Transitions 3: Central Europe: Πρωτοπορία VS εθνικισμός

Μετά το οργισμένο θέατρο των Βαλκανίων και της Λατινικής Αμερικής, η Στέγη αφιερώνει το γεωπολιτικό φεστιβάλ της στην Κεντρική Ευρώπη.

Γιορτινοί εξοδούχοι, προσοχή!
Τα θέατρα τροποποιούν τα ωράρια και τις ημέρες των παραστάσεων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Πριν την έξοδό σας επιβεβαιώσετε τις όποιες αλλαγές για να οργανώσετε καλύτερα τις θεατρικές σας εξορμήσεις.
Transitions 3: Central Europe: Πρωτοπορία VS εθνικισμός

Μετά το οργισμένο θέατρο των Βαλκανίων και της Λατινικής Αμερικής, η Στέγη αφιερώνει το γεωπολιτικό φεστιβάλ της στην Κεντρική Ευρώπη.

Transitions 3: Central Europe: Πρωτοπορία VS εθνικισμός - εικόνα 1
Άπρα Σίλινγκ

Ουγγαρία, Πολωνία, Τσεχία, Σλοβακία: το 1991 συνασπίστηκαν στο Visegrad Group, το 2004 έγιναν μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σήμερα ταλανίζονται από τη λιτότητα, την ξενοφοβία και το νεο-εθνικισμό. Αν, όμως, οι κυβερνήσεις τους υπολείπονται σε ανθρωπισμό, οι καλλιτέχνες τους παράγουν κοινωνικοπολιτικό θέατρο αιχμής και το 3ο Transitions Festival της Στέγης μάς το συστήνει.

Την αυλαία σηκώνει ένας παλιός γνώριμος, ο Ούγγρος σκηνοθέτης-ορκισμένος αμφισβητίας των θεατρικών συμβάσεων Άπρα Σίλινγκ – ο «Γλάρος» του στο Φεστιβάλ Αθηνών το 2007 ήταν από τους πιο τσεχοφικούς που έχουμε δει. Τώρα φέρνει σε παγκόσμια πρεμιέρα και σε συμπαραγωγή με τη Στέγη και το θέατρο Trafo το «The day of fury» («Η μέρα της οργής», 11-12/11).

Εμπνευσμένο από υπαρκτό πρόσωπο, μια Ουγγαρέζα νοσοκόμα που πρωτοστάτησε σε πορείες διαμαρτυρίας στη Βουδαπέστη, και έχοντας στο στόχαστρο, όπως και σε όλες τις τελευταίες δουλειές του, τις απολυταρχικές πολιτικές του πρωθυπουργού Βικτόρ Ορμπάν, η ιδιότυπη νέα περφόρμανς του Σίλινγκ φέρει τον υπότιτλο «μουσικές διδαχές μετά καθάρσεως». Σύμφωνα με τον ίδιο, «τα κεντρικά πρόσωπα είναι σύμβολα τριών γενεών: η γαλουχημένη στον καθολικισμό ηλικιωμένη μητέρα φέρει το παλιό σύστημα αξιών, η έφηβη κόρη εκπροσωπεί την ασυμβίβαστη νιότη και η νοσοκόμα τον ανθρωπάκο που χάνεται μες στο λαβύρινθο του νεοφιλελευθερισμού».

Το 3ο γεωπολιτικό φεστιβάλ της Στέγης περιλαμβάνει δέκα ακόμη παραγωγές θεάτρου και χορού, παράλληλες δράσεις, συζητήσεις και ολοκληρώνεται με ένα συμπόσιο για την τέχνη και την πολιτική στην Ανατολική Ευρώπη.

Το «Transitions 3: Central Europe» πραγματοποιείται στη Στέγη από 11 έως 29/11.

3 highlights του φεστιβάλ

Transitions 3: Central Europe: Πρωτοπορία VS εθνικισμός - εικόνα 2

Frankenstein-Project
Εκτός Στέγης, σε ένα κατάστημα της οδού Κολοκοτρώνη, ο Ούγγρος σούπερ σταρ των Κανών και σκηνοθέτης της πολυβραβευμένης ταινίας «Λευκός Θεός» Κορνέλ Μουντρούτζο στήνει μια σαρκαστική παραλλαγή του Φρανκενστάιν (13-15/11).

Transitions 3: Central Europe: Πρωτοπορία VS εθνικισμός - εικόνα 3

Υβόννη, η πριγκίπισσα της Βουργουνδίας
Στα όρια χιτσκοκικού θρίλερ και θεάτρου του παραλόγου, μια εκρηκτική, κυβερνοπάνκ εκδοχή του Πολωνού σκηνοθέτη Κριστόφ Γκαρμπατσέφσκι σε ένα εμβληματικό έργο της πολωνικής δραματουργίας (28-29/11).

