Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα από 2 έως 8 Νοεμβρίου και ξεχωρίζουν.

Closer ©Patroklos Skafidas

"Closer"

Μιχάλης Λεβεντογιάννης, Βίκυ Παπαδοπούλου, Ναταλία Σουίφτ και Σπύρος Σταμούλης πρωταγωνιστούν στο έργο του Πάτρικ Μάρμπερ που διεισδύει στο μοτίβο της ερωτικής επιθυμίας μέσα από τη διασταύρωση της ζωής τεσσάρων ανθρώπων. Γνωστό από την κινηματογραφική μεταφορά του, παραμένει ένα διαχρονικό close-up στην ανθρώπινη αγωνία για σύνδεση και εδώ το σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγιοπετρίτης-Μπογδάνος (Χώρα, από 4/11).

Εξαρτάται

"Εξαρτάται"

Με το πρόβλημα των εξαρτήσεων ασχολείται το έργο της Μαρίας Μαυρικάκη, που ανεβάζει ο Αντώνης Αντωνίου. Τέσσερα πρόσωπα από το στενό περιβάλλον του επί χρόνια τοξικοεξαρτημένου Άκη, τα οποία ερμηνεύουν οι Αντώνης Αντωνίου, Νατάσα Ασίκη, Τάκης Βαμβακίδης και Ειρήνη Κονίδου, προσπαθούν να τον βοηθήσουν, καθένας με τον δικό του τρόπο (Θεατρική Σκηνή, από 4/11).

Κρυμμένες

"Κρυμμένες"

H Τζένη Μαρξ, η Μάρθα Φρόιντ και η Ξανθίππη, τρεις σημαντικές γυναίκες που παρέμειναν στη σκιά της δόξας των συζύγων τους, φέρνει στο προσκήνιο το έργο των Ισραηλητισσών συγγραφέων Γιοσέφα Έβεν-Σόσαν & Ντάλια Σίμκο. Το σκηνοθετεί σε πανελλήνια πρεμιέρα η Τατιάνα Λύγαρη, με τις ερμηνείες των Εβελίνας Αραπίδη, Φανής Γέμτου κ.ά. (Τρένο στο Ρουφ, από 3/11).

Democracy
© Giota Efraimidou

"Democracy"

Τέσσερις περφόρμερ (Βάνα Πεφάνη, Vefi Redhi, Χρήστος Καρασαββίδης και Ένκε Φεζολλάρι, ο οποίος υπογράφει και τη σκηνοθεσία) επιχειρούν μια αντίστροφη πορεία αναζήτησης της δημοκρατίας από το παρόν προς τις απαρχές της στα χρόνια του Πελοποννησιακού Πολέμου, βασισμένοι σε κείμενα του Θουκυδίδη αλλά και σε μαρτυρίες, προσωπικά βιώματα, ηχητικά ντοκουμέντα και σχολικά κείμενα (Σταθμός, από 3/11).

Ok boomer

"ΟΚ Boomer"

Το δέκατο έργο του υπογράφει ο Θοδωρής Αθερίδης και ανεβαίνει για ακόμη μια φορά στο θεατρικό σανίδι, σε σκηνοθεσία και ερμηνεία του ίδιου. Μαζί με τη Φαίδρα Δρούκα επιδίδονται σε ένα εγχείρημα στα όρια του stand up μεταξύ αλήθειας και μυθοπλασίας, ενώ τους συνοδεύει μουσικά ο Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος (Μικρό Παλλάς, από 6/11).

Felicita
Γιώργος Καλφαμανώλης, Νικόλας Κωστής©

"Felicità"

To έργο της Σεμίνας Διγενή ανεβαίνει για πρώτη φορά, με τις ερμηνείες της Μυρτώς Αλικάκη και του Γιάννη Σοφολόγη. Μια φαινομενικά απλή συνάντηση ανάμεσα σε μια σκηνοθέτρια και ένα διανομέα εξελίσσεται σε μια κατάσταση γεμάτη ερωτήματα με τους δύο ήρωες να εναλλάσσονται στους ρόλους του θύτη και του θύματος. Σκηνοθετεί η Λητώ Τριανταφυλλίδου (Αλκυονίς, από 6/11).

