Πέγκυ Τρικαλιώτη: «Προσγείωση» μεγάλων απαιτήσεων

Ηθοποιός απαιτητικών ρόλων, η Πέγκυ Τρικαλιώτη ερμηνεύει φέτος τον πολυβραβευμένο μονόλογο μιας Αμερικανίδας πιλότου, τον οποίο οι αναγνώστες του «α» θα δουν σε avant premiere στο Faust στις 19/1.

Πέγκυ Τρικαλιώτη: «Προσγείωση» μεγάλων απαιτήσεων

Τι είναι σπουδαιότερο; Να πιλοτάρεις ένα μαχητικό F-16 ή να μεγαλώνεις ένα παιδί; Ηθοποιός απαιτητικών ρόλων, πρωταγωνίστρια από τα νεανικά της χρόνια, η Πέγκυ Τρικαλιώτη ερμηνεύει φέτος τον πολυβραβευμένο μονόλογο μιας Αμερικανίδας πιλότου, τον οποίο οι αναγνώστες του «α» θα δουν σε avant premiere στο Faust στις 19/1.

Πέγκυ Τρικαλιώτη: «Προσγείωση» μεγάλων απαιτήσεων - εικόνα 1

Βραβευμένη στο παρελθόν από το κοινό του «α» για το «Θαύμα της Άνι Σάλιβαν» και από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης για το «Τέλος εποχής», διάσημη ήδη από τα πρώτα της βήματα στις τηλεοπτικές σειρές «Πρόβα Νυφικού» και «Η αγάπη άργησε μια μέρα», ηθοποιός με θητεία σε ρόλους μεγάλων απαιτήσεων και εξίσου μεγάλων συγκινήσεων, η Πέγκυ Τρικαλιώτη μεταμορφώνεται φέτος σε μια Αμερικανίδα πιλότο της πολεμικής αεροπορίας. Αυτή είναι η ηρωίδα του μονόλογου «Προσγείωση» του Τζορτζ Μπραντ (Smith Prize, 2012 και Scotsman Fringe Award, 2013) που ανεβαίνει στο ατμοσφαιρικό Faust σε σκηνοθεσία της Κατερίνας Φωτιάδη.
Το έργο, το οποίο παρουσιάζεται τα τελευταία τρία χρόνια σε όλον τον κόσμο, έχει στο επίκεντρό του τρία θεμελιώδη θέματα: τον πόλεμο, την οικογένεια και τον ανθρωπισμό. Το γυναικείο ζήτημα ασφαλώς και ενυπάρχει και, μάλιστα, μέσω μιας βιογραφίας μάλλον… ανδρικής (πόσες γυναίκες-πιλότους μαχητικών αεροσκαφών γνωρίζετε;), ενώ καυτηριάζεται και η μεγάλη πληγή του σύγχρονου storytelling, εκείνη της κυρίαρχης προπαγάνδας υπέρ των «ειρηνευτικών» πολέμων. Το πολιτικό και το προσωπικό διασταυρώνονται, ο κυνικός ρεαλισμός και ο παραισθησιογόνος σουρεαλισμός κονταροχτυπιούνται και η ανθρωπιά συγκρούεται με τον επαγγελματισμό στη φανταστική εξομολόγηση μιας πιλότου που μένει έγκυος και βλέπει την καριέρα της στο πεδίο της μάχης να αναστέλλεται.

