3 ξεχωριστά χορευτικά ραντεβού

Τα σώματα των χορευτών κινούνται με συγκινητική ελευθερία σε τρεις παραστάσεις που διεκδικούν το ενδιαφέρον μας.

3 ξεχωριστά χορευτικά ραντεβού

Τα σώματα των χορευτών κινούνται με συγκινητική ελευθερία σε τρεις παραστάσεις που διεκδικούν το ενδιαφέρον μας.

«Οttof»

3 ξεχωριστά χορευτικά ραντεβού - εικόνα 1

Για πρώτη φορά έρχεται στη χώρα μας η 37χρονη αυτοδίδακτη χορογράφος-χορεύτρια, Μπουσρά Ουιζγκέν, η οποία το 2010 τιμήθηκε με το γαλλικό βραβείο SACD για νέους ταλαντούχους χορογράφους και με το βραβείο της Ένωσης Κριτικών Θεάτρου, Μουσικής. Η Μαροκινή καλλιτέχνης ονομάζει την παράστασή της «Ottof», που σημαίνει μυρμήγκι στη γλώσσα των Βεδουίνων και προσκαλεί πλάι της στη σκηνή τέσσερις ηλικιωμένες γυναίκες, που έχουν περάσει όλη τους τη ζωή δουλεύοντας σκληρά σαν τα μυρμήγκια. Γεμάτες ενέργεια και δύναμη μετασχηματίζουν τον αγώνα της ζωής τους σε χορό. (Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, στις 21-23/2)

«Σάλος»

3 ξεχωριστά χορευτικά ραντεβού - εικόνα 2

Όσοι δεν είδαν την παράσταση της Σοφίας Μαυραγάνη το καλοκαίρι στο Φεστιβάλ Αθηνών έχουν μία ακόμη ευκαιρία. «Σάλος» αποκαλείται το βουβό κύμα, ένα κύμα δηλαδή που δεν αιτιολογείται από τις παρούσες καιρικές συνθήκες, αλλά οφείλεται σε ανέμους που έχουν προηγηθεί χρονικά ή συνέβησαν σε άλλες περιοχές. Η ταλαντούχα χορογράφος, συνεχίζοντας την έρευνά της πάνω στην ταυτότητα του παραστατικού δρώμενου, διερευνά το ρόλο των «βουβών κυμάτων» στην ιστορική πραγματικότητα και συγκεκριμένα στην ιστορική συνέχεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συμμετέχουν οι χορευτές: Νώντας Δαμόπουλος, Χαρά Κότσαλη, Σάνια Στριμπάκου. (Μέγαρο Μουσικής, 18/2)

«Manual Solos»

3 ξεχωριστά χορευτικά ραντεβού - εικόνα 3

Η χορογράφος Ίρις Καραγιάν σε αρκετές χορογραφίες της δουλεύει με την ιδέα ότι κάθε κίνηση που δημιουργεί επαφή μεταξύ των σωμάτων προεκτείνεται και επιχειρεί να μπει στο σώμα του άλλου. Το ύφος και το χαρακτήρα της δουλειάς της αποκαλύπτει το «Manual Solos», μια παράσταση που επαναπραγματεύεται δύο ιστορικά σόλο: το «Wall-Floor Positions» (1968) του εικαστικού καλλιτέχνη Μπρους Νάουμαν και το «Water Motor» (1979) της χορογράφου Τρίσα Μπράουν. Στόχο έχει να ξανασκεφτεί ενεργά αυτά τα έργα και να συνδιαλεχθεί μαζί τους. Χορεύουν: Ιωάννα Παρασκευοπούλου (16/2), Αμαλία Κοσμά (23/2) και (2/3), Αντιγόνη Αυδή (9/3). (Πόρτα, από 16/2)

Περισσότερες πληροφορίες

Σάλος

  • Σύγχρονος Χορός
  • Διάρκεια: 50 '

Μια ποιητική και χορευτική αλληγορία πάνω στο θέμα της ανατροπής της αιτιότητας του χρόνου.

