Το 2ο Φεστιβάλ Σύγχρονου Θεάτρου «Το γαλλικό θέατρο a la Grecque» έφερε τον περασμένο Μάιο στο Ίδρυμα «Μιχάλης Κακογιάννης» 27 Έλληνες σκηνοθέτες και ηθοποιούς, αναθέτοντάς τους να μας συστήσουν τους Γάλλους ρηξικέλευθους δραματουργούς του «εδώ και τώρα».
Ανάμεσα στα έργα που παρουσιάστηκαν ήταν και το «Τ.Ι.Ν.Α., μια σύντομη ιστορία για την κρίση» του Σιμόν Γκρανζά, μια μετα-μπρεχτική γενεαλογία της χρηματοπιστωτικής κατάρρευσης, με την οποία ο διαρκώς ανερχόμενος σκηνοθέτης όπερας και μουσικού θεάτρου Αλέξανδρος Ευκλείδης έκανε το αμιγώς θεατρικό του ντεμπούτο. Αξίζει να θυμίσουμε εδώ πόσο ιδιαίτερη περίπτωση σκηνοθέτη είναι ο 40χρονος Θεσσαλονικιός: θεατρολόγος, με μεταπτυχιακές σπουδές και διδακτορικό στη Σορβόννη αλλά και ...ισόβιες μουσικές σπουδές, ανεβάζει με εντελώς αποενοχοποιημένο τρόπο απαιτητικά μουσικά έργα –από Γιάννη Χρήστου μέχρι Θεόφραστο Σακελλαρίδη- αψηφώντας τα είδη, τους καθωσπρεπισμούς και τη σοβαροφάνεια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα; Η «Νυχτερίδα» του Στράους που ανέβασε στη Λυρική Σκηνή το 2014 με αναφορές στην Ελλάδα του 1967 και, συγκεκριμένα, στην παραμονή του πραξικοπήματος της 21ης Απριλίου…
Επίκαιρο, ειρωνικό, κυνικό, αστείο και αλληγορικό, το έργο του Γκρανζά, ανεβασμένο από τον Ευκλείδη σαν ένα πολιτικό καμπαρέ, επανέρχεται τώρα στο ρεπερτόριο του Ιδρύματος για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων. Όπως μας ενημερώνουν οι συντελεστές, «το ‘T.I.N.A.’ είναι βασισμένο σε πλήθος πραγματικά στοιχεία από όλους τους τομείς της σύγχρονης κοινωνικής και οικονομικής ζωής, από τα τοξικά δάνεια μέχρι τα ανέλπιδα δημοψηφίσματα, ανατρέπει και αποκαλύπτει επιδέξια την επίσημη εικόνα, η οποία χρησιμοποιώντας δυσνόητους οικονομικούς όρους, μονίμως διακηρύσσει τη θατσερικής έμπνευσης βεβαιότητα: Δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική (There Is No Alternative, Τ.Ι.Ν.Α.)!»
Η παράσταση ανεβαίνει από την Παρασκευή 15 έως την Κυριακή 31/1, κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στις 9 μ.μ., στο Black Box του ΙΜΚ.
Περισσότερες πληροφορίες
Τ.Ι.Ν.Α., μια σύντομη ιστορία για την κρίση
Ένα έργο για να κατανοήσουμε την οικονομική κρίση, αλλά και για να γελάσουμε απελευθερωτικά μαζί της