Ο πατέρας

4
Ο πατέρας Σκότη

Ο βραβευμένος Γάλλος συγγραφέας βρήκε έναν πολύ εύστοχο τρόπο να γράψει ένα έργο για την άνοια. Και ενώ μέσα από τον "Πατέρα" αναδεικνύονται οι εντάσεις και η διαταραχή ισορροπιών που προκαλεί η ασθένεια μεταξύ ενός ηλικιωμένου άνδρα και της κόρης του, το έργο λειτουργεί ευφυώς. Δεν αποτελεί μια οικογενειακή ιστορία (πολύ περισσότερο δεν αποτελεί μια μελοδραματική οικογενειακή ιστορία), αλλά μας βάζει μέσα στο μυαλό του ανοϊκού ήρωά του: ό,τι βλέπουμε επί σκηνής το παρακολουθούμε μέσα από τα δικά του μάτια. Γι’ αυτό συμβαίνουν πράγματα που μας μπερδεύουν, σκηνές που επαναλαμβάνονται, διαφορετικοί ηθοποιοί που εμφανίζονται στους ρόλους των ίδιων προσώπων· μια σκηνική σπαζοκεφαλιά που ωθεί το θεατή στη συνεχή προσπάθεια να ενώσει τα κομμάτια ενός παζλ, όχι όμως από συγγραφικό "καπρίτσιο", αλλά επειδή έτσι, σαν σκόρπια κομμάτια, σαν νησίδες σε μια απέραντη θάλασσα, είναι οι καταστάσεις, τα πρόσωπα, οι μνήμες στο μυαλό του Αντρέ. Με εξαιρετική ευστοχία και ευαισθησία, μεταχειριζόμενος ακόμη και το χιούμορ, ο Ζελέρ παρουσιάζει τη διαδρομή ενός άνδρα, καθώς βυθίζεται σε έναν πηχτό χυλό που του αφαιρεί κομμάτια του μυαλού και της ίδιας του της ύπαρξης.

Ο πατέρας Σκότη

Η Ελένη Σκότη διάβασε το έργο με πραγματική οξυδέρκεια και αντίστοιχη ευαισθησία, τόνισε τις ισορροπίες και τις συναισθηματικές μεταβολές του, ανέδειξε το χιούμορ του και δεν επιχείρησε στιγμή να εκβιάσει το συναίσθημα. Η σκηνοθεσία της είναι "αόρατη" και γι’ αυτό τόσο σημαντική. Κατεξοχήν σκηνοθέτρια που εστιάζει στη δουλειά με τους ηθοποιούς, τους έδωσε το πεδίο για μετρημένες και βαθιά συγκινητικές ερμηνείες. Η Ιωάννα Παππά συλλαμβάνει τόσο άμεσα τον πόνο της Αν, ρόλο που από γραφής βρίσκεται στην κόψη του ξυραφιού: είναι η κόρη του Αντρέ που διχάζεται μεταξύ της αγάπης για τον πατέρα της και του βάρους που της προσθέτει η φροντίδα του, και η Παππά βιώνει όλα αυτά τα αντιφατικά συναισθήματα μεταξύ αγάπης και ενοχής, ανάγκης για αποδέσμευση και συναισθηματικής εξάρτησης, χωρίς να ξεφεύγει στιγμή προς το εύκολο συναίσθημα. Ο Αλέξανδρος Κωχ, η Λίλη Τσεσματζόγλου, ο Κωνσταντίνος Σειραδάκης και η Καλλιόπη Παναγιωτίδου ερμηνεύουν πολύ ωραία τους διπλούς ρόλους τους που εξυπηρετούν το συγγραφικό εύρημα, όμως η παράσταση δεν θα ήταν η ίδια χωρίς την παρουσία του Περικλή Μουστάκη: είναι σπαρακτικός, καθώς ερμηνεύει με διορατικότητα, εσωτερικότητα και υπόγειες αποχρώσεις έναν ισχυρό και γοητευτικό άνδρα που αντιλαμβάνεται –κι αυτό τον διαλύει– πως χάνει την αντίληψη του κόσμου και του ίδιου του του εαυτού· αποτυπώνεται ακόμη και στη φυσική του παρουσία, στο σώμα του που συρρικνώνεται όσο κυλάει η παράσταση. Τα σκηνικά του Γιώργου Χατζηνικολάου ανταποκρίνονται με επιτυχία στο ζητούμενο του έργου, καθώς πρωταγωνιστούν με τον τρόπο τους σε αυτή την διαδρομή της απώλειας.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο πατέρας