Ο ελέφας

"Ο ελέφας"

Το ιδιαίτερο έργο του Κώστα Μποσταντζόγλου σκηνοθετεί ο Λευτέρης Γιοβανίδης, που αποτυπώνει την τοξικότητα της ελληνικής οικογένειας και επαρχίας. Εύρημά του η κακοποιητική χρήση της γλώσσας από τους ανήθικους και αστοιχείωτους, αλλά εντελώς οικείους ήρωες, τους οποίους ερμηνεύουν οι Γιώργος Γιαννόπουλος, Μπέσσυ Μάλφα, Βαγγέλης Δαούσης και Στεφανία Ζώρα (Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, από 8/11).

Ο Σεργκέι είναι και πολύ βλάκας

"Ο Σεργκέι είναι και πολύ βλάκας"

H Ταμίλα Κουλίεβα σκηνοθετεί το έργο του Ντμίτρι Ντανίλοφ, όπου ένας καθημερινός άνθρωπος δέχεται την επίσκεψη τριών κούριερ, λαμβάνει ένα μυστηριώδες δέμα και ο παραλογισμός ξεκινάει. Ερμηνεύουν: Παναγιώτης Μπουγιούρης, Σαμουήλ Ακίνολα, Πάνος Ζυγούρος, Αλίκη Κακολύρη, Γρηγόρης Καραντινάκης, ενώ τα τραγούδια υπογράφει ο ΛΕΞ (Ίδρυμα "Μιχάλης Κακογιάννης", από 7/11).

Yes we can’t
©Θεόφιλος Τσιμάς

"Yes, we can’t"

Η Πειραματική Σκηνή Νέων Δημιουργών του Εθνικού Θεάτρου παρουσιάζει μια παράσταση-ωδή στην κοινωνία της κόπωσης και στους κουρασμένους ανθρώπους. Η Μαριλένα Κατρανίδου δημιουργεί ένα μουσείο του μέλλοντος, ένα κοιμητήριο ζωντανών, όπου τα πρόσωπα έχουν την ευκαιρία να μελετήσουν την κατάσταση του burn-out και της ψυχικής αποτελμάτωσης στην οποία έχουν περιέλθει (Rex, από 8/11).

Η μικρή λέξη αγάπη
Κώστας και Σοφία Ραυτοπούλου©

"Η μικρή λέξη αγάπη"

Το μόλις περσινό  βιβλίο του Αύγουστου Κορτώ παίρνει σάρκα και οστά στη σκηνή σε διασκευή και σκηνοθεσία της Νάντιας Δαλκυριάδου. Κεντρική ηρωίδα της παράστασης η Μάντια, ένα κορίτσι από μια μικρή κωμόπολη, που γνωρίζει τη βία από τον πατέρα της. Αφού το σκάσει από το σπίτι, γνωρίζει έναν άντρα, ο οποίος αποδεικνύεται εξίσου κακοποιητικός. Ερμηνεύουν οι Αγγελική Ξένου και Βασιλική Κούλη ("Από Κοινού", από 3/11).

Marika’s dream

"Marika’s dream"

Η Φένια Παπαδόδημα αφιερώνει ένα μουσικοθεατρικό θέαμα σε δύο σπουδαίες φωνές και ενώνει τη ζωή της Μαρίκας Παπαγκίκα με εκείνη της Billie Holiday με φόντο τη Νέα Υόρκη του ’20. Η ρεμπέτισσα Παπαγκίκα μεσουράνησε την εποχή του τσάρλεστον στην Αμερική, όπου έφτασε ως μετανάστρια στο αμπάρι ενός υπερωκεάνιου. H Holliday, την ίδια εποχή, ξεκινούσε τα πρώτα της βήματα. Η παράσταση πρόκειται να συνδυάσει στοιχεία και των δύο, παντρεύοντας τους αμανέδες με τις τζαζ μπαλάντες, αποκαλύπτοντας το κοινό τους "μπλουζ" στοιχείο (Μικρό Γκλόρια, από 3/11). 

