"Ντάλα γιόμα": Μια ιστορία αγάπης που ξεπερνά όλα τα σύνορα

Λόγω επιτυχίας, η αφηγηματική παράσταση που βασίζεται στο ομώνυμο διήγημα της Μαρίνας Κονταρίνη και της Μαρίας Νίκα επαναλαμβάνεται στο νεοκλασικό του "Κέντρου Τεχνών Μετς".

Ντάλα γιόμα

"Ντάλα γιόμα". Αυτή η περίεργη στα αυτιά φράση δεν σημαίνει τίποτα άλλο παρά "καταμεσήμερο”, "ζέστη στο αποκορύφωμα της". Οι δύο λέξεις αυτές αποτελούν τον τίτλο ενός διηγήματος της Μαρίας Νίκα και της Μαρίνας Κονταρίνη, αλλά και τον τίτλο της ομώνυμης αφηγηματικής παράστασης, η οποία συνεχίζεται -λόγω επιτυχίας- στο όμορφο νεοκλασικό όπου στεγάζεται το "Κέντρο Τεχνών Μετς" (29 & 31/5 και 5 & 10/6). Τη σκηνοθετική επιμέλεια του έργου έχουν αναλάβει η Μαρία Νίκα και ο Άρης Τρουπάκης.

Ντάλα γιόμα

Το "Ντάλα γιόμα" πρόκειται να χαρακτηρίσει την ψυχική θερμοκρασία των δύο ηρώων του έργου, τους οποίους η τύχη θα φέρει να συναντηθούν την άνοιξη του 1818, στις παρυφές του Χελμού, κάτω απ’ το φως του ήλιου. Εκείνη Ρωμιά, κόρη Γραμματικού από την Αχαΐα (Μαρία Νίκα), που κυνηγά το ιδανικό της ελευθερίας. Εκείνος, Τούρκος φοροεισπράκτορας (Νίκος Χαλδαιάκης), που ‘χει για πατρίδα του έναν κήπο. 

Ντάλα γιόμα

Η αγάπη, απροϋπόθετα, μαλακώνει τις καρδιές τους και κάνει να μοιάζουν όλα πιο απλά και οικεία. Ακόμη και τα μεταξύ τους ξένα μέρη. Γιατί η πατρίδα είναι ο άνθρωπος και όχι ο τόπος. Η ιστορία συμπληρώνεται από έναν χαρακτήρα εν είδει περιπλανώμενου αφηγητή, ο οποίος ενσαρκώνεται από την Μαρίνα Κονταρίνη. Τέλος, το έργο ντύνει μουσικά η αρπίστα Σίσσυ Μακροπούλου a.k.a. Sissi Rada, ενώ ο Σάκης Μπιρμπίλης σχεδίασε τους φωτισμούς.

Σε μια εποχή που οι σχέσεις μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας δοκιμάζονται συνεχώς, η επιστροφή στους ανθρώπινους δεσμούς είναι αναγκαία. Δύο λαοί που πορεύτηκαν παράλληλα για αιώνες. Δύο άνθρωποι που συναντιούνται και διαρρηγνύουν τα σύνορα, χωρικά και ψυχικά.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ντάλα γιόμα

  • Δραματοποιημένο Διήγημα
  • Διάρκεια: 60 '

Βασισμένη στο ομώνυμο διήγημα, η ιστορία μιας Ελληνίδας, κόρης Γραμματικού από την Αχαΐα, που κυνηγά το ιδανικό της ελευθερίας, και ενός Τούρκου φοροεισπράκτορα που διαδραματίζεται στις παρυφές του Χελμού την άνοιξη του 1818, αποδεικνύει ότι η αγάπη δεν γνωρίζει σύνορα, θέτοντας το ερώτημα «Πατρίδα είναι ο άνθρωπος ή ο τόπος;».

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Το μπουφάν της Χάρλεϊ ή πάλι καλά": Last call για την παράσταση με τη Μαριάννα Τουμασάτου

Το έργο του Βασίλη Κατσικονούρη σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Σταύρου, που έχει ως ηρωίδα μια μάνα που μιλά στον εύζωνα γιο της, μετρά τις τελευταίες του παραστάσεις στο Coronet.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/04/2024

"Μήδειας μπούρκα": Το Θεσσαλικό Θέατρο στην Αθήνα με τη βραβευμένη παράσταση για την ηρωίδα - σύμβολο

Η θεατρική παράσταση που ταξίδεψε μέχρι τη Νέα Υόρκη και βραβεύτηκε, σε κείμενο του Ανδρέα Φλουράκη, σκηνοθεσία της Κυριακής Σπανού και τη Μαρσέλα Λένα στον επώνυμο ρόλο, έρχεται το Μάιο για λίγες παραστάσεις στο Θέατρο Εν Αθήναις.

"#Free Prometheus": Όταν ο Αισχύλος συνάντησε τους Fem tettix

Μία κωμωδία παραλόγου που δανείζεται στοιχεία από τον "Προμηθέα Δεσμώτη" είναι το τρίτο πρωτότυπο έργο της ανατρεπτικής ομάδας το οποίο παρουσιάζεται στο studio Μαυρομιχάλη.

Έξι θεατρικές παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου κατεβάζουν αυλαία

Ο πρώτος θεατρικός οργανισμός της χώρας αποχαιρετά το "Goodbye, Lindita" και πέντε ακόμη παραγωγές του που φτάνουν στο τέλος του φετινού τους κύκλου.

"Ιnk": Η παράσταση του Δημήτρη Παπαϊωάννου επιστρέφει!

Ύστερα από ένα χρόνο παγκόσμιας περιοδείας, η τελευταία δουλειά του Δημήτρη Παπαϊωάννου ξανά στο Μέγαρο Μουσικής.

"Τι θα πει η μάνα σου όταν δει το πτώμα σου": Το νέο έργο της σχολής του Πορεία είναι εδώ

Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ "Νέο αίμα" παρουσιάζεται για λίγες παραστάσεις το έργο της Αργυρώς Βώβου το οποίο προέκυψε από τη Σχολή Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής του Πορεία.

Η Πανελλήνια Ένωση Θεάτρου καταγγέλλει τη διοίκηση του ΣΕΗ για παραπλάνηση των Ελλήνων ηθοποιών

Με επιστολή της η ΠΕΘ κάνει λόγο για παραπλάνηση των εργαζομένων ηθοποιών σχετικά με το μέλλον του εργασιακού τους καθεστώτος.