«Το ‘21»: Θούριος που ροκάρει

Ένας «αναρχικός» του ελληνικού θεάτρου, αυθεντικός περφόρμερ και δημιουργός μουσικών θεαμάτων-εμπειρία, ο Άρης Μπινιάρης ξαναστήνει στο Gazarte «Το ‘21», ένα ροκ ορατόριο για την Ελληνική Επανάσταση που έκανε μεγάλη αίσθηση στο Φεστιβάλ Αθηνών.

Γιορτινοί εξοδούχοι, προσοχή!
Τα θέατρα τροποποιούν τα ωράρια και τις ημέρες των παραστάσεων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Πριν την έξοδό σας επιβεβαιώσετε τις όποιες αλλαγές για να οργανώσετε καλύτερα τις θεατρικές σας εξορμήσεις.
«Το ‘21»: Θούριος που ροκάρει

Ηλεκτρισμένα μπλουζ για ένα κατασπαραγμένο έθνος, ψυχεδελικές σάμπα για την πείνα και ροκ άριες για την Επανάσταση...Όπως ο Ρήγας Φεραίος τραγουδούσε τον μαινόμενο Θούριό του ξεσηκώνοντας όσους τον άκουγαν, έτσι κι ο Άρης Μπινιάρης, με πολύτιμους συνεργάτες τους δύο μουσικούς του, καταθέτει μια εξίσου μαινόμενη παράσταση-συναυλία, «Το ‘21». Εκείνο που τραγουδιέται είναι αποσπάσματα από τα πρακτικά των Εθνοσυνελεύσεων και απομνημονεύματα αγωνιστών, άρθρα της εφημερίδας του Μεσολογγίου «Ελληνικά Χρονικά» αλλά και μαρτυρίες των ετών 1816-1834.

Ανάγοντας σε παραστατική φόρμα το κλασικό τρίο της ροκ –ο ίδιος στη φωνή και την κιθάρα, ο Τάκης Βαρελλάς στο μπάσο και ο Βασίλης Γιασλακιώτης στα ντραμς – και ενδύοντας την επαναστατική γλωσσολαλιά με την ηλεκτρική ένταση του garage-punk ήχου, επιτυγχάνεται ένας «άλλος» ξεσηκωμός: εκείνον της ιστορικής και εθνικής συνείδησης του σημερινού θεατή-ακροατή αυτού του ιδιόμορφου ορατορίου. Ο αχός του ’21 φτάνει στ’ αυτιά μας σαν αέναο εγερτήριο και, συνάμα, σαν ελεγεία. Γιατί εμείς, οι σημερινοί, γνωρίζουμε καλά τι συνέβη στους μετεπαναστατικούς χρόνους όσο και στους σημερινούς.

«Το ‘21»: Θούριος που ροκάρει - εικόνα 1

Ο ιστορικός Ν. Σβορώνος το έχει θέσει ως εξής: «Η επανάσταση των Ελλήνων κατέληξε στη δημιουργία ενός μοναρχικού κράτους, που η διοργάνωσή του αφέθηκε σε ξένο πρίγκιπα και σε ξένη κυβέρνηση». Κι ο Μπινιάρης αφήνει ελεύθερους εθνικούς και προσωπικούς συνειρμούς όταν τραγουδά σαν παροξυσμικό μπλουζ στίχους όπως αυτός: «Μαρτυρούν οι κάμποι, μαρτυρούν τα όρη, μαρτυρούν κι οι λίθοι. Ο καιρός της ολιγαρχίας επέρασεν!...»

Λεπτομέρεια: ο Φεραίος προσέδωσε το 1797 στο πατριωτικό του άσμα τον χαρακτηρισμό «θούριος» (= ορμητικός), το οποίο χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι ποιητές ως προσωνύμιο του θεού του πολέμου, του Άρη. Με εξίσου …πολεμοχαρή διάθεση, ο Άρης Μπινιάρης ερμηνεύει τα προαναφερθέντα κείμενα ανάγοντάς τα σε εμπρηστικά μανιφέστα, με μια επική δεινότητα και μια ορμητική ενέργεια που συνεπαίρνουν. Η παράστασή του ίδιου και των συνεργατών του δημιούργησε μεγάλη αίσθηση όταν πρωτοπαίχτηκε στο πρόσφατο Φεστιβάλ Αθηνών. Έχοντας υπάρξει sold-out σε χρόνο ρεκόρ, βρίσκει ξανά τώρα το δρόμο της για τη σκηνή και δη για το live stage του Gazarte.

