Φαίδρα

4

Η εικαστική ομορφιά και η σωματική ευγλωττία συμπλέουν στη δημιουργία ενός σκηνικού ποιήματος που το απολαμβάνεις πρωτίστως με το συναίσθημα και δευτερευόντως με τη λογική.

Γιορτινοί εξοδούχοι, προσοχή!
Τα θέατρα τροποποιούν τα ωράρια και τις ημέρες των παραστάσεων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Πριν την έξοδό σας επιβεβαιώσετε τις όποιες αλλαγές για να οργανώσετε καλύτερα τις θεατρικές σας εξορμήσεις.
Φαίδρα

Το έργο της Ρωσίδας ποιήτριας, που εμπνέεται από τον αρχαιοελληνικό μύθο του έρωτα της Φαίδρας για τον γιο του άντρα της, πυροδοτεί μια παράσταση που διαψεύδει τη βεβαιότητα της Τσβετάγιεβα πως προορισμός του είναι η ανάγνωση και όχι το ανέβασμα στη σκηνή. Ο Δημήτρης Καραντζάς δείχνει να επιστρέφει σε μεθόδους και εργαλεία του παρελθόντος, μεταχειριζόμενος τη φόρμα προκειμένου να δώσει φυσική υπόσταση στο κείμενο, αλλά απεγκλωβίζεται από τα καλούπια και την απόσταση που αυτή δημιουργεί και καταθέτει ένα σκηνικό ποίημα, το οποίο απολαμβάνεις πρωτίστως με το συναίσθημα και δευτερευόντως με τη λογική. Από το ποιητικό κείμενο, αλιεύει κομβικά σημεία και τα μεταγράφει σε λυρικής και εικαστικής ποιότητας εικόνες: η δράση εκτυλίσσεται γύρω από ένα κλαδί που σταδιακά αναπτύσσεται σε μια σύνθεση από άνθη και άλλα κλαδιά, ως αναφορά στη μυρτιά πίσω από την οποία πρωτοείδε η Φαίδρα τον Ιππόλυτο και στην οποία τελικά κρεμάστηκε.

Φαίδρα - εικόνα 1

Οι ηθοποιοί είναι δοσμένοι σε μια δική τους ιεροτελεστία, την οποία παρακολουθούμε από το παραλληλόγραμμο «παράθυρο» που δημιουργούν δύο τελάρα στο άνοιγμα της σκηνής. Ίσως μοιάζει με κρυφοκοίταγμα ή με ζωντανό πίνακα, όπου το μαύρο των κοστουμιών (Ι. Τσάμη) κοντράρει στο λευκό του σκηνικού (Μ. Πανουργιά). Ένα έργο αφιερωμένο στην απελπισία του έρωτα και τη μοναξιά των σωμάτων ζωντανεύει μέσα από τη σωματική ευγλωττία και τη χορικότητα (Τ. Καραχάλιος), προσεγμένο σε κάθε λεπτομέρεια: στις ζωώδεις κινήσεις και στάσεις των γυναικών, στην έμφαση στον κομβικό ρόλο της Τροφού, στην εκφορά του λόγου και, φυσικά, στις υποδειγματικές ερμηνείες: Μιχάλης Σαράντης, Νίκος Μάνεσης, Αλεξία Καλτσίκη, Στεφανία Γουλιώτη, Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης.

Περισσότερες πληροφορίες

Φαίδρα

  • Δραματοποιημένη Ποίηση
  • Διάρκεια: 80 '

Πέντε πρόσωπα αναζητούν την ελευθερία, την ερωτική επιθυμία και την ανάγκη για ένωση μέχρι θανάτου με όχημα την πρωτότυπη εκδοχή του μύθου, που γεφυρώνει το θέατρο με την ποίηση.

Προσκήνιο

Καπνοκοπτηρίου 8 & Στουρνάρη, Πολυτεχνείο

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Έπαθες αντι-Christmas; Βρήκαμε τις παραστάσεις που θα δεις

Αυτές είναι οι προτάσεις μας για παραστάσεις που απομακρύνονται από τη γιορτινή αισθητική. Αντί για στολισμένα χαμόγελα και θαλπωρή, αναδεικνύουν την ένταση, τις αντιφάσεις και την ανθρώπινη αλήθεια πίσω από την επιφάνεια των Χριστουγέννων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
24/12/2025

Η δίκη

Ο Άρης Μπινιάρης προσεγγίζει το έργο του Κάφκα μέσα από τη μουσική φόρμα και προτείνει μια υπαρξιακή ανάγνωση, μετατοπίζοντας το βάρος από το πολιτικό στο υπαρξιακό πεδίο. | Powered by Uber

"Ας περιμένουν οι γυναίκες": Η ταινία του Σταύρου Τσιώλη πρώτη φορά στο θέατρο

Στο Θέατρο Ψυρρή θα δούμε την κλασική ταινία του Σταύρου Τσιώλη "Ας περιμένουν οι γυναίκες", η οποία μεταφέρεται για πρώτη φορά στη σκηνή. Μια κωμωδία για άνδρες που ταξιδεύουν, ονειρεύονται και γελούν με τη ζωή, γεμάτη χιούμορ, ειρωνεία και αλήθεια.

Ο Λάκης Λαζόπουλος στο Βέμπο: Τελευταία ευκαιρία για τον "Ήρωα με παντούφλες"

Ο Λάκης Λαζόπουλος ξανασυστήνει τον "Ήρωα με παντούφλες", μια κωμωδία που παραμένει πεισματικά επίκαιρη. Προλαβαίνετε να την δείτε έως 4/1 στο Βέμπο.

Οι ακούραστοι του ελληνικού θεάτρου

Σημαντικοί δημιουργοί και ηθοποιοί, όπως ο Θανάσης Παπαγεωργίου, η Μαίρη Ραζή, ο Σωτήρης Τσόγκας, ο Αντώνης Αντωνίου και η Νατάσα Ασίκη, παραμένουν δραστήριοι, χαράζοντας δρόμους και αφηγούμενοι ανθρώπινες ιστορίες στη σκηνή.

Αι γυμνισταί

Σουρεαλιστικής υφής κωμωδία για το νόημα και τις απρόσμενες συναντήσεις της ζωής, παρουσιάζεται σε μια ευφρόσυνη παράσταση με ωραία αισθητική και χαρακτηριστικές ερμηνείες. | Powered by Uber

Απόψε κανείς δεν πεθαίνει

Η νέα δουλειά της ομάδας The Young Quill, "Απόψε κανείς δεν πεθαίνει" στο Θέατρο Μπέλλος, είναι από τις πιο ενδιαφέρουσες και ευχάριστες παραστάσεις της φετινής σεζόν. Είναι από αυτές που φεύγεις και σκέφτεσαι: "ναι, κάτι μου είπε". Και μάλιστα χωρίς διδακτισμό ή βαρύ φορτίο.| Powered by Uber