Οι "Τιτάνες" του Ευριπίδη Λασκαρίδη έρχονται στον Πειραιά

Η πολυταξιδεμένη παράσταση του ξεχωριστού Έλληνα δημιουργού θα παρουσιαστεί για τρεις βραδιές στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.

Οι «Τιτάνες» του Ευριπίδη Λασκαρίδη είναι (Megaron) underground Ελίνα Γιουνανλή

Ξεκίνησαν από το Φεστιβάλ Αθηνών το καλοκαίρι του 2017, εγκαινίασαν τον ίδιο χειμώνα το Β΄ Υποσκήνιο του Μεγάρου Μουσικής, ταξίδεψαν σε όλον τον κόσμο, στο Λονδίνο, το Μόντρεαλ, το Βερολίνο, το Χονγκ Κονγκ κ.ά., ενώ έκαναν μια στάση και στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, το 2021. Ο λόγος για τους "Τιτάνες", την παράσταση του ξεχωριστού σκηνοθέτη, χορογράφου και περφόρμερ Ευριπίδη Λασκαρίδη, που επιστρέφουν στην Ελλάδα για τρεις παραστάσεις, στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά αυτή τη φορά.

Τιτάνες Λασκαρίδης
Julian Mommert

Πρόκειται για μια παράσταση που, μέσα από την queer οπτική του δημιουργού της, αποτίνει "φόρο τιμής σε κάθε αποτυχημένη προσπάθεια, σε κάθε αποτυχία για την εδραίωση ενός άθραυστου εαυτού, ενός άμωμου κόσμου". Σ’ ένα σύμπαν παλιότερο από τον κόσμο και σε έναν απροσδιόριστο χώρο και χρόνο, δύο μοναχικά πλάσματα βρίσκονται σε ένα αέναο παιχνίδι εναλλαγής και όσμωσης φωτός και σκοταδιού, κίνησης και ακινησίας, γελοίου και σοβαρού, σκληρότητας και τρυφερότητας. Κι όμως, ο παράδοξος κόσμος τους είναι φτιαγμένος με τα ίδια υλικά, με τα ίδια αισθήματα και τις ίδιες σκέψεις που είναι φτιαγμένος κι ο δικός μας. Οι αποτυχίες τους μεταμορφώνονται σε μια υπεράσπιση των δικών μας αποτυχιών.

Τιτάνες Λασκαρίδης
Julian Mommert

Όπως είχε δηλώσει ο ίδιος στο "α" κατά το πρώτο ανέβασμα της παράστασης: "Φοβάμαι ότι ο σημερινός κόσμος, περισσότερο από ποτέ, δεν δίνει­ χώρο στην αποτυχία. Η αποτυχία, όπως και ο πόνος, είναι δείγμα αδυναμίας κι έχει ενδιαφέρον να δει κάποιος πόσο στρεβλή είναι η αίσθηση του σύγχρονου κόσμου για το τι είναι επιτυχία και τι αποτυχία. Θέλουμε όλοι μας να είμαστε μικροί άτρωτοι θεοί, Τιτάνες της καθημερινότητας. Και με έναν τρόπο είμαστε, αλλά όχι άτρωτοι. Αρνούμαστε να δεχτούμε ότι το λάθος, η ατέλεια, το λοξό, η ρωγμή... είναι όχι μόνο ανθρώπινα χαρακτηριστικά αλλά και θεϊκά ταυτόχρονα. Η αποκάλυψη πολλές φορές γεννιέται από το σφάλμα και πρέπει να έχουμε χώρο και γι’ αυτό, να μην το στραγγα­λίζουμε".

Τιτάνες Λασκαρίδης
Ελίνα Γιουνανλή

Κάπου στο μεταίχμιο θεάτρου, χορού και εικαστικών τεχνών, ο Ευριπίδης Λασκαρίδης καταθέτει μια πρόταση που κοιτάζει ευθύβολα το μέλλον των παραστατικών τεχνών. Με το ευφάνταστο και αναπάντεχο σκηνικό του ιδίωμα, που συνθέτει με τρυφερή ειρωνεία ήχους και παράδοξα ποιητικές εικόνες, πλάθει ένα έργο-ωδή στην αποτυχία και το σφάλμα, στην ανθρώπινη ευθραυστότητα, αλλά και στην θαυμαστή αποκάλυψη που μπορεί να γεννηθεί στις ρωγμές. Ως χορογράφος και σκηνοθέτης, δημιουργεί παραστάσεις που καμία σχέση δεν έχουν με τη συμβατική έννοια της αναπαράστασης. Οι παραστάσεις του  είναι σαν παρτιτούρα, έχουν υπόγεια μουσικότητα και δίνουν μεγάλη έμφαση στη σωματικότητα. Η καλλιτεχνική του ταυτότητα είναι χαρακτηριστική: κατασκευάζει σκηνικές "μηχανές", που παράγουν αφηρημένες συνθέσεις ήχων και εικόνων εικαστικής δύναμης, σε παραστάσεις που δεν έχουν καμία σχέση με τη συμβατική έννοια της αναπαράστασης.

