Οι καλύτερες ταινίες του 2022 από την Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου

Δείτε αναλυτικά τα φιλμ που επέλεξαν τα πολυάριθμα μέλη της ιστορικής ένωσης.

drive_my_car_thema «Drive My Car»

Όπως συνέβη το 2018 έτσι και το 2022, στην κορυφή της λίστας των καλύτερων ταινιών της χρονιάς από την Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου (ΠΕΚΚ) βρέθηκε μια ταινία από την Ιαπωνία.

Πριν από τέσσερα χρόνια στη θέση νούμερο ένα "σκαρφάλωσε" ένας βετεράνος, ο Χιροκάζου Κορεέντα με τους συγκινητικούς "Κλέφτες Καταστημάτων", ενώ τώρα την πρωτιά απέσπασε το αριστουργηματικό "Drive my Car" του Ριουσούκε Χαμαγκούτσι. Από την άλλη, μεταξύ των ελληνικών παραγωγών, καλύτερη ταινία αναδείχθηκαν τα "Μαγνητικά Πεδία" του Γιώργου Γούση. Δείτε παρακάτω αναλυτικά τις δύο λίστες, οι οποίες θα συμπεριληφθούν και στην ετήσια έκδοση της ΠΕΚΚ με τίτλο "Κινηματογράφος", η οποία καλύπτει όλα τα κινηματογραφικά γεγονότα της χρονιάς.

Μαγνητικά Πεδία
"Μαγνητικά Πεδία"

Οι καλύτερες ταινίες του 2022 σύμφωνα με την ΠΕΚΚ:

Διεθνείς ταινίες
1. Drive my Car του Ριουσούκε Χαμαγκούτσι
2. Πίτσα Γλυκόριζα του Πολ Τόμας Άντερσον
3. Απόφαση Φυγής του Παρκ Τσαν-γουκ
4. Το Τρίγωνο της Θλίψης του Ρούμπεν Έστλουντ
5. The Fabelmans του Στίβεν Σπίλμπεργκ
6. Το Γεγονός της Οντρέ Ντιγουάν
7. Ένας Ήρωας του Ασγκάρ Φαραντί
-. Τα Πάντα Όλα των Ντάνιελ Κουάν και Ντάνιελ Σάινερτ
9. Ο Άγνωστος του Τόμας Μ. Ράιτ
-. Βαγόνι Αριθμός 6 του Γιούχο Κουοσμάνεν
-. Ο Χειρότερος Άνθρωπος στον Κόσμο του Γιοακίμ Τρίερ

Ελληνικές ταινίες
1. Μαγνητικά Πεδία του Γιώργου Γούση
2. Αγέλη Προβάτων του Δημήτρη Κανελλόπουλου
3. Αγία Έμυ της Αρασέλης Λαιμού
-. Σελήνη 66 Ερωτήσεις της Ζακλίν Λέντζου

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

"Off The Rails": Ένα ντοκιμαντέρ για το παρκούρ έρχεται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Το CineDoc παρουσιάζει την ιστορία δύο εφήβων της αγγλικής εργατικής τάξης οι οποίοι αψηφούν τη βαρύτητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/02/2023

"Αστερίξ και Οβελίξ: Στο Δρόμο για την Κίνα": Η επιστροφή ενός μεγάλου ευρωπαϊκού μπλοκμπάστερ

Γκιγιόμ Κανέ, Ζιλ Λελούς, Μαριόν Κοτιγιάρ, Βενσάν Κασέλ, ακόμα και τον ποδοσφαιριστή Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς συναντάμε στη διανομή της νέας γαλλικής περιπέτειας που εμπνέεται από τα αγαπημένα κόμιξ των Αλμπέρ Ουντερζό και Ρενέ Γκοσινί.

Αστερίξ και Οβελίξ: Στο Δρόμο για την Κίνα

Πρωτότυπη ιστορία που μένει πιστή στο πνεύμα των Ουντερζό και Γκοσινί, χωρίς να εκμεταλλεύεται πλήρως τον ανατολίτικο εξωτισμό. Συμπαθής ο καινούριος Οβελίξ Ζιλ Λελούς, απολαυστικός ο Καίσαρας Βενσάν Κασέλ, αναιμικός ο πρωταγωνιστής (και σκηνοθέτης) Γκιγιόμ Κανέ.

Χτύπος στην Καλύβα

Ατμοσφαιρικός και σεναριακά ευρηματικός όπως πάντα, ο δημιουργός της "Έκτης Αίσθησης" εκτροχιάζει το υποβλητικό θρίλερ του σε μια αδέξια, χοντροκομμένη παραβολή πάνω στον εγωισμό, τη θυσία και την κοινωνική "απομόνωση".

Η Αυτοκρατορία του Φωτός

Γλυκόπικρα στρογγυλεμένο δράμα με σινεφίλ ευαισθησίες. Οσκαρικά υποψήφια φωτογραφία, ερμηνευτικό ρεσιτάλ της Ολίβια Κόλμαν, τα απλά και βασικά από τον σεναριογράφο – σκηνοθέτη Σαμ Μέντες ("American Beauty").

Μέρες Ξηρασίας

Πολιτική καταγγελία σκηνοθετημένη με σφρίγος σαν αποπνικτικό ψυχολογικό θρίλερ. Πλήθος φεστιβαλικών συμμετοχών και βραβείων, από τις Κάνες ως την Θεσσαλονίκη.

Καθαρτήριο

Σπονδυλωτό κοινωνικό δράμα με στοιχεία μαύρου χιούμορ. Έντονα αλληγορικό όσο και παντελώς άνισο, δυσκολεύεται να ενοποιήσει τη σκηνοθετική στιβαρότητα με τη σεναριακή αφέλεια.