Η Συρία σε πρώτο πλάνο

Να λοιπόν που ακόμη και η πραγματικότητα της διαμελισμένης Συρίας μπορεί να χωρέσει στο θέατρο. Με ποιον τρόπο; Θα μας το δείξουν οι Σύριοι Ομάρ Αμπουσαάντα και Μιθκάλ Αλζγκάιρ μέσα από τις παραστάσεις τους στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, στις 26-27/10.

Η Συρία σε πρώτο πλάνο

Να λοιπόν που ακόμη και η πραγματικότητα της διαμελισμένης Συρίας μπορεί να χωρέσει στο θέατρο. Με ποιον τρόπο; Θα μας το δείξουν οι Σύριοι Ομάρ Αμπουσαάντα και Μιθκάλ Αλζγκάιρ μέσα από τις παραστάσεις τους, που επιχειρούν να αναψηλαφήσουν τις πληγές του πόλεμου στη χώρα τους από τη σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, στις 26-27/10.

Ομάρ Αμπουσαάντα

Η Συρία σε πρώτο πλάνο - εικόνα 1

O ακτιβιστής σκηνοθέτης Ομάρ Αμπουσαάντα δηλώνει ως τόπο διαμονής τη βομβαρδισμένη Δαμασκό. Γι’ αυτόν το πολιτικό θέατρο είναι μια πράξη αντίστασης, παρότι όπως λέει ο ίδιος: «Οι αξίες του απέτυχαν να πραγματωθούν όταν αυτό ήταν ακόμη δυνατό». Αν θυμάστε, τον ξαναείδαμε πριν από πέντε χρόνια στο «Meeting Points 6».

Η Συρία σε πρώτο πλάνο - εικόνα 2

Η παράσταση
Ο Αμπουσαάντα μαζί με τον συγγραφέα Μοχάμαντ Αλ Ατάρ δημιούργησαν το «While I was waiting», μια σπαρακτική πολιτική αλληγορία βγαλμένη από τα ερείπια της Δαμασκού, η οποία ερευνά την υπαρξιακή πάλη που εγείρουν τραυματικές συνθήκες, όπως η απουσία, η αναμονή και η ανάγκη του ανήκειν.

Η Συρία σε πρώτο πλάνο - εικόνα 3

Η φιλοσοφία
Το θέατρο χωράει παντού για τον Αμπουσαάντα. Ανεβάζει παραστάσεις σε απομακρυσμένες περιοχές της Συρίας, της Αιγύπτου και της Υεμένης, παροτρύνοντας τους ντόπιους να συμμετάσχουν σε αυτές. Ενσωματώνει στοιχεία από τη συριακή παράδοση σε νέες φόρμες όπως το θέατρο-ντοκουμέντο, κάνοντας χρήση οπτικοακουστικών μέσων και αρχειακού υλικού.

Μιθκάλ Αλζγκάιρ

Η Συρία σε πρώτο πλάνο - εικόνα 4

Ο ανερχόμενος χορογράφος Μιθκάλ Αλζγκάιρ από το 2010 ζει στη Γαλλία. Σπούδασε κλασικό και σύγχρονο χορό στη Δαμασκό και χορογραφία στο Εθνικό Κέντρο Χορογραφίας του Μονπελιέ.

Η Συρία σε πρώτο πλάνο - εικόνα 5

Η παράσταση
Με το «Displacement» ο Αλζγκάιρ απαντά καταρχήν στο δικό του προβλη­ματισμό πάνω στο θέμα της φυγής, της εξορίας. Ευρισκόμενος ο ίδιος ανάμεσα σε δύο χώρες, τη Γαλλία και τη Συρία, αλλά και ανάμεσα στην τέχνη και την πραγματικότητα, κατορθώνει να αναδείξει «εδώ» αυτό που συμβαίνει «εκεί».

Η φιλοσοφία
Μέσα από τη δυναμική της συριακής παράδοσης, ο χορογράφος εξερευνά τις ρίζες της αλλά και το πόσο θα αλλάξει υπό την πίεση των ρήξεων που υφίσταται η χώρα του.

Περισσότερες πληροφορίες

While I was waiting

  • Κοινωνικό

Θέατρο-ντοκουμέντο βγαλμένο από τα σπλάχνα του πολέμου στη Συρία. Στο μόνιτορ ενός καρδιογράφου καταγράφεται το σήμα της ανθρώπινης ζωής και μαζί η ελπίδα μιας ολόκληρης χώρας για ανάσταση από τον όλεθρο.

Displacement

  • Σύγχρονος Χορός
  • Διάρκεια: 60 '

Ο εγκατεστημένος στη Γαλλία Σύρος χορογράφος εξερευνά μέσα από μουσικά και κινητικά μοτίβα παραδοσιακών χορών τη δυναμική και την παράδοση της κουλτούρας του τόπου του και πραγματεύεται τα θέματα της εκτόπισης και της εξορίας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ποιο έργο παρουσιάζει σε πανελλήνια πρώτη η Κωνσταντίνα Νικολαΐδη;

Καζανάς, Μάλφα, Μαρκάτης, Μουταφτσής, Ντεμίρη, Τσόλκα πρωταγωνιστούν στην πρώτη παρουσίαση του "Άκρως συμπαντικό" της Σάρλοτ Τζόουνς από την Κωνσταντίνα Νικολαΐδη στο Σύγχρονο Θέατρο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
26/09/2022

Ξεκίνησε η προπώληση για τους "Βρυκόλακες" του Εθνικού Θεάτρου

Ο Σταμάτης Φασουλής επιστρέφει στο Εθνικό Θέατρο και σκηνοθετεί ένα ωραίο θίασο στους " Bρυκόλακες" του Χένρικ Ίψεν.

"Θέατρο ξανά": Το καλλιτεχνικό πρόγραμμα του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος 2022-23

Κακλέας, Καπουτζίδης, Γκασούκα, Δεντάκης, Ασπιώτης, Αμπαζής, Πασσαλής κι άλλοι θα σκηνοθετήσουν στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. Αυτός είναι ο Καλλιτεχνικός Προγραμματισμός 2022-2023 που επαναπροσδιορίζει την ταυτότητα του ΚΘΒΕ.

Ρομέο Καστελούτσι: "Είναι ουτοπικό να πιστεύουμε ότι η βία μπορεί να εξαλειφθεί"

Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης μάς μίλησε ενόψει της παρουσίασης στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση της νέας του δουλειάς "Bros, όπως Αδερφοί", που βάζει στο επίκεντρο το ζήτημα της αστυνομικής βίας.

"Στην απέναντι όχθη" για τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή

Η Μίνα Χειμώνα και η Αγγελική Κοντού ερμηνεύουν σε δική τους δημιουργία μια μουσικοθεατρική παράσταση αφιερωμένη στους Μικρασιάτες πρόσφυγες και την κουλτούρα τους που μπόλιασε την ελληνική κοινωνία.

Πλανήτης "Solaris" καλεί Κυψέλη

Το Άσυλο Ανιάτων επέλεξε ο Θοδωρής Αμπαζής για να παρουσιάσει τη site specific παράσταση που εμπνεύστηκε από το διάσημο μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας του Στανίσλαβ Λεμ με την ομάδα ΟΠΕΡΑ. Μια δουλειά που μας ιντριγκάρει για τέσσερις βασικούς λόγους.