Τέχνη VS Λογοκρισία με ελεύθερη είσοδο

H Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση και η Γενική Γραμματεία Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων συνδιοργανώνουν, με ελεύθερη είσοδο, ανοιχτή ημερίδα με θέμα «Τέχνη, Ελευθερία, Λογοκρισία» απόψε, Τρίτη 8 Μαρτίου, στις 5 μ.μ.

Τέχνη VS Λογοκρισία με ελεύθερη είσοδο

Με αφορμή το «κατέβασμα» της πρόσφατης παράστασης της Πηγής Δημητρακοπούλου στο Εθνικό θέατρο και άλλα πρόσφατα κρούσματα καλλιτεχνικής ανελευθερίας ανά τον κόσμο, κάποιος έπρεπε να συντονίσει μια ημερίδα για το θέμα «Τέχνη, Ελευθερία, Λογοκρισία». Αυτό κάνουν από κοινού η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών και η Γενική Γραμματεία Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, με ελεύθερη είσοδο και πολύ αξιόλογους ομιλητές. Απόψε, Τρίτη 8/3, από τις 5 μ.μ. , στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης (Συγγρού 107, 210 9005800).

Η είσοδος στην ημερίδα είναι ελεύθερη με κράτηση θέσης στην ιστοσελίδα της Στέγης (http://www.sgt.gr/gre/SPG1622/) ή με δελτίο εισόδου που μπορείτε να προμηθευτείτε από τα ταμεία της Στέγης μία ώρα πριν την έναρξη της ημερίδας και κατά τη διάρκειά της. Για τις ομιλίες των ξένων ομιλητών θα υπάρχει ταυτόχρονη διερμηνεία.

Διαβάστε εδώ το σκεπτικό της διοργάνωσης της ημερίδας, βάσει του δελτίου Τύπου που λάβαμε από τη Στέγη:

Για άλλη μία φορά σε όλο τον κόσμο, αλλά και στην Ευρώπη, γινόμαστε μάρτυρες μιας «σκλήρυνσης» της στάσης απέναντι στην καλλιτεχνική ελευθερία. Άλλοτε αφορμή είναι ένα «άσεμνο» ή «βλάσφημο» έργο, άλλοτε αφορά το πολιτικό περιεχόμενο παραστάσεων, ταινιών ή άλλων έργων τέχνης. Μήπως η πολιτική ορθότητα έχει φτάσει να οδηγεί σε αυτο-λογοκρισία; Είναι επικίνδυνο να ενσωματώνονται ακραίες ιδέες ή δηλώσεις σε ταινίες, θεατρικά έργα και εικαστικές εγκαταστάσεις; Μήπως κάποιοι ταυτίζουν καταχρηστικά το έργο τέχνης με τις ιδέες ή τις εικόνες που ενσωματώνει ως υλικό; Μήπως αδυνατούν να κατανοήσουν την απόσταση που χωρίζει το έργο τέχνης από τη δήλωση ιδεολογικής τοποθέτησης; Μήπως η διαρκής επίκληση της ατομικής ευθύνης του καλλιτέχνη μπορεί να οδηγεί σε αυτο-λογοκρισία; Πώς και από ποιον τίθενται εντέλει τα όρια στην ελευθερία της έκφρασης; Τα ζητήματα αυτά έχουν έρθει (ξανά) στο προσκήνιο πρόσφατα, τόσο στην Ελλάδα όσο και αλλού.

Γι’ αυτό, στις 8 Μαρτίου, σας προσκαλούμε σε μια δημόσια συζήτηση με θέμα «Τέχνη, Ελευθερία, Λογοκρισία», στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση. Εκεί θα προσεγγίσουμε αυτά τα ζητήματα σε εθνικό επίπεδο, αλλά και μέσα από μια διεθνή οπτική. Τη συζήτηση συνδιοργανώνουν η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση και η Γενική Γραμματεία Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

Συντονισμός Κωστής Παπαϊωάννου: Γενικός Γραμματέας Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Ξένια Κουναλάκη: Αρχισυντάκτρια διεθνών ειδήσεων και αρθρογράφος στην εφημερίδα Καθημερινή και Ηλίας Κανέλλης: Δημοσιογράφος, εκδότης του περιοδικού The Books’ Journal.

