Ο Πάνος Βλάχος ως "Δον Ζουάν": Ένας χαρισματικός ηγέτης ή ένας επικίνδυνος απατεώνας;

Σε μια παράσταση που ανατρέπει την εικόνα του “Δον Ζουάν” και τον τοποθετεί στο σήμερα, όπου η γοητεία και η εξουσία γίνονται όπλα χειραγώγησης πρωταγωνιστεί ο Πάνος Βλάχος στο Βεάκη. Μέσα από την ελεύθερη διασκευή που έκανε με τη Λητώ Τριανταφυλλίδου μας καλούν να δούμε τον διαχρονικό αντιήρωα με νέα μάτια—όχι πια ως ρομαντικό καρδιοκατακτητή, αλλά ως σύμβολο της τοξικής επιρροής και της εποχής των social media.

Δον Ζουαν

Τι είναι αυτό που κάνει τον "Δον Ζουάν” τόσο γοητευτικό; Μήπως γοητεύει, γιατί ενσαρκώνει την απόλυτη ελευθερία; Μήπως γιατί είναι ο άντρας που απορρίπτει κάθε κανόνα, που δεν λογοδοτεί, που ζει όπως θέλει χωρίς συνέπειες; Ή μήπως γιατί είναι ένας επαναστάτης ή…ένας γοητευτικός απατεώνας; Ορισμένοι τον βλέπουν ως τολμηρό κατακτητή κι άλλοι ως σύμβολο της αλαζονείας και της ηθικής παρακμής. Για τη σκηνοθέτιδα Λητώ Τριανταφυλλίδου και τον Πάνο Βλάχο, το ενδιαφέρον δεν βρίσκεται απλώς στον μύθο του γυναικοκατακτητή, αλλά στο πώς αυτή η περσόνα επιβιώνει και μεταμορφώνεται στον σύγχρονο κόσμο. Στην ελεύθερη διασκευή του μύθου του "Δον Ζουάν” δεν είδαν ένα ρομαντικό ήρωα, αλλά έναν άνθρωπο που χρησιμοποιεί τη γοητεία του ως όπλο εξουσίας. Και το καλύτερο; Δεν σαγηνεύει μόνο τις γυναίκες, αλλά ολόκληρη την κοινωνία!

Δον Ζουάν 2024-25
Γκέλυ Καλαμπάκα©

 

Αυτό που κέντρισε το ενδιαφέρον των δύο δημιουργών και που παρουσιάζουν στην παράσταση τους στο θέατρο Βεάκη είναι η μετάβαση του Δον Ζουάν από έναν άντρα που απολαμβάνει τις κατακτήσεις του, σε έναν ηγέτη που κερδίζει ακολούθους. Στη σημερινή εποχή των social media και του πυρετού της πληροφορίας, η ανάγκη για καθοδήγηση και η τάση να λατρεύουμε "χαρισματικούς" ανθρώπους έχει γίνει πιο έντονη από ποτέ. Και έτσι, ο Δον Ζουάν γίνεται ο απόλυτος καθρέφτης της εποχής μας. Δίπλα στον Πάνο Βλάχο, μια δυνατή ομάδα ηθοποιών ζωντανεύει αυτή τη νέα εκδοχή του "Δον Ζουάν”. Οι Κώστας Φιλίππογλου, Παναγιώτης Κατσώλης, Ηλέκτρα Φραγκιαδάκη, Ειρήνη Μπούνταλη και Μελίνα Βαμπούλα ενσαρκώνουν τους αποπροσανατολισμένους θαμώνες του μπαρ, ανθρώπους που αναζητούν απαντήσεις και βρίσκουν καταφύγιο στη χαρισματική – αλλά κενή – ρητορική του Δον Ζουάν.

