Netflix: ρεκόρ συνδρομητών, στον ορίζοντα τα δύσκολα

Περαιτέρω ανάπτυξη πελατειακής βάσης, Apple και Disney ωστόσο ετοιμάζονται για δυναμική είσοδο σύντομα

Κάθε χρονιά ως δημοσιογράφοι και αναλυτές εκθειάζουμε την δυναμική της Netflix ως της δημοφιλέστερης Δικτυακής υπηρεσίας διανομής ταινιών και τηλεοπτικών σειρών στον κόσμο και, παράλληλα, κάθε χρονιά υπογραμμίζουμε το ολοένα και δυσκολότερο έργο της στην προσέλκυση περισσότερων συνδρομητών και τα εμπόδια ή προβλήματα που βρίσκονται στον ορίζοντά της. Και κάθε χρόνο η Netflix μάς... επιβεβαιώνει και στα δύο, αναγνωρίζοντας τις δυσκολίες αλλά μην σταματώντας να αναπτύσσεται - πρακτικά αποδεικνύοντας, σύμφωνα και με την δική της γνώμη μάλιστα, πως η αγορά στην οποία απευθύνεται είναι τόσο μεγάλη, που "χωράει" περισσότερες από μία εμπορικά επιτυχημένες υπηρεσίες όπως την ίδια. Για το 2017 αποδείχθηκε σωστή (και) σε αυτό.

Ο αμερικανικός κολοσσός του θεάματος "έκλεισε ταμείο" για την χρονιά που μάς πέρασε με 117 εκατομμύρια συνδρομητές, αφού κατόρθωσε στο τελευταίο τρίμηνο του 2017 να προσθέσει στην πελατειακή της βάση ακόμη 8.3 εκατομμύρια καινούργιους. Την αύξηση της τάξης του 18% σε σχέση με την αντίστοιχη προσθήκη νέων συνδρομητών πέρυσι για το ίδιο διάστημα η Netflix την αποδίδει, δικαίως, στην διάθεση περισσότερου και καλύτερου δικού της, αποκλειστικού περιεχομένου - συμπεριλαμβανόμενης και της πρώτης της ταινίας διαμετρήματος Hollywood blockbuster, του Bright, το οποίο μπορεί μεν οι κριτικοί να... κατακρεούργησαν, όμως το κοινό της Netflix "τίμησε" σε βαθμό αρκετό ώστε το φιλμ να αποκτήσει και συνέχεια στο άμεσο μέλλον.

Ακόμη και χωρίς το Bright στην όλη εξίσωση, πάντως, είναι φανερό πως η στρατηγική της Netflix για μεγάλη χρηματική επένδυση στο δικό της αποκλειστικό περιεχόμενο αποδίδει - ειδάλλως δεν θα πλησίαζε τώρα τα 120 εκατομμύρια συνδρομητές (και πολλαπλάσιο αριθμό από θεατές φυσικά). Αποδίδει επίσης η επένδυσή της στις αγορές εκτός ΗΠΑ, αφού για πρώτη φορά οι συνδρομητές των άλλων χωρών ξεπέρασαν σε αριθμό τους Αμερικανούς (57.8 εκ. έναντι 52.8 εκ. αντιστοίχως). Εκεί κρύβεται, ρεαλιστικά, και το μεγαλύτερο περιθώριο για επέκταση της πελατειακής βάσης της Netflix για τα επόμενα χρόνια: σε χώρες όπως η δική μας, όπου πρόσφατα η αμερικανική εταιρεία έκανε... επανεκκίνηση και αναμένει ταχύτερη ανάπτυξη από αυτήν που είχε έως τώρα.

Στην ανάλυση των οικονομικών της αποτελεσμάτων προς τους μετόχους της, πάντως, η Netflix δεν παρέλειψε να υπενθυμίσει πως οι επόμενοι 18-24 μήνες θα αποδειχθούν καθοριστικοί για την διαμόρφωση του ανταγωνισμού της: η Apple κάνει ήδη τις πρώτες της κινήσεις για την παραγωγή δικού της, αποκλειστικού περιεχομένου που θα προσφέρει μέσω iTunes, ενώ η Disney μέσα στο 2019 ξεκινά την δική της Δικτυακή υπηρεσία (συνδρομητική ή αγοράς/ενοικίασης ταινιών) με μεγάλες προσδοκίες και βλέψεις για σημαντικό μερίδιο αγοράς σε σύντομο χρονικό διάστημα. Έως τότε, πάντως, η Netflix έχει αρκετό χρόνο στην διάθεσή της ώστε να "κάνει ξεκαθάρισμα" στο πρόγραμμά της, να συγκεντρωθεί σε ποιοτικές μόνο παραγωγές και να καταστήσει ευκολότερο στις αξιόλογες να βρουν το κοινό τους χωρίς να "πνίγονται" μέσα σε άσχετες άλλες. Για να δούμε, λοιπόν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