Transitions 3: Central Europe: Πρωτοπορία VS εθνικισμός - εικόνα 4

Our secrets
H δράση της ουγγρικής υπηρεσίας πληροφοριών στα ’80s και οι παραδοσιακές χοροεσπερίδες που ήταν τότε της μόδας γίνονται «ένα» στο σκληρό αυτό δράμα που υπογράφει σκηνοθετικά ο Μπέλα Πίντερ (14-15/11).

Περισσότερες πληροφορίες

The day of fury 

  • Δράμα

Οργισμένος αμφισβητίας των σκηνικών συμβάσεων, ο Ούγγρος σκηνοθέτης έρχεται με μια παράσταση εμπνευσμένη από ένα αληθινό γεγονός: τον πρωτόγνωρα ειλικρινή δημόσιο λόγο μιας νοσηλεύτριας

Frankenstein-Project

  • Performance
  • Διάρκεια: 130 '

Ο εξεγερμένος Φράνκενσταϊν της εποχής μας, σε μια αιματοβαμμένη και περιπαικτική παράσταση από έναν σούπερ σταρ των Καννών, τον Ούγγρο σκηνοθέτη της πολυβραβευμένης ταινίας «Λευκός Θεός». Η παράσταση θα πραγματοποιηθεί εκτός Στέγης, σε ένα κατάστημα της οδού Κολοκοτρώνη

Our Secrets

  • Δράμα

Ιλαροτραγωδία για μια σκοτεινή εποχή του Ανατολικού Μπλοκ. Ωμός ρεαλισμός, σαρκαστικό χιούμορ, αλλά και υπόγειος λυρισμός εκθέτουν τις συλλογικές νευρώσεις και παθογένειες του πρόσφατου ουγγρικού παρελθόντος.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Ας περιμένουν οι γυναίκες": Η ταινία του Σταύρου Τσιώλη πρώτη φορά στο θέατρο

Στο Θέατρο Ψυρρή θα δούμε την κλασική ταινία του Σταύρου Τσιώλη "Ας περιμένουν οι γυναίκες", η οποία μεταφέρεται για πρώτη φορά στη σκηνή. Μια κωμωδία για άνδρες που ταξιδεύουν, ονειρεύονται και γελούν με τη ζωή, γεμάτη χιούμορ, ειρωνεία και αλήθεια.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
24/12/2025

Ο Λάκης Λαζόπουλος στο Βέμπο: Τελευταία ευκαιρία για τον "Ήρωα με παντούφλες"

Ο Λάκης Λαζόπουλος ξανασυστήνει τον "Ήρωα με παντούφλες", μια κωμωδία που παραμένει πεισματικά επίκαιρη. Προλαβαίνετε να την δείτε έως 4/1 στο Βέμπο.

Οι ακούραστοι του ελληνικού θεάτρου

Σημαντικοί δημιουργοί και ηθοποιοί, όπως ο Θανάσης Παπαγεωργίου, η Μαίρη Ραζή, ο Σωτήρης Τσόγκας, ο Αντώνης Αντωνίου και η Νατάσα Ασίκη, παραμένουν δραστήριοι, χαράζοντας δρόμους και αφηγούμενοι ανθρώπινες ιστορίες στη σκηνή.

Αι γυμνισταί

Σουρεαλιστικής υφής κωμωδία για το νόημα και τις απρόσμενες συναντήσεις της ζωής, παρουσιάζεται σε μια ευφρόσυνη παράσταση με ωραία αισθητική και χαρακτηριστικές ερμηνείες. | Powered by Uber

Απόψε κανείς δεν πεθαίνει

Η νέα δουλειά της ομάδας The Young Quill, "Απόψε κανείς δεν πεθαίνει" στο Θέατρο Μπέλλος, είναι από τις πιο ενδιαφέρουσες και ευχάριστες παραστάσεις της φετινής σεζόν. Είναι από αυτές που φεύγεις και σκέφτεσαι: "ναι, κάτι μου είπε". Και μάλιστα χωρίς διδακτισμό ή βαρύ φορτίο.| Powered by Uber

Αυτοί είναι οι νικητές των πρώτων βραβείων του D-Athens Διονύσια Greek 2025

Δείτε σε ποιους απονεμήθηκαν τα Βραβεία Κριτικής Επιτροπής, οι έπαινοι, αλλά και τα Βραβεία Κοινού, στην πρώτη διοργάνωση του νέου θεσμού.

Τι ανεβάζει ο Βασίλης Μπισμπίκης τη νέα χρονιά;

Μετά τα συνεχόμενα sold out του "Άνθρωποι και ποντίκια" και τις ανθρώπινες ιστορίες στα όρια, ο Βασίλης Μπισμπίκης ετοιμάζει νέα πρεμιέρα. Τον Ιανουάριο ανεβάζει στο Cartel τον "Σωσμένο" του Μποντ, ένα έργο που απαγορεύτηκε αρχικά από τις βρετανικές θεατρικές αρχές.