Ομιλητές Νίκος Αλιβιζάτος: Καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, Χρήστος Γραμματίδης: Δικηγόρος, Πηγή Δημητρακοπούλου: Σκηνοθέτρια, Σταύρος Ζουμπουλάκης: Συγγραφέας, Πρόεδρος του Εφορευτικού Συμβουλίου της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος, Ηλίας Κανέλλης: Δημοσιογράφος, εκδότης του περιοδικού The Books’ Journal, Κυριάκος Κατζουράκης: Εικαστικός, σκηνοθέτης, Κώστας Κωστάκος (Old Boy): Blogger, Εύα Στεφανή: Επίκουρη Καθηγήτρια στο τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, σκηνοθέτρια, Δημήτρης Χριστόπουλος: Αναπληρωτής Καθηγητής Πολιτικής Επιστήμης στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Αντιπρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, Χρήστος Χωμενίδης: Συγγραφέας, Vicky Baker: Αρχισυντάκτρια του περιοδικού Index on Censorship, Caroline Fourest: Φεμινίστρια συγγραφέας, σκηνοθέτρια ντοκυμανταίρ, δημοσιογράφος, ραδιοφωνική παραγωγός στο France Culture και εκδότρια του περιοδικού ProChoix, Lemine Ould M. Salem: Συν-σκηνοθέτης του ντοκυμανταίρ Salafistes, John Ralston Saul: Πρόεδρος της PEN International (2009-2015), Kris Verdonck: Καλλιτέχνης που δραστηριοποιείται στη μεταβατική ζώνη μεταξύ εικαστικών τεχνών και θεάτρου, μεταξύ εγκαταστάσεων και περφόρμανς, μεταξύ χορού και αρχιτεκτονικής. Παρουσίασε το έργο του, Stills, στο πλαίσιο του Fast Forward Festival της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών, το 2015. Επίσης, ο Daniel Wetzel των Rimini Protokoll, με μια μαγνητοσκοπημένη δήλωση σε βίντεο.

Επιμέλεια: Χρήστος Καρράς, Αφροδίτη Παναγιωτάκου, Κωστής Παπαϊωάννου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το Εργαστήρι Δραματοθεραπείας & Θεατρικής Έκφρασης αναδεικνύει τη "Σημασία του να (μην) είναι κανείς σοβαρός"

Το Εργαστήρι μετακομίζει φέτος στο Θέατρο 104 και ετοιμάζει ένα ταξίδι στην κωμωδία.

27/11/2025

Ο "Ματωμένος γάμος" για 2η χρονιά στους Μοντέρνους Καιρούς

Σε μια παράσταση που σέβεται απόλυτα το ποιητικό σύμπαν του Λόρκα παρουσιάζεται ο "Ματωμένος γάμος" του Λόρκα σε σκηνοθεσία Κώστα Νταλιάνη.

"Ο Καραγκιόζης Ριγολέττος" έρχεται στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Ο κόσμος του Καραγκιόζη ενσαρκώνεται με ζωντάνια και πρωτοτυπία από τον καραγκιοζοπαίχτη Αλέξανδρο Μελισσηνό, σε μια παράσταση που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Δημόπουλος και φιλοξενείται στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

"Απόψε κανείς δεν πεθαίνει": Νέες φωτογραφίες από την παράσταση

Μικρές και μεγάλες συμπτώσεις υφαίνουν το νήμα που συνδέει τις επιμέρους θεματικές δημιουργώντας μια πολύπτυχη παράσταση στο "Απόψε κανείς δεν πεθαίνει", η οποία συνεχίζει δυναμικά στο "Μπέλλος".

Ο χορός στα καλύτερά του μέσα από 10 άχαστα ραντεβού

8 + 2 παραστάσεις χορού που αναμένουμε με ανυπομονησία στην Αθήνα το 2025 και το 2026.

Cow | Deer

Η ηχητική περφόρμανς της Κέιτι Μίτσελ, που παρουσιάζεται στο Εθνικό Θέατρο δεν προτείνει απλώς ένα διαφορετικού είδους σκηνικό γεγονός, αλλά έναν διαφορετικό τρόπο να βιώσουμε τη θεατρική τέχνη, ενώ μας καλεί συνολικά να επαναπροσδιορίσουμε τη θέση μας μέσα στο φυσικό περιβάλλον. | Powered by Uber

Μέχρι να σβήσουν τ' άστρα

Γλυκόπικρο οικογενειακό δράμα με "τσεχοφικές" ποιότητες (αλλά και κάποια επιφανειακή μελοδραματικότητα), που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε μια ένθερμη παράσταση ωραίων πρωταγωνιστών/ριών. | Powered by Uber