Τιτάνες Λασκαρίδης
Julian Mommert

Χαίρει, δε, εκτίμησης και στο εξωτερικό, με τις διεθνείς κριτικές να χαρακτηρίζουν τον ίδιο ως το "κακό όσο και ευφάνταστο παιδί της ελληνικής χορογραφίας" (Liberation) και ως    έναν "τεχνίτη στους χρόνους και στις ατμόσφαιρες, έναν δημιουργό ασυνήθιστων χαρακτήρων, ικανό να συνδέει το οικιακό με απηχήσεις του κοσμικού" (Núvol) και το έργο του "αναρχικό σωματικό θέατρο που θα μείνει για καιρό στη μνήμη" (Dance Tabs), "μοναδικό στο είδος του που δεν μοιάζει με τίποτε άλλο" (Le Devoir).

Η παράσταση θα παιχτεί στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, στις 8, 9, 10 και 11 Ιουνίου. Η σκηνοθεσία, χορογραφία και σκηνογραφία  είναι του Ευριπίδη Λασκαρίδη, ο σχεδιασμός κοστουμιών του Άγγελου Μέντη, η μουσική σύνθεση και ο ηχητικός σχεδιασμός του Γιώργου Πούλιου, ο σχεδιασμός φωτισμών της Ελίζας Αλεξανδροπούλου. Ερμηνεύουν ο Ευριπίδης Λασκαρίδης και ο Δημήτρης Ματσούκας.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

O Μάνος Καρατζογιάννης γράφει για την "Κασέτα" της Λούλας Αναγνωστάκη

Δείτε νέες φωτογραφίες και διαβάστε το κείμενο του σκηνοθέτη και ηθοποιού Μάνου Καρατζογιάννη για την παράσταση του αναρχικού έργου μίας από τις πιο σημαντικές και δυναμικές γυναικείες μορφές της νεοελληνικής δραματουργίας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
26/04/2024

Η Πειραματική κερνά τα τελευταία "Μπατόν σαλέ"

Η δημοσιογράφος που συμμετείχε στην αποκάλυψη του σκανδάλου Predator είναι η τελευταία καλεσμένη των ζωντανών συνεντεύξεων σε ελαφριά ατμόσφαιρα τις οποίες συντονίζουν η Ευδοξία Ανδρουλιδάκη και η Μαρία Φιλίνη.

"Σ’ εσάς που με ακούτε": Η επιτυχία του ΚΘΒΕ κατεβαίνει Αθήνα

Μετά την επιτυχία που γνώρισε στη Θεσσαλονίκη, το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη έρχεται για λίγες παραστάσεις στο Αμφι-Θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου.

Η "Μαύρη σαμπούκα" γίνεται Grande και επιστρέφει για καλοκαίρι

Μετά από αμέτρητες "τελευταίες παραστάσεις" και 2 sold out περιοδείες, η κωμωδία με τους Τόλη Παπαδημητρίου και Αντώνη Στάμο έρχεται στο Άλσος για μία και μοναδική φορά.

"Βάτραχοι": Γιάννος Περλέγκας και Κι όμως κινείται συνδυάζουν Αριστοφάνη με escape room

Η ομάδα Ελλήνων ακροβατών και χορευτών συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον ηθοποιό και ανεβάζει την αρχαία κωμωδία χρησιμοποιώντας τη σκηνική σύνθεση ενός ζωντανού δωματίου απόδρασης.

Ποια είναι η νέα παράσταση που έρχεται το Μάιο στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου;

Ο Γιώργος Παύλου, απόφοιτος του Τμήματος Σκηνοθεσίας της Δραματική Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, ανεβάζει το πιο βιωματικό και ίσως και το ωριμότερο έργο του Χρήστου Βακαλόπουλου για μια γενιά που συνθηκολόγησε και μια Αθήνα που χάθηκε ανάμεσα στους συρμούς.

Τελευταία ευκαιρία για να δεις τον "Τυχαίο θάνατο ενός αναρχικού" (και το καλοκαίρι!)

Η παράσταση "φαινόμενο" αποχαιρετά τη σεζόν και το θεατρόφιλο κοινό με λίγες καλοκαιρινές παραστάσεις και με την αρχική dream team διανομή της πρώτης χρονιάς πριν περάσει στο πάνθεον των παραστάσεων που έγραψαν ιστορία.