Ο Ουμπέρτο Έκο και το θέατρο

Φόρο τιμής στον Ουμπέρτο Έκο αποτίει το  Κέντρο Σημειολογίας του Θεάτρου με ομιλία του κ. Νεκτάριου-Γεώργιου Κωνσταντινίδη, την Παρασκευή 1η Απριλίου.

Ο Ουμπέρτο Έκο και το θέατρο

«Έχουμε ένα όριο, ένα πολύ αποθαρρυντικό εξευτελιστικό όριο: το θάνατο». Τάδε έφη Ουμπέρτο Έκο, ο πολύγλωσσος οικουμενικός διανοούμενους της Ευρώπης που έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 84 ετών τον περασμένο Φεβρουάριο. Άφησε παρακαταθήκη ένα πλήθος σπουδαίων κειμένων και μέσα από αυτά αποδεικνύεται πως το εύρος του πεδίου αναζήτησης και μελέτης του είναι ιδιαίτερα μεγάλο.

Ο Ουμπέρτο Έκο και το θέατρο - εικόνα 1

Ο Διδάκτορας του Πανεπιστημίου Αθηνών, κριτικός και μεταφραστής κ. Νεκτάριος-Γεώργιος Κωνσταντινίδης (φωτό) στο πλαίσιο του σεμιναρίου του Κέντρου Σημειολογίας του Θεάτρου με γενική θεματική «Παραστατικές τέχνες: τάσεις και προοπτικές VΙ» θα αναπτύξει τις δικές του σκέψεις σε σχέση με τον Ιταλό εμβληματικό φιλόσοφο και διακεκριμένο σημειολόγο με το θέατρο. «Ουμπέρτο Έκο: η "απούσα δομή" στο σύγχρονο θέατρο» είναι ο τίτλος της ομιλίας του και θα δοθεί αυτή την Παρασκευή 1η Απριλίου (7-9 μ.μ.). Προλογίζουν: η κ. Μαρίκα Θωμαδάκη, Καθηγήτρια Θεωρίας και Σημειολογίας του Θεάτρου, τ. Κοσμήτωρ της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και η κ. Δέσποινα Κοσμοπούλου, υπ. Διδάκτωρ Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Ε.Κ.Π.Α, ερευνήτρια Κέντρου Σημειολογίας του Θεάτρου.

Ακαδημίας 45, 1ος όροφος, Αίθουσα Α, ώρα 7.00-9.00μμ. Είσοδος ελεύθερη

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πρεμιέρα για την παράσταση "Νίκος Ξυλούρης - Ο αρχάγγελος της Κρήτης"

Στις 3 Δεκεμβρίου ξεκίνησε η νέα παράσταση του Νικορέστη Χανιωτάκη "Νίκος Ξυλούρης - Ο αρχάγγελος της Κρήτης", που ανεβάζει για πρώτη φορά στη σκηνή τη ζωή και το έργο του καλλιτέχνη - σύμβολο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
04/12/2025

Το τρίτο στεφάνι

Μεταφορά του εμβληματικού μυθιστορήματος σε μια ατμοσφαιρική και μουσικά φορτισμένη παράσταση. Ο Στάθης Λιβαθινός ζωντανεύει την ιστορία της Εκάβης και της Νίνας, φωτίζει την Ελλάδα του Μεσοπολέμου και ξεπερνάει τα διλήμματα μιας δύσκολης θεατρικής μεταγραφής. | Powered by Uber

Ολική άμεση συλλογική επικείμενη επίγεια σωτηρία

Το έργο του περαματιστή Τιμ Κράουτς ανεβαίνει στην Ελλάδα από τον Αλέξανδρο Ραπτοτάσιο, μετατρέποντας το κοινό σε ενεργό κομμάτι μιας αίρεσης που περιμένει το τέλος του κόσμου. Η συμμετοχικότητα γίνεται εργαλείο σχολιασμού πάνω στη χειραγώγηση και τις δομές εξουσίας. | Powered by Uber

Στον "Πατέρα" του Στρίντμπεργκ η αγάπη μετατρέπεται σε μάχη

Ο Κωστής Καπελώνης σκηνοθετεί τον "Πατέρα" του Άουγκουστ Στρίντμπεργκ, ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά του μεγάλου Σουηδού συγγραφέα.

Η Χριστίνα Κυριαζίδη ταξιδεύει "Στο σώμα" και τη γυναικεία ταυτότητα

Μια σόλο χοροθεατρική σκηνική σύνθεση της Χριστίνας Κυριαζίδη που εστιάζει στη γυναικεία ταυτότητα, μέσα από την ποίηση, την κίνηση και τον χορό.

Ο "Dracula" του Θάνου Παπακωνσταντίνου: μια καθηλωτική, σκοτεινή μυσταγωγία

Μπείτε σε έναν κόσμο όπου η εικαστικότητα ανοίγει τον δρόμο για να "αναστηθεί" ο μύθος του "Dracula". Η νέα ανάγνωση του Θάνου Παπακωνσταντίνου στο Θέατρο Πόρτα απαιτεί από τον θεατή απόλυτη παράδοση.

"Άνθρωποι και Ποντίκια" στο Cartel – Ο Δεκέμβριος εξαντλήθηκε, ξεκίνησε η προπώληση 2026

Με το όνειρο για μια καλύτερη ζωή πορεύονται οι ήρωες της παράστασης "Άνθρωποι και Ποντίκια", σε σκηνοθεσία Βασίλη Μπισμπίκη, που συνεχίζει αδιάκοπα τη θριαμβευτική της πορεία, με όλες τις διαθέσιμες θέσεις να γίνονται διαρκώς sold out.