Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον

3,5

Τολμηρό και εν πολλοίς επιτυχημένο εγχείρημα αποτελεί το πρώτο έργο της ηθοποιού, που επικεντρώνεται στο θέμα του sex trafficking και το οποίο σκηνοθετεί η ίδια σε μια δυναμική παράσταση.

Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον Πάτροκλος Σκαφίδας©

Αξίζουν έπαινοι στη Βαλέρια Δημητριάδου –και στην ομάδα C for Circus– για το έργο της: όχι μόνον επειδή, καθώς είναι επικεντρωμένο στο θέμα του sex trafficking, αποδεικνύει πως συγγραφέας και ομάδα διαθέτουν δυνατά κοινωνικά αντανακλαστικά, αλλά και επειδή η συγγραφέας τόλμησε να κάνει θέατρο με ένα θέμα που ήταν πολύ πιθανό να τη συντρίψει. Το trafficking, όπως κάθε σύγχρονο φαινόμενο ακραίας βίας και εκμετάλλευσης, είναι δύσκολο να μεταγραφεί σε θεατρικούς κώδικες, ειδικά όταν επιλέγεται ο δρόμος της μυθοπλασίας και δη της ρεαλιστικής. Τέτοια θέματα μπορεί να αποδειχθούν μεγαλύτερα από τις δυνάμεις τους δημιουργού – ή, έστω, μπορεί το θέατρο να αποδειχθεί "φτωχό" ως μέσο. Δεν είναι τυχαίο πως τέτοια κρίσιμης σημασίας κοινωνικά φαινόμενα συνήθως τροφοδοτούν παραστάσεις θεάτρου ντοκουμέντο: οι αληθινές μαρτυρίες θεωρούνται καταλληλότερες απ’ ό,τι ένα έργο με κατασκευασμένη υπόθεση και φανταστικά πρόσωπα. Η Βαλέρια Δημητριάδου, παρ’ όλα αυτά, τόλμησε να γράψει ένα έργο μυθοπλασίας, και το αποτέλεσμα εν πολλοίς τη δικαίωσε, όπως τη δικαίωσε και η πρώτη της σκηνοθετική απόπειρα.

Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Στη σκηνή βλέπουμε την ιστορία της Χλόης, που έπεσε θύμα trafficking από αυτόν που θεωρούσε σύντροφό της. Γιατί, όπως θα ακούσουμε αργότερα στην παράσταση, υπάρχουν τριών ειδών σωματέμποροι: αυτοί που είναι ακριβώς όπως τους φανταζόμαστε, αυτοί που μοιάζουν περισσότερο με κοστουμαρισμένους λογιστές και οι "εραστές". Το έργο διαγράφει μια επώδυνη κλιμακούμενη πορεία προς το απόλυτο αδιέξοδο, καθώς ξεκινάει με τη γνωριμία της Χλόης και του Πίτερ –και η παράσταση τροφοδοτείται από όλα τα θετικά συναισθήματα που κρύβει ένας έρωτας στην αρχή του– για να καταλήξει στον εγκλεισμό και τη σεξουαλική εκμετάλλευση της Χλόης.

Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Υπάρχουν στιγμές που το έργο πράγματι προδίδεται από την αμηχανία του ρεαλισμού ως δραματουργική επιλογή, εκεί όμως έρχεται αποφασιστικά η σκηνοθεσία να ανατρέψει κάθε τέτοια αίσθηση. Ο πολυπληθής θίασος έχει μια πολυπρισματική παρουσία, καθώς οι ηθοποιοί υποδύονται ρόλους, τραγουδούν και συνθέτουν επιμέρους κόσμους που εμπλουτίζουν το κείμενο. Η υψηλή ενέργεια, η αποφασιστική παρουσία της μουσικής (η σύνθεση είναι της σκηνοθέτριας και ο σχεδιασμός ήχου του Φοίβου Παπαγιάννη) και των τραγουδιών (τα τραγουδούν οι ηθοποιοί), η εκρηκτική ατμόσφαιρα (χάρη και στους φωτισμούς της Μελίνας Μάσχα), η δυναμική κίνηση (επιμέλεια της Ειρήνης Μακρή), οι συνεχείς εναλλαγές σκηνικών τρόπων έκφρασης, όλα συνθέτουν έναν κόσμο εφιαλτικό, που αν και έχει την ψευδαίσθηση ενός σπιντάτου κατασκευασμένου θεάματος, συνεχώς υπενθυμίζει ότι αφορά ένα ζήτημα πέρα για πέρα αληθινό.

Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Οι ηθοποιοί είναι αντάξιοι των απαιτήσεων: η Αθηνά Αλεξοπούλου, ο Βαγγέλης Αμπατζής σε μια εξαιρετική ερμηνεία του αυτιστικού αδερφού της Χλόης, ο Παναγιώτης Γαβρέλας, ο Κωνσταντίνος Κάππας σε έναν ρόλο κλειδί, η Μαρία Κατσανδρή συγκλονιστική στο ρόλο της μητέρας της Χλόης, η Χρύσα Κοτταράκου, ο Νικόλας Παπαδομιχελάκης, η Μαρία Προϊστάκη, η Αθηνά Σακαλή, ο Θανάσης Χαλκιάς και ο Σπύρος Χατζηαγγελάκης.

Περισσότερες πληροφορίες

Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Στο sex trafficking επικεντρώνεται το πρώτο πρωτότυπο θεατρικό έργο που ανεβάζει η ομάδα γραμμένο από μέλος της. Σωματική και ψυχολογική βία, κυκλώματα, οργανωμένο έγκλημα που διαρκώς επεκτείνεται και ανθρώπινες ζωές που χάνονται, είτε κυριολεκτικά είτε μεταφορικά, ζώντας με το φόβο του θύτη. Έντεκα ηθοποιοί λειτουργούν ως ένα σώμα επί σκηνής και υπό τους ήχους της ζωντανής μουσικής που ερμηνεύουν οι ίδιοι, καταθέτουν ο καθένας το δικό του κομμάτι της ιστορίας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Η θάλασσα και ο γέρος": Ο Τάσος Νούσιας στον συγκλονιστικό ρόλο του Σαντιάγο, στην Ηλιούπολη

Ο βραβευμένος Τάσος Νούσιας πρωταγωνιστεί, για 2η χρονιά, στην παράσταση "Η Θάλασσα και ο Γέρος" – μια θεατρική μεταφορά του αριστουργήματος του Έρνεστ Χέμινγουεϊ "Ο Γέρος και η Θάλασσα", σε σκηνοθεσία Μαρλέν Καμίνκσι.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/07/2025

"Στο τσακ!" της Δήμητρας Παπαδοπούλου – Η ξεκαρδιστική κωμωδία επιστρέφει

Η ανατρεπτική κωμωδία της Δήμητρας Παπαδοπούλου "Στο τσακ!" επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Αλέκος Αλεξανδράκης και υπόσχεται γέλιο μέχρι δακρύων, μέσα από παρεξηγήσεις, σύγχρονες σχέσεις και... εκπλήξεις στο τσακ.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου συνεχίζει την καλοκαιρινή της περιοδεία

Έχοντας ήδη επισκεφτεί κάποια θέατρα της Ελλάδας και του εξωτερικού, η κατά Τερζόπουλο "Ορέστεια" συνεχίζει να περιοδεύει με τελευταίο σταθμό το Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου.

Αποκλειστικό: Ένα θερινό σινεμά γεννιέται στο Επί Κολωνώ

Το Επί Κολωνώ είναι μια κυψέλη πολιτισμού που δεν σταματά να ονειρεύεται και να μοιράζεται ιδέες και εμπειρίες. Φέτος, μετατρέπει την αυλή του σε θερινό σινεμά, προσκαλώντας μας σε βραδιές ποιοτικού ανεξάρτητου κινηματογράφου, κάτω απ’ τον πλάτανο.

"Ιφιγένεια / Βορά": Από τον βωμό της Αυλίδας, στη σκηνή της Πειραιώς

"Ήρθα εδώ, να δω τη θάλασσα, να διαλογιστώ, ν’ αλλάξω. Πάντα μπορείς να ξαναρχίζεις…". Με αυτή τη φράση ξεκινά το ταξίδι της Ιφιγένειας, όχι στην Αυλίδα αυτή τη φορά, αλλά στην Πειραιώς 260, μέσα από τον θεατρικό μονόλογο "Ιφιγένεια / Βορά", σε κείμενο της Βίβιαν Στεργίου και σκηνοθεσία της Αικατερίνης Παπαγεωργίου.

"ζ-η-θ, ο Ξένος": Η Κλέλια Ανδριολάτου διασχίζει την Οδύσσεια του Μαρμαρινού

Στην παράσταση "ζ-η-θ, ο Ξένος" του Μιχαήλ Μαρμαρινού, η Κλέλια Ανδριολάτου συμμετέχει σε έναν πολυμελή θίασο και μιλά για τη δύναμη της ομάδας, την έννοια του "ξένου" και τη βιωματική αφήγηση της Οδύσσειας, λίγο πριν δούμε την παράσταση στην Επίδαυρο (11 & 12/7).

Για την Kat Valastur, ο χορός είναι μια πράξη ελευθερίας και επαναπροσδιορισμού

Η διεθνώς αναγνωρισμένη Kat Valastur μιλά για το έργο της "Dive into You", τη συμμετοχή της στο 31ο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, την πορεία της στο εξωτερικό, τη σχέση σώματος-χώρου και τους καλλιτέχνες που την εμπνέουν.