O Αλέξανδρος Διαμαντής γράφει για τον δικό του «Θαυμαστό καινούργιο κόσμο»

Ο ανερχόμενος σκηνοθέτης Αλέξανδρος Διαμαντής αποκαλύπτει τις σκέψεις του γύρω από τον «Θαυμαστό Καινούργιο Κόσμο», τη διάσημη δυστοπία του Άλντους Χάξλεϊ, που κάνει πρεμιέρα στο Θέατρο Σημείο.

O Αλέξανδρος Διαμαντής γράφει για τον δικό του «Θαυμαστό καινούργιο κόσμο»

Ο ανερχόμενος σκηνοθέτης Αλέξανδρος Διαμαντής αποκαλύπτει τις σκέψεις του γύρω από τον «Θαυμαστό Καινούργιο Κόσμο», τη διάσημη δυστοπία του Άλντους Χάξλεϊ, που κάνει πρεμιέρα στο Θέατρο Σημείο την 1η Μαρτίου.

O Αλέξανδρος Διαμαντής γράφει για τον δικό του «Θαυμαστό καινούργιο κόσμο» - εικόνα 1
Φανταστείτε έναν κόσμο τέλειο. Έναν κόσμο χωρίς πολέμους και χωρίς φτώχεια, χωρίς γεράματα και αρρώστιες, χωρίς αμήχανες σιωπές και άβολα βλέμματα. Έναν κόσμο όπου κανείς δεν χρειάζεται να προσπαθήσει για τίποτα και όπου όλοι είναι χαρούμενοι. Σαν εκείνες τις μεσαιωνικές απεικονίσεις του παραδείσου, αλλά με υψηλές απαιτήσεις υγιεινής, μινιμαλιστική αισθητική και χαλαρή μουσική. Φανταστείτε έναν Θαυμαστό Καινούργιο Κόσμο, όπου τα πάντα είναι εφικτά και μάλιστα χωρίς κόπο.

Από το καλοκαίρι του 2018, με είχε καταλάβει μία και μόνη σκέψη: ήθελα να κάνω μια παράσταση για τη γενιά μου. Να φτιάξω ένα έργο για τα παιδιά της ηλικίας μου, για εμάς τους ρομαντικούς εγωιστές με τις υψηλές απαιτήσεις και την ελάχιστη υπομονή. Για εμάς που από όλους τους ανθρώπους είμαστε οι πιο διψασμένοι, με πραγματική, κατακίτρινη και αμμώδη δίψα γι’ αυτό που νιώθουμε πως μας λείπει – γι’ αυτό που ψηλαφιστά περιγράφουμε ως ευτυχία. Δεν ξέρουμε τι ακριβώς θέλουμε, ούτε πώς να το διεκδικήσουμε, γι’ αυτό μαθαίνουμε να μετατρέπουμε αφηρημένες έννοιες σε απλά πράγματα. Έτσι η ευτυχία μας γίνεται απλή· καθίσταται μετρήσιμη. Είναι φτιαγμένη από μαύρο γυαλί και στιλβωμένο μέταλλο. Έχει λιτά σχέδια και ψυχρά χρώματα. Είναι ελαφριά στο άγγιγμα και, αν μιλάει, μιλάει σαν όνειρο.

«Δεν ξέρουμε τι ακριβώς θέλουμε, ούτε πώς να το διεκδικήσουμε, γι’ αυτό μαθαίνουμε να μετατρέπουμε αφηρημένες έννοιες σε απλά πράγματα. Έτσι η ευτυχία μας γίνεται απλή· καθίσταται μετρήσιμη».

