Ο Ουμπέρτο Έκο και το θέατρο

Φόρο τιμής στον Ουμπέρτο Έκο αποτίει το  Κέντρο Σημειολογίας του Θεάτρου με ομιλία του κ. Νεκτάριου-Γεώργιου Κωνσταντινίδη, την Παρασκευή 1η Απριλίου.

Ο Ουμπέρτο Έκο και το θέατρο

«Έχουμε ένα όριο, ένα πολύ αποθαρρυντικό εξευτελιστικό όριο: το θάνατο». Τάδε έφη Ουμπέρτο Έκο, ο πολύγλωσσος οικουμενικός διανοούμενους της Ευρώπης που έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 84 ετών τον περασμένο Φεβρουάριο. Άφησε παρακαταθήκη ένα πλήθος σπουδαίων κειμένων και μέσα από αυτά αποδεικνύεται πως το εύρος του πεδίου αναζήτησης και μελέτης του είναι ιδιαίτερα μεγάλο.

Ο Ουμπέρτο Έκο και το θέατρο - εικόνα 1

Ο Διδάκτορας του Πανεπιστημίου Αθηνών, κριτικός και μεταφραστής κ. Νεκτάριος-Γεώργιος Κωνσταντινίδης (φωτό) στο πλαίσιο του σεμιναρίου του Κέντρου Σημειολογίας του Θεάτρου με γενική θεματική «Παραστατικές τέχνες: τάσεις και προοπτικές VΙ» θα αναπτύξει τις δικές του σκέψεις σε σχέση με τον Ιταλό εμβληματικό φιλόσοφο και διακεκριμένο σημειολόγο με το θέατρο. «Ουμπέρτο Έκο: η "απούσα δομή" στο σύγχρονο θέατρο» είναι ο τίτλος της ομιλίας του και θα δοθεί αυτή την Παρασκευή 1η Απριλίου (7-9 μ.μ.). Προλογίζουν: η κ. Μαρίκα Θωμαδάκη, Καθηγήτρια Θεωρίας και Σημειολογίας του Θεάτρου, τ. Κοσμήτωρ της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και η κ. Δέσποινα Κοσμοπούλου, υπ. Διδάκτωρ Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Ε.Κ.Π.Α, ερευνήτρια Κέντρου Σημειολογίας του Θεάτρου.

Ακαδημίας 45, 1ος όροφος, Αίθουσα Α, ώρα 7.00-9.00μμ. Είσοδος ελεύθερη

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Οι "Σπυριδούλες" επιστρέφουν στο Νέο Θέατρο Κατερίνα Βασιλάκου

Η επιτυχημένη παράσταση "Σπυριδούλες" των 4Frontal φέρνει ξανά στη σκηνή τις αθέατες ιστορίες των γυναικών που πάλεψαν για αυτοδιάθεση, αναδεικνύοντας τη δύναμη, το θάρρος και την αντοχή τους σε μια σκληρή κοινωνία της δεκαετίας του ’50.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
18/09/2025

Το μεγαλύτερο θεματικό πάρκο της Αρχαίας Ελλάδας ανοίγει στη ΔΕΘ – με Αρχαίο Θέατρο και διαδράσεις

Με την υπογραφή του Σωτήρη Τσαφούλια, το θεματικό πάρκο στη ΔΕΘ – HELEXPO περιλαμβάνει και τομέα Αρχαίο Θέατρο, με πλήρες σκηνικό της παράστασης "Όρνιθες", κουστούμια, μάσκες και υλικά που έσπασαν ρεκόρ στην Επίδαυρο.

Ποιος είναι ο "Ευγένιος" που μας συστήνει ο Γιώργος Καραμίχος;

Πόσο βαθιά βιώνουμε την απώλεια και τον πόνο; Ο Γιώργος Καραμίχος, επιστρέφοντας στο θέατρο ως σκηνοθέτης, διερευνά αυτά τα αινιγματικά ερωτήματα μέσα από το οικογενειακό δράμα "Ευγένιος" του Φράνκ ΜακΓκίνες.

"Ανδρομάχη" και "Ηλέκτρα": δύο τραγικές φωνές αντηχούν στο Ηρώδειο

Δύο γυναικείες μορφές του αρχαίου δράματος, η "Ανδρομάχη" του Ευριπίδη και η "Ηλέκτρα" του Σοφοκλή, ζωντανεύουν στο Ηρώδειο, σε παραστάσεις που γεφυρώνουν το παρελθόν με το παρόν της θεατρικής μας παράδοσης.

Ποιο δικαστικό δράμα σε καλεί να αποφασίσεις για την ετυμηγορία;

Οι θεατές αποφασίζουν ποια θα είναι η ετυμηγορία στην "Ομολογία της 4ης Ιανουαρίου" των Αγνής και Χάρη Χιώτη που κάνει πρεμιέρα τον Οκτώβριο.

Εκείνος και εκείνος

Το σπονδυλωτό έργο του Κώστα Μουρσελά παραμένει διαχρονικό πενήντα χρόνια μετά τη συγγραφή του. Εδώ παρουσιάζεται σε μία ατμοσφαιρική -αλλά και κάπως ράθυμη ως προς τους ρυθμούς και τις κλιμακώσεις- παράσταση, με δύο απολαυστικές ερμηνείες από τον Γιώργο Κωνσταντίνου και τον Λεωνίδα Κακούρη.

Στο Ηρώδειο 18 αγαπημένοι ηθοποιοί "…για τον Αριστοφάνη"

Μια παράσταση από το Σπίτι του Ηθοποιού που συνδέει όλες τις κωμωδίες του Αριστοφάνη σε μια ευφάνταστη ιστορία για καλό σκοπό.