Τι ζούμε, ρε;

3,5

Η Δήμητρα Παπαδοπούλου και ο Θοδωρής Αθερίδης ηγούνται ενός απολαυστικού μουσικοθεατρικού θεάματος, που προφέρει γενναίες δόσεις απενοχοποιημένης ψυχαγωγίας.

Τι ζούμε, ρε

Το στοίχημα για τη Δήμητρα Παπαδοπούλου, που ανέλαβε τη συγγραφή μιας επιθεώρησης, δεν είναι τόσο o συναγωνισμός με ένα είδος που γνώρισε μεγάλη ακμή ή η "ευθύνη" να το ανασύρει από την παρακμή στην οποία περιέπεσε αργότερα, όσο η δυσκολία να απευθυνθεί στο σημερινό κοινό· ένα κοινό ελάχιστα "αθώο", που περνάει από κριτικό φίλτρο ακόμη και τη σάτιρα. Βουτιά στα βαθιά, λοιπόν, αλλά το στοίχημα είναι μάλλον κερδισμένο. Το "Τι ζούμε, ρε;" φιλτράρει με χιούμορ και ανάλαφρη διάθεση την παράνοια της σύγχρονης ελληνικής –και όχι μόνο– πραγματικότητας, κι αυτή έχει σίγουρα πολλή τροφή να δώσει, τόση, μάλιστα, ώστε ακόμη μία δύσκολη εξίσωση είναι αν θα καταφέρει η τέχνη να συναγωνιστεί και να ξεπεράσει τη ζωή.

Τι ζούμε, ρε

Η πολυπολιτισμική Αθήνα, η Εκκλησία, τα ελληνοτουρκικά και η παγκόσμια πολιτική, ο covid, η κλιματική αλλαγή, το χάσμα γενεών, το #metoo και οι έμφυλες ταυτότητες, η ενδυνάμωση του γυναικείου κινήματος δίνουν τροφή στις επιμέρους σκηνές του έργου. Όπως θα αναμενόταν ίσως για ένα πληθωρικό και εκτενές κείμενο, δεν είναι όλα τα μέρη ισάξια – κάποια αναπαράγουν κοινά αστεία και άλλα ίσως και να σηκώνουν συζήτηση, όπως για το αν είναι εύστοχος τρόπος διακωμώδησης του #metoo η υπόνοια ότι ευνουχίζει τους άνδρες ή της χρεοκοπίας της αριστεράς η ταύτισή της με τους "ψεκασμένους" αντιεμβολιαστές.

Τι ζούμε, ρε

Ίσως, πάλι, η Δήμητρα Παπαδοπούλου μάς ζητάει να αφήσουμε κατά μέρος έστω για τρεις ώρες τις αντιστάσεις μας και να απολαύσουμε ένα θέαμα που αποζημιώνει σε επίπεδο ψυχαγωγίας, χάρη και στη συνεισφορά των υπόλοιπων συντελεστών: στις σπινταριστές ενορχηστρώσεις της Μαρίζας Ρίζου και στην παρουσία ζωντανής ορχήστρας, στις έξυπνες σφήνες από γνωστά τραγούδια που έχουν προσαρμοστεί στιχουργικά ώστε να συμπληρώνουν τα νούμερα, κάποια από τα οποία είναι ξεκαρδιστικά, χάρη στα δεκάδες κοστούμια της Έβελυν Σιούπη, στις χορογραφίες του Φωκά Ευαγγελινού και στην εικοσαμελή ομάδα των χορευτών και χορευτριών. Η σφιχτή σκηνοθεσία από τον Θοδωρή Αθερίδη δεν αφήνει το ρυθμό να χαλαρώσει επί τρεις ώρες, ενώ οι ηθοποιοί, γεμάτοι ενέργεια, καταθέτουν πολύ ωραίες ερμηνείες, λάμποντας ο καθένας στην ώρα του αλλά και ως σύνολο.

Τι ζούμε, ρε

Είναι όλοι ισάξιοι στον έπαινο: ο απίθανος Θανάσης Αλευράς, που απογειώνει τα νούμερά του ως ζεν γιος βενζινά και Γέροντας Παΐσιος, ο Πάνος Μουζουράκης, που αναλαμβάνει ένα από τα πιο επιτυχημένα νούμερα σχολιάζοντας το ελληνικό τραγούδι και αποδεικνύεται, εκτός από εξαιρετικός περφόρμερ, πολλά υποσχόμενος stand-up comedian, ο Κρατερός Κατσούλης, απολαυστικός ως απεγνωσμένος μπούμερ φιλόλογος, η Ελένη Κοκκίδου, ο Αντώνης Λουδάρος, φτυστός Κιμ Γιονγκ Ουν, o Λευτέρης Ελευθερίου, ο Κώστας Κόκλας, η Παρθένα Χοροζίδου, ο Κωστής Αποστολάκης, η Ηλιάνα Γαϊτάνη, ο Αντώνης Κρόμπας, η Ροζαμάλια Κυρίου, η Νίκη Λάμη, ο Στράτος Λύκος, όπως και οι πρωτεργάτες του σόου, Θοδωρής Αθερίδης και Δήμητρα Παπαδοπούλου, ειδικά ως Κύπρια μάνα-ινφλουένσερ.

Περισσότερες πληροφορίες

Τι ζούμε, ρε;

  • Επιθεώρηση
  • Διάρκεια: 180 '

Η σύγχρονη επιθεώρηση, που έχουν παρακολουθήσει μέχρι σήμερα 44.000 θεατές, συνδυάζει τραγούδι, χορό και σάτιρα με 12μελή ζωντανή ορχήστρα και 20μελές μπαλέτο και αντλεί τη θεματολογία της από την παράνοια της νεοελληνικής πραγματικότητας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/04/2024

Ο κροκόδειλος

Ένα από τα λιγότερο γνωστά και ελάχιστα παιγμένα αφηγήματα του Ρώσου συγγραφέα προσεγγίζει μια νεανική θεατρική ομάδα, ενισχύοντας τη σατιρική του διάθεση. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο με ενδιαφέροντα σημεία αλλά και κάπως άτολμο. | Powered by Uber

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.