Ήθελα, λοιπόν, να κάνω ένα έργο για το σήμερα. Κάθισα να σκεφτώ. Ποια είναι τα κύρια ζητήματα που απασχολούν τη γενιά μας; Ένα είναι οι έμφυλες ταυτότητες και ο φεμινισμός. Ένα άλλο εξίσου κύριο ζήτημα είναι, φυσικά, το περιβάλλον. Και το τρίτο ζήτημα της γενιάς μας είναι υπαρξιακό κι εντοπίζεται στις σκέψεις που ανέπτυξα παραπάνω: πρόκειται για την ισορροπία μεταξύ αποτυχίας και πείσματος, μεταξύ ναρκισσισμού και αφοσίωσης, μεταξύ του σημείου που τα θέλεις όλα και της στιγμής που είσαι πρόθυμος να τα θυσιάσεις για το τίποτα. Κι έτσι αποφάσισα να κάνω μια παράσταση μόνο με γυναίκες, που να διαδραματίζεται σε έναν υπερπολυτελή σκουπιδότοπο και να εξετάζει τη συνοριογραμμή ευτυχίας και δυστυχίας, ουτοπίας και δυστοπίας. Και κάπως έτσι αποφάσισα να σκηνοθετήσω τον «Θαυμαστό Καινούργιο Κόσμο» του Άλντους Χάξλεϊ.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο θαυμαστός καινούργιος κόσμος

  • Δραματοποιημένο Μυθιστόρημα
  • Διάρκεια: 100 '

Με έναν γυναικείο θίασο και τον μουσικό Μ. Αφολαγιάν επί σκηνής, ανεβαίνει το φουτουριστικό παραμύθι για τη σχέση μεταξύ ουτοπίας και δυστοπίας, που ενέπνευσε και τον Τζορτζ Όργουελ για τη συγγραφή του «1984».

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Μαντώ, Κώστας Μπίγαλης, Σοφία Βόσσου και Πωλίνα μιλούν για το "Reunion The Musical" σε μια κοινή συνέντευξη

Οι τέσσερις αγαπημένοι ερμηνευτές πρωταγωνιστούν στο πρωτότυπο μιούζικαλ της Θέμιδας Μαρσέλλου που έχει στον πυρήνα του τα 90s, πλάι σε ένα θίασο γεμάτο ενέργεια (Παλλάς, από 17/5).

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
16/05/2024

"Stereophonic": Μια ελληνική θεατρική συμπαραγωγή υποψήφια για 13 βραβεία Τόνι!

Πρόκειται για την παράσταση σε συμπαραγωγή της ελληνικής Faliro House Productions, με θέμα την ιστορία μιας ροκ μπάντας.

Το "ΑΤΙΤΛΟΝ" της Αντωνίας Οικονόμου ξεκινάει δεύτερο κύκλο παρουσίασης

Η παρασταστική αλληγορία της Ελληνίδας χορογράφου έρχεται στο Σύγχρονο Θέατρο.

"Ρωμαίος και Ιουλιέτα": Το κλασικό έργο ως γέφυρα Ελλάδας και Τουρκίας στο Μέγαρο

Μετά την Άγκυρα και την Κωνσταντινούπολη, η συμπαραγωγή του Κρατικού Θεάτρου της Τουρκίας και του Μεγάρου Μουσικής σε σκηνοθεσία Λευτέρη Γιοβανίδη έρχεται στο Μέγαρο στις 16/5, με τις απαραίτητες τροποποιήσεις στην σαιξπηρική ιστορία και έναν πολυπολιτισμικό θίασο.

Μάθε με να φεύγω

Η πικρή ιστορία άτυχων ερώτων και μοναξιάς του Άκη Δήμου αποδίδεται από τον Γιάννη Σκουρλέτη με μία παράδοξη, queer σκηνική γλώσσα, που γοητεύει με τη δυναμική της. | Powered by Uber| Powered by Uber

Ένας εχθρός του λαού

Παράσταση συλλογικής αφηγηματικής φόρμας που αναδεικνύει το σημαντικού πολιτικού προβληματισμού ιψενικό έργο, αφήνοντας όμως σε δεύτερη μοίρα ζητήματα θεατρικότητας | Powered by Uber

Η "Βότκα μολότοφ" "σκάει" κι αυτό το καλοκαίρι

Η εκρηκτική κωμωδία της Ελένης Ράντου σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη και με τον Τάσο Χαλκιά ως Τσέχοφ επιστρέφει με καλοκαιρινή περιοδεία σε ανοικτά θέατρα της Αττικής.