Η ηρωίδα του Μπραντ αποχαιρετά τη Μέση Ανατολή και εγκαθίσταται στο Λας Βέγκας, ακόμη κι εκεί, όμως, θα πιάσει τον εαυτό της να παίζει διπλό ρόλο: εντεταλμένη κυνηγός υποψήφιων τρομοκρατών την ημέρα, αφοσιωμένη μητέρα και σύζυγος τα βράδια... Όπως επισημαίνουν και οι συντελεστές της παράστασης: «Η Αμερικανίδα πιλότος εκτελεί με αφοσίωση τις αποστολές που λαμβάνει. Πετάει ψηλά στον ουρανό, απολαμβάνει την ελευθερία του γαλάζιου και ξεφορτώνει τις βόμβες της πάνω από τα μυρμήγκια που χαλάνε την αρμονία του τοπίου.
Δεν ξέρει ποιοι ακριβώς είναι αυτοί εκεί κάτω, είναι όμως σίγουρη πως είναι οι κακοί. Μέχρι που μένει αναπάντεχα έγκυος. Επιστρέφει στην πατρίδα, δημιουργεί οικογένεια, και βλέπει τη ζωή της να ανατρέπεται. Ο ουρανός γίνεται πλέον ένα απαγορευμένο όνειρο. Η Υπηρεσία αναγνωρίζει τις ικανότητές της και την καθηλώνει στο έδαφος. Αναβαθμίζεται σε πιλότο της πολυθρόνας. Το καινούργιο της αεροπλάνο είναι σαν τηλεκατευθυνόμενο παιχνιδάκι. Ο ουρανός μια οθόνη. Τα όνειρά της γίνονται γκρι. Μέσα από αυτή την προσγείωση όμως βρίσκει την ευκαιρία να συναντήσει την ανθρωπιά της. Να δει τα μυρμήγκια από κοντά. Να συνειδητοποιήσει ότι ο θάνατος δεν είναι παιχνίδι. Να καταλάβει ότι και οι καλοί και οι κακοί φτιάχνουν τα ίδια παιδιά».
Η μετάφραση είναι του Αντώνη Πέρη, η μουσική του Λάμπρου Παγώνη, οι φωτισμοί του Τάσου Παλαιορούτα και το graphic & visual desing υπογράφει ο Κάρολος Πορφύρης grou3.

Περισσότερες πληροφορίες

Προσγείωση

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 80 '

Μια Αμερικανίδα πιλότος της Πολεμικής Αεροπορίας αφήνει τους αιθέρες και «προσγειώνεται» στην αληθινή ζωή για να ξαναβρεί την ανθρωπιά της

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το "ΑΤΙΤΛΟΝ" της Αντωνίας Οικονόμου ξεκινάει δεύτερο κύκλο παρουσίασης

Η παρασταστική αλληγορία της Ελληνίδας χορογράφου έρχεται στο Σύγχρονο Θέατρο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/05/2024

"Ρωμαίος και Ιουλιέτα": Το κλασικό έργο ως γέφυρα Ελλάδας και Τουρκίας στο Μέγαρο

Μετά την Άγκυρα και την Κωνσταντινούπολη, η συμπαραγωγή του Κρατικού Θεάτρου της Τουρκίας και του Μεγάρου Μουσικής σε σκηνοθεσία Λευτέρη Γιοβανίδη έρχεται στο Μέγαρο στις 16/5, με τις απαραίτητες τροποποιήσεις στην σαιξπηρική ιστορία και έναν πολυπολιτισμικό θίασο.

Μάθε με να φεύγω

Η πικρή ιστορία άτυχων ερώτων και μοναξιάς του Άκη Δήμου αποδίδεται από τον Γιάννη Σκουρλέτη με μία παράδοξη, queer σκηνική γλώσσα, που γοητεύει με τη δυναμική της. | Powered by Uber| Powered by Uber

Ένας εχθρός του λαού

Παράσταση συλλογικής αφηγηματικής φόρμας που αναδεικνύει το σημαντικού πολιτικού προβληματισμού ιψενικό έργο, αφήνοντας όμως σε δεύτερη μοίρα ζητήματα θεατρικότητας | Powered by Uber

Η "Βότκα μολότοφ" "σκάει" κι αυτό το καλοκαίρι

Η εκρηκτική κωμωδία της Ελένης Ράντου σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη και με τον Τάσο Χαλκιά ως Τσέχοφ επιστρέφει με καλοκαιρινή περιοδεία σε ανοικτά θέατρα της Αττικής.

"Uncanny valley": Οι Rimini Protokoll συμμετέχουν με περφόρμανς στο Athens Digital Arts Festival

Η γερμανική θεατρική ομάδα που δημιούργησε το επιδραστικό θεατρικό κίνημα Reality Trend έρχεται στο Ρεξ, με μια περφόρμανς με πρωταγωνιστή ένα ανθρωπόμορφο ρομπότ.

"Glorious Epic": Έχεις ξαναδεί σύγχρονο χορό στο Alcatraz Strip Club;

Η χορογράφος Σοφία Μαυραγάνη παρουσιάζει μια "ένδοξη έπικ παράσταση χορού", μια ποιητική αλληγορία για την ομορφιά του αταίριαστου στο πιο φημισμένο στριπ κλαμπ της Αθήνας.