Transitions 3: Central Europe: Πρωτοπορία VS εθνικισμός

Μετά το οργισμένο θέατρο των Βαλκανίων και της Λατινικής Αμερικής, η Στέγη αφιερώνει το γεωπολιτικό φεστιβάλ της στην Κεντρική Ευρώπη.

Transitions 3: Central Europe: Πρωτοπορία VS εθνικισμός

Μετά το οργισμένο θέατρο των Βαλκανίων και της Λατινικής Αμερικής, η Στέγη αφιερώνει το γεωπολιτικό φεστιβάλ της στην Κεντρική Ευρώπη.

Transitions 3: Central Europe: Πρωτοπορία VS εθνικισμός - εικόνα 1
Άπρα Σίλινγκ

Ουγγαρία, Πολωνία, Τσεχία, Σλοβακία: το 1991 συνασπίστηκαν στο Visegrad Group, το 2004 έγιναν μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σήμερα ταλανίζονται από τη λιτότητα, την ξενοφοβία και το νεο-εθνικισμό. Αν, όμως, οι κυβερνήσεις τους υπολείπονται σε ανθρωπισμό, οι καλλιτέχνες τους παράγουν κοινωνικοπολιτικό θέατρο αιχμής και το 3ο Transitions Festival της Στέγης μάς το συστήνει.

Την αυλαία σηκώνει ένας παλιός γνώριμος, ο Ούγγρος σκηνοθέτης-ορκισμένος αμφισβητίας των θεατρικών συμβάσεων Άπρα Σίλινγκ – ο «Γλάρος» του στο Φεστιβάλ Αθηνών το 2007 ήταν από τους πιο τσεχοφικούς που έχουμε δει. Τώρα φέρνει σε παγκόσμια πρεμιέρα και σε συμπαραγωγή με τη Στέγη και το θέατρο Trafo το «The day of fury» («Η μέρα της οργής», 11-12/11).

Εμπνευσμένο από υπαρκτό πρόσωπο, μια Ουγγαρέζα νοσοκόμα που πρωτοστάτησε σε πορείες διαμαρτυρίας στη Βουδαπέστη, και έχοντας στο στόχαστρο, όπως και σε όλες τις τελευταίες δουλειές του, τις απολυταρχικές πολιτικές του πρωθυπουργού Βικτόρ Ορμπάν, η ιδιότυπη νέα περφόρμανς του Σίλινγκ φέρει τον υπότιτλο «μουσικές διδαχές μετά καθάρσεως». Σύμφωνα με τον ίδιο, «τα κεντρικά πρόσωπα είναι σύμβολα τριών γενεών: η γαλουχημένη στον καθολικισμό ηλικιωμένη μητέρα φέρει το παλιό σύστημα αξιών, η έφηβη κόρη εκπροσωπεί την ασυμβίβαστη νιότη και η νοσοκόμα τον ανθρωπάκο που χάνεται μες στο λαβύρινθο του νεοφιλελευθερισμού».

Το 3ο γεωπολιτικό φεστιβάλ της Στέγης περιλαμβάνει δέκα ακόμη παραγωγές θεάτρου και χορού, παράλληλες δράσεις, συζητήσεις και ολοκληρώνεται με ένα συμπόσιο για την τέχνη και την πολιτική στην Ανατολική Ευρώπη.

Το «Transitions 3: Central Europe» πραγματοποιείται στη Στέγη από 11 έως 29/11.

3 highlights του φεστιβάλ

Transitions 3: Central Europe: Πρωτοπορία VS εθνικισμός - εικόνα 2

Frankenstein-Project
Εκτός Στέγης, σε ένα κατάστημα της οδού Κολοκοτρώνη, ο Ούγγρος σούπερ σταρ των Κανών και σκηνοθέτης της πολυβραβευμένης ταινίας «Λευκός Θεός» Κορνέλ Μουντρούτζο στήνει μια σαρκαστική παραλλαγή του Φρανκενστάιν (13-15/11).

Transitions 3: Central Europe: Πρωτοπορία VS εθνικισμός - εικόνα 3

Υβόννη, η πριγκίπισσα της Βουργουνδίας
Στα όρια χιτσκοκικού θρίλερ και θεάτρου του παραλόγου, μια εκρηκτική, κυβερνοπάνκ εκδοχή του Πολωνού σκηνοθέτη Κριστόφ Γκαρμπατσέφσκι σε ένα εμβληματικό έργο της πολωνικής δραματουργίας (28-29/11).

Transitions 3: Central Europe: Πρωτοπορία VS εθνικισμός - εικόνα 4

Our secrets
H δράση της ουγγρικής υπηρεσίας πληροφοριών στα ’80s και οι παραδοσιακές χοροεσπερίδες που ήταν τότε της μόδας γίνονται «ένα» στο σκληρό αυτό δράμα που υπογράφει σκηνοθετικά ο Μπέλα Πίντερ (14-15/11).

