Ο Ουμπέρτο Έκο και το θέατρο

Φόρο τιμής στον Ουμπέρτο Έκο αποτίει το  Κέντρο Σημειολογίας του Θεάτρου με ομιλία του κ. Νεκτάριου-Γεώργιου Κωνσταντινίδη, την Παρασκευή 1η Απριλίου.

Ο Ουμπέρτο Έκο και το θέατρο

«Έχουμε ένα όριο, ένα πολύ αποθαρρυντικό εξευτελιστικό όριο: το θάνατο». Τάδε έφη Ουμπέρτο Έκο, ο πολύγλωσσος οικουμενικός διανοούμενους της Ευρώπης που έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 84 ετών τον περασμένο Φεβρουάριο. Άφησε παρακαταθήκη ένα πλήθος σπουδαίων κειμένων και μέσα από αυτά αποδεικνύεται πως το εύρος του πεδίου αναζήτησης και μελέτης του είναι ιδιαίτερα μεγάλο.

Ο Ουμπέρτο Έκο και το θέατρο - εικόνα 1

Ο Διδάκτορας του Πανεπιστημίου Αθηνών, κριτικός και μεταφραστής κ. Νεκτάριος-Γεώργιος Κωνσταντινίδης (φωτό) στο πλαίσιο του σεμιναρίου του Κέντρου Σημειολογίας του Θεάτρου με γενική θεματική «Παραστατικές τέχνες: τάσεις και προοπτικές VΙ» θα αναπτύξει τις δικές του σκέψεις σε σχέση με τον Ιταλό εμβληματικό φιλόσοφο και διακεκριμένο σημειολόγο με το θέατρο. «Ουμπέρτο Έκο: η "απούσα δομή" στο σύγχρονο θέατρο» είναι ο τίτλος της ομιλίας του και θα δοθεί αυτή την Παρασκευή 1η Απριλίου (7-9 μ.μ.). Προλογίζουν: η κ. Μαρίκα Θωμαδάκη, Καθηγήτρια Θεωρίας και Σημειολογίας του Θεάτρου, τ. Κοσμήτωρ της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και η κ. Δέσποινα Κοσμοπούλου, υπ. Διδάκτωρ Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Ε.Κ.Π.Α, ερευνήτρια Κέντρου Σημειολογίας του Θεάτρου.

Ακαδημίας 45, 1ος όροφος, Αίθουσα Α, ώρα 7.00-9.00μμ. Είσοδος ελεύθερη

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Για τον Βαγγέλη Χαρισόπουλο το stand up comedy είναι έρωτας

Ο κωμικός Βαγγέλης Χαρισόπουλος, γνωστός και ως η φωνή του τηλεοπτικού "Shopping Star", συνεχίζει ακάθεκτος με την stand up comedy παράσταση "Πόσο χρόνο έχω;" και μας μιλάει σε μια άκρως χιουμοριστική συνέντευξη.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
27/11/2025

"Το αποτύπωμα": Ας μιλήσουμε για τη διαστρέβλωση της γυναικείας ταυτότητας

Η Φένια Αποστόλου δημιουργεί ένα πολυμεσικό σκηνικό σύμπαν, στο οποίο κίνηση, φως, μουσική, video art και σιωπή λειτουργούν ως εργαλεία σχολιασμού της πατριαρχικής διαστρέβλωσης της γυναικείας ταυτότητας μέσα στον χρόνο.

Η σοφόκλεια "Ηλέκτρα" του Δημήτρη Τάρλοου επαναπροσεγγίζεται για το κλειστό θέατρο

Μετά την καλοκαιρινή επιτυχία της, η "Ηλέκτρα" του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου επιστρέφει σε κλειστό θέατρο, με τον τίτλο "Ηλέκτρα εντός", φέρνοντας το τραγικό δράμα πιο κοντά στον θεατή, με ένταση, μουσική και νέα, δυναμική σύνθεση χαρακτήρων.

Το Εργαστήρι Δραματοθεραπείας & Θεατρικής Έκφρασης αναδεικνύει τη "Σημασία του να (μην) είναι κανείς σοβαρός"

Το Εργαστήρι μετακομίζει φέτος στο Θέατρο 104 και ετοιμάζει ένα ταξίδι στην κωμωδία.

Ο "Ματωμένος γάμος" για 2η χρονιά στους Μοντέρνους Καιρούς

Σε μια παράσταση που σέβεται απόλυτα το ποιητικό σύμπαν του Λόρκα παρουσιάζεται ο "Ματωμένος γάμος" του Λόρκα σε σκηνοθεσία Κώστα Νταλιάνη.

"Ο Καραγκιόζης Ριγολέττος" έρχεται στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Ο κόσμος του Καραγκιόζη ενσαρκώνεται με ζωντάνια και πρωτοτυπία από τον καραγκιοζοπαίχτη Αλέξανδρο Μελισσηνό, σε μια παράσταση που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Δημόπουλος και φιλοξενείται στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

"Απόψε κανείς δεν πεθαίνει": Νέες φωτογραφίες από την παράσταση

Μικρές και μεγάλες συμπτώσεις υφαίνουν το νήμα που συνδέει τις επιμέρους θεματικές δημιουργώντας μια πολύπτυχη παράσταση στο "Απόψε κανείς δεν πεθαίνει", η οποία συνεχίζει δυναμικά στο "Μπέλλος".