Δον Ζουάν 2024-25
Γκέλυ Καλαμπάκα©

 

Ο Πάνος Βλάχος ένας γοητευτικός Δον Ζουάν

 

Με την εκρηκτική του ενέργεια, τη φυσική του αμεσότητα και το λεπτό του χιούμορ, ο Πάνος Βλάχος ισορροπεί ανάμεσα στο κωμικό και το τρομακτικό, κάνοντας τον χαρακτήρα του Δον Ζουάν ταυτόχρονα γοητευτικό και απωθητικό. Ο ήρωας που ενσαρκώνει δεν είναι απλά ένας γυναικοκατακτητής· είναι ένας άνθρωπος που ξέρει να λέει στους άλλους αυτό που θέλουν να ακούσουν, είτε πρόκειται για έρωτα, είτε για εξουσία, είτε για ελπίδα. Χειρίζεται τους πάντες με χειρουργική ακρίβεια. Άλλοτε προκλητικός, άλλοτε ευάλωτος, και πάντα έτοιμος να μεταμορφωθεί, ο Βλάχος αποδεικνύει ότι ο Δον Ζουάν είναι μια φιγούρα που ζει και βασιλεύει στον σύγχρονο κόσμο.

Δον Ζουάν 2024-25
Γκέλυ Καλαμπάκα©

 

Δον Ζουάν 2024-25
Γκέλυ Καλαμπάκα©

Ένα ειρωνικό και ανατρεπτικό βλέμμα

Ο Δον Ζουάν αυτής της παράστασης είναι ο πολιτικός, ο influencer, ο life coach, ο κάθε ναρκισσιστής που εκμεταλλεύεται την ανάγκη μας να πιστέψουμε σε κάτι. Και τελικά, μας φέρνει αντιμέτωπους με το πιο δύσκολο ερώτημα: Εμείς, ως κοινό, πόσο εύκολα ακολουθούμε; Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι πολλά καθώς η δράση εξελίσσεται στη σκηνή. Η μουσική, με την υπογραφή του Αλέξανδρου Κούρου και σε στίχους του Πάνου Βλάχου, παίζει καταλυτικό ρόλο στην ατμόσφαιρα της παράστασης. Ερμηνευμένη ζωντανά επί σκηνής, λειτουργεί ως σχολιασμός των γεγονότων, ενισχύοντας τη σατιρική και ειρωνική διάθεση του έργου. Δημιουργεί ένα ηχητικό τοπίο που άλλοτε εντείνει το δράμα και άλλοτε υπογραμμίζει την αλλοτρίωση και την παραπλάνηση που επιβάλλει ο Δον Ζουάν στους ακολούθους του.

Δον Ζουάν 2024-25
Γκέλυ Καλαμπάκα©

Το σκηνικό περιβάλλον, διαμορφωμένο από τον Δημήτρη Πολυχρονιάδη, μετατρέπει ένα απλό μπαρ σε ένα σύγχρονο ναό της επιρροής και της πλάνης. Η σκηνοθετική προσέγγιση της Λητώς Τριανταφυλλίδου δίνει έμφαση στην κλειστοφοβική ατμόσφαιρα ενός χώρου όπου τα όρια μεταξύ πραγματικότητας και αυταπάτης γίνονται ασαφή. Τα κοστούμια της Ματίνας Μέγκλα, σε συνδυασμό με τους φωτισμούς της Βαλεντίνας Ταμιωλάκη, ενισχύουν τη μεταμόρφωση του χώρου και των χαρακτήρων, υπογραμμίζοντας το πέρασμα από την καθημερινότητα στη λατρεία και τη χειραγώγηση. Ο Δον Ζουάν επέστρεψε και μας καλεί να τον  γνωρίσουμε σε ένα περιβάλλον όπου η πραγματικότητα και η ψευδαίσθηση μπερδεύονται.

Προπώληση εισιτηρίων: more.com

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Δον Ζουάν

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 110 '