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Εξαρτάται

  • Δραματοποιημένη λογοτεχνία
  • Διάρκεια: 90 '

Το έργο πραγματεύεται την ιστορία της ζωής του Άκη, που από μικρός υπέκυψε σε εθισμούς και εξαρτήσεις. Τέσσερις κοντινοί του άνθρωποι -η αδερφή του, ο επιστήθιος φίλος του, η σύντροφός του και ο φίλος του από τον στρατό- προσπαθούν ο καθένας με τον δικό του τρόπο να τον βοηθήσουν προκειμένου να τον σώσουν. Οι ζωές όλων επηρεάζονται αλλά η αγάπη επιμένει, τα όρια ατονούν, η ελπίδα και η απόγνωση εναλλάσσονται όσο η εξάρτηση συνεχίζεται.

Closer

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 105 '

Η Άννα, ο Λάρι, ο Νταν και η Άλις δείχνουν ανοιχτοί να έρθουν κοντά, πλησιάζοντας ο ένας τον άλλον ασφυκτικά, αχόρταγα, χωρίς καμία αναστολή. Μοιραία, μέσω του πλησιάσματος της σάρκας, θα εκφραστεί και το αιώνιο παράδοξο του έρωτα: όσο πιο κοντά θα πλησιάζουν ο ένας τον άλλον, τόσο πιο έντονα θα βιώνουν τις παγίδες, τα ρίσκα τα αδιέξοδα, τις ματαιώσεις και το βαθύ ανικανοποίητο τού μαζί. Ο πόθος, η σεξουαλική ορμή, ο εθισμός, τα σκοτεινά πάθη, οι ανασφάλειες, η περηφάνεια, η ζήλια, η απόγνωση, η προδοσία, η προσποίηση, η εκδίκηση – τίποτα δεν θα μείνει ανέγγιχτο σε αυτό το ερωτικό τετράγωνο, που παραμένει.

Yes, we can't

  • Performance
  • Διάρκεια: 70 '

Tα πρόσωπα της παράστασης, η οποία βασίζεται στις ιδέες του φιλοσόφου Μπιούνγκ-τσούλ Χαν για την «κοινωνία της κόπωσης», συναντιούνται σε ένα ιδιότυπο μουσείο του μέλλοντος στο οποίο οι ίδιοι οι εργαζόμενοι γίνονται προοδευτικά το κεντρικό έκθεμα. Στον χώρο αυτό υπάρχει ένα οίκημα, ένα κοιμητήριο ζωντανών. Εκεί τους δίνεται η ευκαιρία να μελετήσουν την κατάσταση της κόπωσης, του burnout και της ψυχικής αποτελμάτωσης στην οποία έχουν περιέλθει. Εφόσον η κούραση είναι συστατικό της ανθρώπινης ζωής από τα πρώτα βήματα του είδους μας, τι συνέβη στην πορεία και έγινε ανυπόφορη; Και από πότε η ξεκούραση μοιάζει μάταιη; Τι κουβαλούν όλες αυτές οι τσάντες στους ώμους;

