Τα χρόνια" της Ανί Ερνό γίνονται παράσταση από τους Ακύλλα Καραζήση και Νίκο Χατζόπουλο

Το εμβληματικό μυθιστόρημα "Τα χρόνια" της νομπελίστριας Ανί Ερνό, σε σκηνοθεσία Ακύλλα Καραζήση και Νίκου Χατζόπουλου, μετατρέπεται σε θεατρική παράσταση μνήμης και χρόνου - μια ζωντανή ανατομία του εαυτού και της εποχής μας.

Στο 'Καπούτ', η ζωή δεν έχει ηλικία

Για δεύτερη χρονιά και με ανανεωμένο καστ παίζεται το "Καπούτ", το έργο που εστιάζει με λεπτότητα και χιούμορ στις προκλήσεις της τρίτης ηλικίας, έναν κόσμο συχνά παραγνωρισμένο στη σύγχρονη δραματουργία.

Το "Εγώ κι Εσύ" της Lauren Gunderson μάς θυμίζει τι σημαίνει να συνδέεσαι αληθινά

Δύο νέοι, ένα ποίημα και μια απρόσμενη συνάντηση γίνονται η αφορμή για ένα ταξίδι αυτογνωσίας, τρυφερότητας και αλήθειας. Η Σοφία Βγενοπούλου σκηνοθετεί την παράσταση "Εγώ κι Εσύ" για τη δύναμη της τέχνης και της ανθρώπινης επαφής.