Περισσότερες πληροφορίες

The day of fury 

  • Δράμα

Οργισμένος αμφισβητίας των σκηνικών συμβάσεων, ο Ούγγρος σκηνοθέτης έρχεται με μια παράσταση εμπνευσμένη από ένα αληθινό γεγονός: τον πρωτόγνωρα ειλικρινή δημόσιο λόγο μιας νοσηλεύτριας

Frankenstein-Project

  • Performance
  • Διάρκεια: 130 '

Ο εξεγερμένος Φράνκενσταϊν της εποχής μας, σε μια αιματοβαμμένη και περιπαικτική παράσταση από έναν σούπερ σταρ των Καννών, τον Ούγγρο σκηνοθέτη της πολυβραβευμένης ταινίας «Λευκός Θεός». Η παράσταση θα πραγματοποιηθεί εκτός Στέγης, σε ένα κατάστημα της οδού Κολοκοτρώνη

Our Secrets

  • Δράμα

Ιλαροτραγωδία για μια σκοτεινή εποχή του Ανατολικού Μπλοκ. Ωμός ρεαλισμός, σαρκαστικό χιούμορ, αλλά και υπόγειος λυρισμός εκθέτουν τις συλλογικές νευρώσεις και παθογένειες του πρόσφατου ουγγρικού παρελθόντος.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

6 κωμωδίες που δεν πρέπει να χάσετε

Από τον κλασικό Μολιέρο ως το ελληνικό θέατρο του 21ου αι., αυτές οι κωμωδίες δεν προσφέρουν μόνο ανάλαφρες στιγμές αλλά και την απόδειξη πως το χιούμορ είναι ο καλύτερος τρόπος για να ειπωθούν τα πιο σοβαρά πράγματα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
12/12/2025

Χριστουγεννιάτικη προσφορά για τις έξι τελευταίες παραστάσεις του "Match"

Η Χριστουγεννιάτικη προσφορά για τις έξι τελευταίες παραστάσεις του "Match" είναι μια ιδανική ευκαιρία να ζήσουμε μια σύγχρονη, ανατρεπτική κωμωδία που μιλά για τον έρωτα, την τεχνολογία και τη δύναμη της ανθρώπινης σύνδεσης.

"Μαρτυρία μιας κλεμμένης εφηβείας": Η ιστορία μιας νεαρής που αγωνίζεται να αμφισβητήσει το άδικο

Η ελληνική θεατρική σκηνή υποδέχεται για πρώτη φορά το "Le Consentement" της Vanessa Springora. Με τίτλο "Μαρτυρία μιας κλεμμένης εφηβείας" και σκηνοθεσία Ειρήνης Λαμπρινοπούλου, η παράσταση φωτίζει εξουσία, ευαλωτότητα και τα όρια της συναίνεσης μέσα από ζωντανή αφήγηση και μουσική.

Ποια είναι τα κορίτσια που έρχονται "Με δύναμη από την Κηφισιά" στον Σταθμό;

Ποιοι είναι οι τέσσερις γυναίκες πίσω από τις ιστορίες, τα πάθη και τα μυστικά της Κηφισιάς; Στο "Με δύναμη από την Κηφισιά" του Δημήτρη Κεχαΐδη, οι ηθοποιοί μοιράζονται πώς οι ρόλοι τους έγιναν προσωπική υπόθεση, ανακαλύπτοντας μέσα από τις ηρωίδες τις δικές τους αλήθειες και αδυναμίες.

Ακύλλας Καραζήσης: "Τα ‘Χρόνια’ της Ανί Ερνό λένε αυτά που δεν αρθρώνονται"

Με αφορμή το πρώτο ανέβασμα του εμβληματικού μυθιστορήματος "Τα χρόνια" της νομπελίστριας Ανί Ερνό, μιλήσαμε με τον Ακύλλα Καραζήση για τη θεατρική παράσταση στο θέατρο Θησείον, το "Όταν έκλαψε ο Νίτσε" και την Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου.

"Αι γυμνισταί": Η κωμωδία του Γιώργου Σίμωνα κυκλοφορεί σε βιβλίο

Το θεατρικό έργο "Αι γυμνισταί" του Γιώργου Σίμωνα συνεχίζει να παίζεται με επιτυχία στο θέατρο Rabbithole, ενώ παρουσιάζεται για πρώτη φορά και σε βιβλίο από τις εκδόσεις Βακχικόν.

Τελευταίες παραστάσεις για το "Πριν ο άνεμος ξεχάσει το όνομά μου"

Έργο που συνδυάζει την τραγωδία με το χιούμορ το "Πριν ο άνεμος ξεχάσει το όνομά μου", μιλά για την αγωνία της μνήμης και στην ακατανίκητη δύναμη της ύπαρξης. Θα παίζεται για λίγο ακόμα στον Πίσω Χώρο του Θεάτρου "Κάτω απ’ τη Γέφυρα".