Τι ζούμε, ρε;

3,5

Η Δήμητρα Παπαδοπούλου και ο Θοδωρής Αθερίδης ηγούνται ενός απολαυστικού μουσικοθεατρικού θεάματος, που προφέρει γενναίες δόσεις απενοχοποιημένης ψυχαγωγίας.

Τι ζούμε, ρε

Το στοίχημα για τη Δήμητρα Παπαδοπούλου, που ανέλαβε τη συγγραφή μιας επιθεώρησης, δεν είναι τόσο o συναγωνισμός με ένα είδος που γνώρισε μεγάλη ακμή ή η "ευθύνη" να το ανασύρει από την παρακμή στην οποία περιέπεσε αργότερα, όσο η δυσκολία να απευθυνθεί στο σημερινό κοινό· ένα κοινό ελάχιστα "αθώο", που περνάει από κριτικό φίλτρο ακόμη και τη σάτιρα. Βουτιά στα βαθιά, λοιπόν, αλλά το στοίχημα είναι μάλλον κερδισμένο. Το "Τι ζούμε, ρε;" φιλτράρει με χιούμορ και ανάλαφρη διάθεση την παράνοια της σύγχρονης ελληνικής –και όχι μόνο– πραγματικότητας, κι αυτή έχει σίγουρα πολλή τροφή να δώσει, τόση, μάλιστα, ώστε ακόμη μία δύσκολη εξίσωση είναι αν θα καταφέρει η τέχνη να συναγωνιστεί και να ξεπεράσει τη ζωή.

Τι ζούμε, ρε

Η πολυπολιτισμική Αθήνα, η Εκκλησία, τα ελληνοτουρκικά και η παγκόσμια πολιτική, ο covid, η κλιματική αλλαγή, το χάσμα γενεών, το #metoo και οι έμφυλες ταυτότητες, η ενδυνάμωση του γυναικείου κινήματος δίνουν τροφή στις επιμέρους σκηνές του έργου. Όπως θα αναμενόταν ίσως για ένα πληθωρικό και εκτενές κείμενο, δεν είναι όλα τα μέρη ισάξια – κάποια αναπαράγουν κοινά αστεία και άλλα ίσως και να σηκώνουν συζήτηση, όπως για το αν είναι εύστοχος τρόπος διακωμώδησης του #metoo η υπόνοια ότι ευνουχίζει τους άνδρες ή της χρεοκοπίας της αριστεράς η ταύτισή της με τους "ψεκασμένους" αντιεμβολιαστές.

Τι ζούμε, ρε

Ίσως, πάλι, η Δήμητρα Παπαδοπούλου μάς ζητάει να αφήσουμε κατά μέρος έστω για τρεις ώρες τις αντιστάσεις μας και να απολαύσουμε ένα θέαμα που αποζημιώνει σε επίπεδο ψυχαγωγίας, χάρη και στη συνεισφορά των υπόλοιπων συντελεστών: στις σπινταριστές ενορχηστρώσεις της Μαρίζας Ρίζου και στην παρουσία ζωντανής ορχήστρας, στις έξυπνες σφήνες από γνωστά τραγούδια που έχουν προσαρμοστεί στιχουργικά ώστε να συμπληρώνουν τα νούμερα, κάποια από τα οποία είναι ξεκαρδιστικά, χάρη στα δεκάδες κοστούμια της Έβελυν Σιούπη, στις χορογραφίες του Φωκά Ευαγγελινού και στην εικοσαμελή ομάδα των χορευτών και χορευτριών. Η σφιχτή σκηνοθεσία από τον Θοδωρή Αθερίδη δεν αφήνει το ρυθμό να χαλαρώσει επί τρεις ώρες, ενώ οι ηθοποιοί, γεμάτοι ενέργεια, καταθέτουν πολύ ωραίες ερμηνείες, λάμποντας ο καθένας στην ώρα του αλλά και ως σύνολο.