Ottof

  • Σύγχρονος Χορός
  • Διάρκεια: 65 '

Η Μαροκινή χορογράφος προσκαλεί στη σκηνή 4 γυναίκες μεγάλης ηλικίας. Σημαδεμένες από τη ζωή, αλλά γεμάτες ενέργεια και δύναμη, χορεύουν, ακροβατούν ανάμεσα στη φαντασία και στο ρεαλισμό, στην παράδοση και στο σύγχρονο κόσμο

Manual Solos

  • Σύγχρονος Χορός
  • Διάρκεια: 45 '

Η Ίρις Καραγιάν δημιουργεί μια χορογραφία και προσκαλεί κάθε Πέμπτη μια διαφορετική ερμηνεύτρια για να τη χορέψει: Ι. Παρασκευοπούλου (16/2), Αμ. Κοσμά (23/2, 2/3), Αντ. Αυδή (9/3)

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

6 κωμωδίες που δεν πρέπει να χάσετε

Από τον κλασικό Μολιέρο ως το ελληνικό θέατρο του 21ου αι., αυτές οι κωμωδίες δεν προσφέρουν μόνο ανάλαφρες στιγμές αλλά και την απόδειξη πως το χιούμορ είναι ο καλύτερος τρόπος για να ειπωθούν τα πιο σοβαρά πράγματα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
12/12/2025

Χριστουγεννιάτικη προσφορά για τις έξι τελευταίες παραστάσεις του "Match"

Η Χριστουγεννιάτικη προσφορά για τις έξι τελευταίες παραστάσεις του "Match" είναι μια ιδανική ευκαιρία να ζήσουμε μια σύγχρονη, ανατρεπτική κωμωδία που μιλά για τον έρωτα, την τεχνολογία και τη δύναμη της ανθρώπινης σύνδεσης.

"Μαρτυρία μιας κλεμμένης εφηβείας": Η ιστορία μιας νεαρής που αγωνίζεται να αμφισβητήσει το άδικο

Η ελληνική θεατρική σκηνή υποδέχεται για πρώτη φορά το "Le Consentement" της Vanessa Springora. Με τίτλο "Μαρτυρία μιας κλεμμένης εφηβείας" και σκηνοθεσία Ειρήνης Λαμπρινοπούλου, η παράσταση φωτίζει εξουσία, ευαλωτότητα και τα όρια της συναίνεσης μέσα από ζωντανή αφήγηση και μουσική.

Ποια είναι τα κορίτσια που έρχονται "Με δύναμη από την Κηφισιά" στον Σταθμό;

Ποιοι είναι οι τέσσερις γυναίκες πίσω από τις ιστορίες, τα πάθη και τα μυστικά της Κηφισιάς; Στο "Με δύναμη από την Κηφισιά" του Δημήτρη Κεχαΐδη, οι ηθοποιοί μοιράζονται πώς οι ρόλοι τους έγιναν προσωπική υπόθεση, ανακαλύπτοντας μέσα από τις ηρωίδες τις δικές τους αλήθειες και αδυναμίες.

Ακύλλας Καραζήσης: "Τα ‘Χρόνια’ της Ανί Ερνό λένε αυτά που δεν αρθρώνονται"

Με αφορμή το πρώτο ανέβασμα του εμβληματικού μυθιστορήματος "Τα χρόνια" της νομπελίστριας Ανί Ερνό, μιλήσαμε με τον Ακύλλα Καραζήση για τη θεατρική παράσταση στο θέατρο Θησείον, το "Όταν έκλαψε ο Νίτσε" και την Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου.

"Αι γυμνισταί": Η κωμωδία του Γιώργου Σίμωνα κυκλοφορεί σε βιβλίο

Το θεατρικό έργο "Αι γυμνισταί" του Γιώργου Σίμωνα συνεχίζει να παίζεται με επιτυχία στο θέατρο Rabbithole, ενώ παρουσιάζεται για πρώτη φορά και σε βιβλίο από τις εκδόσεις Βακχικόν.

Τελευταίες παραστάσεις για το "Πριν ο άνεμος ξεχάσει το όνομά μου"

Έργο που συνδυάζει την τραγωδία με το χιούμορ το "Πριν ο άνεμος ξεχάσει το όνομά μου", μιλά για την αγωνία της μνήμης και στην ακατανίκητη δύναμη της ύπαρξης. Θα παίζεται για λίγο ακόμα στον Πίσω Χώρο του Θεάτρου "Κάτω απ’ τη Γέφυρα".