Η μικρή λέξη αγάπη

  • Δραματοποιημένο Μυθιστόρημα

Η θεατρική μεταφορά του βιβλίου του γνωστού συγγραφέα έχει ως κεντρική ηρωίδα τη Μάντια, ένα κορίτσι από το Τυφλό Νερό που έμαθε τι θα πει βία από πρώτο χέρι. Μέσα στην οικογένεια, από το χέρι του πατέρα. Έφτασε η ώρα που το έσκασε από τον βασανιστή της για μια καλύτερη ζωή αλλά την περίμενε ένας νέος κύκλος βίας. Πίσω από έναν έρωτα, καλά κρυμμένος, ένας νέος βασανιστής. Ένας νέος κύκλος βίας, πιο επώδυνος. Πόσο κοστίζει να είσαι γυναίκα; Πόσο κοστίζει η ζωή; Πόσο κοστίζει η αγάπη; Μεταξύ ζωής και θανάτου. Ένα κορίτσι ακροβατεί και μας λέει την ιστορία του. Γι’ αυτή τη μικρή λέξη αγάπη.

OK boomer

  • Stand up Comedy

Ο Θοδωρής κι η Φαίδρα αγαπιούνται. Αυτό είναι αλήθεια, όχι μυθοπλασία. Αυτό δεν σημαίνει ότι συμφωνούν κιόλας. Δεν συμφωνούν. Σχεδόν σε τίποτα. Απορίας άξιο που αγαπιούνται κιόλας. Μιλούν για τον εαυτό τους. Τον πραγματικό εαυτό τους. Αυτό είναι αλήθεια, όχι μυθοπλασία! Μιλούν και για τους άλλους και κριτικάρουν τους πάντες και τα πάντα. Ένα ξεκαρδιστικό ξεκατινιάρικο ξεμπρόστιασμα που αν δεν γίνει, δεν κόβεις εισιτήρια. Καθόλη τη διάρκεια, τους παρακολουθεί ως άγρυπνος φρουρό (ή μάλλον ως μέγας… «κουτσομπόλης») ο Αλκιβιάδης, ενώ παίζει όλα τα μουσικά όργανα που έχουν ανακαλυφθεί, ζωντανά και μόνος του. Σαν να ήταν συμφωνική ορχήστρα. Καλά θα πάει αυτό…

Ο ελέφας

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 80 '

«Δεν λέμε μνήμη ελέφαντα;», ρωτάει ο Μήτσος. «Ο ελέφαντας δεν ξεχνά και εκδικείται το κακό που το έκανες». Αυτή η σκέψη κινεί τη βασική ηρωίδα που, κλεισμένη μέσα σε μια τοξική οικογένεια, προσπαθεί να βρει λύτρωση. Νιώθει σαν ένας ελέφαντας που δεν ξεχνά και ζητά πλέον να εκδικηθεί για το όποιο κακό της έχουν κάνει. Ο συγγραφέας με σκληρό χιούμορ μάς περιγράφει μια κοινωνία που διακατέχεται από αντιλήψεις ρατσιστικές και προγονοπληξία. Η ενδοοικογενειακή βία, η έλλειψη ηθικών αξιών αποτελούν κύρια χαρακτηριστικά της καθημερινότητας τους. Όλοι μας, στο μικρόκοσμό μας, θεωρούμε ότι αυτές οι συμπεριφορές δεν υπάρχουν πια στην σύγχρονη ελληνική κοινωνία. Κι όμως είναι υπαρκτές.

Ο Σεργκέι είναι και πολύ βλάκας

  • Κοινωνικό

Ένας νεαρός προγραμματιστής λαμβάνει ξαφνικά ένα δέμα και η ζωή του μετατρέπεται σε μαύρη κωμωδία. Το δέμα το φέρνουν τρεις κούριερ, όμως, για κάποιο ανεξήγητο λόγο δεν το παραδίδουν αμέσως. Παραμένουν στο σπίτι του Σεργκέι, συζητάνε άσχετα πράγματα και στο ερώτημα πότε επιτέλους θα φύγουν η απάντηση είναι: «Αφού σας είπαμε, όταν σας πήραμε τηλέφωνο, ότι θα είμαστε στο σπίτι σας στην διάρκεια μιας ώρας. Και τώρα πρέπει να μείνουμε μαζί σας μια ώρα». Πώς αντιμετωπίζει κάνεις αυτή την κατάσταση; Ποιοι είναι αυτοί οι κούριερ και τι θέλουν; Τι είναι μέσα στο δέμα; Και γιατί ο Σεργκέι είναι «…και πολύ βλάκας»;

