Αναπάντεχο ντουέτο σε άγνωστο Τενεσί Ουίλιαμς

«Το καλύτερο έργο μου μετά το “Λεωφορείο ο Πόθος”»: έτσι χαρακτήριζε ο Τενεσί Ουίλιαμς την «Κραυγή», το ελάχιστα παιγμένο έργο του, το οποίο ανεβαίνει στο Faust με το απρόβλεπτο ντουέτο Μάνιας Παπαδημητρίου και Αλέκου Συσσοβίτη.

Αναπάντεχο ντουέτο σε άγνωστο Τενεσί Ουίλιαμς

«Το καλύτερο έργο μου μετά το “Λεωφορείο ο Πόθος”»: έτσι χαρακτήριζε ο Τενεσί Ουίλιαμς την «Κραυγή», το ελάχιστα παιγμένο έργο του, το οποίο ανεβαίνει στο Faust με το απρόβλεπτο ντουέτο Μάνιας Παπαδημητρίου και Αλέκου Συσσοβίτη.

Αναπάντεχο ντουέτο σε άγνωστο Τενεσί Ουίλιαμς - εικόνα 1

Eγραφε και ξανάγραφε για σχεδόν δέκα χρόνια την «Κραυγή» ο Τενεσί Ουίλιαμς. Η σκηνοθέτις Έλλη Παπακωνσταντίνου, η οποία πρωτοανέβασε το έργο στην εκδοχή του 1967 πριν από τέσσερα χρόνια με τους Αιμίλιο Χειλάκη και Αθηνά Μαξίμου, επανέρχεται σε αυτό το άγνωστο αριστούργημα του μεγάλου Αμερικανού συγγραφέα με ένα αναπάντεχο ντουέτο ηθοποιών: τον Αλέκο Συσσοβίτη, τον δημιουργό του Faust και πάντα τολμητία –τόσο ως ηθοποιό όσο και ως παραγωγό– ήδη από τα ’90s, όταν άφησε πίσω του τη Μύκονο και το μόντελινγκ για να ταχθεί στο θέατρο, και τη Μάνια Παπαδημητρίου με την ακτιβιστική δράση και τη μεγάλη πορεία στο θέατρο από τη δεκαετία του ’80.

Γιατί πολύ προτού φτάσει στην πολιτική σκηνή, η Παπαδημητρίου υπήρξε από τις τελευταίες αριστούχες μαθήτριες και ηθοποιούς του Κάρολου Κουν και μια από τις αδιαφιλονίκητες πρωταγωνίστριες τόσο του σινεμά («Το βλέμμα του Οδυσσέα») όσο και του θεάτρου («Αγγέλα», «Ζουβέ-Ελβίρα», «Μόλλη Σουήνυ», «Ορλάντο», «Με δύναμη από την Κηφισιά», «Ένα φεγγάρι για καταραμένους», ο «Ξεριζωμός» κ.ά.). Η Παπακωνσταντίνου, γνωστή για τις εικαστικά και δραματουργικά τολμηρές παραστάσεις της τόσο στο Βυρσοδεψείο όσο και στο εξωτερικό, όπου έχει σταθερή παρουσία ήδη από τα νεανικά της χρόνια και τη βράβευσή της στο Φεστιβάλ Εδιμβούργου, επισημαίνει σχετικά: «Η “Κραυγή” είναι μια αναμέτρηση με την εθιστική ευφορία αλλά και τις δυσκολίες της θεατρικής πράξης σε μια παράσταση-κλειδαρότρυπα στο making-of του θεάτρου. Ο Ουίλιαμς αφήνει σε ανοιχτή θέα τις στιγμές εκείνες όπου το προσωπικό τραύμα του καλλιτέχνη μετουσιώνεται σε τέχνη και το αίσθημα της παγίδευσης στην πραγματική ζωή σε μαγεία».

Το Faust μεταμορφώνεται στη σκηνή ενός εγκαταλειμμένου θεάτρου. Εκεί βρίσκονται δυο εξίσου εγκαταλειμμένα πλάσματα, ο Φελίς (Αλέκος Συσσοβίτης) και η Κλερ (Μάνια Παπαδημητρίου), αδέρφια και ηθοποιοί. Έχουν μόλις πληροφορηθεί ότι ο θίασός τους τούς παράτησε. Στο σχετικό σημείωμα που άφησε τους αποκαλεί «τρελούς». Το κοινό, όμως, έχει ήδη φτάσει κι εκείνοι αποφασίζουν να δώσουν μόνοι τους την παράσταση. Μόνο που η αλήθεια της ζωής και το ψέμα του θεάτρου δεν είναι τόσο μακριά όσο φαντάζεται κανείς!

