Το κενό αυτοπροσώπως

3

Πρωτότυπο μεσοαστικό νεο-μπουλβάρ, γραμμένο εν θερμώ, με φόντο τον Αύγουστο του ’15, θέλει τους Δάνη Κατρανίδη, Παναγιώτα Βλαντή και δύο νεότερους ηθοποιούς στους ιλαροτραγικούς ρόλους των υπαιτίων και των γόνων της κρίσης.

Το κενό αυτοπροσώπως

Πρωτότυπο μεσοαστικό νεο-μπουλβάρ, γραμμένο εν θερμώ, με φόντο τον Αύγουστο του ’15, θέλει τους Δάνη Κατρανίδη, Παναγιώτα Βλαντή και δύο νεότερους ηθοποιούς στους ιλαροτραγικούς ρόλους των υπαιτίων και των γόνων της κρίσης.

Το κενό αυτοπροσώπως - εικόνα 1

Ήδη από το «Απόψε τρώμε στης Ιοκάστης» (2008), ο Άκης Δήμου σατιρίζει οικεία ήθη και παθογένειες, επιτρέποντας στο ευτράπελο και την απιθανότητα να τα εμβολίσουν προς το κωμικό. Στο τωρινό έργο του δίνει τον υπότιτλο «μια κωμωδία για την ήττα» και εκθέτει τέσσερα πρόσωπα-πειραματόζωα της κρίσης, σε ένα αθηναϊκό διαμέρισμα, με φόντο τον Αύγουστο του ’15. Τα «ναι» και τα «όχι», τα άδεια ATM και οι αντιμνημονιακές πορείες γίνονται από τον Κωνσταντίνο Ρήγο το video-background της εύρυθμης παράστασής του. Με έξυπνες ατάκες και πρωτότυπες δραματουργικές συνθήκες αλλά και με μια αδυναμία διείσδυσης στον πυρήνα των θεματικών του, ο Δήμου γράφει εν θερμώ, εν μέσω του καλοκαιριού της δυσαρέσκειάς μας, ένα ιλαροτραγικό μεσοαστικό νεο-μπουλβάρ που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τα αντίστοιχα, σύγχρονα γαλλικά^ τουναντίον, είναι πολύ πιο πρωτότυπο, λόγου χάρη, από το «Για όνομα…» ή από εκείνα του Φλοριάν Ζελέρ.

Το κενό αυτοπροσώπως - εικόνα 2

Ένα drug show στη Μαδρίτη, την Πρωτοχρονιά του ’14, μπλέκεται με την ιστορία ενός παιδιού αγνώστου πατρός, μια… φονική γραβάτα με ένα ερωτικό τρίο του ’93 και το τηλεφώνημα ενός ογκολόγου με ένα δείπνο με τηγανητά χέλια. Το κωμικό προκύπτει αναπόφευκτα, αλλά το γέλιο δεν ρέει αβίαστα. Η αίσθηση της ματαίωσης –ατομικής και συλλογικής– σκοτεινιάζει τα πάντα. Ο Δάνης Κατρανίδης και η Παναγιώτα Βλαντή εύστοχα ερμηνεύουν, αντίστοιχα, τον «βολεμένο» κριτικό θεάτρου και τη σνομπ σχεδιάστρια μόδας. Δίπλα τους, πειστικοί είναι οι Σίσσυ Τουμάση ως νεαρή «βοηθός» και ο Κώστας Κουνέλλας ως γκέι τεκνό.

Όμως η σκηνοθεσία μάλλον δεν ενθάρρυνε τη μεταξύ τους χημεία, ούτε γράπωσε το αμφίσημο ύφος του έργου, ενώ κάποια προβλήματα παρουσιάζει και η άρθρωση του λόγου. Χρειαζόταν περισσότερη θέρμη, ζέση, πύκνωση καθώς και μια αίσθηση του αναπόδραστου να καθηλώνει τα δύο ζευγάρια – εκείνο της μεταπολίτευσης κι εκείνο του «πρώτη φορά Αριστερά». Ίσως η υπερδραστηριότητα (ταχυλογία, μούτες, ηχηρά γέλια, «σκόρπισμα» στη σκηνή) να είναι άσκοπη. Οι αντι-ήρωες του Άκη Δήμου δεν χρειάζεται να περιφέρονται. Μάλλον είναι πλασμένοι για να «λιώνουν» στους καναπέδες τους – και ο νοών νοείτο.

ΠΟΛΗ ΘΕΑΤΡΟ Φωκαίας 4 & Αριστοτέλους 87, Πλ. Βικτωρίας, 2111828900. Διάρκεια 90΄. Μέχρι 31/1.

Περισσότερες πληροφορίες

Το κενό αυτοπροσώπως

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 90 '

Μια κωμωδία για την ήττα με τέσσερις αντιηρωικούς χαρακτήρες να μετεωρίζονται ανάμεσα στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον με φόντο τον Αύγουστο του 2015

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
24/04/2024

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.

Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα: Αυτές είναι οι τρεις παραστάσεις του που κατεβάζουν αυλαία

Μία φουτουριστική παράσταση αλλά και δύο έργα που απευθύνονται στους μικρούς θεατές ολοκληρώνουν τον κύκλο τους στον χώρο την Κυριακή των Βαΐων.

Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου: Ολοκληρώθηκε η σημαντική πρωτοβουλία της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης

Oι φοιτήτριες σκηνοθεσίας Γεωργία Διάκου, Αριάδνη Ζούπινα, Αλεξία Παραμύθα και Ειρήνη Σεβαστοπούλου, που συμμετείχαν στο Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου στην Ελευσίνα, μιλούν στο "α".

Δήμος Αβδελιώδης: "Στο θέατρο πάμε πρωτίστως για να νιώσουμε"

Ο διακεκριμένος σκηνοθέτης μιλά στο "α" με αφορμή την "Απολογία του Σωκράτη" που ανεβάζει στην αρχαία ελληνική γλώσσα (26-27/4) αλλά και το "Όνειρο στο κύμα / Έρως ήρως" του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη (29/4), που παρουσιάζονται στη νέα θεατρική σκηνή που φέρει το όνομά του στο ιστορικό Studio New Star Art Cinema.