αθηνόραμα digital

Τετάρτη, 13 Δεκεμβρίου 2017

Netflix: δεύτερο ξεκίνημα μ' ελληνικό ενδιαφέρον

Η δημοφιλέστερη Δικτυακή υπηρεσία για ταινίες και σειρές απευθύνεται στην χώρα μας εκ νέου, σοβαρότερα

Δεν είναι συχνό ακριβώς το φαινόμενο μία πολυεθνική να κάνει... δύο φορές ξεκίνημα στην ίδια αγορά, όμως η Netflix δικαιούται τον χαρακτηρισμό της αντισυμβατικής εταιρείας τόσο στον χώρο του θεάματος, όσο και της τεχνολογίας - οπότε ενδεχομένως δικαιούται και την δεύτερη "εκκίνηση" στην χώρα μας, την οποία πραγματοποίησε ουσιαστικά με ειδική εκδήλωση και πρόσκληση προς τον γενικό και ειδικό Τύπο. Η διάσημη υπηρεσία λειτουργεί φυσικά και στην Ελλάδα - ομολογουμένως χωρίς... τυμπανοκρουσίες - από τις αρχές Ιανουαρίου του 2016, όταν δηλαδή η Netflix επεκτάθηκε σε 100+ χώρες ταυτόχρονα και εξελίχθηκε σε πάροχο περιεχομένου παγκόσμιου βεληνεκούς. Όμως σχεδόν δύο χρόνια μετά όντως υπάρχει λόγος για μία άτυπη "επανεκκίνηση", καθώς έχουν γίνει βήματα και έχουν ωριμάσει συνθήκες που τοποθετούν πλέον την Netflix διαφορετικά στην ελληνική αγορά.

Η ενημέρωση προς τους δημοσιογράφους έγινε με αφορμή την διάθεση, επίσημα πια, της Netflix στην ελληνική γλώσσα, με αυτό να σημαίνει δύο πράγματα: την προβολή του περιβάλλοντος χρήσης εξ ολοκλήρου πια στα ελληνικά, αλλά και τον εξελληνισμό - είτε με υπότιτλους, είτε με μεταγλώττιση - πολύ μεγάλου πια μέρους του περιεχομένου που προσφέρει η υπηρεσία στο δικό μας κοινό. Την άνοιξη του 2016 ο εξελληνισμός του υλικού της Netflix βρισκόταν ξεκάθαρα στα πρώτα του βήματα, με το πέρασμα του χρόνου όμως ελληνικοί υπότιτλοι κι ελληνική απόδοση (κυρίως στα παιδικά) ξεκίνησαν να προσφέρονται στις νέες ταινίες ή σειρές και να προστίθενται στις παλαιότερες, μιλώντας πάντοτε κυρίως, αλλά όχι μόνο, για τις παραγωγές της ίδιας της Netflix.

Αποτέλεσμα: το 70% του υλικού που η δημοφιλής υπηρεσία προσφέρει στη χώρα μας "μιλά ελληνικά" πλέον, οπότε ένα από τα σημαντικότερα εμπόδια για την εξάπλωσή της αντιμετωπίζεται πια με σοβαρότητα. Αυτό το 70% ίσως δεν αγγίξει το 100% εύκολα γιατί κάποιες παλαιότερες ταινίες ή σειρές ενδέχεται να μην έχουν υπότιτλους στην γλώσσα μας - υπενθυμίζουμε πως ο κατάλογος της Netflix ανανεώνεται κάθε μήνα με καινούργιο υλικό και κάποιο αφαιρείται - οι Αμερικανοί όμως δεσμεύονται να υποστηρίζουν εξ ορισμού τα ελληνικά σ' όλες τις δικές τους παραγωγές και στις νεότερες που φιλοξενούν από άλλες πηγές, οπότε η γενική εικόνα του περιεχομένου θα είναι σαφώς φιλική στο κοινό της χώρας μας από δω και στο εξής. Ό,τι χρειάζεται για να αρχίσει η Netflix να απευθύνεται σε ευρύτερο κοινό, κοινώς, και όχι μόνο στο "σκληροπυρηνικό" των αμερικανικών (κυρίως) τηλεοπτικών σειρών όπως συνέβαινε ως επί το πλείστον ως τώρα.

Τα στελέχη της Netflix που βρίσκονταν στην ενημέρωση των δημοσιογράφων έδωσαν κατ' επανάληψη διαβεβαιώσεις και για δύο ακόμη πράγματα όσον αφορά στην υποστήριξη της ελληνικής αγοράς. Ένα, πως βρίσκονται σε συζητήσεις για την δυνατότητα ενσωμάτωσης της συνδρομής Netflix στον μηνιαίο λογαριασμό κάποιου εκ των μεγάλων παρόχων, έτσι ώστε το σχετικό κόστος (€8-€12) για πολλά ελληνικά νοικοκυριά να μπορεί απλά να συνυπολογίζεται στο κόστος συνδρομητικής τηλεόρασης και Δικτυακής σύνδεσης που καταβάλλουν. Αυτό όντως θα διευκόλυνε όλες τις ενδιαφερόμενες πλευρές. Δύο, πως η Netflix βρίσκεται σε συζητήσεις και με δημιουργούς κινηματογραφικού ή/και τηλεοπτικού περιεχομένου της χώρας μας, έτσι ώστε κάποια στιγμή να προκύψει ενδεχομένως και αμιγώς ελληνοστρεφές περιεχομένο χρηματοδοτημένο (και φυσικά αποκλειστικό) από την ίδια την υπηρεσία.

Βάσει της μέχρι τώρα εμπειρίας της Netflix στις αγορές όπου δραστηριοποιείται εκτός ΗΠΑ, το ποσοστό της διείσδυσης που επιτυγχάνει ανέρχεται στο 30%-35% των ενεργών Δικτυακών συνδέσεων κάθε χώρας. Με δεδομένο το γεγονός ότι στην Ελλάδα αγγίζουν τα 4.5 εκατομμύρια οι συνδέσεις Internet που μπορούν να υποστηρίξουν το πρώτο επίπεδο συνδρομής στην Netflix και σχεδόν τα 3 εκατομμύρια εκείνες που μπορούν να αξιοποιήσουν σε υψηλότερη ποιότητα εικόνας/ήχου τα δύο επόμενα επίπεδα, υπολογίζουμε πως ο θεωρητικός "στόχος" ή, διαφορετικά, το περιθώριο για επέκταση της υπηρεσίας ανέρχεται σε 1.8 εκατομμύρια νοικοκυριά σχεδόν. Τα στελέχη της Netflix αναγνωρίζουν πως πρόκειται για φιλόδοξο "στόχο" ακόμη και σε βάθος τετραετίας. Όμως όλα δείχνουν πως η εταιρεία - δηλώνοντας ικανοποιημένη από την αποδοχή που τής επεφύλαξε μέχρι σήμερα το κοινό της χώρας μας με μηδενική πρακτικά προώθηση από τον Ιανουάριο του 2016 - αναγνωρίζει πως η Ελλάδα έχει σημαντικές προοπτικές και πως αξίζει επένδυσης.

Περισσότερα για τις θέσεις και τα σχέδια της Netflix όσον αφορά στην ελληνική αγορά αλλά και την παγκόσμια βρίσκονται στην σχετική συνέντευξη που μάς παραχωρήθηκε. Και... Netflix καλώς ήλθες, πάλι!


ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΣΤΑ ΑΡΘΡΑ