Ανατρεπτική σκηνική προσέγγιση του «βλάσφημου» ήρωα που το όνομά του είναι συνώνυμο με την απόρριψη των παραδοσιακών αξιών και την αναζήτηση της προσωπικής ελευθερίας, που επανεξετάζει τη θέση του σύγχρονου άντρα. Στο έργο, ένας αποτυχημένος καλλιτέχνης, ο Δον Ζουάν, προσπαθώντας να ξεφύγει τις συνέπειες των πράξεων του, καταφεύγει στο μπαρ του πατέρα του. Εκεί, σε εκεί σε μια διαστρεβλωμένη απεικόνιση της κοινωνίας μας, ο Δον Ζουάν ανακαλύπτει ότι το πραγματικό του ταλέντο είναι να κερδίζει ακολούθους. Γοητεύει τους αποπροσανατολισμένους θαμώνες και σχηματίζει μια λατρεία γύρω από την προσωπικότητά του. Καθώς το μπαρ μετατρέπεται σε “Εκκλησία”, χώρος έκφρασης μιας New Age Cult (αίρεση), και οι ακόλουθοι του γίνονται όλο και πιο αφοσιωμένοι, τα όρια μεταξύ πίστης και χειραγώγησης γίνονται θολά. Σε αυτήν την ανανεωμένη εκδοχή του ήρωα, ο Δον Ζουάν γίνεται το απόλυτο σύμβολο της εποχής μας, κατέχοντας δύο κρίσιμα "ταλέντα": την απουσία ιδεολογίας και την αμετροεπή φιλοδοξία. Αποδεσμευμένος από κάθε ηθικό φραγμό, ο Δον Ζουάν επιδίδεται σε ένα εμπόριο ελπίδας, προσφέροντας τον εύκολο δρόμο προς την ευτυχία σε κάθε ακόλουθό του.

Βεάκη

Στουρνάρη 32

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Cow Deer": Πώς μοιάζει μια παράσταση, με βασικές πρωταγωνίστριες μια Αγελάδα και μια Ελαφίνα;

Αξίζει την προσοχή μας η παράσταση "Cow Deer" των Κέιτι Μίτσελ, Νίνα Σίγκαλ και Μέλανι Ουίλσον,. Σε συνεργασία με την Ειρήνη Φαναριώτη για τις ελληνικές παραστάσεις και στο πλαίσιο της συνεργασίας Εθνικού Θεάτρου με το Royal Court Theatre του Λονδίνου, μας μιλά για τη σχέση ανθρώπου και φύσης μέσα από κίνηση και ήχο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
04/11/2025

Τι συμβαίνει στο θεατρικό wine bar "Taniko";

Ένα κοινωνικό δράμα του Κωνσταντίνου Αβράμη για το ολοένα αυξανόμενο κόστος της υγείας, το gentrification και την κοινωνική ασφυξία, στο Studio Μαυρομιχάλη.

"Ένας καταπληκτικός καταθλιπτικός": Η ευτυχία θέλει θάρρος

Ο "Καταπληκτικός καταθλιπτικός" του Αντώνη Καλομοιράκη επιστρέφει στο Θέατρο Καλλιρρόης, μπλέκοντας το χιούμορ με τη μελαγχολία σε μια τρυφερή ιστορία για την ευτυχία, τη μοναξιά και τη συμφιλίωση με τη ζωή όπως είναι.

Όταν ο Πόε συναντά τη μουσική: "Το Κοράκι" της ομάδας Νοσταλγία

Η ομάδα Νοσταλγία επιστρέφει με μια ιδιαίτερη θεατρική πρόταση που γεφυρώνει τη λογοτεχνία με τη μουσική πράξη: το "Κοράκι [Ένα Μουσικό Αναλόγιο]" του Έντγακρ Άλαν Πόε σε σκηνοθεσία και μουσική σύνθεση Τώνιας Ράλλη.

"Oops!- Το παράλογο γίνεται θέαμα από τη Nova Melancholia

Η ομάδα Nova Melancholia επιστρέφει με το "Oops!", μια παράσταση που ακροβατεί ανάμεσα στη φάρσα, το σκοτάδι και την υπαρξιακή ειρωνεία.

Η "Λόλα" της Τρούμπας στο Παλλάς με Τρίγγου, Στάνκογλου, Γάλλο

Για πρώτη φορά θα δούμε στο θέατρο Παλλάς το 2026 την κινηματογραφική "Λόλα" που καθόρισε μια ολόκληρη εποχή, σε σκηνοθεσία Χρήστου Σουγάρη.

Όλα όσα θα δούμε τον Νοέμβριο στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ο Νοέμβριος στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά μάς καλεί να ονειρευτούμε, να φροντίσουμε και να συνομιλήσουμε μέσα από νέες πρεμιέρες, δυνατές επιστροφές και παραστάσεις που φωτίζουν με ευαισθησία τον άνθρωπο, την πόλη και τον χρόνο.