Αυτή είναι η σχεδόν πιραντελική συνθήκη στην οποία ο Ουίλιαμς υποβάλλει τους ηθοποιούς που επωμίζονται τους δύο ρόλους της «Κραυγής». Γραμμένο λίγο μετά το θάνατο του συντρόφου του, αυτό το «Έργο των δύο χαρακτήρων», όπως ήταν ο αρχικός τίτλος, κουβαλάει εξίσου το πένθος του Ουίλιαμς όσο και την πίστη του στην υπερβατική δύναμη της Τέχνης. Κι όπως ίσως υποψιάζεστε, δεν απαιτεί από τους δυο ηθοποιούς του τίποτα λιγότερο από ένα υποκριτικό tour de force.

Περισσότερες πληροφορίες

Κραυγή

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Ο Φελίς και η Κλερ, ηθοποιοί και αδέρφια στη ζωή, χάνουν τα όρια ανάμεσα στην πραγματικότητα και την ψευδαίσθηση.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Για την Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους το γήρας είναι θέμα απόφασης

Στο "Πριν ανοίξουμε φτερά", η ζωή, η απώλεια και οι οικογενειακοί δεσμοί ζωντανεύουν στη σκηνή. Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους μιλά για τα δικά της φτερά, τη συνεργασία με Δημήτρη Καταλειφό και Γιάννη Μπέζο, την τηλεοπτική της παρουσία και για το συναίσθημα που θα… μαγείρευε, αν μπορούσε.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
11/10/2025

Σε αυτή την "Κουζίνα" ετοιμάζεται μια από τις hot παραστάσεις της σεζόν

Όλα περνούν από το στομάχι- και η ζωή δεν διαφέρει. Στην "Κουζίνα" του Άρνολντ Γουέσκερ, ο Γιώργος Κουτλής με πρωταγωνιστή τον Μιχάλη Σαράντη στήνει ένα εκρηκτικό, μουσικό θέατρο για τον άνθρωπο που βράζει μέσα στον σύγχρονο κόσμο.

Η "Κόμισσα της φάμπρικας" με τη Ματσούκα και τον Πυρπασόπουλο – Νέες εντυπωσιακές φωτογραφίες από την παράσταση

Η "Κόμισσα της φάμπρικας" έρχεται να βάλει τάξη, αναστάτωση και… έρωτα στο Embassy Theater με πρωταγωνιστές τους Δήμητρα Ματσούκα, Γιώργο Πυρπασόπουλο, Σάρα Γανωτή, Αντιγόνη Δρακουλάκη και οχτώ ακόμα ηθοποιούς, σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή.

Ο Άρης Λάσκος για τη "Χαμένη άνοιξη": "Ας αναλάβουμε δράση. Να μην χαθεί άλλη Άνοιξη"

Πρωταγωνιστεί μαζί με έναν εξαιρετικό θίασο και διασκευάζει πρώτη φορά για το θέατρο τη το πολιτικό και υπαρξιακό μυθιστόρημα του Στρατή Τσίρκα "Χαμένη Άνοιξη". Μια συζήτηση με τον Άρη Λάσκο για την παράσταση στο θέατρο Πορεία.

"Genica: ο πίδακας του αίματος μου"-Ο έρωτας του Αρτό που γεννά θέατρο

Η Ιόλη Ανδρεάδη και ο Άρης Ασπρούλης, μέσα από μια δεκαετία έρευνας πάνω στον Αντονέν Αρτό παρουσιάζουν το νέο τους έργο "Genica: ο πίδακας του αίματος μου" με πρωταγωνιστές τους Gene Gillette, Γεράσιμο Γεννατά και Βανέσα Αδαμοπούλου.

Murmuration στο Ηρώδειο: είδαμε τα σώματα να γίνονται ποίηση

Πενήντα σώματα, ένα συγχρονισμός, αέρας γεμάτος κίνηση. Το Murmuration ταξίδεψε χτες το βράδυ το Ηρώδειο σ' έναν ονειρικό κόσμο ακρίβειας, φωτός και μαγείας.

Πρεμιέρα για το "Ακρωτήρι" με τη συγκλονιστική Μαρία Ναυπλιώτου και νέο παρτενέρ τον Νικόλα Παπαγιάννη

"Το ακρωτήρι" του Σαρ Γουάιτ επιστρέφει για δεύτερη σεζόν στο Θέατρο Ιλίσια, σε σκηνοθεσία Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου- με τη συγκλονιστική Μαρία Ναυπλιώτου και νέο παρτενέρ τον Νικόλα Παπαγιάννη.