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 100 '

Ο Αντρέ, ο πατέρας, πάσχει από άνοια και αρνείται να δεχτεί τις νοσοκόμες που προσλαμβάνει η κόρη του για να τον φροντίζουν. Καθώς προσπαθεί να συμφιλιωθεί με τη νέα του κατάσταση, αρχίζει να αμφισβητεί τους αγαπημένους του, την πραγματικότητα γύρω του, ακόμα και το ίδιο το μυαλό του. Η κόρη του, από την άλλη μεριά, αναζητά τις δικές της ισορροπίες στη ζωή της, προσπαθώντας παράλληλα να ανταποκριθεί στο καθήκον της να φροντίσει τον ηλικιωμένο της πατέρα. Η μεταβαλλόμενη πραγματικότητα στο σπίτι, θα ειδωθεί από την οπτική γωνία του πατέρα, οδηγώντας τον θεατή σε μια διττή εμπειρία, αφενός της σύγχυσης του μεταξύ συναίσθησης της πραγματικότητας και διαστρεβλωμένων εντυπώσεων και αφετέρου εκείνης των κωμικοτραγικών στιγμών που συνεπάγονται.

Σύγχρονο Θέατρο

Ευμολπιδών 45

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η Πειραματική κερνά τα τελευταία "Μπατόν σαλέ"

Η δημοσιογράφος που συμμετείχε στην αποκάλυψη του σκανδάλου Predator είναι η τελευταία καλεσμένη των ζωντανών συνεντεύξεων σε ελαφριά ατμόσφαιρα τις οποίες συντονίζουν η Ευδοξία Ανδρουλιδάκη και η Μαρία Φιλίνη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
26/04/2024

"Σ’ εσάς που με ακούτε": Η επιτυχία του ΚΘΒΕ κατεβαίνει Αθήνα

Μετά την επιτυχία που γνώρισε στη Θεσσαλονίκη, το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη έρχεται για λίγες παραστάσεις στο Αμφι-Θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου.

Η "Μαύρη σαμπούκα" γίνεται Grande και επιστρέφει για καλοκαίρι

Μετά από αμέτρητες "τελευταίες παραστάσεις" και 2 sold out περιοδείες, η κωμωδία με τους Τόλη Παπαδημητρίου και Αντώνη Στάμο έρχεται στο Άλσος για μία και μοναδική φορά.

"Βάτραχοι": Γιάννος Περλέγκας και Κι όμως κινείται συνδυάζουν Αριστοφάνη με escape room

Η ομάδα Ελλήνων ακροβατών και χορευτών συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον ηθοποιό και ανεβάζει την αρχαία κωμωδία χρησιμοποιώντας τη σκηνική σύνθεση ενός ζωντανού δωματίου απόδρασης.

Ποια είναι η νέα παράσταση που έρχεται το Μάιο στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου;

Ο Γιώργος Παύλου, απόφοιτος του Τμήματος Σκηνοθεσίας της Δραματική Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, ανεβάζει το πιο βιωματικό και ίσως και το ωριμότερο έργο του Χρήστου Βακαλόπουλου για μια γενιά που συνθηκολόγησε και μια Αθήνα που χάθηκε ανάμεσα στους συρμούς.

Τελευταία ευκαιρία για να δεις τον "Τυχαίο θάνατο ενός αναρχικού" (και το καλοκαίρι!)

Η παράσταση "φαινόμενο" αποχαιρετά τη σεζόν και το θεατρόφιλο κοινό με λίγες καλοκαιρινές παραστάσεις και με την αρχική dream team διανομή της πρώτης χρονιάς πριν περάσει στο πάνθεον των παραστάσεων που έγραψαν ιστορία.

Λένα Κιτσοπούλου: Αντίστροφη μέτρηση για το "Και λέγε λέγε", τη νέα της παράσταση στο Θέατρο Τέχνης

Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνος Παπαδόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης και Γαλήνη Χατζηπασχάλη ανεβαίνουν στη σκηνή μαζί τη σκηνοθέτιδα και δημιουργό σε μια παράσταση που δημιουργήθηκε από τον συνδυασμό διαφορετικών τεχνών και μιλάει για τον έρωτα, την πατριαρχία και πολλά ακόμη.