Τι ζούμε, ρε

Είναι όλοι ισάξιοι στον έπαινο: ο απίθανος Θανάσης Αλευράς, που απογειώνει τα νούμερά του ως ζεν γιος βενζινά και Γέροντας Παΐσιος, ο Πάνος Μουζουράκης, που αναλαμβάνει ένα από τα πιο επιτυχημένα νούμερα σχολιάζοντας το ελληνικό τραγούδι και αποδεικνύεται, εκτός από εξαιρετικός περφόρμερ, πολλά υποσχόμενος stand-up comedian, ο Κρατερός Κατσούλης, απολαυστικός ως απεγνωσμένος μπούμερ φιλόλογος, η Ελένη Κοκκίδου, ο Αντώνης Λουδάρος, φτυστός Κιμ Γιονγκ Ουν, o Λευτέρης Ελευθερίου, ο Κώστας Κόκλας, η Παρθένα Χοροζίδου, ο Κωστής Αποστολάκης, η Ηλιάνα Γαϊτάνη, ο Αντώνης Κρόμπας, η Ροζαμάλια Κυρίου, η Νίκη Λάμη, ο Στράτος Λύκος, όπως και οι πρωτεργάτες του σόου, Θοδωρής Αθερίδης και Δήμητρα Παπαδοπούλου, ειδικά ως Κύπρια μάνα-ινφλουένσερ.

Περισσότερες πληροφορίες

Τι ζούμε, ρε;

  • Επιθεώρηση
  • Διάρκεια: 180 '

Η σύγχρονη επιθεώρηση, που έχουν παρακολουθήσει μέχρι σήμερα 44.000 θεατές, συνδυάζει τραγούδι, χορό και σάτιρα με 12μελή ζωντανή ορχήστρα και 20μελές μπαλέτο και αντλεί τη θεματολογία της από την παράνοια της νεοελληνικής πραγματικότητας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου περιοδεύει σε Αθήνα, Επίδαυρο, περιφέρεια και εξωτερικό

Η ιστορική παράσταση του κορυφαίου Έλληνα σκηνοθέτη και δασκάλου συνεχίζει τη θριαμβευτική πορεία της σε επιλεγμένους σταθμούς ανά την Ελλάδα, δίνοντας μας τη δυνατότητα να τη ζήσουμε για ακόμα μια φορά.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/05/2025

"Tiny Beautiful Things": Τι αποκάλυψε η Νία Βαρντάλος και ο θίασος πριν την πρεμιέρα στο Παλλάς

"Όταν αποφασίσεις να ανοίξεις την καρδιά σου, παίρνεις περισσότερη αγάπη". Αυτή η φράση συμπυκνώνει την ουσία της συγκινητικής παράστασης, όπως μάθαμε στη συνέντευξη τύπου με τους Νία Βαρντάλος, Δημήτρη Παπανικολάου, Δανάη Λουκάκη και Δημήτρη Κίτσο.

5 πράγματα που μας είπε ο Παντελής Δεντάκης για τη "Μικρή μέσα στο Σκοτεινό Δάσος"

Με αφορμή την παράσταση "Η μικρή μέσα στο σκοτεινό δάσος" στο Σύγχρονο Θέατρο, ο σκηνοθέτης Παντελής Δεντάκης μιλά για τον σύγχρονο μύθο της βίας, τη "βουβή" δύναμη της σιωπής, την τεχνική μαγεία των υλικών επί σκηνής, αλλά και τη συγκλονιστική ανταπόκριση του κοινού στην Ευρώπη. Μια παράσταση που μετατρέπει το τραύμα σε τελετουργία κάθαρσης και αναγέννησης, μέσα από την τέχνη και τη συλλογικότητα.

Ο "Βιτρούβιος" του Ντα Βίντσι γίνεται θεατρικός ήρωας στο Θέατρο της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών

Ο άνθρωπος πίσω από το ομώνυμο έργο του Λεονάρντο Ντα Βίντσι παίρνει σάρκα και οστά στον θεατρικό μονόλογο του Στέφανου Κακαβούλη.

2ο Φεστιβάλ Κλασικού, Νεοκλασικού και Κάρακτερ Χορού στο Ολύμπια

Μετά τη θερμή ανταπόκριση που γνώρισε πέρυσι, άνοιξε ο δρόμος για την παγίωση ενός ανοιχτού στο κοινό, σημαντικού θεσμού για τον κλασικό χορό στην Ελλάδα.

Πρώτες φωτογραφίες από τη "Βεγγέρα" του Εθνικού Θεάτρου

Τη σαρκαστική κωμωδία γκόθικ αισθητικής του Ηλία Καπετανάκη για τη φαιδρότητα του μικροαστικού κόσμου σκηνοθετεί η Σοφία Μαραθάκη στο Θέατρο Χώρος, για την πρώτη σκηνή της χώρας.

Το Arch Club - Live Stage αλλάζει διεύθυνση και μπαίνει σε νέα εποχή

Η ομάδα του Arch Club, ενός χώρου άρρηκτα συνδεδεμένου με συναυλίες και stand up comedy, μάς καλωσορίζει στη νέα της στέγη.