Ο γνωστός πολυχώρος στο Γκάζι εγκαινιάζει τη θεατρική του δραστηριότητα με αυτήν την πολύ ιδιαίτερη φεστιβαλική παραγωγή και με τη ρηξικέλευθη σκηνοθετική ματιά στην Ελληνική Επανάσταση του νέου αυτού δημιουργού, τον οποίο πρωτογνωρίσαμε προ τετραετίας με το «Θείο Τραγί» του Γιάννη Σκαρίμπα.

«Το 21» θα παρουσιαστεί στο Gazarte σε περιορισμένες παραστάσεις, με πρώτες ημερομηνίες τις17, 18, 25, 26, 31 Οκτωβρίου και 1 Νοεμβρίου 2015. Προπώληση: Gazarte, Public, Iανός, Παπασωτηρίου, Seven Spots, Reload Stores και τηλεφωνικά στο 11876.

Φωτό: Εύη Φυλακτού

Περισσότερες πληροφορίες

Το ’21

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 60 '

Punk ορατόριο με θέμα την Επανάσταση του 1821. Έγγραφα των εθνοσυνελεύσεων, μαρτυρίες των ετών 1816-34 αλλά και κείμενα εναντίον της επανάστασης ακούγονται και τραγουδιούνται σε αυτό το ροκ μάθημα Ιστορίας

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Έπαθες αντι-Christmas; Βρήκαμε τις παραστάσεις που θα δεις

Αυτές είναι οι προτάσεις μας για παραστάσεις που απομακρύνονται από τη γιορτινή αισθητική. Αντί για στολισμένα χαμόγελα και θαλπωρή, αναδεικνύουν την ένταση, τις αντιφάσεις και την ανθρώπινη αλήθεια πίσω από την επιφάνεια των Χριστουγέννων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
24/12/2025

Η δίκη

Ο Άρης Μπινιάρης προσεγγίζει το έργο του Κάφκα μέσα από τη μουσική φόρμα και προτείνει μια υπαρξιακή ανάγνωση, μετατοπίζοντας το βάρος από το πολιτικό στο υπαρξιακό πεδίο. | Powered by Uber

"Ας περιμένουν οι γυναίκες": Η ταινία του Σταύρου Τσιώλη πρώτη φορά στο θέατρο

Στο Θέατρο Ψυρρή θα δούμε την κλασική ταινία του Σταύρου Τσιώλη "Ας περιμένουν οι γυναίκες", η οποία μεταφέρεται για πρώτη φορά στη σκηνή. Μια κωμωδία για άνδρες που ταξιδεύουν, ονειρεύονται και γελούν με τη ζωή, γεμάτη χιούμορ, ειρωνεία και αλήθεια.

Ο Λάκης Λαζόπουλος στο Βέμπο: Τελευταία ευκαιρία για τον "Ήρωα με παντούφλες"

Ο Λάκης Λαζόπουλος ξανασυστήνει τον "Ήρωα με παντούφλες", μια κωμωδία που παραμένει πεισματικά επίκαιρη. Προλαβαίνετε να την δείτε έως 4/1 στο Βέμπο.

Οι ακούραστοι του ελληνικού θεάτρου

Σημαντικοί δημιουργοί και ηθοποιοί, όπως ο Θανάσης Παπαγεωργίου, η Μαίρη Ραζή, ο Σωτήρης Τσόγκας, ο Αντώνης Αντωνίου και η Νατάσα Ασίκη, παραμένουν δραστήριοι, χαράζοντας δρόμους και αφηγούμενοι ανθρώπινες ιστορίες στη σκηνή.

Αι γυμνισταί

Σουρεαλιστικής υφής κωμωδία για το νόημα και τις απρόσμενες συναντήσεις της ζωής, παρουσιάζεται σε μια ευφρόσυνη παράσταση με ωραία αισθητική και χαρακτηριστικές ερμηνείες. | Powered by Uber

Απόψε κανείς δεν πεθαίνει

Η νέα δουλειά της ομάδας The Young Quill, "Απόψε κανείς δεν πεθαίνει" στο Θέατρο Μπέλλος, είναι από τις πιο ενδιαφέρουσες και ευχάριστες παραστάσεις της φετινής σεζόν. Είναι από αυτές που φεύγεις και σκέφτεσαι: "ναι, κάτι μου είπε". Και μάλιστα χωρίς διδακτισμό ή βαρύ φορτίο.| Powered by Uber