Κρυμμένες

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 100 '

Το έργο φωτίζει τις ζωές τριών διάσημων ζευγαριών της παγκόσμιας ιστορίας: του Σίγκμουντ Φρόυντ και της Μάρθας Φρόυντ, του Καρλ Μαρξ και της Τζένη Μαρξ, του Σωκράτη και της Ξανθίππης, προβάλλοντας τον καθοριστικό ρόλο που διαδραμάτισαν οι τρεις σημαντικές γυναίκες αυτών των ζευγαριών στην ανάπτυξη και εξέλιξη του έργου των μεγαλοφυών συζύγων τους, οι οποίοι άλλαξαν τον ρου της ανθρωπότητας ενώ οι ίδιες παρέμειναν μόνο στις παρυφές της ιστορίας. Μεταξύ της ιστορίας και μυθοπλασίας, το έργο αποκαλύπτει με ευαισθησία και χιούμορ στιγμές της καθημερινής ζωής ενώ αναδεικνύει το φλέγον ζήτημα των έμφυλων ανισοτήτων.

Democracy

  • Σκηνική Σύνθεση

Τέσσερις περφόρμερ-ηθοποιοί επιχειρούν μια πορεία αναζήτησης της Δημοκρατίας από το παρόν προς τα πίσω έως και τις απαρχές της στα χρόνια του Πελοποννησιακού Πολέμου τον 5ο αιώνα π.Χ. Η διαδρομή ακολουθεί τις παρυφές της επίσημης ιστορίας, τα γεγονότα παρατάσσονται συνειρμικά, χωρίς χρονική ακολουθία. Οι αφηγήσεις εκκινούν από προσωπικά βιώματα και κείμενα και σταδιακά συμπλέκονται με ηχητικά ντοκουμέντα, σχολικά κείμενα, κατηχήσεις ινστρουκτόρων, παραγγέλματα, διαγγέλματα, επιταφίους, επαίνους, παραβολές και παραμύθια. Ο προσωπικός λόγος και ο συλλογικός συμπλέκονται ο ένας με τον άλλο, καθώς κανένας από τους δύο δεν είναι ξεκάθαρος. Οι διαφορετικές ηλικίες και καταβολές των πρωταγωνιστών επιτείνουν τη σύγχυση.

Felicita

  • Δραματοποιημένη Νουβέλα

Μια γυναίκα καλεί στο σπίτι της έναν νεαρό διανομέα και του προτείνει να "αγοράσει" 24 ώρες από την ζωή του. Έτσι, αρχίζει ένα επικίνδυνο παιχνίδι, ένα ασταμάτητο κυνηγητό θεατρικών ρόλων, πίσω από τους οποίους κρύβονται και φανερώνονται οι πραγματικές επιθυμίες, τα τραύματα και οι προθέσεις των ηρώων. Καθώς το βράδυ προχωρά, “σκοντάφτουν” ξανά και ξανά πάνω στην ιδέα της ευτυχίας και του χρόνου. Ευτυχία είναι να ξεχνάς ή να θυμάσαι; Μπορεί να κάνει διορθωτικές κινήσεις ο χρόνος; Και τι γίνεται όταν αποκαλύπτεται το συγκλονιστικό μυστικό που κρύβεται πίσω από την “τυχαία” συνάντηση τους, που μετατρέπει ένα παιχνίδι ρόλων, σε μια επικίνδυνη παγίδα;

Marika's dream

  • Μουσικοθεατρική Παράσταση
  • Διάρκεια: 70 '

