Στο Τριανόν δεν πηγαίνουμε μόνο για σινεμά

Κλασικό στέκι των σινεφίλ, το Τριανόν έχει ανοίξει την οροφή του και, ενώ συνεχίζει τις κινηματογραφικές προβολές, για δέκα βραδιές, φιλοξενεί ένα ξεχωριστό θεατρικό σόλο της Μάνιας Παπαδημητρίου.

Στο Τριανόν δεν πηγαίνουμε μόνο για σινεμά

Ο μονόλογος του Παναγιώτη Μέντη «Αδαμαντία» πρωτοπαίχτηκε τον περασμένο χειμώνα στο Θέατρο Τέχνης «Κάρολος Κουν», έπειτα στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και τώρα, για δέκα μόνο βραδιές, επαναλαμβάνεται στο Τριανόν. Η Μάνια Παπαδημητρίου είναι η ερμηνεύτρια αυτού του έργου, το οποίο βασίζεται σε πραγματική αλληλογραφία και περίμενε χρόνια την ανακάλυψή του από τον σκηνοθέτη Κωστή Καπελώνη. Εκτός από την ιστορία μιας γυναίκας, στο έργο ξετυλίγεται και η νεότερη ιστορία δύο χωρών, της Ελλάδας και της Αφρικής, ενώ δίνει την αίσθηση ενός μανιφέστου υπέρ των γυναικών που πρέπει να τα φέρουν όλα εις πέρας και κάπου ανάμεσα τις συµβάσεις και τους συµβιβασµούς να θέσουν (και) τις δικές τους προτεραιότητες...

Όπως επισημαίνουν και οι συντελεστές: «Η Αδαμαντία, αγωνιά να επιβιώσει κτίζοντας στην άµµο της Αφρικανικής ερήµου τη διαρκώς µετέωρη προσωπική της περιπέτεια. Γυναίκα και Άνδρας, Μάνα και Πατέρας σε µια οικογένεια που της ζητά να απολογηθεί για όσα λαχτάρησε αλλά δεν τα έζησε. Από ένα νησί του Αιγαίου, στη Θεσσαλονίκη, στην Αλεξάνδρεια, στο Κάϊρο και την Αθήνα. Ελλάδα και Αίγυπτος, αλλά πουθενά ρίζα και φιλόξενη πατρίδα. Η Ελλάδα µετά τον εµφύλιο. Η Ελλάδα του Καραµανλή, της Δικτατορίας, η Ελλάδα του Ανδρέα. Παράλληλα µε την Αίγυπτο του Νάσερ, του Σαντάτ, του Μουµπάρακ. Γεγονότα στο Σουέζ και στην Κύπρο. Πόλεµος των έξη ηµερών, Πολυτεχνείο… Και δίπλα σε όλα αυτά η ζωή µιας γυναίκας που πρέπει να φέρει σε πέρας αυτά που είναι οι δικές της προτεραιότητες. Που πρέπει να µεγαλώσει τα παιδιά της, µέσα σε ένα περιβάλλον που απαιτεί συµβάσεις και συµβιβασµούς. Η Μάνια Παπαδημητρίου τραγουδά, αλλάζει πρόσωπα ανάλογα με τις εποχές, για να δώσει ένα πρόσωπο στην Κυρία Αδαμαντία, μια συνηθισμένη γυναίκα που προσπαθεί να επιβιώσει και να φροντίσει τα παιδιά της, δηλαδή το μέλλον της πατρίδας».

Περισσότερες πληροφορίες

Αδαμαντία

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 80 '

Η Αδαμαντία, γυναίκα και άντρας, μάνα και πατέρας, καλείται να απολογηθεί για όσα λαχτάρησε, αλλά δεν έζησε και προσπαθεί να επιβιώσει για να φροντίσει τα παιδιά της, δηλαδή το μέλλον

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Πυρεξία - Τρία οράματα για τη Μέση Ανατολή" και η ελπίδα για έναν καλύτερο κόσμο

Η Τατιάνα Λύγαρη, με το Τρένο στο Ρουφ, συνεχίζει μια σπάνια διαδρομή όπου η τέχνη γίνεται πράξη ανθρωπιάς. Η "Πυρεξία" της Ναόμι Γουάλας είναι μια ισχυρή πρόταση στο πολιτικό και κοινωνικό θέατρο του σήμερα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
06/11/2025

Η Αλεξία Καλτσίκη σφραγίζει τη Μπλανς Ντι Μπουά: Μια ερμηνεία που συγκλόνισε κοινό και κριτικούς

Για τη συγκλονιστική της ερμηνεία ως Μπλανς Ντι Μπουά, η βραβευμένη Αλεξία Καλτσίκη επιστρέφει στο Θέατρο Προσκήνιο. Μια ερμηνεία-ορόσημο που καθιερώνει τη θέση της στο σύγχρονο ελληνικό θέατρο.

Πρεμιέρα για το "Cat A Strophe" στο Theatre of the No

Ξεκίνησε η νέα παράσταση σε κείμενο και σκηνοθεσία του Γιόελ Γούλφχαρτ στο πρώτο αγγλόφωνο θέατρο της Αθήνας, το Theatre of the No, που θέτει το ερώτημα κατά πόσο οι ζωές μας μιμούνται το θέατρο ή το αντίθετο;

Μια Έντα Γκάμπλερ από το 2032 στο Θέατρο "Τζένη Καρέζη"

Μια σύγχρονη Έντα από τους Αντώνη Τσιοτσιόπουλου - Γιώργου Παλούμπη, που δρα και αντιδρά σε ένα "σημερινό" κοινωνικοπολιτικό σκηνικό.

Πρεμιέρες: Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Αυτές οι θεατρικές παραστάσεις κάνουν πρεμιέρα από 6 έως 12/11 και ξεχωρίζουν.

Τελευταία έξοδος - Ρίτα Χέιγουορθ

Το μεγάλο στοίχημα να αποδοθεί θεατρικά το best seller του "άρχοντα του τρόμου", Στίβεν Κινγκ, κερδίζεται με μια παράσταση που εμπιστεύεται τη δύναμη των θεατρικών μέσων και της υποκριτικής ερμηνείας. | Powered by Uber

Ο Φιάκας

Ο Πάνος Σκουρολιάκος σκηνοθετεί με πληθωρικότητα μια από τις πιο αγαπητές κωμωδίες της ελληνικής θεατρικής ιστορίας, με τον Γιώργο Γαλίτη να πραγματοποιεί μια απολαυστική ερμηνεία-"κέντημα". | Powered by Uber