Η Φένια Παπαδόδημα ρίχνει φως στη σπουδαία ελληνική φωνή της Αμερικής των αρχών του 20ού, τη Μαρίκα Παπαγκίκα με έναν καταιγιστικό μονόλογο που αφηγείται την περιπετειώδη ζωή της σπουδαίας τραγουδίστριας, τα όνειρα, τις δυσκολίες, τον ρατσισμό που βίωναν όλοι οι μετανάστες εκείνης της εποχής στην Νέα Υόρκη. Η παράσταση συνδέει τη ζωή της με την ζωή μιας άλλης εμβληματικής τραγουδίστριας, της Μπίλι Χόλιντεϊ που ξεκινάει την καριέρα της στο Χάρλεμ το 1929, όταν η Μαρίκα μεσουρανεί ακόμη τραγουδώντας στο περίφημο κλαμπ της «Marika's». Η Φένια Παπαδόδημα πρόκειται να ερμηνεύσει ζωντανά τα πιο γνωστά σμυρναίικα και ρεμπέτικα τραγούδια της Παπαγκίκα και μερικά από τα πιο εμβληματικά τραγούδια της Χόλιντεϊ.

Χώρα

Αμοργού 20

Σταθμός Θέατρο

Βίκτωρος Ουγκώ 55

Μικρό Γκλόρια

Ιπποκράτους 7

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Μαντώ, Κώστας Μπίγαλης, Σοφία Βόσσου και Πωλίνα μιλούν για το "Reunion The Musical" σε μια κοινή συνέντευξη

Οι τέσσερις αγαπημένοι ερμηνευτές πρωταγωνιστούν στο πρωτότυπο μιούζικαλ της Θέμιδας Μαρσέλλου που έχει στον πυρήνα του τα 90s, πλάι σε ένα θίασο γεμάτο ενέργεια (Παλλάς, από 17/5).

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
16/05/2024

"Stereophonic": Μια ελληνική θεατρική συμπαραγωγή υποψήφια για 13 βραβεία Τόνι!

Πρόκειται για την παράσταση σε συμπαραγωγή της ελληνικής Faliro House Productions, με θέμα την ιστορία μιας ροκ μπάντας.

Το "ΑΤΙΤΛΟΝ" της Αντωνίας Οικονόμου ξεκινάει δεύτερο κύκλο παρουσίασης

Η παρασταστική αλληγορία της Ελληνίδας χορογράφου έρχεται στο Σύγχρονο Θέατρο.

"Ρωμαίος και Ιουλιέτα": Το κλασικό έργο ως γέφυρα Ελλάδας και Τουρκίας στο Μέγαρο

Μετά την Άγκυρα και την Κωνσταντινούπολη, η συμπαραγωγή του Κρατικού Θεάτρου της Τουρκίας και του Μεγάρου Μουσικής σε σκηνοθεσία Λευτέρη Γιοβανίδη έρχεται στο Μέγαρο στις 16/5, με τις απαραίτητες τροποποιήσεις στην σαιξπηρική ιστορία και έναν πολυπολιτισμικό θίασο.

Μάθε με να φεύγω

Η πικρή ιστορία άτυχων ερώτων και μοναξιάς του Άκη Δήμου αποδίδεται από τον Γιάννη Σκουρλέτη με μία παράδοξη, queer σκηνική γλώσσα, που γοητεύει με τη δυναμική της. | Powered by Uber| Powered by Uber

Ένας εχθρός του λαού

Παράσταση συλλογικής αφηγηματικής φόρμας που αναδεικνύει το σημαντικού πολιτικού προβληματισμού ιψενικό έργο, αφήνοντας όμως σε δεύτερη μοίρα ζητήματα θεατρικότητας | Powered by Uber

Η "Βότκα μολότοφ" "σκάει" κι αυτό το καλοκαίρι

Η εκρηκτική κωμωδία της Ελένης Ράντου σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη και με τον Τάσο Χαλκιά ως Τσέχοφ επιστρέφει με καλοκαιρινή περιοδεία σε ανοικτά θέατρα της Αττικής.